mijn man ging ook vreemd...

29-09-2010 09:37 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag

Anderhalve week geleden was het hoge woord eruit. We zijn 14 jaar samen en mijn man heeft me 1 avond bedrogen met een collega. Niet all the way, maar wel al de rest. Ze waren ook heel erg verliefd op elkaar, maar da's voor hem nu allemaal over. Ik heb soms moeite om dit te geloven. Ik heb me de eerste week erdoor gesparteld. Je leeft in een roes, gelooft het niet echt. We hebben ook twee kleine kinderen, dus je moet door. Maar deze week is de klop gekomen. Zit weekje thuis van dokter. Haar valt uit van stress, hoge bloeddruk, stram over mijn hele lichaam van de zenuwen. Wist niet dat emotionele pijn zo'n fysieke weerslag kon hebben. Ik wil het ook allemaal wel in proporties zien: het was eenmalig, ze hadden geen echte seks, hij heeft na enkele weken aan haar gezegd dat hij voor mij ging en dat hij alles ging vertellen. Zij en haar vriendin bleven dreigen dat hij het niet mocht zeggen, bleven sms sturen,... Na twee maand heeft hij mij dan alles verteld. Ik weet elk detail, elk gesprek, elk romantisch akkefietje tussen hen. Ik wou dit weten, omdat mijn fantasie anders zelf scenario's gaat schrijven.

Hij heeft enorm veel spijt, wil 100 % voor onze relatie gaan.

Voor hem is het ook een grote opluchting dat hij het heeft verteld. Maar nu de last van zijn schouders is, heb ik er een serieuze bij. Ik ben 'blij' dat ik het weet, maar ik wil hiermee nu verder. We zijn allebei al naar een therapeut geweest. De moeilijkheid is dat mijn man nu vooral verder wil, maar ik kan echt nog niet volgen. Mijn verdriet komt zo sterk op, heb ook wel goede momenten, dat ik strijdvaardig ben, maar hij moet haar elke dag zien. Het is heel lastig om dragen.

Zijn er mensen die een sterkere relatie hadden, nadat ze bedrogen zijn geweest ? Komt mijn vertrouwen en zelfvertrouwen ooit terug ?

Alvast bedankt om te 'lezen'.
Als hij alleen maar verder wil had hij zijn mond moeten houden, ennuh wat is geen echte seks? bij mij is seks toch echt sex of het nu all the way is of niet.

Zoenen met de tong en zoenen zonder tong is net zo goed zoenen.
Moeilijk, maar ik heb zelf ook een keer met een ander gezoend en wilde toch echt graag verder met mijn vriend. Dat kan wel. Toegegeven, ik was niet verliefd en het bleef bij zoenen. Ik zou hier heel veel moeite mee hebben, zeker omdat ze elkaar blijven zien.
De eerste stap is denk ik dat hij een andere job gaat zoeken..
Je man is waarschijnlijk al verder in de verwerking dan jij. Hij heeft de klap van het vreemdgaan al gehad en al een heel stuk verwerkt voor hij het je vertelde. Zeg hem dat je tijd nodig hebt om het verdriet te verwerken voor je verder kunt gaan denken over de toekomst.

Hij heeft je met iets heel naars opgezadeld en hij zal zijn best moeten doen om je te steunen in de komende moeilijke periode.
Hoe onrechtvaardig het mss ook voelt, als jullie verder willen is het een joint effort om het weer goed te krijgen. Dit betekent niet dat jij geen tijd mag hebben om het te verwerken en dat hij moet aantonen dat het vanaf nu echt goed zit en ook niet dat jij hem ineens moet vertrouwen. Maar wel dat je een keuze moet maken om hem weer te gaan vertrouwen en open staan voor hem.
Je man moet sowieso een andere baan gaan zoeken. Het idee dat hij haar nog steeds elke dag ziet, zou ik niet kunnen verdragen. Sowieso ben ik niet zo goed in vergeten, dus denk dat het bij mij uiteindelijk einde relatie zou zijn. Ik zou 't niet meer van mn netvlies krijgen en 'm niet meer kunnen vertrouwen, maar tja dat ben ik. De tijd zal leren hoe dit verder gaat. Veel sterkte ermee.
Eens met Keedy.
Nou ik zou het misschien nog wel kunnen vergeven na een tijdje maar vergeten lijkt me erg lastig als je weet dat hij iedere dag na de "ochtendkus" van jou weer naar z'n werk gaat waar hij HAAR gaat zien. Nee dankje, misschien moet hij idd maar een andere baan zoeken zoals Nova78 zegt.
Ik denk idd dat dat voor mij ook zou gelden, hij moet een andere baan gaan zoeken. Het idee dat hij haar iedere dag ziet zou mij niet lekker zitten, hij is tenslotte ook de eerste keer voor haar gevallen.
Andere baan en jij moet de keus maken of je hem wilt (en kunt) vergeven. Neem daar de tijd voor.

Het is niet makkelijk en keihard werken.... bij mij is het uiteindelijk niet gelukt. Je hebt er immers 2 bereidwillige mensen voor nodig. Jouw man geeft aan dat hij er 100% voor wil gaan, dat voordeel heb je.
Wat rot dat je dit is overkomen!

Jullie hebben besloten dat je er samen voor wilt gaan, dat is de eerste stap. Nu zit je met nare beelden in je hoofd en het zal zeker even duren voordat je je beter gaat voelen onder de situatie. Maar dat mag, en het is heel logisch dat je het niet zomaar vergeten bent. Maar als je samen aan jullie relatie blijft werken zullen de beelden langzaam vervagen en kan jouw vertrouwen voor hem weer groeien..

Zoals velen al hebben voogesteld lijkt het me het beste als jouw man een nieuwe baan gaat zoeken. Het lijkt me dat je man wel begrijpt dat het voor jou niet te doen is als hij haar elke dag ziet..

Heel veel sterkte
anoniem_92636 wijzigde dit bericht op 29-09-2010 10:28
Reden: typefoutje
% gewijzigd
Niet all the way?!
Beste Vee,

Het is gewoon een kerel die je moet dumpen. Het is een slappe zak omdat hij zijn mond niet kan houden. Hij heeft zijn stinkende ei bij jou gelegd zodat hij van zijn schuldgevoel af is. Een echte kerel houdt gewoon zijn mond, en bezorgd zijn vrouw geen verdriet en zorgt in de toekomst dat hij dat soort dingen niet doet als niet in staat is om met zijn schuldgevoel te dealeen. Sterkte!
Hoe jullie verder gaan is afhankelijk hoe jij er tegenaan gaat kijken. Hard maar waar. Hou je genoeg van hem om het te vergeven?

Het kan ook zo zijn dat door dit gebeuren jullie relatie juist sterker wordt.

Het is niet goed te praten maar het kan een keer gebeuren in een relatie en wanneer je in basis een goede relatie hebt is de cruciale vraag laat ik mijn huwelijk door dit stranden of gaan we kijken hoe dit heeft kunnen gebeuren( b.v. door sleur) en gaan we er samen wat van maken.

Je hebt in ieder geval een eerlijke vent in die zin dat hij het eerlijk heeft verteld.
wees jezelf, er zijn genoeg anderen.
Ik ben wel wat verbaasd over de reacties waarin men zegt dat deze man het gewoonweg niet had moeten vertellen tegen Vee.

Het staat buiten kijf dat hij vreselijk fout is geweest, daar hoeven we het verder niet over te hebben. Maar... is het dan beter om dit vervolgens ook niet op te biechten?

En hoe zit het dan met eerlijkheid binnen je relatie? Ik snap dat die eerlijkheid al weg was op het moment dat hij iets met die collega begon, maar in mijn ogen is er toch ook echt wel iets voor te zeggen als je het na afloop dan in elk geval opbiecht aan je partner. Ben je dan niet eerlijker, dan wanneer je willens en wetens haar in een leugen laat leven?

En dan is het vervolgens aan de partner in hoeverre die met zoiets verder kan/wil leven.

Of... zie ik nou iets cruciaals over het hoofd??
quote:arrasje schreef op 01 oktober 2010 @ 16:38:

Hoe jullie verder gaan is afhankelijk hoe jij er tegenaan gaat kijken. Hard maar waar. Hou je genoeg van hem om het te vergeven?

...

Hier ben ik het mee eens. Echter wil wel even wat toevoegen.

Je moet hem dan wel écht kunnen vergeven !

In de zin van: een periode heel veel over praten, en daarna achter jullie laten! Nooit meer over hebben. Niet aanhalen in elke ruzie die jullie hebben om weer even met vuile was te kunnen gooien!

Anders is het geen vergeven! Dan is het verdringen !!!
quote:bertislief schreef op 01 oktober 2010 @ 16:56:

[...]

Hier ben ik het mee eens. Echter wil wel even wat toevoegen.

Je moet hem dan wel écht kunnen vergeven !

In de zin van: een periode heel veel over praten, en daarna achter jullie laten! Nooit meer over hebben. Niet aanhalen in elke ruzie die jullie hebben om weer even met vuile was te kunnen gooien!

Anders is het geen vergeven! Dan is het verdringen !!!

Helemaal mee eens, wanneer je kan vergeven en er samen wat van kan leren kan je er alleen maar van leren.

En soms is het zo dat door b.v. verwaarlozing etc de partner ook een beetje schuld is aan een verwijdering van een relatie dat wil niet zeggen dat ik vreemdgaan goedpraat maar mensen kunnen er wel gevoeliger voor worden.
wees jezelf, er zijn genoeg anderen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven