Mijn zwager

22-05-2011 16:29 478 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goeiemiddag, ik ben Babs ben 48, 29 jaar getrouwd met mijn eerste vriendje, een getrouwde dochter van 26, werkzaam in de reclamebranche en al jaren Viva lezeres.

Het volgende is het geval. Ik heb een jongere zus van 38 die getrouwd is met Ruud van 38. Mijn man en ik zijn heel close met mijn zus en Ruud. We zien elkaar vrijwel dagelijks, eten regelmatig bij elkaar en gaan ook veel met elkaar met vakantie.

We kunnen het allemaal heel goed met elkaar vinden, hebben veel lol samen en we bespreken ook alles met elkaar. Nu is het zo dat ik heb gemerkt dat sinds een maand of drie mijn gevoelens voor Ruud zijn veranderd. Was hij eerst gewoon min zwager, nu is hij echt een maatje geworden. We hebben veel contact met elkaar dus alleen wij tweetjes. Hij komt vaak bij mij langs en ik bij hem. Verder sms-en we elkaar meerdere keren per dag. We praten en sms-en over van alles.

Ik kan me vergissen (misschien was het altijd al zo maar heb ik het nu pas door) maar hij is de laatste tijd complimenteus en geeft me veel persoonlijke aandacht. Ik vind dat erg fijn. Ook merk ik dat ik het fijn vind om in zijn gezelschap te zijn. Ik kijk er echt naar uit als ik weet dat hij komt, alleen of met mijn zus. Verder merk ik dat we elkaar de laatste maanden regelmatig aanraken. Dat was eerst nooit zo. Het zijn kleine aanrakingen. Niet intiem maar ik vind het wel erg prettig als we elkaar aanraken. Het is even iets te dicht bij elkaar staan zodat we elkaar aanraken, voelen. Of even een hand op mijn of zijn rug, even een arm om je schouder. Niet echt opvallend maar voor mij net genoeg om even een tintelling te voelen.

Als we elkaar tegen kwamen of bij elkaar thuis kwamen, begroetten we elkaar wel maar altijd zonder zoen. Dat was omdat we zo vaak bij elkaar over de vloer komen (man en ik en zus en zwager) dat het zo gewoon was dat we elkaar soms niet eens begroetten. Het voelt alsof het hoort, alsof we met z'n vieren samen wonen zeg maar. Ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel.

Maar goed. Sinds een maand of drie zoenen mijn zwager en ik elkaar nu iedere keer als we elkaar zien. En normaal zoen je elkaar vluchtig drie keer op de wang bij een begroeting van familie. Maar nu zoen ik hem toch net iets langer en intenser dan je normaal doet bij familie. En soms doet hij dat bij mij ook. Het is niet meer een begroetingszoen maar meer een warme, vluchtige kus op de wang. En dan drie keer.

Onze sms-jes zijn niet sexueel geladen maar wel bv "heb je lekker geslapen" of "ik vond het leuk dat je er was". Dat soort. En ook vliegen de XXXX-jes heen en weer.

Ik vind mijn zwager een aantrekkelijke man. Hij is knap, heeft prachtige ogen en hij is, zeker de laatste maanden gewoon heel charmant. Maar misschien verbeeld ik me het en is het zo dat ik het me verbeeld omdat ik het misschien wel wil dat hij zo doet. Ik voel me niet sexueel aangetrokken tot hem. Ik denk wel na over wat ik voor hem voel maar ik heb eigenlijk nog nooit nagedacht of ik me hem naar bed zou willen. Daaruit concludeer ik dat ik dat dus ook niet wil.

Maar zoals ik al zei, vind ik zijn aandacht wel heel fijn. Ik voel me er lekker bij. Ook voel ik wel fijne gevoelens van binnen als we elkaar aankijken, als hij naar me lacht, als hij naar me knipoogt.

Ik hou veel van mijn man. We kennen elkaar al 34 jaar, hij was mijn eerste en enige liefde. Maar ik kan niet zeggen dat ik nog steeds verliefd op hem ben. We hebben een prima relatie maar de passie is wel verdwenen. Maar we hebben het heel erg fijn samen en zou hem nooit kwijt willen.

Of ik nu verliefd ben op mijn zwager geloof ik niet. Maar of dat nu komt omdat ik die gevoelens echt niet voor hem heb of omdat mijn verstand zegt dat ik niet verliefd op hem mag worden, daar ben ik nog niet echt achter.

Ik heb het nu heel fijn in mijn leven. En ik voel me extra fijn door mijn zwager. Wat ik me nu afvraag is of ik me schuldig moet voelen over wat ik voel voor mijn zwager en voor de manier waarop we met elkaar omgaan. Ik heb wel het gevoel dat zoals wij met alkaar omgaan niet helemaal normaal is voor een schoonzus en zwager. Daar is het net even te intiem voor denk ik. Maar ik geniet er wel heel erg van. Ik krijg een warm gevoel als ik aan hem denk en geniet van zijn gezelschap. Maar is het wel goed wat we doen, kan het wel, mag het wel.

Ik denk hier wat hardop en wilde even mijn verhaal kwijt. Vraag me niet wat ik nu precies verwacht van jullie of wat ik wil. Kom maar op met de reacties, ik ben benieuwd wat jullie vinden.

Dikke kus, Babs.

(Namen zijn verzonnen hoor)
Hahahaha nee in RL ben ik nog erger!

Je hebt nog een kansje om je PROBLEEM te verhelderen en advies te krijgen, maar wees dan zo sportief om gewoon toe te geven dat je al eerder een topic hebt geopend over hetzelfde. All lees ik dat je zowiezo ervan bent om de eer aan jezelf te houden...

Maargoed, kun je niet nadenken over dat ene, mijns insziens meest heldere advies:

- of het opbiechten (en dan kijken of manlief je nog een kans wil geven)....

- Of de eer aan jezelf, je spullen pakken, en allerlei familie drama zoveel mogelijk proberen te vermijden
quote:babsbed schreef op 22 mei 2011 @ 19:00:

[...]

Ben je niet gewend om liefde te ontvangen dan?Nee, maar ik heb dan ook geen zwager :-)
quote:babsbed schreef op 22 mei 2011 @ 19:00:

[...]

Ben je niet gewend om liefde te ontvangen dan?Dat bedoel ik dus.... ik vind het echt erg voor je dat je zo kortzichtig bent TO in je reacties. Op deze manier kom je echt nergens hoor meid.
quote:liselore schreef op 22 mei 2011 @ 18:28:

wat zou het met je doen als je dit soort dingen in de telefoon van je man ziet staan: "heb je lekker geslapen" of "ik vond het leuk dat je er was". Dat soort. En ook vliegen de XXXX-jes heen en weer.

Van een contact met een bekende maar wel een geheim contact op dit niveau, jij wist niet dat dit er was.....

Wat zou dat met je doen?
quote:batwom schreef op 22 mei 2011 @ 19:03:

[...]

Nee, maar ik heb dan ook geen zwager :-)

Oja niet te vergeten .... :-) die moest er nog bij
Ik denk hier wat hardop en wilde even mijn verhaal kwijt. Vraag me niet wat ik nu precies verwacht van jullie of wat ik wil. Kom maar op met de reacties, ik ben benieuwd wat jullie vinden

Ohja, je wilde alleen reacties over wat wij ervan vinden...laat ik het dan anders formuleren; waarom wil je weten wat wij (lees; de forummers) ervan vinden als je totaal geen belangstelling hebt in de zienswijze van een ander? We moeten hetzelfde vinden als jij en zoniet dan 'zien' we het verkeerd.Beetje krom, vind je niet?
This is not kosher!
quote:panter308 schreef op 22 mei 2011 @ 19:02:

Hahahaha nee in RL ben ik nog erger!

Je hebt nog een kansje om je PROBLEEM te verhelderen en advies te krijgen, maar wees dan zo sportief om gewoon toe te geven dat je al eerder een topic hebt geopend over hetzelfde. All lees ik dat je zowiezo ervan bent om de eer aan jezelf te houden...

Maargoed, kun je niet nadenken over dat ene, mijns insziens meest heldere advies:

- of het opbiechten (en dan kijken of manlief je nog een kans wil geven)....

- Of de eer aan jezelf, je spullen pakken, en allerlei familie drama zoveel mogelijk proberen te vermijdenIk vraag me af wat ik moet doen zodat je gelooft dat ik niet eerder een topic heb geopend. Ik heb het gevoel dat wat ik ook doe je me toch niet geloofd. Of heb ik het mis?
quote:Wellhello schreef op 22 mei 2011 @ 19:04:

Ik denk hier wat hardop en wilde even mijn verhaal kwijt. Vraag me niet wat ik nu precies verwacht van jullie of wat ik wil. Kom maar op met de reacties, ik ben benieuwd wat jullie vinden

Ohja, je wilde alleen reacties over wat wij ervan vinden...laat ik het dan anders formuleren; waarom wil je weten wat wij (lees; de forummers) ervan vinden als je totaal geen belangstelling hebt in de zienswijze van een ander? We moeten hetzelfde vinden als jij en zoniet dan 'zien' we het verkeerd.Beetje krom, vind je niet?Waar heb ik beweerd dat iemand het verkeerd ziet dan?
... ook zoiets irritants. Sommige mensen hebben de neiging steeds twee keer achter elkaar precies hetzelfde te zeggen
Post je nu alles bewust 3x?
This is not kosher!
Je plaat blijft hangen Babske :-)
quote:panter308 schreef op 22 mei 2011 @ 19:07:

... ook zoiets irritants. Sommige mensen hebben de neiging steeds twee keer achter elkaar precies hetzelfde te zeggenopen anders een topic over wat je allemaal irritant vindt
Ik weet ookniet hoe dat komt hoor
ik vind het sneu

heb even geen woorden
Nou lees je eigen posts eens terug, dan moet je toch constateren dat je niet bepaald openstaat voor de visie van een ander.

Maar goed, mijn visie op jouw verhaal; je bent naar mijn mening fout bezig en gevoelens aan het voeden, zowel van jezelf als die van zwager. En als je mijn zus was geweest had ik je gedrag niet op prijs gesteld.
This is not kosher!
Zeg, TO... reageer je nu alleen op mensen die je verhaal in twijfel trekken of wil je ook nog op mijn post reageren?
quote:panter308 schreef op 22 mei 2011 @ 19:09:

ik vind het sneu

heb even geen woordenWaarom beantwoord je mijn vraag niet. Is toch handig voor de discussie te voeren?
't Niveau daalt weer zwaar beneden peil hier. Er wordt onvoldoende gemodereerd. Reacties die niet over het probleem (echt of niet echt; dat doet niet ter zake) gaan zouden moeten worden verwijderd/geband.
En ja, ik denk dat dit gedrag tussen jullie beiden misschien iets te uitdagend is.

En nee, ik denk niet dat je dezelfde to bent als die van een paar dagen terug, hoewel dat verhaal een tikkie smeuïger was.
This is not kosher!
quote:liselore schreef op 22 mei 2011 @ 19:08:

[...]

open anders een topic over wat je allemaal irritant vindtach ja sorry het is een wisselwerking, de reacties hier van de forummers inclusief mijzelf, en TO. Heb al meermaals advies gegeven aan TO, maar ze gaat maar door over andere zaken en komt niet to the point. Vandaar de wisselwerking. Ik ben niet de enige hoor die niet meer toe de point kan komen.
quote:babsbed schreef op 22 mei 2011 @ 19:11:

[...]

Waarom beantwoord je mijn vraag niet. Is toch handig voor de discussie te voeren?Waarom beantwoord jij mijn vraag niet?
quote:babsbed schreef op 22 mei 2011 @ 19:11:

[...]

Waarom beantwoord je mijn vraag niet. Is toch handig voor de discussie te voeren?welke vraag, ik heb er al zo veel gezien? (dit bedoel ik serieus hoor, en volgens mij heb ik overal antwoord op gegeven)
quote:liselore schreef op 22 mei 2011 @ 18:28:

wat zou het met je doen als je dit soort dingen in de telefoon van je man ziet staan: "heb je lekker geslapen" of "ik vond het leuk dat je er was". Dat soort. En ook vliegen de XXXX-jes heen en weer.

Van een contact met een bekende maar wel een geheim contact op dit niveau, jij wist niet dat dit er was.....

Wat zou dat met je doen?

Sorry, had dit even gemist.

Het zou er aan liggen van wie mijn man die sms-jes zou hebben ontvangen. Ik kan dat niet in het algemeen beantwoorden. Is het iemand die ik niet ken dan zou ik er denk ik eerder iets achter zoeken dan als het iemand is die ik wel ken en weet wat voor persoon het is.
quote:panter308 schreef op 22 mei 2011 @ 19:15:

[...]

welke vraag, ik heb er al zo veel gezien? (dit bedoel ik serieus hoor, en volgens mij heb ik overal antwoord op gegeven)

Ik bedoel deze vraag:

Ik vraag me af wat ik moet doen zodat je gelooft dat ik niet eerder een topic heb geopend. Ik heb het gevoel dat wat ik ook doe je me toch niet geloofd. Of heb ik het mis?
Ik zal ook even serieus zijn dan,

TO het is mij nog steeds niet duidelijk wat je nu wilt met je verhaal. Alleen van je afschrijven? Raad wat te doen? Ervaringen delen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven