Mijn ex wilt me terug! Wat nu?

10-06-2010 19:48 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zeven jaren lange relatie gehad. De reden waarom ik uit heb gemaakt heb is omdat hij me geestelijk en lichamelijk mishandelde. Ik leefde van angst en werd paniekerig. Ik deed alles wat zijn hartje begeerde om gewoon geen donderslag te krijgen van hem. Hij was nogal agressief en sloeg spullen kapot en daarna mij. Hij was nergens tevreden. Films gehuurd, bioscoop kaartjes, cadeautjes niks was hij tevreden. Eerste jaar was leuk en lief in 2003 Maar in 2004 t/m 2007 was hij echt een klootzak. Hij was altijd weg met sporten, school en werken. Daarna was weer hetzelfde liedje.

Waarom blijf je bij hem? Vroegen mensen zich af? Hij was nogal kribbig en nors. Maar ik heb een goed hart en ik kon me verplaatsen op andermans problemen, hij had een bult op zijn hoofd en dacht dat het kanker was, school ging niet goed etc. Ik geloof in hem dat hij zal veranderen.

3 jaar geleden werd mijn moeder chronisch ziek, mijn vader gleed van de badkamer en werd lichamelijk gehandicapt en mijn broertje had uitslag dat hij zwaar autistisch is. Allemaal in 1 jaar. Ernstige was, hij bleef me maar slaan en toen heb ik het uitgemaakt. Daarna zei hij dat hij zou veranderen en dat hij mij nooit zal slaan. Ik moest van hem naar therapie. Ik werd verwezen naar een psychiater en hij constateer dat ik angststoornis had, agorafobie en paniekaanvallen. Ik kreeg zware medicijnen en werd erg numb. Mijn ex veranderde en ging me niet meer slaan. Toch verwaarloosde hij me om geen aandacht te besteden, dus ging ik online videospel spelen.

Daar ontmoette een leuke jongen. Leuke uiterlijk en leuke innerlijk. Moeite waard om contact te houden. Hoewel ik numb was de medicijnen vroeg ik de hele tijd waar m'n gevoelens waren, want ik voelde me net als een klein kind in plaats van vrouw. Ik ontmoette hem, als vrienden. We deden leuke dingen.

Toen heb ik besloten om zomaar te stoppen met m'n medicijnen. De gevolgen waren: Elektrische schokken door m'n lichaam, piepende geluiden door m'n oren suizen, heftige paniek aanvallen, dingen horen en zien wat niet bestond, hallucineren. Het werd later na drie maanden wat minder/niets. Mijn sex libido kwam terug en de jongen waar ik 2 jaar ge-chat had, ben ik dus vreemd gegaan.

Vreemd genoeg voel ik me niet schuldig toen ik ben vreemdgegaan. En ook niet schuldig toen ik de relatie uit had gemaakt. Via vrienden wist hij het dat ik was vreemdgegaan. Daarna trapte hij mij ziel...

De schuld gevoelens kwam twee maanden later nadat ik uit had gemaakt. Hij print foto's van vroeger toen we heel gelukkig waren de eerste jaar en doet het in lijstjes. Hij heeft bioscoop kaartjes gekocht en we gingen naar een horror film. Hij maakte voor mij een verjaardagstaart met kaarsjes. Hij veranderde gewoon eng, zijn expressie leek alsof ik hem kende de allereerste keer dat ik hem ontmoet had.

Ik ben happy single en wilt niet terug. Maar hij wilt me dolgraag terug. Wat moet ik nu met hem? Ik mist hem, maar wil niet meer met hem al die jaren in de shit zitten.

En die leuke jongen die ik ontmoet heb wil ik verder gaan settelen en verder gaan in mijn leven, want ik doe dingen met hem. Maar mijn ex zit nog steeds in mijn gedachtes.
anoniem_107242 wijzigde dit bericht op 10-06-2010 19:51
Reden: wat spelfouren
% gewijzigd
Heeft hij ook therapie gehad?

Hij doet er nu alles aan om je terug te krijgen maar zodra hij je weer in zijn macht heeft zal alles van voren af aan beginnen. Ik zou zeggen blijf zo ver mogelijk bij hem uit de buurt. Voor je eigen veiligheid en voor je geestelijke toestand. Waarom zit hij nog steeds in je gedachten? Iemand die zo'n verschrikkelijke kl#$*()_zak blijkt te zijn.
Wat nu? Dat is best duidelijk toch?

Of maken een bioskaartje en een foto in een fotolijstje al die rot jaren goed?
Perfectionisme is niet perfect...
Dat je hier zelfs nog maar één nanoseconde over nadenkt zeg...

Contact verbreken met de ex, leuk leven beginnen met de chatter. En een beetje steviger in je schoenen gaan staan. Als je met een kaarslichtje en een zwoele blik al gaat twijfelen of je over 7 jaar mishandeling heen moet stappen of er überhaupt over nadenkt, dan lijkt me dat geen overbodige luxe.
Dit vraag je je echt serieus af??
Zou zeggen lees zelf nog een paar keer je verhaal door, morgen en overmorgen misschien nog een keer en dan hoop ik dat je hoe meer je het zelf leest hoe meer je realiseert dat je zo iemand niet meer terug moet willen.
Lees je eigen post nog eens door. Dan kom je wellicht zelf tot een antwoord.

Je hebt geen goed hart, je bent enorm naïef en je hebt weinig respect voor jezelf. Probeer daar eerst iets aan te veranderen, anders is er een grote kans dat de rest van je relaties gaan mislukken!
Gewoon lekker uit zijn buurt blijven. Hij maakte je toen niet blij, en jij hebt totaal geen reden om nu zelfs maar na te denken over de vraag of hij je ooit wel blij gaat maken.

Het antwoord op die vraag is trouwens; Vast niet.
quote:Anackire schreef op 10 juni 2010 @ 19:48:

De reden waarom ik uit heb gemaakt heb is omdat hij me geestelijk en lichamelijk mishandelde.

Imk hoef niet eens verder te lezen. WAT NU?? Nu niks. JIj hebt gekozen voor jezelf, jij blijft bij die keuze. Jij gaat onder geen omstandigheden terug naar hem. kan me niet schelen wat voor moois hij belooft, hij heeft zijn kans gehad. En jij, jij hebt je hele leven op de kop laten zetten door hem en nog vraag je wat nu??

RUN FORREST RUN!

Geloof in godsnaam in jezelf en kies alleen nog wat goed is voor jou. En hij is dat niet, ook niet als er ooit een moment is geweest waarop jullie oprecht gelukkig waren - wat ik waag te betwijfelen!
Ik heb echt met jou te doen

Hou alsjeblieft je poot stijf! en ga nooit meer terug naar je ex..doe je zelf dat niet aan.

Het moment dat je terug gaat zal hij weer veranderen in de gene die hij al die jaren was.

Dit doet hij enkel en alleen om je terug te winnen.

Of blijf alleen en werk nog meer aan jezelf..of ga verder met die jongen die je via het chatten hebt leren kennen.

Maar ga NOOIT NOOIT NOOIT meer terug naar je ex...
bij hem uit de buurt blijven en het heel rustig aan de doen met die chatter......
Misschien is het goed om een tijdje zonder vriendje door het leven te gaan en alles is goed op een rijtje te zetten. Zo te horen heb je een zwaar jaar gehad en nog een hoop te verwerken. Daarvoor zou ik ook zeker hulp zoeken. Die medicijnen kreeg je niet zomaar voorgeschreven en om er dan zo plots mee te stoppen is natuurlijk niet slim. Zoiets moet je op z'n minst afbouwen of op andere medicijnen overgaan als je niet tevreden bent.

Als je lekker in je vel zou zitten zou je er geen seconde over nadenken om je ex weer terug te nemen!

Sterkte!
Regel professionele hulp voor jezelf. Dit klinkt helemaal niet goed.
jee, ik snap er niks van
Meh? Je vraagt je af of je terug moet naar die kerel met losse handjes? Welja, waarom ook niet. Een beetje spanning in je leven is nooit weg. Liever wild en ongelukkig, dan saai en blij, tenslotte.

Succes met je keuze!
Zeven jaren lange relatie gehad. De reden waarom ik uit heb gemaakt heb is omdat hij me geestelijk en lichamelijk mishandelde. Ik leefde van angst en werd paniekerig. Ik deed alles wat zijn hartje begeerde om gewoon geen donderslag te krijgen van hem. Hij was nogal agressief en sloeg spullen kapot en daarna mij.

was dat nog niet genoeg, dat het kwartje is gevallen?
Dit zijn op zich veel voorkomende gevoelens. Hoe raar t ook klinkt voor de buitenwereld (hij behandelt je toch slecht)..t kost tijd en veel moeite om er helemaal van los te komen. Daarom gaan veel vrouwen er weer naar terug.... vanuit angst, hoop, onzekerheid, isolement, kinderen etc.

In de vrouwenopvang (heb ik gewerkt) zie je dat steeds weer.

Het is belangrijk dat je hulp zoekt, hulp om alles te verwerken,

naar patronen te kijken en te zorgen dat je hier niet weer in terecht komt.

Misschien is wachten met volgende relatie ook wel slim.

Schrijf alles es op, praat met vriendinnen, laat ze je een spiegel voorhouden...maar zoek iemand voor verdere hulp.

en let op: hoe lief hij nu ook doet etc. hij zal niet veranderen!!!!!

Dat kan pas na intensieve therapie.

Hij probeert je te manipuleren. Verbreek alle contact. En werk aan jezelf.

Sterkte.
once upon a time called.....right now
Moeilijk om jouw verhaal te begrijpen.

Maar als ik je 1 goede raad mag geven;

Ga niet, ik herhaal, niet terug naar je ex.

Je werd geestelijk en lichamelijk mishandeld.

Dat moet reden genoeg zijn om zelfs nooit meer een gedachte aan hem te verspillen.

Succes!
De rest heeft het ook al gezegd, maar het lijkt me noet verkeerd als je ziet dat werkelijk ie-de-reen hetzelfde zegt onafhankelijk van elkaar:

NEE, absoluut niet naar hem teruggaan. Ook niet meer naar de bios, je verjaardag vieren,..ban die gast helemaal uit je leven.

En zoek alsjeblieft hulp!
De reden waarom ik bij hem bleef, weet niet. Als ik weg zou gaan dan was ik bang voor een donderslag. De eerste keer dat hij het heeft gedaan, heeft hij me gestalkt. Ging hij me achterna en verbleef hij bij m'n ouders en speelde doodeng met mijn autistische broertje. En ging met mijn andere broertje om als vrienden. En hij nam contact met mijn beste vriend. Hij praatte met mijn familie en snapte niet veel van (de onschuld uithangen). Verder heb ik tegen niemand verteld, uit schaamte. Uitgaan deed ik ook niet. Vrienden heb ik ook niet, alleen hem. Ik kon goed opschieten met zijn vader en moeder, die waren maandelijks op bezoek. Mijn ouders kwamen niet meer sinds hun ziektes. Mijn ex ging slecht praten over hen. Hij zei dat ze slecht waren en dat ze nooit op bezoek kwamen. Mijn vader was jarig en hij wilde niet naar zijn verjaardag, terwijl die man niet meer kan lopen :( Dat was vorig jaar augustus. Nog meer ernstige dingen dat me beginnen te realiseren van 2004, hij heeft me opgesloten in een kast. Omdat het eten was aangebrand. Hij had me eerst gewurgd en daarna naar de kast opgesloten. En ik riep: Waarom doe je dit? Ik hou van je! Hij had toen die tijd een bult op zijn hoofd en vond het zielig, omdat zijn tante was overleden aan tumor. Maar de operatie ging goed. Hij had niets. Maar toen die tijd mishandelde mij elke dag. Hij heeft me met een alunium folie rol recht in mijn linker oog gegooid. Wist niet wat mijn reden was. Heb hem weleens gevraagd waarom hij doet. Hij vond me irritant en een nietsnut. Hij deed school (HBO) en werkte niet eens. En ik werkte 40 uur per week in de slagerij waarvan ik ook anderhalf uur heen en weer moest reizen. Hij sloeg me door en ging hulp zoeken. En had het sociale hulpverlener alles verteld. Zij werd boos en vroeg of ze wou praten met hem. Hij kreeg de feiten te horen wat ze van hem vond. Daarna zei hij dat zij allemaal leugens vertelde, wat ik geloofde. Ik was jong en naief, maar ik dacht alleen dat hij wel zou veranderen.

In 2006 ging het goed en mishandelde mij niet lichamelijk, maar nog steeds zegt hij verschrikkelijke dingen zoals trut en de K woord. Ik verdiende veel geld, werkte 40 uur in de winkel, ik deed freelance werk en deed avond school. Ik was niet zovaak thuis, altijd werken. Toen kwam een jeugdvriend van hem naar Nederland, omdat hij uitgeschopt was uit Zuid Afrika door een fake paspoort. Hij vroeg of hij bij ons mocht wonen voor een tijdje. Ik stemde toe. Waarom niet. Altijd goed om iemand te helpen dacht ik. Maar ik begon die jeugdvriend te ergeren. Ze deden alles letterlijk samen! Eten, sporten, film kijken! En ik maar werken en me zoet houden. 2007 ging alles mis. Bedrijf ging failiet, freelance werk werd steeds minder en de avond school kon ik niet meer doen omdat producties voor gingen en mijn moeder werd ernstig ziek. Die lag in de hart bewaking. Mijn leven was gewoon een grote hel!!! En toen het financieel niet goed ging. Ging hij me weer slaan!

Ik had uitgemaakt maar ging weer bij hem terug. De reden, hij beloofde me niet meer te slaan. Mensen verklaren mij voor gek. Ik zag het als oplossing. Vrienden had ik niet, familie was helemaal in rep en roer. Collega's zeiden dat ik niet stabiel meer was. Dus de enige oplossing was hij.

Dat is de reden dat ik bij hem bleef. Ik zat klem.

Maar sinds ik jullie reacties lees, ik wil NOOIT meer terug. En ik maar denken dat het normaal was :(
anoniem_107242 wijzigde dit bericht op 11-06-2010 16:41
Reden: spelfouten
% gewijzigd
En nu? Wat ga je nu dan doen?
Nee het is niet normaal en het is goed dat je niet naar hem terug gaat. Ik zou je echt heel dom vinden als je dat zou doen.

Dom ben je niet toch? Ik streep dit door omdat ik het eigenlijk als een hele nare vraag vind overkomen nu ik het achteraf nog weer doorlees. En dat was niet mijn bedoeling.

Je bent sterk genoeg om 40 uur per week te werken , daarnaast te freelancen én een opleiding te volgen. Dan ben je ook sterk genoeg om tegen je huisterrorist nee te zeggen lijkt me.

1 - Hij sloeg je en gaat dit dus weer doen (fysieke mishandeling)

2 - Hij scheld je dagelijks uit (psychische mishandeling)

3- Hij werkt niet jij verdiende het geld

4- Met jouw broertje was hij te ruw en te vreemd in zijn spel.

Conclusie : Deze jongen spoort niet en heeft jou nodig om zijn psychische gebreken te botvieren. Je bent al van hem los laat je nooit en te nimmer meer met hem in. Verbreek alle contact met hem .

Geloof zijn mooie praatje nu niet... deze zijn niet gemeend, hij zegt ze je om je terug te krijgen op de plek waar hij opnieuw misbruik (slaan schelde en je geld gebruiken) van je kan maken.
Btw, vind het knap van je dat je niet naar hem terug gaat! Ben gewoon benieuwd hoe je het nu gaat aanpakken! Sterkte!
Zoek voor jezelf hulp.

Het is niet niks wat jij hebt meegemaakt en dat vergeet je niet na één nachtje slapen of als je een tijdje vrijgezel zult zijn. Je zult het voor jezelf denk ik een plek moeten geven.

Doordat je alles nu hebt opgeschreven ontken je gelukkig niet meer wat er allemaal is gebeurd. Vergeten zul je het niet, maar je moet het wel verwerken. En als die rotzak van een ex van je ook nog maar één keer probeert jou voor zich te winnen, denk dan alsjeblieft wél weer even aan die slechte tijden die je hebt meegemaakt en gun jezelf alsjeblieft nu een leuk en pijnvrij leven. Hij verdient jou niet en jij verdient het niet om je kapot te laten maken.

Kortom: NIET naar hem terug gaan!

En nog even een omdat je het echt niet makkelijk hebt gehad...
Anackire, ik zou (bij wijze van spreken ) alsnog aangifte doen tegen die ex, wat een lul.

Jij moest van hem in therapie en hij mepte vrolijk door, die knul spoort niet. Nooit meer terug naar dit soort mislukkelingen TO!

Hup je kunt het. Met gemak.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven