Misbruikt door beste vriend

05-07-2020 02:38 343 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ruim 4 jaar vrienden, elke dag spraken we elkaar, zagen we elkaar niet in het echt dat wel even op FaceTime. Bespraken alles, huilden met elkaar en lachte met elkaar. Beste vrienden voor het leven.

Je ging het slechte pad op, ik verbrak het contact en maanden lang is dat zo gebleven. Je beterde je leven, bood je excuus aan en ik kwam terug. Je bleef me vertellen hoe erg je me gemist had.

Steeds vaker begon je grappen te maken dat het je niks zou verbazen als we nog eens samen in bed zouden belanden. Ik lachte hier stom om, probeerde het niet te serieus te nemen en voelde me ongemakkelijk. Zodra je een drankje op had en we waren alleen raakte je me steeds vaker steeds intiemer aa. Ik voelde me ongemakkelijk maar durfde er van te zeggen.

Toen een zoen, stom dronken ergens in de polder. Mensen maakte foto’s. Je keek me aan alsof je echt gelukkig was en bleef me maar aanraken, vertelde hoe blij je was en vertelde iedereen trots wat er gebeurd was. De volgende dag voelde ik me klote, ik wou niet dat ik je had laten denken dat ik je leuk vond. Ik wil gewoon vrienden blijven en terug naar wat we hadden. Je zei me hoeveel je om me gaf.

Nog geen week later na een paar drankjes in de kroeg gingen we samen nog een film kijke. Je ging op me liggen, kuste mijn nek en raakte me aan. Zei me dat het echt wel oké was en ik me niet ongemakkelijk moest voelen. Ik bleef nee zeggen en vertellen hoe dom dit wel niet was en dat we het beter niet konden doen. Je ging door, luisterde niet naar me en ging verder met je handelingen, binnen een seconde was ik de helft van mijn kleding kwijt. Ik ging er in mee, waarom weet ik niet. Ik was niet geil, ik was ongemakkelijk. Ik durfde geen meer nee te zeggen omdat het al zo ver was gegaan. Bang om te verpesten wat we hadden, maar niks zeggen verpeste het nog meer.

We gingen naar boven en meer kleding ging uit. We begonnen seks te hebben en het deed me pijn, fysiek en mentaal. Halverwege vroeg je me “dus wie is er beter mike of ik?”. Direct viel bij mij het kwartje en ik voelde me zo dom, naïef, vies en gebruikt. Ik was meteen klaar en begin heel raar te praten, ik bleef maar praten over de grootste onzin. Je zei nog iets in de zin van hoe vervelend mike dit zou gaan vinden. Ik ben weg gegaan toen je sliep.

Ik werd wakker thuis en werd kots misselijk van de geur rond mijn lichaam. Half slaap dronken en met een lichte kater liep ik naar de douch. Ik moest overgeven van de geur. Wassen hielp niet ik bleef het ruiken, ik bleef het voelen en het ging maar niet weg. Ik voelde me dom, hoe had ik dit kunnen doen.

Ik praatte mezelf aan dat je mij leuk vond en dat ik maar beter contact kon verbreken om gebroken zieltjes te voorkomen. Na twee dagen realiseerde ik me dat ik mezelf voor de gek hield. Je vond me niet leuk, je had me gebruikt. Je had me gebruikt voor nog minder dan een seksobject, voor nog minder dan een goedkope hoer. Al had je over een hond heen moeten gaan om Mike over de zeik te krijgen dan had je dat nog gedaan. Ik voelde me misselijk, vies, buikpijn en had oprispingen zo walgelijk voelde ik mezelf. Je had me gebruikt, je had me bespeeld, je wist donders goed hoe je op me in moest praten.

Ik stuurde je een bericht over hoe ik me voelde, je zei me dat je me niet zag als seksobject dat we daar te goede vrienden voor waren. Dat klopt, ik was nog minder voor je dan dat. Voor mijn seksobjecten heb ik nog respect, aan mij heb jij pure schijt.

in deze “brief” heb ik mijn gevoel van me afgeschreven en mijn beleving opgeschreven. Voel erg de behoefte dit met mensen te delen en dan niet met meer mensen om mij heen, daar ben ik nog niet klaar voor. Ik voel me schuldig, vies en dom. Weet niet meer wat ik met mezelf aan moet.
anoniem_393442 wijzigde dit bericht op 05-07-2020 10:37
0.56% gewijzigd
smulrol schreef:
05-07-2020 09:26
Ik vind dit idd absoluut geen verkrachting.
Ik ben het wel eens dat ze professionele hulp nodig heeft vanwege totaal gebrek aan assertiviteit
Ik denk dat je als man heel goed voelt of de ander jou ook wil, of niet. En bij twijfel hou je hem dan maar een keer in je broek. Of dan vraag je het maar ronduit.
Alle reacties Link kopieren
Nummer*Zoveel schreef:
05-07-2020 10:20
Dit zie je echt verkeerd. Jij stelt hem hiermee verantwoordelijk voor het bewaken van jouw grenzen en belangen, terwijl zijn eigen grenzen en belangen duidelijk heel ergens anders liggen. Neem jouw eigen verantwoordelijkheid, want een ander doet dat niet voor je.
Ja dit!
Alle reacties Link kopieren
2000sgirl schreef:
05-07-2020 10:08
Ik begrijp dat mensen niet zien waarom ik mee naar boven ben gegaan. Ik weet niet waarom en kan alleen meer zeggen hoe stom dat was. Wel weet ik dat ik het gevoel had dat ik niet meer terug kon, dat ik nu wel moest omdat ik al zover ben gegaan. Je kan niet iemand een zak snoep geven en als hij open is hem afpakken. Dat is wat ik voelde op dat moment. Ik begrijp dat dit totaal onlogisch en raar klinkt maar dat is wel het gevoel dat ik heb gehad, waarom weet ik echt niet.

Jammer dat je mijn eerdere post lijkt te negeren.
Ik gaf namelijk al duidelijk aan dat ik de druk die iemand op je kan uitoefenen herken. En dus ook het gevoel dat je vooral maar loyaal moet zijn en dingen moet doen of toestaan terwijl je er niet achter staat.
Ik hoop dat je aan jezelf kunt gaan werken om in de toekomst nóóit meer zo over je eigen grenzen heen te gaan door de invloed van een ander.
En ja, ik weet hoe belerend dit staat, maar pas ook op voor de invloed van alcohol.
Zoals ik het lees zat er telkens een glaasje teveel in bij je.. dat helpt natuurlijk ook niet mee bij het bewaken van je eigen grenzen.
Sterkte verder.
Weet dat jij beter verdient dan je zo te moeten voelen.
Alle reacties Link kopieren
DS1971 schreef:
05-07-2020 10:22
Ik denk dat je als man heel goed voelt of de ander jou ook wil, of niet. En bij twijfel hou je hem dan maar een keer in je broek. Of dan vraag je het maar ronduit.
Ze is half naakt met hem naar de slaapkamer gelopen. Kom op zeg, hou eens op met die slachtoffer cultus
2000sgirl schreef:
05-07-2020 09:09
Je moet je wel realiseren dat je niet weet wie ik ben, hoe ik in elkaar steek ik hoe sterk ik in mijn schoenen sta.

Hoe moeten wij ons dat realiseren dan? Ik vind het best een heftige beschrijving die je daar van jezelf geeft. Geen idee hoe oud je bent, maar ik schat ergens in de 20. Los van deze ervaring lijkt dat me wel echt iets om hulp bij te zoeken. En dan niet van mannen zoals deze kerel of vrienden, maar een professional.

En je hebt echt een nare seksuele ervaring gehad. Kan me goed voorstellen dat je daardoor echt van de kaart bent en enorm teleurgesteld bent in deze man en jezelf. Het is een dikke mindfuck. Kijk de sekszusjesaflevering eens die hier over gaat: beide dames beschrijven daarin ook nare seksuele ervaringen en hoe verwarrend dat is. Hoe je ook naar jezelf gaat kijken.

https://youtu.be/UkItaPRB380

Misschien steunt het je om het te kijken.

Verder weet ik niet hoe seksuele voorlichting er tegenwoordig uit ziet. Maar ik pleit echt voor rollenspellen waarin dit soort scenario’s eens doorgesproken worden. Het is nu we de uitkomst weten makkelijk te wijzen naar elk moment dat je eruit kon stappen, kennelijk heb je dat niet gedaan. Dat we als mensen niet zo overdonderd worden door al doe heftige dingen die door ons lijf gieren maar beter leren luisteren en onderscheiden, zodat we wel actiever kunnen luisteren en herkennen wat er gebeurt bij onszelf en de ander. En beter kunnen voorspellen waar dit soort opmerkingen en gedraag naar kunnen leiden en wat een goede manier is om dat af te kappen. Misschien dat dat zou helpen.

Sterkte.
anoniem_650568b69e036 wijzigde dit bericht op 05-07-2020 10:40
9.96% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
2000sgirl schreef:
05-07-2020 10:14
Trek jij bij elke opmerking waar je twijfels bij hebt je mond open? ik niet in ieder geval. Sommige dingen denk ik, laat maar gaan.

De reacties zijn juist bedoelt om jou te leren dat je dat dus niet moet doen. In deze situatie is dat natuurlijk achteraf geklets, maar als je dat inziet dan het kan je wel helpen om te voorkomen dat je nog eens zoiets meemaakt.

In mijn beleving heb ik mijn grenzen aangegeven.

Dit is niet helemaal eerlijk, want je schrijft ook dat je foute grapjes weglachte, dat je geen nee (meer) durfde te zetten, dat je het gevoel had dat hij recht had op de zak snoep omdat die al open was, enz. Je hebt misschien wat grenzen aangegeven, maar je hebt ze vervolgens ook weer laten vervagen en zelfs wagenwijd open gesteld door actief mee te doen.

Jij bent de rede dat mensen zichzelf de rest van hun leven de schuld geven van dit soort situaties door te zeggen dat het "bewust opgezocht" is.

Je hebt de situatie wel degelijk telkens bewust opgezocht, door in het contact mee te blijven gaan terwijl de man telkens weer heel duidelijk liet merken dat hij andere wensen en plannen had dan jij. Je had na dat eerste grapje een grens kunnen trekken, je had na de zoen het contact af kunnen kappen, je had niet meer alleen met hem hoeven zijn, je had nuchter kunnen blijven in een situatie waarin je toch met hem alleen was. Dat doet niets af aan het feit dat hij te ver is gegaan, maar als je niet inziet hoe jij dat zelf hebt gefaciliteerd, dan kan dit je zo nog eens overkomen.

Ik roep nergens metoo of dat het verkrachting is, ik deel alleen mijn gevoel.
Alle reacties Link kopieren
De enorm negatieve lading geef je er grotendeels ook zelf aan door te zeggen dat hij het zelfs met een hond zou doen om Mike dwars te zitten. Ik zie het gebeuren vooral als een grote reeks foute beslissingen, met uiteraard een foute gast, maar het heeft toch ook alle schijn van verkrachting. Je zei nee, je kleren werden toch uitgetrokken, en vervolgens was je zo overdonderd dat je er niet meer tegenin kon gaan. Ik begrijp niet zo goed waarom anderen op basis van de OP anders concluderen.
En verder schat ik in dat je vriendengroep aan elkaar hangt van drama. Vraag jezelf af of dit de mensen zijn die je helpen te komen waar je wil zijn en of ze nu echt een positieve uitwerking hebben op je leven. En dan is “maar anders ben ik alleen” geen argument.
(Mezelf gequote)
Alle reacties Link kopieren
Merrick schreef:
05-07-2020 10:37
Bedankt! ben het hier zeker mee eens. Ik denk dat als we bij voorlichtingen ook te horen krijgen hoe het niet moet we minder overdondert zijn. Dit is een situatie die ik me niet had kunnen inbeelden als ik over seks na dacht, wel degelijk is dit een situatie die veel te vaak voorkomt. Door te erkennen dat het er is, kunnen jonge mensen het misschien eerder herkennen en ben je minder overdondert.
Alle reacties Link kopieren
2000sgirl schreef:
05-07-2020 10:40
Bedankt! ben het hier zeker mee eens. Ik denk dat als we bij voorlichtingen ook te horen krijgen hoe het niet moet we minder overdondert zijn. Dit is een situatie die ik me niet had kunnen inbeelden als ik over seks na dacht, wel degelijk is dit een situatie die veel te vaak voorkomt. Door te erkennen dat het er is, kunnen jonge mensen het misschien eerder herkennen en ben je minder overdondert.

Absoluut mee eens.
Op de basisschool van mijn kinderen hadden wij destijds voorlichtingsavonden waar ons ook verteld werd dat veel meisjes van soms pas 12 of 13 jaar oud, seksuele handelingen toestonden omdat ze dachten dat het zo hoorde, ze na A, nu dus ook B moesten zeggen.
Ze zich achteraf pas realiseerde wat ze hadden laten gebeuren..
Maar mag ik vragen hoe oud jij bent TO?
Alle reacties Link kopieren
-
anoniem_393442 wijzigde dit bericht op 05-07-2020 13:56
0.00% gewijzigd
DS1971 schreef:
05-07-2020 10:22
Ik denk dat je als man heel goed voelt of de ander jou ook wil, of niet. En bij twijfel hou je hem dan maar een keer in je broek. Of dan vraag je het maar ronduit.
Dat lijkt mij dus ook. En als je de vriendschap echt zo waardeert, let je zelf ook op dat je niet over een grens heen gaat.

Natuurlijk is het niet alleen de verantwoordelijkheid van die man, maar hij heeft er wel een aandeel in. En dat is een aandeel wat je niet verwacht van je beste vriend.
Alle reacties Link kopieren
2000sgirl schreef:
05-07-2020 10:52
Ik moet iets verduidelijken. Mijn grootste probleem is deze situatie is niet eens dat er seks is geweest, maar de rede waarom dat is. Ik ben niet gebruikt als lustobject maar als nog minder. De enige rede waarom hij met mij naar bed is geweest is om zich te evenaren aan Mike, voor zijn ego, om Mike boos en gekwetst te krijgen. Als hij dat alles zou krijgen door seks te hebben met een hond had hij het nog gedaan. Dat is wat mij pijn doet en op mijn ziel trapt.
Die lading geef je er zelf aan. Hij zou het echt niet met een hond hebben gedaan.
Alle reacties Link kopieren
2000sgirl schreef:
05-07-2020 10:52
Ik moet iets verduidelijken. Mijn grootste probleem is deze situatie is niet eens dat er seks is geweest, maar de rede waarom dat is. Ik ben niet gebruikt als lustobject maar als nog minder. De enige rede waarom hij met mij naar bed is geweest is om zich te evenaren aan Mike, voor zijn ego, om Mike boos en gekwetst te krijgen. Als hij dat alles zou krijgen door seks te hebben met een hond had hij het nog gedaan. Dat is wat mij pijn doet en op mijn ziel trapt.

Dit is wat jij er nu zelf voor uitleg aan geeft, maar er zijn natuurlijk ook andere scenario’s denkbaar.

Misschien had hij altijd al een oogje op jou en voelde het voor hem juist heel rot toen jij er destijds met zijn beste vriend vandoor ging. Dat zou zijn opmerking in een heel ander daglicht plaatsen dan wat jij er nu van maakt.

Ik wil je zeker niet aanmoedigen om te blijven analyseren wat zijn beweegredenen en denkwereld kan zijn, want daar kom je op die manier toch nooit achter en het zorgt er alleen maar voor dat dit in jouw hoofd blijft zitten.

Maar je hoeft ook niet te kiezen voor de uitleg die jou het meeste kwetst als er ook andere scenario’s mogelijk zijn.
nummer*zoveel wijzigde dit bericht op 05-07-2020 11:20
0.12% gewijzigd
2000sgirl schreef:
05-07-2020 10:52
Ik moet iets verduidelijken. Mijn grootste probleem is deze situatie is niet eens dat er seks is geweest, maar de rede waarom dat is. Ik ben niet gebruikt als lustobject maar als nog minder. De enige rede waarom hij met mij naar bed is geweest is om zich te evenaren aan Mike, voor zijn ego, om Mike boos en gekwetst te krijgen. Als hij dat alles zou krijgen door seks te hebben met een hond had hij het nog gedaan. Dat is wat mij pijn doet en op mijn ziel trapt.
Wat een onzin. Dat is je eigen invulling van het geheel. Ga ajb hulp zoeken TO! Met deze denkpatronen loop je een groot risico om opnieuw weer in vervelende situaties terecht te komen.
Maak hier melding van bij de politie.
Alle reacties Link kopieren
CriticalProblem schreef:
05-07-2020 10:12
Ik vind dat er erg heftig op TO gereageerd wordt. Het gaat er niet om wiens schuld het is, van haar of van die 'vriend'. Waar het om gaat is dat dit hoe dan ook een heftige, al dan niet traumatische, ervaring kan zijn voor een persoon en dat vereist begrip vanuit de omgeving en professionele begeleiding. Daarnaast wordt over het hoofd gezien dat de 'vriend' haar wel gebruikt heeft om Mike te kwetsen, in mijn ogen is dit misbruik maken van een persoon, manipulatie.

Ik kan er zo slecht tegen dat vrouwen onder elkaar, zelfs in zulke situaties, elkaar alsnog schuld in de schoenen willen schuiven, niet met begrip kunnen reageren, zeggen wat ze anders had moeten doen op dat moment in plaats van op een normale toon uitleggen hoe ze het in de toekomst kan aanpakken. Niet alle vrouwen zijn zo zeker van zichzelf als de gemiddelde Viva'er (blijkbaar)

TO, ik vind het erg naar voor je dat dit is gebeurd, en ik snap heel goed dat je dit ergens, anoniem, kwijt wilde. Het lijkt mij goed om contact op te nemen met bijvoorbeeld slachtofferhulp om deze ervaring te verwerken. Sterkte.
Helemaal mee eens.
Maar ondanks dat je je klote voelde na de zoen midden in de polder waar mensen blijkbaar foto's van namen namen jullie nog contact met elkaar op?
Zoek hulp voor jezelf !
Moreina schreef:
05-07-2020 11:12
Maak hier melding van bij de politie.
want?
Alle reacties Link kopieren
Het leest alsof je je te kwetsbaar hebt opgesteld en teveel vertrouwd hebt op hoe het vroeger was toen jullie vrienden waren. Toen beschermde hij je waarschijnlijk wel? Jullie 'hervonden vriendschap' na het verbreken van het contact komt niet over als vriendschap.

Bescherm jezelf. Ik zou uitkijken met begrip of goedmakerij van zijn kant op te willen zoeken, in ieder geval tot je beter in staat bent je grenzen af te bakenen. Hoewel hij mijn inziens ook fout bezig is geweest als het zo is gegaan als je hier neerzet, is het beste wat je nu voor jezelf kunt doen je gevoel van schaamte accepteren zodat je het kunt omzetten in levenservaring.

Zo laat je je in de toekomst minder makkelijk in dit soort situaties begeleiden en maak je meer kans wel weg te kunnen lopen als je 'ik wil dit niet (meer)' niet gehoord wordt. Want, -om je eigen voorbeeld te gebruiken- zelfs als je de snoepzak al open hebt gemaakt kun je deze wel degelijk weer dichtdoen. Desnoods met een tik op de te gretig graaiende hand in de snoepzak om jouw 'nee' of 'ik voel me ongemakkelijk' kracht bij te zetten. Jouw snoepzak. Jij bepaalt.
Whoever said "Out of sight, out of mind" never had a spider disappear in their bedroom.
Nummer*Zoveel schreef:
05-07-2020 11:07
Dit is wat jij er nu zelf voor uitleg aan geeft, maar er zijn natuurlijk ook andere scenario’s denkbaar.

Misschien had hij altijd al een oogje op jou en voelde het voor hem juist heel rot toen jij er destijds met zijn beste vriend vandoor ging. Dat zou zijn opmerking in een heel ander daglicht plaatsen dan wat jij er nu van maakt.

Ik wil je zeker niet aanmoedigen om te blijven analyseren wat zijn beweegredenen en denkwereld kan zijn, want daar kom je op die manier toch nooit achter en het zorgt er alleen maar voor dat dit in jouw hoofd blijft zitten.

Maar je hoeft ook niet te kiezen voor de uitleg die jou het meeste kwetst als er ook andere scenario’s mogelijk zijn.
dit
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
05-07-2020 11:37
want?
Ze zei toch nee!!?
Alle reacties Link kopieren
2000sgirl schreef:
05-07-2020 10:08
Ik begrijp dat mensen niet zien waarom ik mee naar boven ben gegaan. Ik weet niet waarom en kan alleen meer zeggen hoe stom dat was. Wel weet ik dat ik het gevoel had dat ik niet meer terug kon, dat ik nu wel moest omdat ik al zover ben gegaan. Je kan niet iemand een zak snoep geven en als hij open is hem afpakken. Dat is wat ik voelde op dat moment. Ik begrijp dat dit totaal onlogisch en raar klinkt maar dat is wel het gevoel dat ik heb gehad, waarom weet ik echt niet.

Die gedachte, over seks als een zak snoep, iets wat vrouwen aan mannen geven, moet je echt zien kwijt te raken. Daarmee word je zo kwetsbaar voor misbruik.
Het is iets wat je vaker leest, ook van vrouwen die al lang een relatie hebben of getrouwd zijn, alsof seks niet iets is wat je als vrouw voor je plezier doet, maar een ruilmiddel, of een manier om een man zijn zin te geven als je niet tegen hem opkan.
Daarmee heb je eigenlijk minachting voor je eigen gevoelens, voor je eigen waardigheid en zelfrespect.
Pas daar alsjeblieft mee op, want het kan een negatieve spiraal opleveren van nog minder zelfrespect en jezelf in situaties brengen die naar of gevaarlijk zijn.

Als je dit niet van je af kunt zetten zou ik er hulp bij zoeken, want het kan je ook aardig in de problemen brengen bij de keus van je levenspartner. Je zou zomaar iemand kunnen uitzoeken die niet genoeg geeft om jouw gevoelens.
nounou
beetjegek schreef:
05-07-2020 11:39
Ze zei toch nee!!?
dan moet je even beter lezen:
Ik ging er in mee, waarom weet ik niet.
we gingen naar boven

etc

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven