Mijn moeder gaat dood

08-01-2017 02:30 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
mijn moeder ligt in ziekenhuis, haar nieren, longen en hart zijn slecht en ze houd heel veel vocht vast. Ze heeft het heel benauwd en het gevoel dat ze stikt. Ze ligt aan de zuurstof, met allemaal draden aan haar lijf. Ze geeft aan dat ze niet verder wil, niet zo. Ze heeft gevraagd om dood te mogen gaan. Morgen hebben we met mijn vader een gesprek met de arts en als ze niet beter kan worden dan zullen we haar leven laten beëindigen. Sinds ze weet dat wij dit voor haar regelen is ze een stuk rustiger geworden en kan ze rustig met ons praten. We praten over de begrafenis en muziek en wie ze allemaal nog wil zien. Mijn vader is zo verdrietig. Ik zit hier op de bank en ik ben ook zo verdrietig. Wil even wat van me afpraten denk ik.
Wat vreselijk... heel veel sterkte!
Heel veel sterkte. Zorg je ook goed voor jezelf?
Heftig TO! Heel veel sterkte
Heel veel sterkte toegewenst, hopelijk is er nog een kans dat je moeder beter wordt. Let ook op je zelf en vraag hulp aan anderen.. Toon je emoties en krop het niet op.
Dank jullie wel. Ik doe mijn best om goed voor mezelf te zorgen maar ik slaap bijna niet. Heb de laatste tijd veel dingen aan mijn hoofd (zie eerder topic) het is wel heel veel.
Heel veel sterkte.

Heel veel sterkte.
Misschien kun je een afspraak maken, dat heb ik gedaan met mijn oma. Als ik een roodborstje zie, weet ik dat zij dat is. Sommige mensen doen dat op hun sterfbed, geen idee wat jij gelooft natuurlijk. Ik heb veel roodborstjes gezien sinds haar dood. Als ik zelf ga, zal het een vlinder worden.

Ik hoor mensen wel vaker dat ze het achteraf gezien ook erg mooi vonden, je kunt nog een beetje praten met haar, koester die momenten. Ik weet dat je hart uit je lijf scheurt van verdriet nu maar hou dat in je achterhoofd. Sterkte.
Ach to wat vreselijk. Heel veel sterkte gewenst.
Oef, je hebt het idd al niet makkelijk nu, To! Ik zie je vorige topic, je krijgt wel erg veel op je bordje nu. Ik zou denken aan emotionele ondersteuning, misschien via de huisarts, of krijg je die al? Sterkte ook met je dochter.
Och, wat moeilijk is dat. Veel sterkte.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Veel sterkte TO!
Heel veel sterkte TO
Heel veel sterkte
Heel veel sterkte gewenst. Wat verdrietig voor jullie.
Wat een moeilijk proces. Heel veel sterkte gewenst! Misschien heeft het ziekenhuis ook nog een maatschappelijk werker of pastoraal medewerker met wie je kunt praten?
Heel veel sterkte
Jeetje TO wat heftig. Vind t een goed advies wat hulp hierbij. Bij de huisarts is een praktijk ondersteuner. Daar kan je mee praten. Dat valt onder dokters tarief. Dus geen extra kosten.

Knuffel voor jou.
Heel veel sterkte!
Ozo.
In deze moeilijke tijd kun je wel een dikke knuffel gebruiken....bij deze
Ontzettend veel sterkte lieve TO.
Mijn schoonmoeder kwam in een vergelijkbare situatie terecht na een hartaanval. Zij wilde het niet zelf doen, en het werd daardoor een lang en pijnlijk traject met uiteindelijk dezelfde uitkomst. Ik hoop dat je troost kunt putten uit de wetenschap dat haar nog meer pijn en ellende wordt bespaard. Sterkte
Veel sterkte en een goed gesprek wens ik jullie.

Ik snap wel dat je moeder zó niet meer wil leven, niet meer kan leven. Maar ze is jouw moeder en als ze niet zo ziek was, of beter kon worden, was het een beter verhaal. Dit is wel een heel slecht en verdrietig scenario.

Zet anders jullie vragen voor de dokter op papier, dan heb je een houvast.

Grote liefde, als je kunt zien wat de ander nodig heeft en dat ondanks je eigen pijn kiezen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven