mijn vrouw is plots veranderd

23-10-2008 13:20 109 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

even kort mijn situatie schetsen: Ik ben in januari 4 jaar samen en 1jaar getrouwd met mijn vrouw, we hebben een dochtertje van 2 jaar eind december.

buiten mijn gezin heb ik een grote passie nl. muziek, die passie vraagt de zaterdag namiddag en zo is het afgesproken in onze relatie.

Sinds enige tijd heeft mijn vrouw besloten iets aan haar conditie/gewicht te doen en gat enkele keren in de week naar infraligne.

Daar is haar metamorphose begonnen, ze voelt zich zelfzekerder en "terug zoals vroeger". Voor haar relatie met mij had ze een resem van slechte partners gehad die haar bedrogen en belogen. in het begin merkte ik dat ook bij mij, ze durfde al eens mails en sms'n controleren van me mr ik had toch niks te verbergen, ik ben haar al die tijd trouw gebleven en wil dit ook zo houden.

Nu heeft ze ook haar hobby en dat is een goeie zaak, dacht ik althans. ze heeft daar iemand leren kennen "een goeie boezem vriend" waarmee ze kan lol maken en die haar terug haar jeugdige ik kan laten zijn op café vb. Dit heeft ze voor onze relatie ook nog gehad met iemand en ik bessef nu hoe de vork aan de steel zit. ik was zeer jaloers in het begin, maar ik laat haar zijn dat ik haar vertrouw en laat haar doen. Maar door die eerste "jaloerse" periode van mij zijn er enorme discuties ontstaan waardoor ik kwetsende dingen zegde. Het scheelde niet veel of we gingen uit elkaar.

Doordat feit ben ik dan ook te weten gekomen dat ze al heel onze relatie mijn lopende agenda is en haar ergert aan allerlei verstrooidheden van me. ze kropte dit allemaal op totdat een week of drie geleden de bom ontplofte. Nu besef ik maar al te goed hoe ik alles heb verwaarloosd en ik wil hier echt aan werken, aan mezelf. om de man te worden die zij nodig heeft. de "haan" van de ren ipv een tweede kip waar zij ook moet voor zorgen.

Ze zal hier idd veel tijd voor nodig hebben om alles te verwerken en om te zien dat ik het uiteindelijk wel meen en zal uithouden. maar ik wil haar echt niet kwijt, want dan verlies ik mijn grote liefde, maar ook een heel deel van de tijd met mijn dochter samen. Ze zegt dat het haar moeilijk valt te zeggen dat ze van me houdt, ze geeft wel nog altijd om me maar van houden van kan ze op dit moment niet spreken.

Nu ik weet dat in iedere relatie de liefde wel eens kan vervagen ik heb zelf ook zo'n periode gehad (die ik niet liet blijken) maar de liefde is terug "en of".

Ik heb het nu enorm moeilijk te wachten op haar (althans ik een geduldig persoon ben) ik ga kapot vanbinnen zonder haar liefde. ik krijg wel genegenheid en erkenning van haar maar dat is niet genoeg, ik voel me leeg en wil terug geliefd worden door haar.

Dit is zo een beetje mijn pijn die ik heb en wil genezen.

bedankt om te luisteren,
Wat is nu eigenlijk je vraag? En wat is infraligne?
Aaarghh, moeilijk dit.

Ik herken het verhaal erg.

Dit was mijn situatie een tijd teug.

In jouw verhaal ben ik dan je vrouw.

En de reden dat ik ineens van alles mis vond aan mijn man, was omdat ik vreemd ging met meneer de boezemvriend.

Ik hoop voor je dat ik het mis heb, maar bij mij was dit de reden.

Boezemvriend is leuk, spannend, en je hoeft zijn vieze sokken niet op te ruimen. Je eigen man kan zich daar niet mee meten.

Ik neem aan dat je zelf je twijfels hebt bij deze vriendschap, anders zou je het niet genoemd hebben.

Ik wens je sterkte, en nogmaals, ik hoop dat ik het mis heb.
Echt een klotesituatie, Snoeihard eraan werken, ben weer de man waar ze op viel, hoe moeilijk dat ook zal zijn, zeker nu je zelf zo onzeker geworden bent. Probeer een weekend samen weg te gaan, neem daarin de touwtjes in handen. Laat haar zien wat ze mist...... In 4 jaar kan je toch niet compleet anders geworden zijn. Ze is toch ooit verschrikkelijk verliefd op je geworden....

Heeft ze ook een relatie met die boezemvriend of is het bij vriendschap gebleven? Kan me namelijk in haar situatie wel voorstellen dat ze i.i.g. rondkijkt wat er nog meer in de ren rondloopt.

En is er echt niet iets gebeurd waardoor ze het niet door haar keel kan krijgen dat ze van je houdt?

Veel sterkte met je relatie, als je hieruit komt met haar zal het je relatie alleen maar sterker maken!
quote:CL2 schreef op 23 oktober 2008 @ 13:35:

Wat is nu eigenlijk je vraag? En wat is infraligne?Volgens mij wilde de TO gewoon zijn verhaal kwijt, niet persé een vraag dus... en idd. wat is infraligne
Ow, oké, geen ervaring mee en graag straight to the point, dus wellicht wat kort door de bocht. Ben in ieder geval blij, dat dat infragebeuren bij meerderen niet bekend is. In de context van het verhaal zal het wel een sportschoolachtig iets zijn, maar toch.
www.infraligne.be

"De andere manier van afvallen".
Mmmm...clever jij mevrouw Geheim! Dank u.

Voor de geïnteresseerden;

Oefencabines zijn meer dan 20 jaar in gebruik op de Europese markt. Christa Jouck, meer dan 10 jaar actief in de afslanksector, ging op zoek naar een technisch vernieuwde cabine voor haar afslankinstituten. Na haar vergeefse zoektocht stelde ze zelf een revolutionair verbeterde cabine samen. De resultaten zijn spectaculair. Het aanbrengen van medisch verantwoorde infraroodwarmtestraling in een technisch gemoderniseerde cabine resulteert in een nooit geziene calorieverbranding en huidversteviging.
Weten van jezelf dat je je vrouw hebt verwaarloosd is al een heel goed punt.

Het weekend weg is een goede optie.

Het hoeft niet chique of duur te zijn als jullie maar de ruimte krijgen om met elkaar te praten.

En met praten bedoel ik je hart laten spreken.

Zo vaak wordt de ondertoon van een gesprek fout begrepen.

Laat je hart spreken en het hare en misschien vallen dan de puzzelstukjes op zijn plaats en kunnen dan weer in elkaar gelegd gaan worden,.

Heel veel sterkte en succes.
Hier ook herkenning, vorig jaar vond ik mijn relatie en mezelf ingedut. Ben naar de sportschool gegaan, ging weer stappen, kwam weer beter in mijn vel te zitten en vond de aandacht van andere mannen ook wel leuk. Gelukkig heb ik hiet tijdig over gepraat met mijn vriend en heb ik besloten deze tijd en energie op hem te richten, het is niet vanzelf gegaan maar nu is onze relatie weer heel hecht en ik geniet ervan met hem te zijn.

Laat haar zien dat je je zaakjes op orde brengt en laat haar merken dat je haar begeert en mooi vind : )))

Z0u het niet goed zijn als jij haar mee uit eten neemt om tijd voor elkaar hebben, ipv dat ze met die vriend naar het café gaat?
infraligne is idd oefenen in van die atmosfeer cabines en de "boezem vriend is een trainer daar.
quote:geheim1972 schreef op 23 oktober 2008 @ 13:38:

Aaarghh, moeilijk dit.

Ik herken het verhaal erg.

Dit was mijn situatie een tijd teug.

In jouw verhaal ben ik dan je vrouw.

En de reden dat ik ineens van alles mis vond aan mijn man, was omdat ik vreemd ging met meneer de boezemvriend.

Ik hoop voor je dat ik het mis heb, maar bij mij was dit de reden.

Boezemvriend is leuk, spannend, en je hoeft zijn vieze sokken niet op te ruimen. Je eigen man kan zich daar niet mee meten.

Ik neem aan dat je zelf je twijfels hebt bij deze vriendschap, anders zou je het niet genoemd hebben.

Ik wens je sterkte, en nogmaals, ik hoop dat ik het mis heb.

Ik vertrouw haar sterk en geloof idd dat er niets aan de hand is maar ik ben een man en die zijn meestal van nature zo jaloers.

als ik haar zou verplichten ermee te breken vrees ik het ergste voor onze relatie. want ze heeft ook al gezegd dat ze er verder aan wil werken en zegt, we zien wat de toekomst brengt mr voor mij is dit telkens een steek in het hart
ooh getver hij is de instructeur, die haar elke keer complimenten geeft hoe goed ze het doet en hoe ze vooruit gaat.

Wie is daar niet gevoelig voor als je relatie onder een laag stof ligt? Werk aan de winkel.
quote:babado schreef op 23 oktober 2008 @ 13:55:

Hier ook herkenning, vorig jaar vond ik mijn relatie en mezelf ingedut. Ben naar de sportschool gegaan, ging weer stappen, kwam weer beter in mijn vel te zitten en vond de aandacht van andere mannen ook wel leuk. Gelukkig heb ik hiet tijdig over gepraat met mijn vriend en heb ik besloten deze tijd en energie op hem te richten, het is niet vanzelf gegaan maar nu is onze relatie weer heel hecht en ik geniet ervan met hem te zijn.

Laat haar zien dat je je zaakjes op orde brengt en laat haar merken dat je haar begeert en mooi vind : )))

Z0u het niet goed zijn als jij haar mee uit eten neemt om tijd voor elkaar hebben, ipv dat ze met die vriend naar het café gaat?

hey,

dat doe ik ook, ik schrok van mezelf, plots die energie te krijgen en er 200 % voor gaan. in die 4jaar had ik nog nooit een strijkijzer aangeraakt en eergisteren deed ik een hele mand omdat zij eerder die dag gezegd had dat ze moe was en wat last had. daarom heb ik gestreken om zo mijn inzet te tonen en ze iets uit te sparen
quote:opzoeknaardeoplossing schreef op 23 oktober 2008 @ 14:05:

[...]

Ik vertrouw haar sterk en geloof idd dat er niets aan de hand is maar ik ben een man en die zijn meestal van nature zo jaloers.

als ik haar zou verplichten ermee te breken vrees ik het ergste voor onze relatie. want ze heeft ook al gezegd dat ze er verder aan wil werken en zegt, we zien wat de toekomst brengt mr voor mij is dit telkens een steek in het hart

Als je haar echt 100% vertrouwt is er wel een oplossing vanuit jou mogelijk.

Maar ik krijg zo sterk het gevoel dat zij dit niet wil, zoals de opmerking "we zien wel wat de toekomst brengt" geeft jou inderdaad niet echt het gevoel dat je er nog iets aan kan doen.

Jij kent haar beter dan wie dan ook en ik vind het al bewonderingswaardig hoe je ermee omgaat. (ook al begrijp ik dan je van binnen WEL helemaal gek wordt)
ik ben 24 en zij komt 27 de instructeur is 38 of zoiets.

Ik ben vooral bang dat hij haar zo zal manipuleren en zij zich zal laten vangen omdat ze op dit moment niet zo van me houdt
ze zegt wel dat ze er wil aan werken en ik geloof haar ook. nu zullen de meesten wel schrikken van mijn open hart naar haar toe: ik laat ze dit weekend naar zijn huis gaan en ze zal daar blijven slapen omdat ze voor een keer niet constant naar haar uurwerk moet kijken en niet op de auto moet denken, want ze gaat met de trein. ik zal haar zelfs afzetten aan't station. ik doe het voor haar zodat ze ziet dat ik haar echt vertrouw en geloof ook dat ze haar belofte naar mij toe zal houden maar ik blijf bang omdat het maar een dunne grens is
ik heb echt enorm de nood om er met iemand buiten haar over te praten want ik ga er echt onderdoor. hoe meer ik verder denk hoe meer ik begin te twijfelen en dat wil ik haar niet laten zien anders is de stap van haar gemakkelijk gezet denk ik
Ja daar schrik ik van. Niet van jouw open hart, dat is mooi. Maar wel van wat de situatie impliceert en ik betwijfel of dat open hart nu zo verstandig is.

Dit klinkt niet goed. Als jullie dit willen laten werken, moet je echt van jezelf en van haar vragen om volle inzet en vertrouwen erin te tonen. Dit soort half gedoe, vooral nu van haar kant, dat gaat scherven opleveren denk ik.
Nou dat lijkt me toch niet zo'n goed idee hoor. Ik zou in plaats daarvan maar eens heel snel heel goed met haar gaan praten. Je kan/moet haar niks verbieden natuurlijk maar ik zou wel ff duidelijk maken dat je dít niet ok vind. Kun jij niet iets leuks met haar gaan doen dit weekend?
.
Ik begrijp je reactie maar ik denk eerlijk gezegd dat het beter is om je niet afwachtend op te stellen en enorm respectvol naar de ruimte die zij nodig heeft. Je kunt het iemand te makkelijk maken. Dan respecteren ze je net zo min. Echt, ga je niet als een lieve deurmat opstellen.

Ik denk dat ze het misschien juist zou waarderen als je je tanden liet zien, zegt dat je van haar houdt en er samen aan wil werken maar dat je ook inzet van haar verwacht en dit soort rare fratsen met haar boezemvriend niet pikt.
En je kunt het iig hier van je afschrijven. Als je boos, verdrietig, onzeker, verward, wat dan ook bent, gooi het eruit. Dat geeft ook weer helderheid, dan hoef je die emotionele brij er tenminste niet onder te houden omdat het "nu niet mag of kan". Die emoties heb je, dat moet eruit. Is echt compleet begrijpelijk.
quote:babado schreef op 23 oktober 2008 @ 14:09:

ooh getver hij is de instructeur, die haar elke keer complimenten geeft hoe goed ze het doet en hoe ze vooruit gaat.

Wie is daar niet gevoelig voor als je relatie onder een laag stof ligt? Werk aan de winkel.

die complimenten geef ik haar ook wel, ik laat haar zien dat ik ze mooi vind ook al is dit vr mij niet het belangrijkste.

ze wilde grotendeels zelfs vermageren voor mij.

ik doe er alles aan om aan mezelf te werken en haar te laten goed voelen. maar doordat ze die emotionele ontploffing heeft gehad wil ze tijd vr haar eigen en kan ze lol maken met die trainer zonder aan mij en de dochter te denken. ze zegt dat ze te lang haar eigen achteruit stak en niet meer wil bang zijn dat ik het afstap, ze wil van dag tot dag leven en is het moe constant te vrezen dat er iets verkeerds loopt
ik vrees echt als ik nu op mn beslissing terug kom dat het direct gedaan is. ik ben de hoofd verdiener van dit gezin maar het is haar huis en ik woon er gewoon in. ik mag er echt niet aan denken dat ik mijn vrouw, mijn dochter en "mijn huisje" van me af moet schrijven. dat zou ik gewoon niet overleven
Dat snap ik maar door die gedachten loop je een enorm risico dat ze misbruik zal maken daarvan. Ook al bedoelt ze dat niet bewust zo. Ga gewoon echt eens goed na voor jezelf wat jij wil, wat je echt niet wil en kijk waar je grens ligt.

Deurmatgedrag heeft nog nooit de liefdesvonk opnieuw doen ontvlammen geloof ik. Een man die voor zichzelf durft op te komen wel. Niet alleen korte termijn denken maar ook denken over hoe jij wil staan in die relatie, wat voor man, mens jij bent.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven