misleid

23-08-2012 19:17 104 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ruim 2 jaar een sekuele relatie gehad met een man. Deze relatie liep vrij moeizaam en ik heb vaak veel verdriet om gehad. Toch ging ik na een jaar heel erg veel van hem houden. Ik weet dat het heel naiëf van me was (ik wil hier ook geen oordelen over), maar ik heb er geen moment bij stil gestaan dat hij al wel eens een relatie zou kunnen hebben. Ik ging er steeds van uit dat hij een enorme bindingsangst had, vanwege eerdere relaties waarover hij geschreven had. Ook gaf hij steeds te kennen dat hij nog niet toe was aan een relatie.

Vlak voor de vakantie maakte hij het op een hele lullige manier uit via sms. Het raakte me enorm, ook omdat ik geen enkel weerwoord kon doen. Het bleef maar wringen en vorige week kwam ik er via internet achter dat hij al die tijd gewoon een relatie had.

Wat bezielt zo'n vent toch? Hij woont in een leuk huis, heeft een goede baan, leuke vrouw en gaat een paar keer per jaar op vakantie en toch vindt hij het nodig om een vrouw die toch al behoorlijk wat heeft meegemaakt op zo'n manier te belazeren.Dat je vreemd wil gaan is al triest zat. Ik word helemaal onpasselijk als ik zijn eerste mailtjes lees en ook het gemak waarin hij in latere mails liegt en de zwarte piet naar mij schoof, dat ik te veel wilde..

Ik voel me vreselijk gebruikt nu. Slachtoffer van een crimineel. Het ergste is dat deze man ook nog de wet vertegenwoordigt.

Ik heb de neiging om zijn vrouw in te lichten.

Heeft iemand ook ooit zoiets meegemaakt?
Met door de mand vallen bedoel ik, als het je alleen om de sex zou gaan (wat ik dus niet geloof, anders maakt het geen bal uit of iemand een relatie heeft of niet) waarom uberhaupt denken aan zijn vrouw in te lichten? Dat klinkt als een trap na, als een wraakactie, net alsof je het niet kunt hebben dat hij in een relatie zit. Sex is sex, dus no strings attached.
quote:renic schreef op 26 augustus 2012 @ 13:02:

[...]

Ja echt wel! En weet je, je kunt alleen maar leren van je ervaringen.

Maar we laten ons niet kapot maken he, door dit soort mannen. Dat verdienen ze namelijk niet Correct. Dat ze maar iemand anders zoeken die met zich laat sollen.
quote:amouage schreef op 26 augustus 2012 @ 15:26:

Met door de mand vallen bedoel ik, als het je alleen om de sex zou gaan (wat ik dus niet geloof, anders maakt het geen bal uit of iemand een relatie heeft of niet) waarom uberhaupt denken aan zijn vrouw in te lichten? Dat klinkt als een trap na, als een wraakactie, net alsof je het niet kunt hebben dat hij in een relatie zit. Sex is sex, dus no strings attached.

Mmm het is een beetje dubbel, maar natuurlijk wilde ik ook de ruimte hebben om te groeien naar meer. Zo heeft hij het ook gebracht. Als ik het had geweten, was ik er nooit aan begonnen of dan was de insteek ook heel anders geweest.

Ook later bleef hij het verzwijgen, toen ik echt die vriendschap plus wilde en dus niet alleen de plus. De reden zocht ik in een hele verkeerde richting. Maar goed het is een heel verhaal, ik heb er een grote les uit geleerd.

Ik vrees dat zijn vrouw niet in een benijdenswaardige positie zit.
Nee, zijn vrouw zit ws niet in een benijdenswaardige positie, maar wie weet, hebben ze een open relatie? Je weet het maar nooit, maar, je hoeft het ook niet te weten, het is klaar. Richt je op de toekomst en hopelijk kan je openstaan voor andere mannen die op je pad komen. Het zou jammer zijn als deze man het voor iedere man verpest heeft. Sterkte! Het komt wel goed allemaal.
Dank je Amouage!
Een heel wijs iemand zei overigens tegen mij:

De grootste wraak is dat ze uiteindelijk zelf hun graf wel graven.
Maar zit je dan zo op wraak te wachten? Laat toch gaan, meisje. Maar ja, het klopt, uiteindelijk gaan ze neer, jammer alleen dat je het niet altijd ziet. Maar echt, zorg goed voor jezelf en láát die man. Je bent zoveel meer waard dan hij je kon geven. Jij komt die leuke man echt wel tegen, die je op handen draagt! Promised!!
Deze man heeft t spel wel gespeeld als ik zo lees, is hij echt heel on eerlijk. Blijf t spel niet mee spelen, kies voor jezelf en stap eruit.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Renic

Ik zou zeker zijn vrouw inlichten. Zulke schuinmarcheerders moet je per direct afstoppen, een gevaar voor menig vrouw. Stuur hem dan wel een mail waarin je uitlegt waarom je zijn vrouw hebt ingelicht. Een passende straf voor deze zak hooi
quote:viva-amber schreef op 27 augustus 2012 @ 17:48:

Deze man heeft t spel wel gespeeld als ik zo lees, is hij echt heel on eerlijk. Blijf t spel niet mee spelen, kies voor jezelf en stap eruit.

Nu de ergste boosheid is gezakt kan ik het iets beter relativeren. Terugkijkend met de wetenschap die ik nu heb kan ik het gevoel dat ik bij hem had niet zo goed plaatsen in het beeld dat ik van hem kreeg toen ik de ontdekking deed. En mijn gevoel over iemand zit er niet zo vaak langs.

Veel dingen blijven heel dubbel, want ondanks alles denk ik dat hij me wel heel graag mocht en dat het in weze niet zo'n verkeerde vent is. Waarom hij voor de leugens bleef kiezen zal wel altijd een raadsel blijven.

Mensen het zijn soms vreemde wezens.
quote:twijfelman1 schreef op 27 augustus 2012 @ 18:22:

Renic

Ik zou zeker zijn vrouw inlichten. Zulke schuinmarcheerders moet je per direct afstoppen, een gevaar voor menig vrouw. Stuur hem dan wel een mail waarin je uitlegt waarom je zijn vrouw hebt ingelicht. Een passende straf voor deze zak hooi

Dat was mijn eerste ingeving zeker ook, maar gelukkig hield iemand me tegen, Ik zou dan namelijk zijn vriendin heel veel pijn hebben gedaan (over zijn en haar kinderen nog maar niet te spreken). Zoiets zou verregaande consequeties hebben namelijk. Bovendien is het nog maar de vraag of ze me zou geloven, ondanks de mails, foto''s en filmpjes die ik heb.

En wat zou het mij opleveren behalve dan tijdelijk genoegdoening, het gaat er niet minder pijn van doen.

Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik het toen wel graag eerlijk geweten had, in de relatie met mijn ex, dan was ik zelf veel eerder opgestapt en was me veel ellende bespaard gebleven.

Dus ga ik hier een dilemma voorleggen. Zouden jullie het van een ander willen weten als je man vreemd zou gaan?
Volmondig ja! Wie wil nou in een leugen leven? Jij zou het toch ook willen weten? Geef die arme vrouw op z'n minst een eerlijke keus, wel of niet verder gaan met haar vreemdgegaande partner.
Ik zou het beslist niet van de minnares in kwestie hoeven horen. Als mijn beste vriendin het vertelt is het wat anders. En dat heeft alles met de drijfveren van de verklapster te maken.

En hoe ik met vreemdgaan van mijn man zou omgaan is onze zaak, daar heeft de minnares niks mee te maken.
Gewoon geen woorden meer aan vuil maken aan zo eentje.....deugt toch niet of wel dan?! Je had er al niet aan moeten beginnen, daar ben je toch te goed voor? Een vrouw en zo is al niks. Helemaal niks, dus dat het dan zo gaat was te voorspellen.

Je krijgt gevoelens ja, maar zet die nu van je af. Doorgaan met ademen en goed kijken wat je echt wilt voor jezelf. Zorg voor jezelf en kies voor een goede vent uiteindelijk. Geen vrouw in gaan lichten, elke tijd die je verspilt aan hem is er eentje teveel.

Veel wijsheid.
voer eendjes geen oorlog!
quote:petit1968 schreef op 29 augustus 2012 @ 12:25:

Gewoon geen woorden meer aan vuil maken aan zo eentje.....deugt toch niet of wel dan?! Je had er al niet aan moeten beginnen, daar ben je toch te goed voor? Een vrouw en zo is al niks. Helemaal niks, dus dat het dan zo gaat was te voorspellen.

Je krijgt gevoelens ja, maar zet die nu van je af. Doorgaan met ademen en goed kijken wat je echt wilt voor jezelf. Zorg voor jezelf en kies voor een goede vent uiteindelijk. Geen vrouw in gaan lichten, elke tijd die je verspilt aan hem is er eentje teveel.

Veel wijsheid.

Ik wist helemaal niet dat hij een vriendin had, laat dat duidelijk zijn. Dat weet ik pas sinds kort. Hij heeft de "relatie" voor de vakantie op een hele lullige manier verbroken. Ik denk nu achteraf omdat de grond hem te heet onder de voeten werd. Juist de laatste 2 weken was er veel meer contact.

En ondanks alles wat hij heeft geflikt denk ik niet echt dat het een verkeerde vent is (ja,ik weet dat het heel dubbel klinkt). Dus wat heeft gemaakt dat hij tot zulke dingen in staat is, I don''t know, zal vast wel met de hormoontjes te maken hebben of zo iets.

Ik was ook niet van plan om zijn vrouw in te lichten hoor, maar ik ben dus wel benieuwd of jullie het zouden willen weten.

Ik zeg eerlijk in mijn eigen huwelijk wel, omdat dat superslecht was en ik dan makkelijker de stap had gezet tot scheiding. Maar als mijn huwelijk heel goed zou zijn geweest, had ik het waarschijnlijk liever niet geweten.
quote:renic schreef op 28 augustus 2012 @ 23:10:

[...]

Dus ga ik hier een dilemma voorleggen. Zouden jullie het van een ander willen weten als je man vreemd zou gaan?

Jazeker zou ik dat willen weten!!

Je loopt echter wel het risico op een hoop (meer) drama als je er werk van gaat maken....

Je winst is dat je haar kunt helpen. Of niet. Want je weet natuurlijk niet of ze erop zit te wachten.....
quote:lexie22 schreef op 30 augustus 2012 @ 12:59:

[...]

Jazeker zou ik dat willen weten!!

Je loopt echter wel het risico op een hoop (meer) drama als je er werk van gaat maken....

Je winst is dat je haar kunt helpen. Of niet. Want je weet natuurlijk niet of ze erop zit te wachten.....

Daarom had ik ook besloten om het niet te doen.

Wat ik wel heb gedaan vanmorgen is hem gemaild en dit puur voor mezelf. Ik kan er namelijk heel slecht tegen als ik monddood wordt gemaakt en ook om het voor mezelf af te kunnen sluiten.

Het zou hem gesierd hebben als hij antwoord had gegeven, maar eigenlijk maakt het niet zo veel uit.Het zegt meer over hem als over mij. Ik heb hem gezegd wat ik te zeggen had, zonder al te veel emotie. De antwoorden zal ik toch nooit krijgen.

En nu kan ik eindelijk los gaan laten en er vrede mee hebben.

Ik ben al die tijd goed bij mezelf gebleven en ik kan dingen toch niet terug draaien. Nu gaat het vizier weer naar de toekomst.
Wist je tijdens jullie affaire al dat hij een gezin had? Zo ja, dan vind ik het nogal hypocriet dat je nu zegt dat je niet begrijpt hoe hij dat kan doen, terwijl je er zelf aan hebt meegewerkt. Zo nee, hoe kan het dat je dat twee jaar lang niet door had?
quote:wdr schreef op 30 augustus 2012 @ 14:21:

Wist je tijdens jullie affaire al dat hij een gezin had? Zo ja, dan vind ik het nogal hypocriet dat je nu zegt dat je niet begrijpt hoe hij dat kan doen, terwijl je er zelf aan hebt meegewerkt. Zo nee, hoe kan het dat je dat twee jaar lang niet door had?Nee ik wist het niet. Naief, goedgelovig, weinig ervaring, het in een hele andere richting zoeken. Het staat overigens hierboven allemaal al genoemd.
quote:renic schreef op 30 augustus 2012 @ 14:46:

[...]

Nee ik wist het niet. Naief, goedgelovig, weinig ervaring, het in een hele andere richting zoeken. Het staat overigens hierboven allemaal al genoemd.Ja sorry ik neem niet altijd de tijd om alle posts te lezen, zwak punt van me. Maar zoals ik zei, ik vind je dus zeker niet hypocriet want je wist het al die tijd niet. Heftig hoor, nu ja sterkte.
quote:renic schreef op 23 augustus 2012 @ 19:17:

Ik voel me vreselijk gebruikt nu. Slachtoffer van een crimineel. Het ergste is dat deze man ook nog de wet vertegenwoordigt.

Een crimineel? Nee, hij heeft je voor de gek gehouden. Wake up and smell the coffee! Feit is gewoon dat er slechte, manipulatieve en leugenachtige mensen rondlopen. Kan me heel goed voorstellen dat je je heel klein en gekwetst voelt tegenover zo'n iemand. En dat je misschien je boosheid naar binnen gooit: "hoe had ik me zo kunnen laten bedriegen!". Je zegt er verder bij: "iemand die toch al veel heeft meegemaakt". Had hij daar rekening mee moeten houden? Het is kut voor je, maar het beschermt je niet tegen verder kwaad in je leven, je kunt er geen extra mededogen mee verwachten. Zijn vrouw willen inlichten snap ik heel goed. Maar bedenk ook goed dat je dan in een hele roestige, oude, haperende achtbaan stapt die heel hard naar beneden gaat, je wordt dan deelnemer in een spel waarvan je de uitkomst niet kan voorspellen, en zoals het klinkt is het nu goed voor je om jezelf af te schermen, je eigen veiligheid te herwinnen. Dit van die achtbaan heb ik zelf zien gebeuren bij een ander, die dezelfde ervaring had. Je laat de wond dan niet helen, nee, hij wordt nog veel groter. Niet doen, alsjeblieft.
*DERP*
anoniem_148502 wijzigde dit bericht op 30-08-2012 16:11
Reden: Beetje te prive
% gewijzigd
quote:monsterpinguin schreef op 30 augustus 2012 @ 15:28:

[...]

Ik heb een periode in mijn leven gehad dat ik dates had met verschillende vrouwen tegelijk. Dan pakte ik m'n spullen bij de ene en zei: "ik heb een afspraak, we bellen". Dan vroeg ze: "waar ga je heen dan?" en dan antwoordde ik dat dat haar niks aan ging.

Ik was er echt van overtuigd dat ik haar zodanige hints gaf, dat ze wel begreep dat ze niet exclusief was.

Achteraf heb ik het nog wel eens met die vrouwen over gehad, of ze mijn hints begrepen. Eentje wel, en die kapte het al snel af naar niveau vriendschap. Eentje wist het wel, maar wilde het niet weten. En eentje was simpelweg te naief en vroeg niet door.

Het werkt twee kanten op, was mijn les. Aan de ene kant heb je een losbandige man, en aan de andere kant heb je slimme, hopeloze en naieve vrouwen.

Ik begrijp goed dat TS zich misleidt en gebruikt voelt, maar dat is de helft van het verhaal.

O natuurlijk is dat zo hoor, ik zal dat zeker niet ontkennen. Het zelfs zo dat ik twee jaar geleden het hem wel eens heb gevraagd per mail (heel veel andere mogelijkheden waren er niet), omdat ik het allemaal zo raar vond. Ook weer zo stom, omdat een vriendin zei dat ik te veel wilde en of ik dat daadwerkelijk geloofde. Achteraf denk ik dat ze me niet goed heeft begrepen. Daarna is het eigenlijk echt nooit meer in me opgekomen.

Hij bleef zeggen dat hij niet meer kon geven, maar nooit de echte reden en ik zocht het in de verkeerde richting (die hij wel degelijk benadrukte en ook ronduit bleef liegen). Nu denk ik had gewoon je bek open getrokken. Ik heb er overigens wel rekening mee gehouden dat hij ook wel meer vrouwen zag, maar dat vind ik wel iets anders dan het hebben van een vaste relatie.

Gebruikt is een groot woord. Hij vervulde wel degenlijk een behoefte.

Ja achteraf gezien is het allemaal stom dat zie ik ook wel, maar er zit wel degelijk een verhaal achter. Het gaat te ver om dat hier allemaal te vertellen. Ook de mensen die alles weten zijn stom verbaasd eigenlijk, dus zo raar was het nu ook weer niet.

Maar goed ik kan het niet meer terugdraaien en er alleen maar van leren toch.

Het is nu klaar,over en uit.
quote:daikan schreef op 30 augustus 2012 @ 15:08:

[...]

Een crimineel? Nee, hij heeft je voor de gek gehouden. Wake up and smell the coffee! Feit is gewoon dat er slechte, manipulatieve en leugenachtige mensen rondlopen. Kan me heel goed voorstellen dat je je heel klein en gekwetst voelt tegenover zo'n iemand. En dat je misschien je boosheid naar binnen gooit: "hoe had ik me zo kunnen laten bedriegen!". Je zegt er verder bij: "iemand die toch al veel heeft meegemaakt". Had hij daar rekening mee moeten houden? Het is kut voor je, maar het beschermt je niet tegen verder kwaad in je leven, je kunt er geen extra mededogen mee verwachten. Zijn vrouw willen inlichten snap ik heel goed. Maar bedenk ook goed dat je dan in een hele roestige, oude, haperende achtbaan stapt die heel hard naar beneden gaat, je wordt dan deelnemer in een spel waarvan je de uitkomst niet kan voorspellen, en zoals het klinkt is het nu goed voor je om jezelf af te schermen, je eigen veiligheid te herwinnen. Dit van die achtbaan heb ik zelf zien gebeuren bij een ander, die dezelfde ervaring had. Je laat de wond dan niet helen, nee, hij wordt nog veel groter. Niet doen, alsjeblieft.

Nee daar was ik al voor gewaarschuwd.

Met mijn laatste mail is het voor mij echt klaar en kan ik verder.

Ondanks alles ben ik er weer door gegroeit. Een stuk volwassener geworden.
Na mijn laatste mailtje kreeg ik toch nog een berichtje. Dat hij me nog steeds leuk vond, maar het niet had durven vertellen omdat ik al zo veel verdriet had. Maar dat hij besefte dat hij me nu nog veel meer pijn heeft gedaan. Dat ik een toffe meid ben en dat ie blij is dat ie me heeft leren kennen.

Niet dat ik er veel aan heb. Het leed is al geschied. Voor de tweede keer na mijn scheiding een onmogelijke liefde, maar dit keer was dat niet mijn keus.

Wel hebben we afgesproken elkaar nog 1 keer te ontmoeten, zodat we iig fatsoenlijk afscheid kunnen nemen. Daar heb ik wel heel veel behoefte aan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven