mijn vriend liegt

04-10-2008 10:52 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
heej lieve mensen!

ik heb jullie advies hard nodig!

ik zit op dit moment in een ontzettend ingewikkelde relatie.

mijn relatie is altijd goed geweest, tot mijn vriend tot over zijn oren verliefd werd op een ander meisje, in deze periode heeft hij veel tegen mij gelogen en achter gehouden. voor hij het mij vertelde biechte hij het bij haar op. zij ging hier op in waardoor hij wel moest opbiechten. het werd te duidelijk voor de buitenwereld.

mijn ego, vertrouwen, zelfbeeld eigenlijk mijn hele ik was hierdoor kapot en geknikt. ik vocht voor mijn relatie terwijl mijn vriend toe keek hoe ik dat deed. deze periode heeft heel veel kapot gemaakt maar uiteindelijk hebben we het overleefd.

hierna ben ik mijn vriend als een gek gaan claimen, controleerde zijn telefoon zijn alles. uiteindelijk werd mijn vriend dit te veel en begon hier tegen aan te schoppen. uiteindelijk na lang praten zag ik mijn fouten in en beloofde beterschap. dit lukt me aardig enliet hem weer vrijer.

maar nu, het begon vorige maand. ik was een weekend weg en mijn vriend was thuis, nadat ik thuis kwam vertelde hij mij dat hij niet op stap was geweest maar rustig thuis had gezeten.

de week daarop sprak ik een jongen op school die mij vroeg hoe mijn weekend was geweest, toen ik vroeg hij had dat wist (dat ik weg was geweest) zei hij dat hij mijn vriend was tegen gekomen tijdens het stappen toen ik weg was. ik was stom verbaasd. toen ik vroeg met wie hij was zei hij een blonde en een brunette. dit kan wel kloppen dacht ik, twee van zijn beste vriendinnen zijn brunette en blond.

ik belde mijn vriend en confronteerde hem er mee, hij heeft mij 3 verschillende verhalen verteld voor hij opbiechte dat hij op stap was geweest met idd die vriendinnen van hem. ik was boos en verdrietig dat hij gelogen had.

s avonds haalde hij alles uit de kast om het weer goed te maken. ik had geen zin om me hier druk over te maken, begreep het niet en vergat het gewoon.

de dag daarna sprak ik een van die meiden en vroeg hoe het stappen was geweest, zij reageerde verbaasd en zei dat zij bij haar ouders was geweest.boem, weer een leugen.

toen ik aan hem vroeg vertelde hij mij dat hij met een meisje was die hij een paar week daarvoor tijdens het stappen had ontmoet. een vriendin van haar was ook mee.

ik vroeg of hij een foto van haar wou laten zien op hyves. dit deed hij. weer was ik stom verbaast. hij had namelijk over dit meisje gezegd dat het een collega was. dit vroeg ik aan hem en hij bekende dat hij hierover gelogen had.

toen werd het me allemaal te veel en ik ging compleet door het lint! 3 leugens over 1 meisje! WAAROM NOU WEER? schreeuwde ik naar hem, zijn reactie: ach wat, als ik het jou eerlijk had verteld had je er toch direct weer wat achter gezocht. stel je niet zo aan.

ik was kapot.

ik was in de war en besloot een weekend naar mijn ouders te gaan. toen ik hierna terug kwam beloofde mijn vriend beterschap en beloofde hij niet meer te liegen.

nou, dat was dus een loze belofte. vorige week, we waren op stap, ik met vriendinnen hij met vrienden, kwam ik hem tegen, hij stond met dat meisje te praten waar hij over had gelogen. mijn vriend stelde mij aan haar voor en ik heb even met haar gesproken. ik vond het een sympathieke leuke meid. maar, op het moment dat ik aan kwam lopen stond mij vriend met zijn telefoon in zijn hand. ik dacht toen, ow, hij zal haar nummer wel krijgen. later op de avond vroeg ik aan hem, had ze haar nummer gegeven? zijn reactie: NEE MAN DOE FF NORMAAL OFZO. ik dacht okee, rustig! had gekund toch?

die zelfde nacht keek ik op zijn mobiel hoe laat het was en zag ik een ongelegen sms van haar in het beeldscherm staan.

leugen 4... zijn verhaal: ik had niet door dat zij haar nummer in mijn telefoon zette... bullshit natuurlijk

thuis gekomen heb ik hem op de bank laten slapen. ik was woedend. in deze bui heb ik ook heel wat stoms gedaan. heb haar nummer verwijderd uit zijn telefoon. ik weet dat ik dit absoluut niet mag doen, maar het was in een vlaag van woede! geen excuus maar toch.

eergister avond. ik zag dat hij met dat meisje zat te chatten. ik merkte aan mezelf dat ik dit niet echt relaxed vond maar liet niets merken. hij mag vriendinnen hebben maar vond het echt niet relaxed en voelde me vreemd ongemakkelijk.

gister, mijn telefoon ging kapot dus kreeg een leentoestel, ik had mijn nummers op zijn mobiel gezet en zat gisteravond mijn nummers over te zetten naar mijn leenmobiel toen ik de naam 'MA' tegen kwam. ik wist direct wat hij met MA bedoelde. dus ik vroeg aan hem; je moeder heeft je gebeld, kijk maar MA, direct griste hij zijn telefoon uit mijn handen en liep er mee weg. hij had geen gemiste oproep maar door deze reactie wist ik genoeg. ik vroeg aan hem hoe hem of dat het nummer van die malou was, ja was het antwoord. vervolgens vroeg ik aan hem hoe hij haar nummer weer had gekregen:

eerst: dat wist ik uit mijn hoofd.

toen: dat stond nog in mijn telefoon

toen: ik heb het van karel een vriend van hem

uiteindelijk: heb ik opnieuw aan haar gevraagd tijdens het chatten eergister...

nu mijn vraag aan jullie; wat moet ik hier mee? stel ik me aan? ben ik paranoie aan het worden of kan het echt niet door de beugel dat hij zoveel liegt. zijn eigen antwoorden hierop zijn dat hij mij niet weer wil kwetsen en denkt dat door liegen te voorkomen.

ALSJEBLIEFT LIEVE MEIDEN, geef me advies of raad. want op dit moment begin ik een beetje numb te worden.

ik wil mijn vriend niet kwijt. ik hou van hem en hij van mij. maar dit moet stoppen. ik weet alleen niet hoe...

kus Aimee.
hij heeft duidelijk geen respect voor je door je maar vanalles op de mouw te spelden.

hij lijkt niet klaar voor een serieuze relatie die van een man (en vrouw!) verlangt dat je communiceert en (zo veel mogelijk) eerlijk bent.

ik ben geen heilige, maar zijn gedrag is erg onvolwassen en egoistisch.

ik zie niet echt in hoe hij dit 'zomaar' even verandert. eerdere beloftes komt hij niet na en eigenlijk doet hij gewoon zijn eigen zin.
Persoonlijk zou ik hier absoluut geen energie meer in steken. Ik zeg; wegwezen bij die gozer!
The time is now
Aimee.. hij blijft er over liegen ..

WEGWEZEN !!!

Je kan wel van hem houden , maar hij houd niet van jou das wel duidelijk..
Helaas voor je, maar jullie relatie stelt helemaal niks meer voor.

Jij vertrouwt hem (terecht) voor geen meter en hij liegt en bedriegt.

Hou de eer aan jezelf en zet er een dikke punt achter.
Lieverd, dit levert je meer negatieve energie op dan positieve

En dit is niet iets van de laatste weken

Jullie halen simpelweg niet het beste in elkaar naar boven.

Wat hij doet kan gewoon echt niet, maar jij weet ook dat ik een gezonde relatie je niet in telefoons gaat zitten snuffelen

Stop hiermee voor je jezelf helemaal gek maakt

Hij verdiend jou niet.

Vertrouwen is gewoon heel erg belangrijk in een relatie

Dikke knuffel,Summer
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Ik denk inderdaad dat dit geen zin meer heeft. Al zou het allemaal onschuldig zijn(wat ik niet denk overigens) jij wordt helemaal gek. Hij heeft je vertrouwen al zoveel beschaamd, dat jij er niet mee kunt leven. En dat is je goed recht. Het is niet zwak om zo te denken. Maar het is toch geen leven als je de hele tijd alles wat hij zegt in twijfel moet trekken, hem moet controleren e.d. Dan wordt je gewoon helemaal gek. ik begrijp dat je van hem houdt, en dat het heel moeilijk is om dan weg te gaan, maar jezelf elke dag zo kwellen is echt nog vele malen erger.

Hij heeft je vertrouwen dusdanig beschaamd, dat het voor jou niet meer te doen is. Je kunt echt beter gaan, en er is iemand die wel lief voor je zal zijn op deze wereld. echt
Ik zeg: hij het huis uit, of jij het huis uit, maar in elk geval niet meer bij elkaar!
Wat je ook doet, deze jongen zal altijd tegen je blijven liegen. En dat weet je zelf ook heel goed. Er is niets wat je hier nog aan kunt doen. Je hebt twee keuzes, of je blijft energie steken in deze leugenaar die alleen maar met zichzelf bezig is, of je kiest voor je zelf, omdat jij meer verdient. Ik hoop heel erg het laatste!
Typisch geval van: wat denk je zelf ........
Of hij liegt omdat hij wat te verbergen heeft of hij liegt om het liegen zelf, zelfs over dingen waar hij niet over hoeft te liegen. Hoe dan ook, lijkt mij geen goede zaak om op deze manier verder te gaan.

Ben je overwegend gelukkig met hem? Zo:

-Ja, geef het nog een kans en probeer eens goed met hem te praten over zijn gelieg. Bedenk dan of en hoe je verder met hem wil.

-Nee, dan dumpen!
als eerste: jeetje wat een boel lieve reacties direct

ik begrijp jullie punt heel goed, ik denk ook dat als ik dit verhaal op een forum had gelezen ik ook gezegd had dumpen die hap!

maar als het om je eigen relatie gaat en er gevoel bij komt kijken is het toch anders...

jullie hebben echt groot gelijk, alleen wil ik het nog niet direct opgeven. we hebben het verder echt wel leuk samen! en we hebben altijd een goede relatie gehad! dat telt ook mee toch?

ik begrijp dat je iemand niet kan veranderen. alleen denken jullie echt dat het ook een illusie is om te geloven dat hij in gaat zien dat hij 'gewoon' eerlijk moet zijn?

ik heb het laatste jaar zo ontzettend veel tijd en energie in mijn relatie gestoken dat ik nu het niet aan kan als dat allemaal voor niets is geweest...

meiden, hoe dring ik tot hem door? of denken jullie dat het écht al te laat is... kuss
Als iemand mij dit flikte, zou ik echt wegwezen. Wat heb je in feite nog met hem? Hij liegt overal over, vind je blijkbaar niet belangrijk genoeg om eerlijk te zijn.

Ik vind dat hij je echt respectloos behandeld!!! Je verdient iemand die wel echt om je geeft en je ook eerlijk behandeld.

Sterkte met beslissen wat je doet, maar denk aan jezelf.
Jullie halen kennelijk het slechtste in elkaar naar boven. Als je dat voor de rest van leven wilt dan zou ik vooral niet opgeven.
Oke....je wil nog meer tijd en energie steken in je relatie omdat je het anders zonde vind van de tijd en energie die je er al ingestoken hebt.... Maar als het een verloren zaak is dan is het toch nog meer zonde als je nog meer tijd en energie erin hebt gestoken? Soms moet je gewoon erkennen dat het geen zin meer heeft, er wat van leren, en verder gaan. Alleen.
quote:TaraAimee schreef op 04 oktober 2008 @ 11:31:

ik heb het laatste jaar zo ontzettend veel tijd en energie in mijn relatie gestoken dat ik nu het niet aan kan als dat allemaal voor niets is geweest...Het lijkt me verstandig als je met iets meer nuchterheid naar dit probleem gaat kijken. Overdrijven helpt namelijk niet. Het is heel naar als je relatie strandt maar de wereld blijft gewoon draaien. Je zou het eens moeten uitproberen misschien.
quote:minny schreef op 04 oktober 2008 @ 11:34:

Oke....je wil nog meer tijd en energie steken in je relatie omdat je het anders zonde vind van de tijd en energie die je er al ingestoken hebt.... Maar als het een verloren zaak is dan is het toch nog meer zonde als je nog meer tijd en energie erin hebt gestoken? Soms moet je gewoon erkennen dat het geen zin meer heeft, er wat van leren, en verder gaan. Alleen.

Precies!

ik heb het laatste jaar zo ontzettend veel tijd en energie in mijn relatie gestoken dat ik nu het niet aan kan als dat allemaal voor niets is geweest...Ik zou het gezonder vinden als je zou zeggen dat je er de balen van hebt dat er ondanks de tijd en energie die je in je relatie hebt gestopt je feitelijk nog geen steek bent opgeschoten en er daarom een punt achter wilt zetten.
Ik begrijp dat zoiets niet zo makkelijk is, voor ons is het makkelijk om te zeggen dat je er mee moet ophouden, maar jij moet het uiteindelijk doen!

Paar vragen, hoelang zijn jullie samen, wonen jullie samen?

Je hebt hem al veel kansen gegeven en hij blijft liegen. De vraag die je jezelf moet stellen is: kan jij hem nog 100 % vertrouwen? En hoeveel energie heb je nog over dan? Hoeveel energie steekt hij er eigenlijk in? En het allerbelangrijkste: hoe gelukkig ben je nou?
Hoi meid,

Ik heb een ex gehad die zoveel loog. Op een gegeven moment ga je twijfelen aan jezelf en je wordt alsmaar achterdochtiger. Hij loog om te liegen zeg maar, over vanalles en nog wat. Om gek van te worden. En ja, dan kun je op een gegeven moment rare dingen gaan doen, zijn telefoon checken etc. Maar eigenlijk is het dan al te laat, het vertrouwen is weg. En dat is toch wel het belangrijkste in een relatie.

Je weet het zelf ook al wel denk ik. Ga bij deze jongen weg, hij maakt je alleen maar ongelukkig. Het wordt niet beter, alleen maar erger. Je zal constant twijfels blijven houden of hij wel de waarheid spreekt, ook al ben je jaren verder met hem. Deze dingen vergeet je niet hoor! Je verdient echt wel beter dan hij. Laat hem in zijn vet gaar koken, en probeer voor jezelf te kiezen want je bent (en wordt) doodongelukkig met deze gast!!

Ik weet dat is heel erg moeilijk, want toch wil je de waarheid van hem weten. Het punt is, dat je die nooit zal krijgen van hem. Alleen maar met pijnlijke kleine beetjes, misschien van anderen, misschien doordat je zelf weer 'wat' ontdekt. Maar wil je zo leven?

Liefs
En het erge met deze mannen is, dat ze jou kunnen doen geloven, dat het allemaal aan jou ligt. Dat JIJ gek bent. En dat ze liegen omdat JIJ paranoia bent en je controlerend gedraagt.

Dat deed mijn ex ook.

BULLSHIT. Jij hebt een gezonde vrouwelijke intuitie, en vertrouw daar op. Niet op zijn belachelijke leugens!

Je moet niet eens meer willen weten wat hij allemaal doet.
Ook ik zeg: vertrekken en snel!

Als je het moeilijk vindt om gelijk een punt achter de relatie te zetten dan is het misschien een idee om een week weg te gaan met een vriendin? Daarna wil je niet weten wat hij allemaal heeft uitgevreten natuurlijk, maar wellicht helpt dat om wel de stap te zetten. Wie weet kom je zelf ook wel een leuke blonde vriend tegen die je daarna kunt sms-en

Je begrijpt zelf ook wel dat in deze relatie echt nooit meer een basis van vertrouwen kan komen.

Gun jezelf een betere man, ls ik dit zo lees is dit geen lievertje.
Wij kunnen je nu allemaal wel adviezen geven, maar jij bent uiteindelijk degene die het moet doen. Volg je gevoel en als jouw gevoel zegt dat je nog voor deze relatie wilt vechten than go for it. Maar ik zelf persoonlijk zou wel kappen met zo'n relatie, met iemand die mij gewoon niet respecteert en dan mag hij nog zoveel van me houden. Maar je houd wel van meer mensen zoals je moeder je hond enz als die jou dit aan zouden doen zou je ook verontwaardigd zijn en gelijk het contact verbreken nietwaar?
hij heeft totaal geen respect voor jou en loopt over jou heen. ik zou hem lozen. inruilen voor een beter exemplaar.

als eerste: jeetje wat een boel lieve reacties direct

ik begrijp jullie punt heel goed, ik denk ook dat als ik dit verhaal op een forum had gelezen ik ook gezegd had dumpen die hap!

maar als het om je eigen relatie gaat en er gevoel bij komt kijken is het toch anders...

Lieverd, het is niet anders, je kiest er nu bewust voor om het anders te zien (kort door de bocht,dit is struisvogel politiek)

jullie hebben echt groot gelijk, alleen wil ik het nog niet direct opgeven. we hebben het verder echt wel leuk samen! en we hebben altijd een goede relatie gehad! dat telt ook mee toch?

Is dat zo?

Is jullie relatie echt goed als er al eerder tegen je gelogen is?

ik begrijp dat je iemand niet kan veranderen. alleen denken jullie echt dat het ook een illusie is om te geloven dat hij in gaat zien dat hij 'gewoon' eerlijk moet zijn?

JA, dat is een illusie

ik heb het laatste jaar zo ontzettend veel tijd en energie in mijn relatie gestoken dat ik nu het niet aan kan als dat allemaal voor niets is geweest...

In een relatie zit je samen, het is niet de bedoeling dat er 1 heel veel tijd en energie in een relatie stopt en de ander niet

Buiten dat denk ik dat een relatie energie moet opleveren ipv energie kosten

meiden, hoe dring ik tot hem door? of denken jullie dat het écht al te laat is... kuss

Eerlijk gezegd...je gaat niet tot hem doordringen,dat probeer je namelijk al een tijdje toch?
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven