Mijn relatie verbroken

22-04-2012 15:59 67 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ja, het zoveelste topic over hetzelfde onderwerp, maar ik voel me even enorm verdrietig.

Zojuist mijn relatie verbroken van 1,5 jaar en hoewel ik diegene ben geweest die er uiteindelijk een punt heeft achter gezet, lijken de tranen nu even niet te stoppen

Het is beter zo, dat weet ik ook wel. Ik denk dat we niet zo goed bij elkaar passen, dat onze levens slecht met elkaar te verenigen zijn. En dat we dat niet eens probeerden lijkt me een teken aan de wand. Hij is veel te stabiel voor een vrouw zoals mij, die door het leven stuitert, maar ik mis zijn warmte en evenwicht nu al

Nog geen zin om vriendinnen te bellen, die heel rationeel mij gaan vertellen dat dit inderdaad de juiste keuze is. Maar wel behoefte aan afleiding......of misschien toch een digitale knuffel.
quote:katrien1974 schreef op 22 april 2012 @ 16:43:

woonde je al samen?

Nee, ook zoiets.

Daar was ook nog totaal geen sprake van, veel te veel gericht op ons eigen leven. Hoezo samenwonen? Bij elkaar, in één huis? Zodat één iets op moest geven? Het kwam nog niet in ons op!
En wat vonden jullie leuk aan elkaar?
Och lieverd kom hier dan druk ik je even tegen mijn boezem

Ik had dit topic van jou eigenlijk helemaal niet verwacht

En hoezo afleiding...

Vanavond Dan hoor, ik verwacht je stipt op tijd!

Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
bij ons viel dat in onze schoot in oktober, mooi huis, achteraf denk ik dat het te snel is. maar ik wil hem nog niet opgeven
quote:katrien1974 schreef op 22 april 2012 @ 16:49:

wij overwegen relatietherapie, juist omdat we zoveel van elkaar houden. Proberen een balans te vinden in dingen die we niet leuk vinden, en dingen die we wel leuk vinden.

wij hebben ook een communicatieprobleem. Niet echt over het praten over problemen maar meer over de kleine dingen. De auto meenemen zonder te overleggen omdat de een denkt dat het duidelijk is voor de ander en de ander verwacht dat hij of zij overlegt.

Zijn jullie al lang samen?

Dat overleg-probleem lijkt me wel oplosbaar. Communicatie is wel lastiger als dat bij beide niet je aard zit.

Pfffff, het is zo lastig allemaal!
Katrien, wat een vreemde opmerking.

Je kunt toch een relatie verbreken, omdat je eigenlijk niet bij elkaar past? Dat houdt niet in dat je er geen verdriet van kunt hebben. Je kunt je ex toch nog steeds een mooi mens vinden en je kunt het toch jammer vinden dat het niet met elkaar werkte.
ook 1,5 jaar. met ups en downs, 2 x echt uit geweest maar dan toch niet zonder elkaar kunnen. Dus wellicht met een therapeut proberen eruit te komen.

Waarom is de liefde zo lastig. Als je vrijgezel bent verlang je naar die speciale persoon in je leven, en als je een relatie hebt verlang je wel eens naar rust en de vrijheid van de vrijgezelle periode
quote:july07 schreef op 22 april 2012 @ 16:58:

Je kunt toch een relatie verbreken, omdat je eigenlijk niet bij elkaar past? Dat houdt niet in dat je er geen verdriet van kunt hebben. Je kunt je ex toch nog steeds een mooi mens vinden en je kunt het toch jammer vinden dat het niet met elkaar werkte.lees jij wel wat ik typ? Ik zeg toch helemaal nergens dat ze een fout heeft gemaakt, dat ze stom bezig is en dat houden van genoeg moet zijn? Ik vraag alleen naar haar redenen omdat ik zelf in een soortgelijke situatie zit. Ik vond die opmerking dat ze hier een beetje zielig komt doen juist niet kunnen
quote:pseudo schreef op 22 april 2012 @ 16:51:

En wat vonden jullie leuk aan elkaar?

Daar stond hij, mijn rots in de branding toen ik na een (hele lange) relatie met ugly break-up als een verzopen vogeltje zeer verdrietig en gekwetst mezelf door het leven sloeg.

Hij gaf me rust en stabiliteit, we delen wel een bepaald verleden wat herkenning geeft en hij is bovendien woest aantrekkelijk.
quote:Summerdance schreef op 22 april 2012 @ 16:52:

Och lieverd kom hier dan druk ik je even tegen mijn boezem

Ik had dit topic van jou eigenlijk helemaal niet verwacht

En hoezo afleiding...

Vanavond Dan hoor, ik verwacht je stipt op tijd!

Dankje Sum!

Tja, ook ik heb mijn zwakke momenten.

Vanavond 20.00u Dan! Dat zal me goed doen!
quote:july07 schreef op 22 april 2012 @ 16:58:

Je kunt toch een relatie verbreken, omdat je eigenlijk niet bij elkaar past? Dat houdt niet in dat je er geen verdriet van kunt hebben. Je kunt je ex toch nog steeds een mooi mens vinden en je kunt het toch jammer vinden dat het niet met elkaar werkte.

Ik weet niet welke opmerking je bedoelt, maar ik denk dat je Katrien verwart met iemand anders.

Ze geeft mij iig niet de indruk dat zij iets anders vind dat jij.
ik heb gequote op "verliefdopiemand" die opmerking vond ik juist niet leuk, dus ik neem aan dat ik inderdaad verward wordt met hem of haar.
quote:Liezze schreef op 22 april 2012 @ 17:01:

[...]

Daar stond hij, mijn rots in de branding toen ik na een (hele lange) relatie met ugly break-up als een verzopen vogeltje zeer verdrietig en gekwetst mezelf door het leven sloeg.

Hij gaf me rust en stabiliteit, we delen wel een bepaald verleden wat herkenning geeft en hij is bovendien woest aantrekkelijk. Soms zijn mensen van waarde voor elkaar tijdens een bepaalde periode. Je had het zelf al even over rebound, dat doet er denk ik niet eens zo toe, of dat het ook was, jullie vonden elkaar elkaar toen en genoten daarvan en nu zijn jullie misschien een beetje een andere kant op ontwikkeld. Een mens kan veel groeien in anderhalf jaar! En als jullie al niet echt in elkaars leven waren (interessen delen etc), dan kan dat heel goed verwijderend zijn.
Lieve Katrien,

Sorry!!!

Het was wat verliefdopiemand zei.

Jij reageerde daar ook op.

okidoki july07
Wellicht dat als je er echt voor gaat er met relatietherapie wel uit te komen is. Uiteindelijk is het misschien gewoon een kwestie van investeren.

Ik weet het niet meer

Zoals Pseude in een eerdere post al aangaf, soms moet je het "ik weet niet wat het is, maar het voelt niet goed-gevoel" volgen. En dat gevoel heb ik op dit moment, hoe verdrietig het me ook maakt.

Ik hoop voor jou dat relatietherapie gaat helpen Katrien, want samen leuke dingen doen, of iig je enthousiasme kunnen delen is voor mij wel heel belangrijk in een relatie.
ik hoop het, vanavond in ieder geval een heftig gesprek voor de boeg ivm auto gezeikje van vanmorgen. pffffffffffffffffffffffff zie er tegen op omdat ik waarschijnlijk de schuld krijg en het moeilijk vind te praten zonder verwijten.

Maar bij mij is dat "het voelt niet goed gevoel" nog niet heftig genoeg om er nu mee te stoppen maar zeker wel iets om niet te negeren. Ik vind het wel heel knap van je dat je de stap genomen hebt, hoe kut je je ook voelt.
Wat voelt er dan niet goed Liezze? Verwacht je misschien teveel van hem waardoor je teleurgesteld raakt?

Praatten jullie er uberhaupt over? Bespreekbaar maken wat jij belangrijk vindt in een relatie en wat hij belangrijk vindt?

Misschien compromissen kunnen sluiten hierin?

En wat heb je zelf gedaan om het te laten werken?
quote:katrien1974 schreef op 22 april 2012 @ 17:23:

ik hoop het, vanavond in ieder geval een heftig gesprek voor de boeg ivm auto gezeikje van vanmorgen. pffffffffffffffffffffffff zie er tegen op omdat ik waarschijnlijk de schuld krijg en het moeilijk vind te praten zonder verwijten.

Maar bij mij is dat "het voelt niet goed gevoel" nog niet heftig genoeg om er nu mee te stoppen maar zeker wel iets om niet te negeren. Ik vind het wel heel knap van je dat je de stap genomen hebt, hoe kut je je ook voelt.

Als het "het voelt niet goed-gevoel" niet de overhand heeft, is er ook geen reden om te stoppen! Wel een reden om te praten, zodat het de overhand niet krijgt.

Wat betreft dat verwijten, ik probeer het altijd te benoemen. "Ik bedoel het niet verwijtend, ik constateer alleen dat we een issue hebben wat we samen moeten oplossen. Hier hebben we allebei een aandeel in." En ook als ik me aangevallen voel, benoem ik dat direct. Dat klaart de lucht vaak snel.

Maar ja, iedereen en elke relatie is anders en de vraag is of je mijn advies ter harte moet nemen. Mijn in het verleden behaalde resultaten zijn hopelijk geen garanties voor de toekomst
Wat maakt het uit dat jullie totaal andere hobby's en interesse's hebben? Hebben maliman en ik ook. Heb ook niet de behoefte om hem erin te betrekken en andersom. Als je basis goed is, vertrouwen en liefde, steun, warmte en lekkere sex, zie ik niet in waarom je de relatie uit zou maken!
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
nou ik ben van plan om zeggen, dat ik waarschijnlijk even had moeten vragen of ik de auto mee kon nemen vandaag, maar dat hij ook had kunnen aangeven, toen ik zei wat ik ging doen, dat hij ook graag de auto wil. Dus eerst de last bij mij zelf leggen en dan bij hem.

Ik heb ook geleerd ooit in een vorige relatie nooit te zeggen "jij geeft me het gevoel dat" dat dat aanvallend over komt.
"Ik hoop voor jou dat relatietherapie gaat helpen Katrien, want samen leuke dingen doen, of iig je enthousiasme kunnen delen is voor mij wel heel belangrijk in een relatie."

Waarom moeten dat perse de hobby's of interesse's van je partner zijn? Je kunt toch ook samen andere leuke dingen ontdekken?
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
inderdaad mali30, dat hoop ik ook, maar dat is lastig vind ik. zeker als je allebei al je eigen leven hebt opgebouwd en zo. Maar goed, eerst vanavond maar het vervelende gesprek door, en dan hoop ik dat ik niet de volgende ben met een soortgelijk topic, anders zet ik het samen met liezzie op een zuipen hahahahah
quote:Liezze schreef op 22 april 2012 @ 16:47:

[...]

Misschien moet jij het hele topic even lezen

Ben nieuw op dit forum. Had zelf een vraag in een ander topic. Uit nieuwsgierig even op visite.

Ik begrijp de ongenuanceerde reactie wel van die persoon die "boos" is dat jij je ex hebt gekwetst. Heb even je topic gelezen.

Als ik het zo lees had deze stabiele man sowieso geen kans bij jou. Dit had geen kans van slagen. Zoals ik het lees wilde je je helemaal nooit binden aan hem. Je bent nooit echt verliefd geweest. Je geeft allerlei onzinredenen aan, so what dat je elkaars hobby's niet deelt? Als het een goede vent is waarvan je houdt, waarmee je kan lachen, die er voor je is als je hem nodig hebt, dan is het toch goed?

Volgens mij is de reden gewoon dat je nooit gek genoeg op hem bent geweest, wat je eigen twijfel verklaard "waarom je je niet zou kunnen binden".

Maar als dit het geval is, dan moet je gewoon eerlijk zijn naar hem, en niet met kul post-hoc redenen zeggen dat de relatie niet werkte. Het werkte niet voor jou, zo lees ik het althans, omdat jij er niet vol in stond.

Goed. Dit was even een beetje advocate of the devil, maar toch.

Begrijp dus de reactie wel dat je hier inderdaad een beetje zielig loopt te doen (al zou ik het zelf nooit zo stellig beweren)
OMG

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven