Mijn vriend twijfelt

30-03-2018 09:19 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al enige tijd voel ik een soort afstandelijkheis bij mijn vriend maar, Ik kan mijn vinger er niet op leggen. Het lijkt alsof hij mij zelfs een beetje ontwijkt en zich snel aan mij irriteert. Hij is geen praten en wanneer ik er naar vraag dan doet hij alsof er niets aan de hand is en het weer mijn onzekerheden zijn. Dit maakt mij heel juist onzeker. Het gevolg is dat ik van alles probeer om mezelf en hoe of wat ik doe of zeg probeer te veranderen. Laatst hadden wij ruzie en gaf hij toe of hij niet weet wat hij wil m.b.t. ons. Dan probeer ik hem alle ruimte te geven om zijn verhaal te doen maar, hij staart voor zich uit en blokkeert volledig. Ik bied aan om een tijdje bij mijn familie te gaan slapen zodat hij de tijd heeft om na te denken maar, dat wil hij niet. Ik heb er echt heel veel verdriet om maar, ik werd vanmorgen wakker en besefte me ook dat ik me kan aanpassen maar mezelf niet kan veranderen en vooral niet als ik niet weet wat hem dwars zit. Hoe zouden jullie handelen in deze situatie?
anoniem_363050 wijzigde dit bericht op 30-03-2018 09:22
Reden: Spelfout
0.35% gewijzigd
niet kunnen of willen praten is funest voor een relatie
OF hij doet zijn best OF het is einde verhaal.
hebben jullie het wel gewoon gezellig en begin jij dan weer of hoe moet ik dit voor me zien?

maar als jij de hele dag op eieren moet lopen omdat hij anders dichtslaat en gaat morren, dan is het tijd om te gaan... al wist je wat hem dwars zat, dan nog hoef je daar niet perse iets mee he want volgens mij zit je gewoon te wachten tot hij aangeeft door welke hoepels je moet springen voor een beetje zekerheid
Lorem Ipsum
lilalinda schreef:
30-03-2018 09:25
niet kunnen of willen praten is funest voor een relatie
OF hij doet zijn best OF het is einde verhaal.
Dit.

Hij twijfelt, maar wil niet tegen jou zeggen waarom / in welke mate / wat hij eraan wil doen / wat jij eraan kan doen. Heel erg oneerlijk. Hij zit niet in zijn eentje in jullie relatie, maar met jou samen. Dus moet hij jou erbij betrekken.
En je hebt geen eigenwaarde? Ik was lekker naar huis gegaan.

Bel me maar als je wel kan praten. Daag.
Leuk hoor, zeggen dat je niet kan praten maar zolang je stembanden werken zie ik niet waarom niet.
Hij kan het moeilijk vinden enzo maar dan moet hij het maar gewoon leren. Niks engs of moeilijks aan. Ik vind het zo’n onzin, wel in staat zijn om samen in een huis te leven en seks te hebben maar praten kan niet.
En als gevolg van zijn onwil vouw jij je in duizend bochten om hem maar ter wille te zijn. Waarom wil je dat?
Gaat ie vreemd? Misschien weet hij gewoon echt niet of hij moet kiezen voor jou of die ander.
Trek je eigen plan en laat hem lekker achter jou aanlopen.
Je kan je zoveel aan hem aanpassen als je wil, het zal nooit genoeg zijn. Hij houdt van jou zoals je bent, of niet. Niemand houdt van zijn deurmat, echt niet
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Een*Nieuwe*Lente schreef:
30-03-2018 10:09
Trek je eigen plan en laat hem lekker achter jou aanlopen.
Precies. Je gaat toch niet onzeker thuis zitten wachten tot hij laat weten wat jij moet doen? Ga naar je ouders, pak tijd voor jezelf en vertel hem dat je wel wat beters te doen hebt dat thuis zitten met iemand die zich zo gedraagt en dat hij pas contact op mag nemen als hij je wat te vertellen heeft.
jamaar mensen ze heet 'hope-faith' en ze wil helemaal niet bij hem weggaan maar juist dat wij kunnen helpen in het lijmen van deze relatiefantasie
Lorem Ipsum
Wat een rotvent. Maar jij stelt je ook bang op. Niet vragen of je gezelschap gewenst is maar zelf ander gezelschap gaan zoeken.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Waarschijnlijk zijn er 2 dingen,

1 hij wilt weer even alleen zijn, rust voor zichzelf en lang leve de lol leven.

2 hij heeft een ander of heeft een oogje op een ander.

Hoe dan ook is het ontzettend oneerlijk dat hij er niets over kwijt wilt.
In jou geval zou ik hem dwingen te zeggen wat er aan de hand is zodat je weet waar je aan toe bent of dat je het anders zelf uitmaakt.

Als hij namelijk een ander heeft moet hij dat zeggen, zo ken je hem vragen wat hij bij jou mist wat ie wel in een ander ziet.
Bovendien geeft hij je dan de kans om voor hem te vechten, als die een ander heeft en er niks over zegt geeft ie jou die kans niet.

Het kan ook zijn dat ie zelf gewoon niet meer weet wat ie werkelijk wilt.
Hoog Sammie kijk omhoog Sammie. Niet zo klein worden want hij ziet jou dan ook als klein dus als iemand waar je overheen kan kijken als dat je beter uitkomt.
Je wil toch niet zijn toevluchtsadresje worden als zijn nieuwe vlam tegenvalt? Of vind je dat al heel mooi?
ladyboy schreef:
30-03-2018 12:01

In jou geval zou ik hem dwingen te zeggen wat er aan de hand is zodat je weet waar je aan toe bent of dat je het anders zelf uitmaakt.

Tja, die houdt al zijn kaarten voor zijn borst. De lafaard.
Zonder praten geen communicatie . Praten is de brug van de ene naar de ander , waar je samen op staat als je samen iets hebt.

Commune = samen zijn.

Je in het ongewisse laten =geen samen . Dan ben je alleen .
In je eentje kan je geen relatie hebben.
Que Sera Sera
Misschien dat hij wel kan praten met hulp van een psycholoog of relatie therapeut .

Ik zou hem dat voorleggen : praten of hulp erbij .
Anders is het een doodlopend spoor.
Que Sera Sera
In ieder geval gewoon jezelf zijn! Voelen wat voor jou goed voelt. Niet voor jullie, maar voor jou!

Het is zo oneerlijk als er over een tijdje van alles uit komt en hij nu zijn mond heeft gehouden. (heb ik ervaring mee) Daarom moet jij dus ook dicht bij je kern blijven. Gaat je, als het klapt tussen jullie, helpen. En als het niet klapt, word je er ook alleen maar sterker van.

Kwestbaar opstellen: de nieuwe assertiviteit.
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!
Leonietmachine schreef:
30-03-2018 12:27
Misschien dat hij wel kan praten met hulp van een psycholoog of relatie therapeut .

Ik zou hem dat voorleggen : praten of hulp erbij .
Anders is het een doodlopend spoor.
Een vent die zich als een lul gedraagt en niet praat..en dan in therapie? Hij klinkt niet alsof hij daarvoor openstaat. Therapie wordt hier wel heel snel aangeraden.
kind , er is geen hand vol maar een land vol
Fizzyhideous schreef:
30-03-2018 12:55
Een vent die zich als een lul gedraagt en niet praat..en dan in therapie? Hij klinkt niet alsof hij daarvoor openstaat. Therapie wordt hier wel heel snel aangeraden.
Tja, als de relatie hem lief is en als hij er voor wil knokken als een vent dan gaat hij het aan.

Of hij kan ineens wel praten...

Zonder praten = exit .
Que Sera Sera

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven