Mijn man eet te veel

02-02-2022 12:03 466 berichten
Mijn man eet te veel. En is dus te zwaar. Ruim honderd kilo zal het nu zijn.

En naast dat het ongezond is, merk ik dat het vrijen er lastiger door wordt. Zo'n zwaar lijf voelt niet prettig op me. Door de buik voel ik minder.

En ik vind het ook gewoon niet aantrekkelijk, zoals hij constant naast me eet. Ik haal bewust niets ongezonds in huis, maar dan eet hij boterhammen, cruesli, gewoon alles wat beschikbaar is.

Er over praten lukt niet. Hij ziet het niet. Wil het niet zien. Zegt maandag te beginnen met betere gewoontes, maar doet dat nooit. Voelt zich aangevallen. Ik breng het verkeerd, het komt door mij, ik eet vast stiekem ongezonde dingen (hij ziet me nooit snoepen/snacken inderdaad), ik heb teveel kritiek etc.

En dat is natuurlijk ook zo. Ik heb kritiek. Ik heb er niets van te vinden, ben zijn moeder niet, hij is volwassen, kan prima zelf beslissen. Maar moet ik dan gewoon toekijken hoe hij zich naar morbide obesitas toe eet?
-
anoniem_67ae39df89b68 wijzigde dit bericht op 02-02-2022 17:38
99.32% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dahlia74 schreef:
02-02-2022 17:27
Ik was mijn tekst al aan het aanpassen ;-).
dan haal ik mijn quote even weg!
-Lucille- schreef:
02-02-2022 17:20
Hij hoeft van mij niet op dieet. Dat is enorm ongezond en nooit blijvend.
Zelfs na een maagomleiding komt 80% uiteindelijk weer terug op enorm overgewicht.
Koolhydraatarm is ook zoiets. Dat werkt zo goed, dat mijn zus dat elke drie jaar overnieuw doet.

Hij hoeft ook niet weer 80 kg te wegen. Een BMI dat geen obesitas is, dat zou fijn zijn.
Hij eet niet specifiek ongezond toch? Mss kan hij meer naar de appels/crackers/... grijpen ipv koeken en ijs? Daar knabbel je ook nog langer op. Meer van zulke dingen in huis halen en in het zicht leggen? Ik krijg niet de indruk dat het alleen vette dingen zijn die hij vaak en veel eet?

Heb je eigenlijk al eens een gesprek met hem gehad hierover? Dus zonder verwijten, op een rustig moment aan tafel ofzo?
Life is short. Eat dessert first.
lilalinda schreef:
02-02-2022 17:28
dan haal ik mijn quote even weg!
Bedankt.
Als je teveel van de gezonde dingen eet wordt je ook gewoon dik natuurlijk. Het is echt niet zo dat je alleen maar dik word van koolhydraten en vet.

Ik sta een beetje in de schoenen van jouw man To hoewel ik een gezond bmi heb. Mijn vriend vindt mij minder aantrekkelijk omdat ik wat ben aangekomen en minder ben gaan sporten. Natuurlijk vond ik dat niet leuk om te horen maar het is zijn goed recht om die mening te hebben. Ik vind hem nml ook aantrekkelijker met een bepaald fysiek. Dus houden wij elkaar scherp en in vorm om daar gewoon over te praten en eerlijk te zijn.
Om daar dan maar gelijk van te zeggen dat het oppervlakkig is slaat nergens op, het is een kwestie van smaak/voorkeur en dat moet gewoon mogen. Hij vindt mij nog steeds net zo lief, alleen wat minder sexy. Scheelt dat ik het met hem eens ben en dus weer vol goede moed ben begonnen met gezondere keuzes maken.
Weet jouw man dat je hem minder aantrekkelijk vindt? En dat je je zorgen maakt om z’n gezondheid?
Avage schreef:
02-02-2022 14:51
En dan?

Als ik om 10 uur in de ochtend een glas wijn inschenk en mijn man wordt vervolgens kwaad op mij, dan hebben we ruzie. Is dan het probleem opgelost, stel dat ik een alcoholverslaving heb?
Nee, met ruzie is het probleem niet opgelost. Maar het een extra duw in de rug zijn wanneer je naasten kenbaar maken, dat het zo niet verder kan, ze niet op deze voet met je verder willen.
DS1971 schreef:
02-02-2022 15:23
Het probleem is volgens mij dat ze er ook niet meer goed bovenop kan zitten. ;)

Haha jawel dat gaat juist makkelijker. Denken in oplossingen ;-)

Maar nee ik lees toch echt vaak andere adviezen die aan mannen gegeven worden dan wanneer het andersom is.

En zoals eerder gezegd is het voorspel allemaal minder dan maar dat is andersom ook wanneer de vrouw te dik is.

De man van TO moet uit zichzelf willen veranderen en dan kun je wel allemaal gezonde dingen in huis halen maar dan kan hij nog op het werk of waar dan ook stoppen voor snoep en vettigheid. Misschien een idee om samen te gaan sporten TO? Heb je gelijk een gezamenlijke hobby erbij?
Foux schreef:
02-02-2022 17:45
Als je teveel van de gezonde dingen eet wordt je ook gewoon dik natuurlijk. Het is echt niet zo dat je alleen maar dik word van koolhydraten en vet.

Ik sta een beetje in de schoenen van jouw man To hoewel ik een gezond bmi heb. Mijn vriend vindt mij minder aantrekkelijk omdat ik wat ben aangekomen en minder ben gaan sporten. Natuurlijk vond ik dat niet leuk om te horen maar het is zijn goed recht om die mening te hebben. Ik vind hem nml ook aantrekkelijker met een bepaald fysiek. Dus houden wij elkaar scherp en in vorm om daar gewoon over te praten en eerlijk te zijn.
Om daar dan maar gelijk van te zeggen dat het oppervlakkig is slaat nergens op, het is een kwestie van smaak/voorkeur en dat moet gewoon mogen. Hij vindt mij nog steeds net zo lief, alleen wat minder sexy. Scheelt dat ik het met hem eens ben en dus weer vol goede moed ben begonnen met gezondere keuzes maken.
Weet jouw man dat je hem minder aantrekkelijk vindt? En dat je je zorgen maakt om z’n gezondheid?

Dus meneer zit er bovenop om jouw lijf in de gaten te houden O_o . Weegt hij jou ook iedere week?
Antoon69 schreef:
02-02-2022 18:20
Dus meneer zit er bovenop om jouw lijf in de gaten te houden O_o . Weegt hij jou ook iedere week?

Nou ja zo gek vind ik dat niet. Mijn man en ik doen dus hetzelfde bij elkaar. Er is niks mee denk ik om aan te geven wat je minder aantrekkelijk vind worden maar het mag niet resulteren in katten. Of een ander onzeker maken over zichzelf en dat is een fijne lijn die daar loopt.
Antoon69 schreef:
02-02-2022 17:16
Dat laatste zou ik niet te snel zeggen. Ik maak vanavond geroosterde aubergines met yoghurt saus met saffraan en knoflook en gebakken magere stukjes kippendij. Veel cola zero erbij :yum: . Ik weet zeker dat je dat lekker zou vinden. En het bevat weinig koolhydraten of calorieën. Je kunt er zo veel van eten als je wil.

Ook voor TO, je kunt dit eindeloos gaan analyseren maar hij moet gewoon op dieet, klaar. Ga voortaan KH-arm eten (zie bovenstaand bijv.) en iedere dag samen wandelen.
Is dit dat heerlijke recept van Ottolenghi met granaatappelpitten en basilicum?
Verder eens met bovenstaande. Ik geniet veel meer van groente en fruit dan van frituur, chips of andere meuk. Tuurlijk een snoepje op zn tijd is lekker, maar patat... blegh hahaha.
Ik zie het haar van mijn man dunner worden, en maak me daar best zorgen over, vind ik hem kaal nog wel zo aantrekkelijk? Maar ik ga hem dan niet aanpraten dat hij een transplantatie nodig heeft ofzo, liefde is ook nog steeds liefhebben als iemand verandert.
-Lucille- schreef:
02-02-2022 15:24
Nee. Hij slaapt erg slecht, en is in afwachting van een slaaponderzoek. Door overgewicht snurkt hij erg. En waarschijnlijk zelfs apneu. Dat zou voldoende reden moeten zijn om minder te gaan eten. Dat geeft aan dat het onvoldoende werkt om maar zoveel mogelijk goede argumenten op tafel te gooien totdat het kwartje valt. Hij wéét het wel. Maar de knop omzetten is moeilijk.
Slecht slapen zorgt ook voor overgewicht. Je verbrand minder en je krijgt eerder last van eetbuien.
Antoon69 schreef:
02-02-2022 18:20
Praat niet zo dom, als je dat haalt uit mijn tekst dan is je begrijpend lezen niet in orde.
Foux schreef:
02-02-2022 17:45

Als je gewoon een gezond gewicht hebt vind ik het echt not done dat je man hier over klaagt. En elkaar scherp houden en je best doen voor elkaar is een keuze die je kan maken, maar mijn keuze is het niet. Ik hoef niet mijn best te doen voor mijn vriend, hij vind me sowieso goed genoeg. En ik ben een jojo. Mijn vriend vind me altijd leuk. In maat 44 en maat 34. Als ik aankom zegt ie "a lekker vetjes" en als ik afval zegt "echt sexy zo een mooi figuurtje". Maar ik heb sowieso niks met uiterlijk vertoon. Mijn partner heeft een ziekte met uiterlijke kenmerk waar hij niks aan kan doen maar wat de meeste mensen als onaantrekkelijk zouden beschouwen. Ik zie het niet eens. Ik hou van hem en vind hem goed zoals ie is. En ik vind hem veel leuker en lekkerder dan een man met een wasbordje ofzo. Dat hoeft voor mij allemaal niet. Dat hele gedoe met elkaar scherp houden en je best blijven doen voor een ander... wat is er mis met gewoon jezelf zijn? Geaccepteerd worden ook al voldoe je even niet aan de standaard? Ik doe uit mezelf al mijn best voor mijn vriend en voor mezelf maar dat is gewoon natuurlijk gedrag. Omdat ik van hem hou en omdat ik het leuk vindt. Niet omdat hij me anders niet aantrekkelijk zou vinden.
MrsMorrison schreef:
02-02-2022 18:35
Nou ja zo gek vind ik dat niet. Mijn man en ik doen dus hetzelfde bij elkaar. Er is niks mee denk ik om aan te geven wat je minder aantrekkelijk vind worden maar het mag niet resulteren in katten. Of een ander onzeker maken over zichzelf en dat is een fijne lijn die daar loopt.
Uiteindelijk wordt iedereen oud en lelijk
BabyGroot schreef:
02-02-2022 18:43
Is dit dat heerlijke recept van Ottolenghi met granaatappelpitten en basilicum?
Verder eens met bovenstaande. Ik geniet veel meer van groente en fruit dan van frituur, chips of andere meuk. Tuurlijk een snoepje op zn tijd is lekker, maar patat... blegh hahaha.

Jaa ze waren heel lekker!. Ik heb vanmiddag ook het boek waar deze in stond Gekocht!
anoniem_63ab5705e222a wijzigde dit bericht op 02-02-2022 19:25
0.47% gewijzigd
Dubbel

Kaulo telefoon
Waarom gaan zoveel mensen er gelijk van uit dat de man van TO een labiel persoon is die je vooral niet de waarheid mag vertellen? Die vent maakt in ieder geval een paar verkeerde keuzes. Cruesli als je af wil vallen, seriously?

Er zijn vast heel wat mensen die er niets aan kunnen doen dat ze aankomen, maar zoveel meer mensen die zich nodeloos laten gaan.
Slecht slapen maakt hongerig want het schud de hormonen ghreline en leptine door de war. Lijkt me heel moeilijk om daar de strijd mee aan te gaan. Een dag lukt dan nog wel maar dat houd je geen dagen/weken vol. Als ik heel slecht geslapen heb lijk ik wat dat betreft wel een bodemloze put.

https://drogespieren.nl/hormonen/ghreline
abracadabra schreef:
02-02-2022 19:18
Als je gewoon een gezond gewicht hebt vind ik het echt not done dat je man hier over klaagt. En elkaar scherp houden en je best doen voor elkaar is een keuze die je kan maken, maar mijn keuze is het niet. Ik hoef niet mijn best te doen voor mijn vriend, hij vind me sowieso goed genoeg. En ik ben een jojo. Mijn vriend vind me altijd leuk. In maat 44 en maat 34. Als ik aankom zegt ie "a lekker vetjes" en als ik afval zegt "echt sexy zo een mooi figuurtje". Maar ik heb sowieso niks met uiterlijk vertoon. Mijn partner heeft een ziekte met uiterlijke kenmerk waar hij niks aan kan doen maar wat de meeste mensen als onaantrekkelijk zouden beschouwen. Ik zie het niet eens. Ik hou van hem en vind hem goed zoals ie is. En ik vind hem veel leuker en lekkerder dan een man met een wasbordje ofzo. Dat hoeft voor mij allemaal niet. Dat hele gedoe met elkaar scherp houden en je best blijven doen voor een ander... wat is er mis met gewoon jezelf zijn? Geaccepteerd worden ook al voldoe je even niet aan de standaard? Ik doe uit mezelf al mijn best voor mijn vriend en voor mezelf maar dat is gewoon natuurlijk gedrag. Omdat ik van hem hou en omdat ik het leuk vindt. Niet omdat hij me anders niet aantrekkelijk zou vinden.
Waar gebruik ik het woord klagen?
Dat jouw relatie voor jou zo werkt wil niet zeggen dat dat voor een ander zo is.
Jouw voorkeuren zijn prima, die van je vriend ook. Die van mij en mijn vriend ook.
Mijn vriend vindt mij altijd leuk, altijd mooi, lief en ga zo maar door en gelukkig zijn wij ook in staat om open en eerlijk te zijn over elkaars uiterlijk. Niks mis mee.
abracadabra schreef:
02-02-2022 19:18
Ik ook totaal niet. Het zou me niets uitmaken als mijn man 20 kg zou aankomen. Ik snap wel dat anderen daar anders kunnen over denken.
Life is short. Eat dessert first.
Ik zou nooit met iemand trouwen die ik niet kon voorzetten wat ik wou en dat niet fantastisch vond.
Iemand die na het eten onmiddellijk naar de chipspot zou lopen trekt me niet aan.

Dat houdt dus in dat ik ook de calorieën controleer. Beetje te dik? Dan stuur ik wat bij.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
PlayingTheAngel schreef:
02-02-2022 18:46
Ik zie het haar van mijn man dunner worden, en maak me daar best zorgen over, vind ik hem kaal nog wel zo aantrekkelijk? Maar ik ga hem dan niet aanpraten dat hij een transplantatie nodig heeft ofzo, liefde is ook nog steeds liefhebben als iemand verandert.
Maar stel dat hij zijn haar uittrok, met bossen tegelijk
Dan zou je hem toch vragen of het niet slimmer is om dat niet meer te doen?
retrostar schreef:
02-02-2022 19:38
Ik zou nooit met iemand trouwen die ik niet kon voorzetten wat ik wou en dat niet fantastisch vond.
Iemand die na het eten onmiddellijk naar de chipspot zou lopen trekt me niet aan.

Dat houdt dus in dat ik ook de calorieën controleer. Beetje te dik? Dan stuur ik wat bij.
Jij houdt bij hoeveel calorieën je partner eet? Dat vind ik dan wel weer erg ver gaan. Als je partner iets eet waar jij niet bij bent, moet dat dan ook gemeld worden of zo?
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
TsumTsum schreef:
02-02-2022 19:31
Slecht slapen maakt hongerig want het schud de hormonen ghreline en leptine door de war. Lijkt me heel moeilijk om daar de strijd mee aan te gaan. Een dag lukt dan nog wel maar dat houd je geen dagen/weken vol. Als ik heel slecht geslapen heb lijk ik wat dat betreft wel een bodemloze put.

https://drogespieren.nl/hormonen/ghreline

Ik geloof je direct en er is vast zinvolle informatie uit betrouwbare bronnen over te vinden. Jammergenoeg vind ik die bronnen niet op deze vage vol-gelinkte website van een zelfbenoemd deskundige. Maar dat slaap een grote rol kan spelen, dat was me al duidelijk geworden. En dat probleem moet eerst worden aangepakt.
Hopelijk weten we gauw meer daarover.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven