Mijn vriend is vreemdgegaan, wat nu?

21-09-2009 12:28 77 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik heb een probleem die ik nu het liefst anoniem wil bespreken en niet met mn vriendinnen. Daar ga ik later heen.

Ik heb dit weekend in de telefoon van mijn vriend een smsje gezien waaruit ik bijna zeker weet dat ie is vreemdgegaan. Ik was zo boos en verdrietig en ik heb altijd gezegd als het gebeurt maak ik het uit en dat ben ik ook van plan, hoeveel pijn het ook doet want ik hou heel veel van hem. Ik ben niet van plan om hem dan een kans e geven omdat ik hem nooit zal vetrouwen omdat ik altijd al moeite had om hem te vertrouwen vanwege zijn verleden.

Nu hebben we voor volgende week een verre reis geboekt die ik niet wil cancellen. Ik heb eigenlijk voor mezelf voorgenomen om dit als afscheidsvakantie te zien en nog een mooie herinnering voor ons samen. Ik weet alleen niet wanneer ik hem moet vertellen dat ik het weet en ermee wil kappen. Vinden jullie het raar dat ik toch nog op vakantie met hem wil? En wanneer zouden jullie het vertellen?

Ik vind het moeilijk om lief te doen, maar hij merkt nog niks. Nu zie ik hem niet meer tot de vakantie, dus daar ben ik eigenlijk wel blij om! Ik hoor heeel graag adviezen!

Bedankt alvast...
quote:domnaiefmutsje schreef op 21 september 2009 @ 12:47:

[...]

Uitstel = afstel = recept voor continue belazerd worden.

Als je twijfeld of je verder wil met hem zou je JUIST kunnen praten en kijken of je er uit kunt komen.

Net doen alsof het niet gebeurt is gaat je heel veel problemen opleveren waar je zelf bij bent.exact mijn gedachte!
quote:leefnu schreef op 21 september 2009 @ 12:57:

Goed om te overwegen is inderdaad ook je inschatting over hoe hij zal reageren op die vakantie, als je besluit alles ter sprake te brengen....

Zal hij agressief zijn? Boos? Geïrriteerd? Berustend? Verdrietig?

Ik snap dat je alles wilt weten...ik zou ook precies willen weten 'waarom' .

Maar goed op zo'n vakantie ben je redelijk afhankelijk van elkaar, zeker in een ander land...En die afhankelijkheid van elkaar is alleen te surviven als er onderlinge berusting/vrede is, en geen enorme boosheid en irritatie.

Hoe realistisch is dat denk jij , dat die vakantie zonder heftig geuite boosheid zal verlopen?

Ik ben het met je eens! Waarom is een goede vraag.

Ik vind het moeilijk om je advies hierin te geven, want het hangt af van jouw persoonlijkheid en die van je vriend en van de relatie die jullie hebben.

Ik zelf zou natuurlijk ook verdrietig zijn, maar willen weten waarom hij het heeft gedaan. Ik weet zelf heel goed dat je lust kan scheiden van liefde en zou er best mee kunnen leven als het een eenmalige one night stand was bijvoorbeeld, als hij er maar over praat. Ik zou het veel erger vinden als hij een nieuwe beste vriendin heeft met wie hij zo goed over alles kan praten enzo...

Dan liever een one night stand. Maar jah, dat is bij iedereen anders.

Ga lekker met hem praten!

Oh ja, als dit mij was overkomen had ik de verre reis sowieso niet gecanceld! Ik was of alleen gegaan (ik vermaak mij ook prima alleen), of een vriendin meegenomen, jah of samen en dan mijn eigen gang gegaan. (misschien hem proberen te overtuigen dat hij daar beter een ander hotel kan zoeken, maar okee, ik had hem zeker niet gegund dat hij mijn zuur-verdiende-vakantie ook nog van me af pakte!)
ik zou ook met hem praten en daarna lekker in je eentje die verre reis ondernemen! hoppa! dat kun je bést!

jij heb per slot van rekening al betaald voor je vakantie en je hebt 'm zo te lezen erg verdiend!

sterkte en succes
praat met hem, en beslis dan of je nog samen op vakantie wil
Ik denk dat je in een conflict zit. Je hebt met jezelf afgesproken dat je weg zou gaan als dit zou gebeuren. Nu gebeurt het en wil je eigenlijk helemaal niet weg.

Het leven zit niet zo zwart/wit in elkaar. Vreemdgaan hoeft niet het einde van je relatie te betekenen. Het voortzetten en in stand houden van bedrog wel.

Je kop in het zand steken en wegdenken zal je niet helpen. De wetenschap is er en die zal steeds harder gaan roepen. Ik zou het gesprek aangaan met je vriend. En ook vertellen dat je nog niet weet wat je wil. Neem daar de tijd voor. het beeindigen van een relatie ben je misschien nu nog niet aan toe.

Je wordt hiermee overvallen. Geef jezelf de tijd een beslissing te maken. Maak je vriend duidelijk dat je niet weet of hij een kans krijgt maar dat je dit niet pikt, op geen enkele wijze.
Maar hee...nogmaals even dit. Wat stond er nou daadwerkelijk in dat ene smsje? Want dat is je enige 'bewijs' tot nu toe toch?

Wellicht maak je van een mug een olifant, je weet het maar niet. Welke tekst trof je aan??
Ik weet dat hij is vreemdgegaan, maar toch vind ik het ook niet eerlijk tegenover hem om twee weken lang mooi weer te spelen op vakantie en dan bij thuiskomst de bom te laten vallen.

verbeterde reactie:

Ook al is de vriend van TO volgens haar vreemdgegaan, toch vind ik het ook niet eerlijk tegenover hem om twee weken lang mooi weer te spelen op vakantie en dan bij thuiskomst de bom te laten vallen.
anoniem_78097 wijzigde dit bericht op 21-09-2009 16:32
Reden: ontstane verwarring
% gewijzigd
Ik denk dat niets zeggen niet echt slim is. Jij denkt dat hij is vreemgegaan. Dat is niet zomaar iets. Daarbij weet je het niet eens zeker...daarover moet je praten met je vriend.

Kun je nog wel normaal tegen hem doen? Kan het me namelijk zo voorstellen dat dat nu niet lukt. Wat als jullie in het vliegtuig/in dat verre land gigantische ruzie gaan krijgen (kans is waarschijnlijk best groot)?

Zou er vóór de vakantie over gepraat willen hebben, vakantie is nu toch verpest. En mss wel voor niets, want wat nou als achteraf bleek dat er helemaal niets aan de hand was...?

Sterkte!
Hoe weet je dat zo zeker dan?

En mooi weer spelen...tis niet eerlijk, maar zeker ook niet makkelijk volgens mij. Daarnaast...ook niet nodig! Het is jouw keuze om het praten uit te stellen. Wanneer staat die vakantie gepland? Volgende week? Over een paar maanden?
quote:borderwalk schreef op 21 september 2009 @ 14:05:

Ik weet dat hij is vreemdgegaan, maar toch vind ik het ook niet eerlijk tegenover hem om twee weken lang mooi weer te spelen op vakantie en dan bij thuiskomst de bom te laten vallen.???
ja borderwalk weet meer dan wij
Ik zou hem ermee confronteren en alleen op reis gaan. Lijkt me helemaal geen fijne manier om zonder de lucht te klaren nog met hem op vakantie te gaan.
Ik zou er ook voor de vakantie over beginnen. Stel dat je er op vakantie over begint, hij geeft het toe, jij maakt het uit en hij gaat daar dan de vrijgezel uithangen, incl. de evt. vakantieflirts of ONS, lijkt me verschrkkelijk!

Dan liever van te voren weten waar je aan toe bent en evt. met vriendin of alleen gaan.

Sterkte met wat je ook beslist!
quote:meds schreef op 21 september 2009 @ 14:17:

ja borderwalk weet meer dan wijOf is borderwalk TO?
Borderwalk = esmeeds?? Beetje vreemd dit
mbt de geboekte & betaalde vakantie: hij kan met een vriend op vakantie gaan, de vriend betaalt jou je deel terug. of, jij gaat met een vriendin, zij betaalt het deel van je vriend.

het lijkt me echt vreselijk om op vakantie te gaan met je soon-to-be-ex.

maar persoonlijk zou ik sowieso gaan voor de confrontatie, nú!!

dikke knuf meis, en sterkte met alles.
Misschien wilde borderwalk een keer wat meer anoniem posten?

Zijn wel dezelfde persoon denk ik.
Borderwalk = niet TS, Borderwalk is cynisch volgens mij....
Borderwalk is niet dezelfde persoon! Ik heb gezegd dat ik het weet dat ie t heeft gedaan..ik ga helaas niet vertellen wat er in het smsje stond, houd ik liever prive..maarrr na al jullie tips heb ik nu besloten en nagedacht. ik ga het toch voor de vakantie zeggen en kijken wat ons samen dan de beste optie lijkt..

pffff ik word nu al verdrietig als ik aan de confrontatie denk. ik heb al wat traantjes gelaten..op dit soort momenten haat ik mannen!!!!!
Waarom haat je op zo'n moment mannen?
Esmeeds, succes met het gesprek...sterkte. Wanneer ga je praten?

Hou ons op de hoogte, als het niet te vermoeiend voor je is, wat de ontwikkelingen zijn...En als het functioneel is voor jezelf natuurlijk..
Ik haat mannen omdat ze niet monogaam kunnen blijven! De meesten dan..Ik hou van ze omdat het heerlijk is om er 1 te hebben, maar ik heb al zo vaak om me heen gezien dat mensen belazerd worden (ook mannen door vrouwen).

En bedank leefnu..ik zal jullie op de hoogte houden...
Je haat geen mannen, je haat de pijn die ze je kunnen geven. Das logisch na dit.

Sterkte!
Wat generaliserend. Al kan ik me voorstellen dat je zoiets uit woede/verdriet roept.
quote:domnaiefmutsje schreef op 21 september 2009 @ 14:36:

Je haat geen mannen, je haat de pijn die ze je kunnen geven. Das logisch na dit.

Sterkte!

Dan liever zo:

Je haat geen mannen, je haat de pijn die mensen waarvan je houdt, je kunnen geven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven