Mijn moeder gaat dood
zondag 8 januari 2017 om 02:30
mijn moeder ligt in ziekenhuis, haar nieren, longen en hart zijn slecht en ze houd heel veel vocht vast. Ze heeft het heel benauwd en het gevoel dat ze stikt. Ze ligt aan de zuurstof, met allemaal draden aan haar lijf. Ze geeft aan dat ze niet verder wil, niet zo. Ze heeft gevraagd om dood te mogen gaan. Morgen hebben we met mijn vader een gesprek met de arts en als ze niet beter kan worden dan zullen we haar leven laten beëindigen. Sinds ze weet dat wij dit voor haar regelen is ze een stuk rustiger geworden en kan ze rustig met ons praten. We praten over de begrafenis en muziek en wie ze allemaal nog wil zien. Mijn vader is zo verdrietig. Ik zit hier op de bank en ik ben ook zo verdrietig. Wil even wat van me afpraten denk ik.
zondag 8 januari 2017 om 03:07
Misschien kun je een afspraak maken, dat heb ik gedaan met mijn oma. Als ik een roodborstje zie, weet ik dat zij dat is. Sommige mensen doen dat op hun sterfbed, geen idee wat jij gelooft natuurlijk. Ik heb veel roodborstjes gezien sinds haar dood. Als ik zelf ga, zal het een vlinder worden.
Ik hoor mensen wel vaker dat ze het achteraf gezien ook erg mooi vonden, je kunt nog een beetje praten met haar, koester die momenten. Ik weet dat je hart uit je lijf scheurt van verdriet nu maar hou dat in je achterhoofd. Sterkte.
Ik hoor mensen wel vaker dat ze het achteraf gezien ook erg mooi vonden, je kunt nog een beetje praten met haar, koester die momenten. Ik weet dat je hart uit je lijf scheurt van verdriet nu maar hou dat in je achterhoofd. Sterkte.
zondag 8 januari 2017 om 08:46
Mijn schoonmoeder kwam in een vergelijkbare situatie terecht na een hartaanval. Zij wilde het niet zelf doen, en het werd daardoor een lang en pijnlijk traject met uiteindelijk dezelfde uitkomst. Ik hoop dat je troost kunt putten uit de wetenschap dat haar nog meer pijn en ellende wordt bespaard. Sterkte
zondag 8 januari 2017 om 08:46
Veel sterkte en een goed gesprek wens ik jullie.
Ik snap wel dat je moeder zó niet meer wil leven, niet meer kan leven. Maar ze is jouw moeder en als ze niet zo ziek was, of beter kon worden, was het een beter verhaal. Dit is wel een heel slecht en verdrietig scenario.
Zet anders jullie vragen voor de dokter op papier, dan heb je een houvast.
Grote liefde, als je kunt zien wat de ander nodig heeft en dat ondanks je eigen pijn kiezen.
Ik snap wel dat je moeder zó niet meer wil leven, niet meer kan leven. Maar ze is jouw moeder en als ze niet zo ziek was, of beter kon worden, was het een beter verhaal. Dit is wel een heel slecht en verdrietig scenario.
Zet anders jullie vragen voor de dokter op papier, dan heb je een houvast.
Grote liefde, als je kunt zien wat de ander nodig heeft en dat ondanks je eigen pijn kiezen.