Misbruikt door mijn vader..

17-01-2020 22:36 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve mensen,

Ik ben een meid van 21 jaar. Als ik hier alles wil typen word het een lang bericht dus ik probeer het kort te vertellen. Ik ben een meisje waarvan je aan de buitenkant niks ziet .. maar ik ben vanaf mijn 14e tot mijn 18e misbruikt door mijn vader.. in ernstige vormen. Om een lang verhaal kort te houden ik heb nu een verschrikkelijk lieve vriend. Mijn vader is een normale man voor de buitenwereld, en hij is tegen mij nu ook normaal.. het heeft jaren geduurd om me er een beetje overheen te kunnen zetten.. maar ik heb nooit veel keus gehad het is dus nu normaal voor mij dat ik normaal contact heb met mijn vader.
De band tussen hem en mijn vriend is dus erg goed maar wel heb ik aan mijn vriend verteld dat mijn nare gedrag soms ergens vandaan komt (snel boos worden op mijn ouders) ik heb hem toen aangegeven dat er iets heeft gespeeld maar niet precies wat. Een maand geleden heb ik dit tegen hem gezegt en gister hadden we het er weer over dat ik het gewoon soms heel moeilijk heb. Hij vroeg mij heel lief wat er nu precies heeft gespeeld omdat hij me graag wil helpen en dat de situatie niet zal veranderen. Maar ik weet dat het toch gaat veranderen en ik ben zoo bang als ik het vertel dat het ongemakkelijk word ik schaam me zoooo erg voor dit. Hij vroeg me dus heeft hij je seksueel misbruikt? Omdat ik al het andere met nee beantwoordde is dit het enige wat overbleef. Ik heb eerst een beetje toegegeven en toen weer nee gezegt.. hij zei gelukkig want dat zou echt erg zijn en daardoor voelde ik me nog kutter. Als ik me even in hem verplaats zou ik echt niet meer aan 1 tafel kunnen zitten met mijn vriendin en haar vader (uit ongemak). Ik heb deze week een afspraak gemaakt bij de psychoog omdat dit echt tijd word.. maar nu is dus mijn vraag vinden jullie het stom dat ik heb ontkent in zijn gezicht? Ik voel me super schuldig hier over maar het was gewoon nog niet het moment om dit te vertellen. Puur uit schaamte en angst durf ik gewoon niet ik denk dat het gewoon verstandiger is om het niet te vertellen. Maar ik wil niks achterhouden voor mijn vriend want we zijn over alles super open en eerlijk. Ik heb laatst ook een topic geopend ik voel me gewoon continu schuldig over dingen. Zoals ik al zei niemand zou dit verwachten omdat ik gewoon een jonge meid ben die naar school gaat vriendinnen heeft en zelfs die weten niks. Ik heb me altijd geschaamd om dit te vertellen. Wat is jullie advies? Vinden jullie het oneerlijk om dit te verzwijgen tegenover mijn vriend? Aangezien hij er letterlijk naar gevraagd heeft. Hij gaf aan dat hij het gewoon wil weten om me te helpen en ik zei dus neee dat is het niet ..en dat deed gewoon pijn in mijn hart. omdat ik hem aan keek en gewoon niet durfde. Denken jullie dat er mensen zijn die dit voor zich houden tegenover hun partner? Het voelt gewoon niet goed maar om het te vertellen ook niet omdat ik gewoon onzeker er van ga worden dat weet ik nu al.
Aub jullie eerlijke advies en mening..

Xoxo
Ik vind het niet stom dat je hebt ontkend maar ik zou als ik jou was met de psycholoog overleggen wat en hoe je het het beste kunt vertellen.
Soïso hoef jij je nergens voor te schamen natuurlijk!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Lieve Appelsap,

Ja, er zijn meer mensen die dit voor zich houden.
Ik heb mijn man ook niet meteen alle narigheid verteld. Dat kwam in stukjes en beetjes. In de loop der jaren.

Gun jezelf die psycholoog, die therapie.
Je bent een survivor, moet een sterke dame zijn, dat je ondanks je misbruik zo dapper doorgaat.
Maar wat je meegemaakt hebt is heftig, en erg, en verdrietig.
Het is schrijnend dat iemand die je zou moeten beschermen je zo kapot maakt.

Misschien komt het er binnenkort uit richting je vriend. Misschien voorlopig nog niet.
Gun jezelf tijd en ruimte, en zoek hulp om dit te verwerken.
Om je niet meer te hoeven schamen.

Sterkte!
Wat erg dat dit jou is overkomen. Dat je naar een psycholoog gaat lijkt me een goede eerste stap, zodat je kan bepalen wat je hier verder mee wil en welke rol je vriend daarin kan spelen/ voor je kan betekenen.
Sterkte :hug:
Allereerst verschrikkelijk dat je dit hebt moeten meemaken. Ik vind het ook erg goed van je dat je hulp in wil schakelen van een psycholoog. Ik snap dat het misschien lastig is om dit tegen je vriend te zeggen, maar ik denk wel dat het belangrijk is dat je dit gaat doen. Het lijkt mij voor jou heel fijn dat je er met iemand over kan praten en ik vind ook dat hij recht heeft op de waarheid. Misschien dat een psycholoog hier ook handvatten bij kan geven. Maar meid, schaam je alsjeblieft niet! Jouw vader zou degene zijn die zich moet schamen.

Daarnaast kan ik me ook voorstellen dat jij liever geen contact meer hebt met je vader na wat hij je heeft aangedaan. Zelf heb ik ook bewust ervoor gekozen geen contact te hebben, wel om andere redenen.

Verder vraag ik mij af of je moeder ook weet dat dit gebeurd is, anders zou ik het zelf wel doen. Zij zou je dan ook kunnen helpen.

Maar vooral heel veel sterkte!
Woon je nog thuis? Vreselijk voor je wat je is overkomen.
SaarSaar schreef:
17-01-2020 22:46
Allereerst verschrikkelijk dat je dit hebt moeten meemaken. Ik vind het ook erg goed van je dat je hulp in wil schakelen van een psycholoog. Ik snap dat het misschien lastig is om dit tegen je vriend te zeggen, maar ik denk wel dat het belangrijk is dat je dit gaat doen. Het lijkt mij voor jou heel fijn dat je er met iemand over kan praten en ik vind ook dat hij recht heeft op de waarheid. Misschien dat een psycholoog hier ook handvatten bij kan geven. Maar meid, schaam je alsjeblieft niet! Jouw vader zou degene zijn die zich moet schamen.

Daarnaast kan ik me ook voorstellen dat jij liever geen contact meer hebt met je vader na wat hij je heeft aangedaan. Zelf heb ik ook bewust ervoor gekozen geen contact te hebben, wel om andere redenen.

Verder vraag ik mij af of je moeder ook weet dat dit gebeurd is, anders zou ik het zelf wel doen. Zij zou je dan ook kunnen helpen.

Maar vooral heel veel sterkte!
Mijn moeder weet hier van.. mijn vader is een narcist en laat niemand gaan in zijn omgeving.. hij heeft ons beiden ook vaak mishandeld zowel lichamelijk als fysiek!! Dus soms neem ik mijn moeder ook kwalijk dat ze nog samen zijn.. maar geloof me ik weet hoe bang mijn moeder is.. los hier van is het contact verbreken gewoon moeilijk omdat ik al die tijd gedwongen ben om normaal te doen.. (politie is ook vaak betrokken geweest maar doen niks) waardoor dit nu vanzelfsprekend is geworden.. en nu lijkt het gewoon alsof het allemaal niet gebeurd is.. omdat ik het gewoon weg heb moeten stoppen door het normaal doen tegen mijn vader. De band tussen mijn vader en mijn vriend zal ook kapot gaan.. en als mijn vader dit merkt kan dit erge gevolgen hebben voor mijn relatie. Op dit moment gedraagt mijn vader zich wel gewoon en handelt hij op een fatsoenlijke manier in dingen hij laat me verder ook met rust.. daarom is het voor mij moeilijk om nu opeens contact te verbreken 😓
Gatekeeper* schreef:
17-01-2020 22:47
Woon je nog thuis? Vreselijk voor je wat je is overkomen.
Ja ik woon nog thuis mijn vader woont niet bij ons! Maar zie hem wel regelmatig
Het is 9 van de 10 keer dat mensen het niet verwachten.

ik zou het wel tegen mijn vriend vertellen dan weet hij ook waarom je soms anders reageert dan hij verwacht had. ik denk eerder dat je vriend afkeer van je vader krijgt , je hoeft niet bang te zijn dat je vader je relatie kapot maakt ,hoe zou hij dat moeten doen ? Je vriend zal toch jouw kant kiezen en hij heeft al genoeg kapot gemaakt .goed dat je erover gaat praten met iemand wegstoppen is niet goed ,succes
ivm sluiten EHV /vloggers topic, verkast naar nieuw forum
Appelsap98 schreef:
17-01-2020 22:52
Ja ik woon nog thuis mijn vader woont niet bij ons! Maar zie hem wel regelmatig
Wil je je vader nog zien? Of voel je je daar verplicht toe? Ik weet uit eigen ervaring hoe moeilijk loyaliteit kan liggen met misbruik binnen je eigen familie...

Ik snap dat je het niet durft te vertellen. Ik denk wel dat je partner erg zal schrikken als hij dit hoort. En boos zal zijn, maar niet op jou. De paar mannen die mijn precieze verhaal kennen zouden graag een dreun uitdelen ook al wil ik dat zelf niet. Ik vind het wel fijn dat mijn partner weet waar het vandaan komt. Zeker op de lange termijn.
Byrma schreef:
17-01-2020 22:57
Het is 9 van de 10 keer dat mensen het niet verwachten.

ik zou het wel tegen mijn vriend vertellen dan weet hij ook waarom je soms anders reageert dan hij verwacht had. ik denk eerder dat je vriend afkeer van je vader krijgt , je hoeft niet bang te zijn dat je vader je relatie kapot maakt ,hoe zou hij dat moeten doen ? Je vriend zal toch jouw kant kiezen en hij heeft al genoeg kapot gemaakt .goed dat je erover gaat praten met iemand wegstoppen is niet goed ,succes
Ik heb eerder meegemaakt dat hij mijn vriendschappen kapot heeft gemaakt. Hij bedreigt diegene gewoon.. hier zal mijn relatie dus niet beter door gaan worden.. en juist afkeer tegenover mijn vader zou ik moeilijk vinden omdat dit gewoon de hele situatie moeilijk maakt😓
TeamAvocado schreef:
17-01-2020 22:46
Lieve Appelsap,

Ja, er zijn meer mensen die dit voor zich houden.
Ik heb mijn man ook niet meteen alle narigheid verteld. Dat kwam in stukjes en beetjes. In de loop der jaren.

Gun jezelf die psycholoog, die therapie.
Je bent een survivor, moet een sterke dame zijn, dat je ondanks je misbruik zo dapper doorgaat.
Maar wat je meegemaakt hebt is heftig, en erg, en verdrietig.
Het is schrijnend dat iemand die je zou moeten beschermen je zo kapot maakt.

Misschien komt het er binnenkort uit richting je vriend. Misschien voorlopig nog niet.
Gun jezelf tijd en ruimte, en zoek hulp om dit te verwerken.
Om je niet meer te hoeven schamen.

Sterkte!
Bedankt voor je lieve reactie❤️
YellowLemon schreef:
17-01-2020 22:59
Wil je je vader nog zien? Of voel je je daar verplicht toe? Ik weet uit eigen ervaring hoe moeilijk loyaliteit kan liggen met misbruik binnen je eigen familie...

Ik snap dat je het niet durft te vertellen. Ik denk wel dat je partner erg zal schrikken als hij dit hoort. En boos zal zijn, maar niet op jou. De paar mannen die mijn precieze verhaal kennen zouden graag een dreun uitdelen ook al wil ik dat zelf niet. Ik vind het wel fijn dat mijn partner weet waar het vandaan komt. Zeker op de lange termijn.

Ja ik verwacht ook dat hij heeeeel anders tegen hem aan gaat kijken.. nu voelt het een beetje alsof ik hem voor de gek houd ofzo. en ben bang dat hij later zal vragen waarom ik het niet eerder zei,omdat hij dan niet zo close was geworden met hem.. mijn vriend is wel erg nuchter en ik denk dat hij wel kan spelen dat hij niks weet,want dit is wel nodig omdat mijn vader het niet gaat accepteren dat ik en mijn vriend geen contact gaan hebben met hem. Hij is iemand die dat niet los zal laten.
Je vriend moet zich realiseren dat het aan jou is om te beslissen om er over te praten.

Je uithoren en gissen is niet aan hem. Jij moet er klaar voor zijn om er over te praten. Het enige wat je zou kunnen doen is om te zeggen dat als je er klaar voor bent je dat dan ook zal doen (er is nooit een goed moment om zoiets aan te snijden). Tot die tijd geen gis spelletjes. Het is voor nu te moeilijk. Niet omdat je hem niet vertrouwt, maar omdat het te pijnlijk is.
Nouschi schreef:
17-01-2020 22:44
Ik vind het niet stom dat je hebt ontkend maar ik zou als ik jou was met de psycholoog overleggen wat en hoe je het het beste kunt vertellen.
Soïso hoef jij je nergens voor te schamen natuurlijk!
Dit. Goed dat je er hulp bij zoekt. Lijkt mij ook ontzettend ingewikkeld die familieverhoudingen.
-
anoniem_182272 wijzigde dit bericht op 18-01-2020 16:23
Reden: Privacy redenen
99.91% gewijzigd
Gatverdamme wat een smeerlap van een vader heb jij. Hij zou zich kapot moeten schamen zijn eigen dochter te verkrachten en naar de gevangenis moeten ipv jouw leven kapot te maken. En helaas heeft jouw moeder jou niet beschermd en heeft ze dus ook gefaald. Ik wens je heel veel sterkte toe want het is afschuwelijk wat jou is overkomen. Hopelijk durf je het je vriend te vertellen want steun zul je hard nodig hebben. Ga zo snel mogelijk wel bij je vader weg want hij is schadelijk voor jou.
appelientjex wijzigde dit bericht op 18-01-2020 00:00
0.41% gewijzigd
Appelsap98 schreef:
17-01-2020 23:00
Ik heb eerder meegemaakt dat hij mijn vriendschappen kapot heeft gemaakt. Hij bedreigt diegene gewoon.. hier zal mijn relatie dus niet beter door gaan worden.. en juist afkeer tegenover mijn vader zou ik moeilijk vinden omdat dit gewoon de hele situatie moeilijk maakt😓
Dan doe je aangifte. Jouw vader is een gevaarlijke gek.
Misschien een leestip: het boek Verlamd van angst van Agnes van Minnen.
Lieve mensen
Ik wil er nog aan toe voegen..
Ik voel me vaak ook heel schuldig en stom dat ik geen eerdere stappen heb ondernomen. Soms voelt het alsof ik mijn eigen aandeel heb ofzo.. mijn vader heeft ook vaak gezegt dat ik hem zelf verleid hem enzovoort.Dit maakt het allemaal nog moeilijker.. ik snap niet dat ik niet eerder er iets tegen ben gaan doen achteraf vind ik dit zooooo dom. Het is nooit echt verkrachting geweest hij dwong me er wel toe om normaal te doen anders wilde hij het niet.. en als hij het niet wilde betekende dat heele grote ruzie en ellende.
Appelsap98 schreef:
18-01-2020 00:12
Lieve mensen
Ik voel me vaak ook heel schuldig en stom dat ik geen eerdere stappen heb ondernomen. Soms voelt het alsof ik mijn eigen aandeel heb ofzo.. mijn vader heeft ook vaak gezegt dat ik hem zelf verleid hem enzovoort.Dit maakt het allemaal nog moeilijker.. ik snap niet dat ik niet eerder er iets tegen ben gaan doen achteraf vind ik dit zooooo dom. Het is nooit echt verkrachting geweest hij dwong me er wel toe om normaal te doen anders wilde hij het niet.. en als hij het niet wilde betekende dat heele grote ruzie en ellende.
Lieverd het was wel verkrachting! Het is een hele natuurlijke reactie om zoveel mogelijk mee te werken, voor je eigen veiligheid. Dat doen heel veel slachtoffers en het is dus ook niks om je voor te schamen!
Appelsap98 schreef:
Lieve mensen
Het is wel degelijk verkrachting geweest want het lijkt mij sterk dat je 1 moment hebt gehad dat je zin zou hebben in seks met je eigen vader. Vind het zo verschrikkelijk voor je, deze man misbruikte je sexueel en zo te lezen ook psychisch aangezien je deze uitspraak doet. De man die jou zou moeten beschermen heeft jou op allerlei manieren misbruikt en het is heel sterk van jou dat jij er op deze manier mee om kan gaan maar genoeg is genoeg. Laat je niet in de war maken en ook al doen jouw ouders normaal, wat zij je aangedaan hebben is niet normaal. Kies jouw eigen pad met jouw vriend ver weg van hun en idd praat er met een psycholoog over. Verschrikkelijk, heel veel sterkte :hug:
Appelsap98 schreef:
Lieve mensen
Het is wel verkrachting. Notabene door je eigen vader wat de situatie veel moeilijker maakt omdat je gewend bent dat je ouders het ''juiste'' doen en je hen kan volgen zonder het problemen levert. Maar je bent sexueel misbruikt en geestelijk gemanipuleerd.

en je hoeft je niet schuldig te voelen.. echt niet!
Appelsap98 schreef:
mijn vader heeft ook vaak gezegt dat ik hem zelf verleid hem enzovoort.
Hij liegt. Puur en simpel.
Ik kan zo boos en verdrietig worden om je verhaal. Je klinkt als echt een lieve meid en de twee mensen op de wereld die jou zouden moeten beschermen, maken je gewoon kapot.

Je was een kind. Een kind dat verwacht dat haar vader weet wat goed voor haar is, die haar vader vertrouwd. Natuurlijk wist je niet wat je moest doen. Naar de politie gaan? Als je zo jong bent is de loyaliteit voor het gezin heel groot. Daarbij is het normaal dat je op die leeftijd je vader te vriend wilt houden. Zelf ga je over op overlevingsinstinct. Het gedrag van 'half meewerken' wat je beschrijft is iets wat bij veel slachtoffers van misbruik is voorgekomen, helemaal wanneer er sprake is van een scheve machtsverhouding Maar geloof me; verkrachting, lichamelijke en geestelijke mishandeling en misbruik is het!

Ik ben zo blij dat je professionele hulp zal krijgen. Want het is logisch dat je zo met jezelf in de knoop zit! En het is ook logisch dat je het lastig vindt om erover te praten met je vriend. Als je maar onthoudt dat JIJ hier niet fout bent. Je bent slachtoffer, iets waar je zelf niet om hebt gevraagd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven