Minder van Tinder-deel 7

09-03-2017 15:53 3013 berichten
Hier schrijven we over onze dateperikelen, irritaties, onzekerheid etc en het leven van een single in de hedendaagse tijd

Haak aan en af wanneer je zin hebt, iedereen is welkom!

Voorgaand deel 6
GB, je hebt 2 soorten mensen: de types die primair op hun gevoel reageren en de types die primair met hun hersens keuzes maken.

Voor mij zou het doodsimpel zijn maar ik vaar nou eenmaal blind op mijn onderbuik (die heeft namelijk altijd gelijk)

Google maar eens op MBTI test. Geen absolute waarheid maar geeft best wat inzicht.
Ik heb mijn intuitie/onderbuikgevoel zo vaak genegeerd omdat ik het dan toch wilde proberen of "gewoon maar wilde kijken hoe het loopt". Ook met mijn ex.. en iedere keer had mijn gevoel het bij het juiste eind.
Alle reacties Link kopieren
Frisian aan de ene kant snel, aan de andere kant ik woonde met ex ook binnen 5 maanden samen, wel nog aantal maanden zijn kamer aangehouden. En eigenlijk in de praktijk doe ik nu al 1,5 week weer dat kunstje: samen slapen iedere avond, meestal samen eten, maar ook ons eigen ding. En vanaf dinsdag weer, dus Tsja daar is geen norm voor.
@frisiandutchie: een vriendin van mij is zo'n 7 jaar geleden toen ze haar vriend ontmoette (zij was toen 25) binnen 2 weken gaan samenwonen. Het voelde goed en ze hadden geen reden om langer te wachten. Inmiddels zijn we 7 jaar en 2 kinderen verder en zijn ze nog altijd samen. Als het goed voelt, waarom niet? Zo leer je elkaar in ieder geval het snelst kennen
Jullie hebben gelijk. Kijk, als mijn vriend nu ook op zichzelf zou wonen en niet de godganse dag bezig zou zijn dan zou het een ander verhaal zijn. Dan zou ik hem vaker dan 2-3 keer in de week zien. Nu is hij gewoon druk, en ik snap dat helemaal. Maar het zou zóveel schelen als we samen in een huis zouden wonen. Qua financiën hoef ik het niet te doen, hij verdient pas in de zomer genoeg geld om zijn eigen huis te onderhouden, hij woont nog thuis en is in de zomer afgestudeerd.
Ik zou zeker niet meteen samen kopen, eerst een jaar of langer samen huren.
Frisian, neem de tijd, hoewel ik denk dat het op jongere leeftijd wat vlotter kan gaan.
quote:mats schreef op 12 maart 2017 @ 20:14:

Frisian, neem de tijd, hoewel ik denk dat het op jongere leeftijd wat vlotter kan gaan.Grappig, ik zie het juis bij 30 plussers heel snel gaan.
Ja, ik heb nog wat van date gehoord.

Ik had haar gisteravond nog een bericht gestuurd waarop zij vanochtend gereageerd heeft.

Kern van het verhaal, ze zag het niet aan komen, was overdonderd en baalde er zelf ook enorm van omdat ze het echt lullig vond.

Dat gaf ze gister in het gesprek al aan.

Ze wijd er niet over uit maar is na onze date nog bij hem langs geweest en geeft aan dat we initieel teveel verschillen ( vreemd want dat klopte juist en is ook de reden geweest om af te spreken ) en ze gaf aan dat ze toch voor zichzelf eerst even dingen af moest ronden en met niets dat ook maar met relaties te maken heeft aan moet gaan.

Ze heeft gister nogal wat verteld over het afgelopen jaar, iets dat ze pas zou gaan doen als er een klik zou zijn en dan kun je dus je vraagtekens hebben waarom ze zich open heeft gesteld en dingen verteld heeft.

Ze gaf aan heel goed en open te kunnen praten maar geen match te merken, ook vreemd want daar heeft ze anders weinig van laten merken.

Ik ga niet analyseren, wat niet is, is er niet maar ze heeft heel uitgebreid gereageerd en zich verontschuldigd en echt benadrukt dat het stomtoevallig samen is gevallen en ik het niet moet linken aan die andere persoon.

Als er geen klik is dan meld je elkaar dat en ga je er niet een heel uitgebreid verhaal voor schrijven.

Ik vermoed dat het met gezichtsverlies te maken heeft en of er verder nog een reactie komt weet ik niet, ik ben er zelf ook nog en weet waar ik voor sta en daar wil ik niet aan voorbij gaan.
quote:missmadame schreef op 12 maart 2017 @ 20:16:

[...]

Grappig, ik zie het juis bij 30 plussers heel snel gaan.Bij deze niet hoor
Denk dat het bij 30 plussers sneller gaat omdat je toch al kijkt naar het huisje boompje beestje. Ik ben zelf 20 en zou nu écht nog niet willen samen wonen.. Hoe leuk ik m'n date ook vind. Misschien over 2/3 jaar.. Maar het verschilt per persoon, als het voor jullie beiden goed aanvoelt frisian en het pas over een half jaar zou kunnen heb je nog genoeg tijd toch?
quote:greenbean schreef op 12 maart 2017 @ 19:19:

Ja dan ga ik toch afzeggen. Beide dates vond ik niet zo leuk, wel voor 1 keer maar een vervolg.. mjaw. Heb ook echt het gevoel dat we uitgepraat waren. Toch maar afzeggen dan, dan blijf ik ook bij mijn gevoel en dat is nou precies wat mijn missie is voor de rest van mijn leven.

Wat zal ik schrijven? Ik voel geen klik en wens je veel succes?Ik vind het jammer om te zeggen, maar ik zie af van onze date. Ik voel onvoldoende klik om verder te daten. Ik wens je nog veel plezier met het verdere daten
quote:greenbean schreef op 12 maart 2017 @ 17:47:

Klinkt leuk Noor, ben blij voor je! Geniet van je weekje

Mats, ben ook benieuwd of je nog wat van je date gehoord hebt?

Lovestar, fijn dat je je nog steeds goed voelt meid!

Ik zit even in dubio vanwege mijn 2 dates. Ik merk dat ik echt helemaal geen zin heb om ze weer te zien. Voor mijn gevoel hebben we alles besproken wat er te bespreken viel en ik zou niet weten wat daar nog aan toe te voegen is. Natuurlijk kan mijn verstand zeggen dat je niet direct hoteldebotel hoeft te zijn en dat ik iemand een kans moet geven, maar er moet toch wel enige interesse zijn merk ik.

Zal ik dan toch maar afzeggen?

Afzeggen! negeer het signaal niet.

Brutale vraag GB, kun je mij eens een pb sturen?

Ik vermoed dat ik namelijk wel iets voor jou kan betekenen m.b.t. jouw posts van de laatste dagen.

Alleen als je er voor open staat hoor, zo niet, even goede 'forummers'
quote:RofDutchie schreef op 12 maart 2017 @ 20:24:

Denk dat het bij 30 plussers sneller gaat omdat je toch al kijkt naar het huisje boompje beestje. Ik ben zelf 20 en zou nu écht nog niet willen samen wonen.. Hoe leuk ik m'n date ook vind. Misschien over 2/3 jaar.. Maar het verschilt per persoon, als het voor jullie beiden goed aanvoelt frisian en het pas over een half jaar zou kunnen heb je nog genoeg tijd toch?Ik was er sowieso vroeg bij, ik ben 22 jaar en woonde op mijn 19e ook al samen met mijn ex. Geweldige tijd gehad, maar ik vind het alleen wonen ook heel fijn. We kunnen nu wel samenwonen, alleen hij verdient over een half jaar gewoon meer. Dan zouden we groter kunnen huren.
quote:frisiandutchie schreef op 12 maart 2017 @ 19:31:

Leuk om jullie verhalen te blijven lezen, vind het knap hoeveel mensen hier kunnen reflecteren op zichzelf.

Hier even een update. Ik een beer daten nu 4 maanden en zijn sinds 3 maanden 'officieel' samen. Het gaat ontzettend goed, echt fantastisch eigenlijk. Maar we hebben het af en toe al eens over samenwonen, en sinds het woord viel ben ik er verder over na gaan denken. Het spookt nu toch regelmatig door mijn hoofd hoe makkelijk het zou zijn om samen in een appartement te wonen en elkaar gewoon te kunnen zien wanneer je gaat slapen en wakker wordt. Dat je ook geen afspraken meer hoeft te maken en gewoon lekker je eigen ding kan gaan doen. Dat zijn de voordelen, ik weet natuurlijk ook wel dat het allemaal heel snel is en dat er ook genoeg nadelen aan kunnen zitten, maar toch. Jullie zijn al iets ouder en hebben meer levenservaring, wat vinden jullie van zo'n plan en hoe snel is het bij jullie gegaan?

Hmm. Het hangt ook een beetje van je middelen af. Kan je als het misloopt snel ergens anders terecht? Vrienden, familie, eigen geld om snel iets te kunnen huren. Kan je makkelijk weer verhuizen? En heel belangrijk, is je persoonlijkheid een beetje ernaar om dit 'nu al' aan te kunnen? Kan je op veel dingen ja zeggen? Gewoon doen dan Je komt snel genoeg achter of het goed gaat en of het inderdaad zo goed is zoals je het had verwacht. Te snel samenwonen bestaat niet als je over de basis dingen eens ben en het relationeel goed zit.

Ik ben beide keren gaan samenwonen na een kleine jaar.
quote:mats schreef op 12 maart 2017 @ 20:22:

Ja, ik heb nog wat van date gehoord.

Ik had haar gisteravond nog een bericht gestuurd waarop zij vanochtend gereageerd heeft.

Kern van het verhaal, ze zag het niet aan komen, was overdonderd en baalde er zelf ook enorm van omdat ze het echt lullig vond.

Dat gaf ze gister in het gesprek al aan.

Ze wijd er niet over uit maar is na onze date nog bij hem langs geweest en geeft aan dat we initieel teveel verschillen ( vreemd want dat klopte juist en is ook de reden geweest om af te spreken ) en ze gaf aan dat ze toch voor zichzelf eerst even dingen af moest ronden en met niets dat ook maar met relaties te maken heeft aan moet gaan.

Ze heeft gister nogal wat verteld over het afgelopen jaar, iets dat ze pas zou gaan doen als er een klik zou zijn en dan kun je dus je vraagtekens hebben waarom ze zich open heeft gesteld en dingen verteld heeft.

Ze gaf aan heel goed en open te kunnen praten maar geen match te merken, ook vreemd want daar heeft ze anders weinig van laten merken.

Ik ga niet analyseren, wat niet is, is er niet maar ze heeft heel uitgebreid gereageerd en zich verontschuldigd en echt benadrukt dat het stomtoevallig samen is gevallen en ik het niet moet linken aan die andere persoon.

Als er geen klik is dan meld je elkaar dat en ga je er niet een heel uitgebreid verhaal voor schrijven.

Ik vermoed dat het met gezichtsverlies te maken heeft en of er verder nog een reactie komt weet ik niet, ik ben er zelf ook nog en weet waar ik voor sta en daar wil ik niet aan voorbij gaan.

Vreemd.....Ik denk dat ze het inderdaad zelf nog niet helemaal wist of dat er toch iets gebeurd mbt gevoelens ex. Waarom zou je anders met iemand gaan eten als er geen klik is....Of bepaalde dingen zeggen?

Maar goed, graag of niet

Dit ligt totaal niet aan jou Mats, maar ja wat heb je eraan?
Mats wat naar! Net als lovestar, het ligt niet aan jou :there:!

Frisian, ik zou het rustig aan doen en paar maanden gewoon veel bij elkaar slapen.
Hoi!

Sinds woensdag aan het tinderen! Ik weet nog niet zo heel goed wat ik ervan moet vinden.

Ben nu een halfjaar vrijgezel en eigenlijk nog helemaal niet toe aan iets serieus. Maar crushes komen vaak wanneer je er niet naar op zoek bent. Lang verhaal kort: met deze crush wordt het niks. Was er wat van slag van en beste vriendin vond Tinder een goede afleiding. En naar je beste vriendin moet je luisteren, natuurlijk.

Nu ben ik dus een aantal dagen aan het tinderen. Gezellige gesprekken met verschillende mannen. Merk wel dat ik wat terughoudend ben. Veel vragen al om telefoonnummer of afspreken. Daar ben ik wel erg voorzichtig mee. Al merk ik dat gezamenlijke vrienden hebben er wel voor zorgt dat het wat veiliger voelt.

Grappig ook om mensen die je kent tegen te komen. Nu een aantal dagen aan het kletsen met iemand die ik al m'n hele leven 'ken'.

Ik vind het best spannend allemaal, haha. Leuk om hier te lezen hoe jullie het getinder aanpakken!
Laat los wie je denkt te moeten zijn.
Mats, dat mens spoort niet. Wees blij dat je er vanaf bent.
Nou, ik heb beide dates afgezegd. Boekhouder reageerde heel aardig, dat hij het erg jammer vond want hij vond me erg sympathiek. Dat vind ik aan de ene kant wel leuk om te horen, al baal ik dan weer dat dat niet wederzijds was. Jeepman heeft (nog) niet gereageerd.

De documentairemaker stuurde me vanochtend nog een kort berichtje, heb expres vandaag nog niet gereageerd aangezien hij zelf zo traag is en vaag is over een date. Beetje flauw van me. Beetje afstand daarvan kan ook geen kwaad, al zou ik het op zich nog wel leuk vinden om hem te ontmoeten. Maar dan moet hij wel wat meer initiatief gaan tonen.

Mats, ik zal je later een PB'tje sturen.
quote:Jessiee schreef op 12 maart 2017 @ 21:11:

Hoi!

Sinds woensdag aan het tinderen! Ik weet nog niet zo heel goed wat ik ervan moet vinden.

Ben nu een halfjaar vrijgezel en eigenlijk nog helemaal niet toe aan iets serieus. Maar crushes komen vaak wanneer je er niet naar op zoek bent. Lang verhaal kort: met deze crush wordt het niks. Was er wat van slag van en beste vriendin vond Tinder een goede afleiding. En naar je beste vriendin moet je luisteren, natuurlijk.

Nu ben ik dus een aantal dagen aan het tinderen. Gezellige gesprekken met verschillende mannen. Merk wel dat ik wat terughoudend ben. Veel vragen al om telefoonnummer of afspreken. Daar ben ik wel erg voorzichtig mee. Al merk ik dat gezamenlijke vrienden hebben er wel voor zorgt dat het wat veiliger voelt.

Grappig ook om mensen die je kent tegen te komen. Nu een aantal dagen aan het kletsen met iemand die ik al m'n hele leven 'ken'.

Ik vind het best spannend allemaal, haha. Leuk om hier te lezen hoe jullie het getinder aanpakken!

Welkom!

Leuk om te horen wat je 'achtergrond' is en hoe je erin staat. Heel herkenbaar hoe je erin staat. Voor mij was het een welkome afleiding inderdaad en op een gegeven moment krijg je vanzelf leuke gesprekken die je net iets meer aanspreken en je je telefoonnummer gaat geven

Lekker doen waar je zin in hebt en voor het plezier gaan!
quote:frisiandutchie schreef op 12 maart 2017 @ 20:34:

[...]

Ik was er sowieso vroeg bij, ik ben 22 jaar en woonde op mijn 19e ook al samen met mijn ex. Geweldige tijd gehad, maar ik vind het alleen wonen ook heel fijn. We kunnen nu wel samenwonen, alleen hij verdient over een half jaar gewoon meer. Dan zouden we groter kunnen huren.Oh! Nou ik zou doen wat goed voelt, jullie willen het beiden. Maar misschien nog wachten tot hij is afgestudeerd? Ik persoonlijk zou het fijner om dan meteen een heel leuk appartementje oid. Te nemen dan nu vanwege de haast (die er niet heel erg is vgm) een wat kleinere woning te nemen.
Ik heb mijn nummer ook wel eens te snel gegeven en daar spijt van gekregen, blokkeren werkt prima.

Ben net terug van mijn date. Hij was veel leuker dan wat ik verwacht had. Had nog wel langer willen blijven maar morgen weer aan het werk. Nou ja wat mij betreft wel voor herhaling vatbaar, ben benieuwd of hij daar ook zo over denkt.
Ik heb volgens mij mijn nummer nu ook te snel gegeven. Reageerde niet op appje (wel gelezen maar was druk) waarna hij na anderhalf uur een appje stuurde met "no reply"? .

Ook blijft hij maar om foto's vragen, wat ik ook irritant vind. Dus die gaat ook onder de blokkeerstand!

Verder nog wel heel leuk geappt met de student. Ik lach me dood met hem
quote:CherokeeRose1977 schreef op 13 maart 2017 @ 08:09:

Ik heb volgens mij mijn nummer nu ook te snel gegeven. Reageerde niet op appje (wel gelezen maar was druk) waarna hij na anderhalf uur een appje stuurde met "no reply"? .

Ook blijft hij maar om foto's vragen, wat ik ook irritant vind. Dus die gaat ook onder de blokkeerstand!

Verder nog wel heel leuk geappt met de student. Ik lach me dood met hem Hmmm irritant, ja idd block erop! Haha

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven