Moeder (19) met ernstig huiselijk geweld oplossing gezocht

16-12-2017 21:04 103 berichten
Alle reacties Link kopieren
...
anoniem_360744 wijzigde dit bericht op 02-04-2018 10:30
99.93% gewijzigd
Hi TO, wat een klote situatie zeg.
Er zijn al veel goede tips genoemd.
Ik weet dat je studeert en een inkomen hebt. Je noemt echter ook je wantrouwen naar bepaalde instanties (ook niet helemaal onterecht denk ik).

Ik zou persoonlijk in jouw situatie mijn kind pakken en in een andere stad of land gaan wonen, daar alles opnieuw opbouwen.

Ja, je moet snel weg maar plan alles goed. Zorg dat je alle papieren hebt, dat je bepaalde dingen Geregeld hebt zodat je niet meer terug hoeft.

Ik hoop dat jij en je dochter hieruit komen TO, hij zal van zijn dochter houden maar mishandelt haar wel door jou te mishandelen waar zij bij is. Haal haar uit die situatie.

Ik wens je veel sterkte toe.
Alle reacties Link kopieren
Knuffels, wat een verdriet.
Ik kan me goed voorstellen dat als je zelf niet echt goede voorbeelden hebt gehad het ook moeilijk is om een rolmodel te zijn en je kind een fijne plek te bieden.

Therapie is ook gericht op je eigen verwerking. Ooit gehoord: je krijgt de man die je denkt dat je verdient. Of te wel heb je een negatief zelfbeeld dan wordt het vinden van een goede partnwr moeilijk.

Zorg dat je dochter niet in dezelfde situatie terecht komt als jijzelf. Dat zij wel heeft gevoeld wat daadwerkelijk normaal is

Veel sterkte meis
Alle reacties Link kopieren
Tillif schreef:
16-12-2017 23:45
*zorgt ervoor dat.
Klopt helemaal!
Paddestoeltje ik hoop heel hard dat je nu voor jezelf gaat kiezen en niet meer in deze situatie blijft hangen, dit heeft lang genoeg geduurd. Je hebt het voorbeeld van je moeder gehad en ziet nu wat het effect daarvan op jou is. Je komt in dezelfde ellendige relaties terecht waarbij je niet goed kunt scheiden wat gepast is en wat niet in een relatie.

Je ziet op tegen therapie, maar zie het niet als falen van jou als mens of als moeder. Je hebt immers nooit het voorbeeld gehad of geleerd wat het is om een gezonde relatie met iemand te hebben. Je bent continu je grenzen aan het verleggen. Van een keer schreeuwen, vernederen, naar een keer schreeuwen en slaan naar je bedreigen met een mes. Je mag nergens meer heen en bezoek wijst hij de deur. Het einde is zoek, totdat het een keer echt te laat is en je naast psychisch letsel (wat je toch al hebt), ook lichamelijk gesloopt bent. Nu is het misschien nog alleen tegen jou, maar jullie dochter zal vroeg of laat hetzelfde meemaken. Tegen jou was hij in het begin toch ook niet zo? Je vriend is ziek in zijn hoofd, jullie dochter en jij verdienen dit niet.

Zorg dat je jouw paspoort, bankpas voor geld (heb je een eigen rekening?), rijbewijs en andere pasjes bij de hand hebt zodra je samen met je dochter weg gaat. Je bent nog jong en hebt nog een heel leven voor je. Je kunt er nog wat van maken, maar dan moet je dit wel zelf willen en doen. Ik denk dat het je echt verder kan helpen als je (psychische) ondersteuning gaat krijgen. Hoe lang je daar baat bij hebt, weet niemand van tevoren.

Veilig thuis heeft er geen enkel belang bij om een moeder en dochter uit elkaar te halen, wel om zowel moeder als kind een veilig thuis te kunnen bieden.
Alle reacties Link kopieren
Meiske, je bent nu nog sterk genoeg om deze cyclus te doorbreken. Doe het alsjeblieft voor je dochter anders doet zij over 15 jaar hetzelfde als jij nu.

Neem anders contact op met stichting fier 088 - 20 80 000. Die zijn er speciaal voor jonge vrouwen in jouw situatie.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben inmiddels weg en zit in een blijf van mijn lijf huis. Ze behandelen me hier niet als een slachtoffer maar als een schuldige en mijn ex blijft stalken en bedreigen. Ze weten niet heel goed wat ze voor me kunnen doen omdat er geen plek is maar ze hebben andere opties. Ze vinden dat ik eerst aan mezelf moet werken en dat ik gesprekken moet hebben met veilig thuis voor een eventueel pleeggezin voor mijn dochter. Alles waar ik voor gevreesd had.
Paddestoel, als het goed is heeft het Blijf van mijn Lijf het beste voor met je. Waarom behandelen ze je als schuldige en hoe uit zich dat?
Alle reacties Link kopieren
TO, hou alsjeblieft vol, het gaat goed komen!
Blijf van mijn Lijf en Veilig Thuis zijn er om je te helpen, echt. En laat je ex maar lekker stalken, hoe meer hij zich misdraagt, hoe duidelijker het ook voor de familie en hulpverlening wordt dat hij niet spoort.
Het kan best dat dingen anders bij je binnen komen door je eigen verleden. Of je hebt gewoon een stel chagrijnen getroffen dat kan ook. Probeer open te staan voor wat ze tegen je zeggen. En ze kunnen hoe dan ook echt niet zomaar je dochtertje in een pleeggezin plaatsen. Met veilig thuis praten kan misschien alleen maar helpen. Ook die willen het beste voor je dochtertje en als ik jouw verhalen zo lees kan je prima voor je dochtertje zorgen.

En natuurlijk moet je aan jezelf werken. Daar is ook niks mis mee. Dat is juist een heel belangrijk deel van dit proces.

Sterkte! Je hebt de goede stap genomen echt waar.
Paddestoeltje1 schreef:
18-12-2017 09:26
Ik ben inmiddels weg en zit in een blijf van mijn lijf huis. Ze behandelen me hier niet als een slachtoffer maar als een schuldige en mijn ex blijft stalken en bedreigen. Ze weten niet heel goed wat ze voor me kunnen doen omdat er geen plek is maar ze hebben andere opties. Ze vinden dat ik eerst aan mezelf moet werken en dat ik gesprekken moet hebben met veilig thuis voor een eventueel pleeggezin voor mijn dochter. Alles waar ik voor gevreesd had.
Dat aan jezelf werken is neem ik aan niet waar je bang voor was? Dat lijkt me namelijk broodnodig. Ik snap dat je misschien niet het goede voorbeeld hebt gehad maar ik vind het heel zorgelijk dat je in de eerste situatie een kindje hebt gekregen dus hulp is echt geen overbodige luxe. Goed dat je iig de eerste stap hebt gezet.
Alle reacties Link kopieren
Goede stap TO, het wordt echt beter, kost tijd!👍
Alle reacties Link kopieren
Ik ben afgehaakt bij coke roken. Dat doen alleen hele rijke mensen die die troep niet in hun lijf willen maar wel mee willen doen.
Alle reacties Link kopieren
Kan het zijn dat jij hun hulp anders interpreteert, want een blijf van me lijf huis is voor slachtoffers en als zij jullie opnemen is dat omdat jullie dat ook zijn. Ik snap dat door je verleden je anders aankijkt tegen zaken.
Ex blokkeren via de telefoon, ander mailadres nemen en doorzetten.
Paddestoeltje1 schreef:
18-12-2017 09:26
Ik ben inmiddels weg en zit in een blijf van mijn lijf huis. Ze behandelen me hier niet als een slachtoffer maar als een schuldige en mijn ex blijft stalken en bedreigen. Ze weten niet heel goed wat ze voor me kunnen doen omdat er geen plek is maar ze hebben andere opties. Ze vinden dat ik eerst aan mezelf moet werken en dat ik gesprekken moet hebben met veilig thuis voor een eventueel pleeggezin voor mijn dochter. Alles waar ik voor gevreesd had.
razendsnelle ontwikkeling hoor
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
18-12-2017 10:49
razendsnelle ontwikkeling hoor
Inderdaad, en vooral die opmerkingen over kind in pleeggezin etc. gezien het feit dat ze op een Zondag deze actie heeft ondernomen, denk ik dat ze van het totale uitgebreide verhaal alleen maar heeft gehoord wat ze wilde horen, namelijk de dingen die haar negatieve zelfbeeld bevestigen.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
jaw schreef:
18-12-2017 10:58
Inderdaad, en vooral die opmerkingen over kind in pleeggezin etc. gezien het feit dat ze op een Zondag deze actie heeft ondernomen, denk ik dat ze van het totale uitgebreide verhaal alleen maar heeft gehoord wat ze wilde horen, namelijk de dingen die haar negatieve zelfbeeld bevestigen.
ik vraag me af hoe dat dan gegaan is op zondagavond met geen plek.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
18-12-2017 10:49
razendsnelle ontwikkeling hoor
Zeg dat wel.
redandwhite schreef:
18-12-2017 10:29
Kan het zijn dat jij hun hulp anders interpreteert, want een blijf van me lijf huis is voor slachtoffers en als zij jullie opnemen is dat omdat jullie dat ook zijn. Ik snap dat door je verleden je anders aankijkt tegen zaken.
Ex blokkeren via de telefoon, ander mailadres nemen en doorzetten.
Ze hebben samen een kind dus er zal iets van contact moeten zijn.
Alle reacties Link kopieren
Lees dit nieuwsbericht even:

https://www.ad.nl/utrecht/live-zestien- ... ~af94aaa1/

Wat was ook al weer Alles waar je voor vreesde, TO??

Al vraag ik me af hoe echt dit topic is
nina1966 schreef:
18-12-2017 10:28
Ik ben afgehaakt bij coke roken. Dat doen alleen hele rijke mensen die die troep niet in hun lijf willen maar wel mee willen doen.
Helaas is dat niet zo. Coke roken komt veel voor bij langdurige verslaafden.
Alle reacties Link kopieren
NovaNila schreef:
18-12-2017 16:20
Helaas is dat niet zo. Coke roken komt veel voor bij langdurige verslaafden.
Waarom? De werking gaat weg door het branden Langdurige chinezen toch liever? Dat heeft veel meer impact. Over het algemeen hebben dat soort mensen niet het geld om er niet het maximale er uit te halen.
nina1966 schreef:
18-12-2017 16:31
Waarom? De werking gaat weg door het branden Langdurige chinezen toch liever? Dat heeft veel meer impact. Over het algemeen hebben dat soort mensen niet het geld om er niet het maximale er uit te halen.
Geen idee, ik heb verder geen verstand van drugs. Weet alleen dat mijn buurvrouw (langdurige verslaafde) coke rookt. Misschien is de werking anders/leuker/lekkerder als je het rookt? Ken meerdere junkies die coke roken, maar heb ze nooit gevraagd waarom ze het nou niet gewoon in hun neus douwen :HA:

Edit: basen noemen ze het. Roken door een pijpje

http://www.cocaineinfo.nl/hoe-te-gebruiken/basen/
Alle reacties Link kopieren
bucklebunny schreef:
18-12-2017 15:57
Lees dit nieuwsbericht even:

https://www.ad.nl/utrecht/live-zestien- ... ~af94aaa1/

Wat was ook al weer Alles waar je voor vreesde, TO??

Al vraag ik me af hoe echt dit topic is
De casus die jij hier aanhaalt heb ik de hele tijd al in m'n achterhoofd bij dit topic.. Alles beter dan eindigen dan deze mevrouw..
Alle reacties Link kopieren
NovaNila schreef:
18-12-2017 18:09
Geen idee, ik heb verder geen verstand van drugs. Weet alleen dat mijn buurvrouw (langdurige verslaafde) coke rookt. Misschien is de werking anders/leuker/lekkerder als je het rookt? Ken meerdere junkies die coke roken, maar heb ze nooit gevraagd waarom ze het nou niet gewoon in hun neus douwen :HA:

Edit: basen noemen ze het. Roken door een pijpje

http://www.cocaineinfo.nl/hoe-te-gebruiken/basen/
Basen is anders dan het in een sigaret rollen , en het kwam over alsof TO het laatste bedoelde. Basen komt de rook direct binnen, net als op zilverpapier. Heeft echt veel meer effect als een cokejoint
nina1966 schreef:
18-12-2017 18:59
Basen is anders dan het in een sigaret rollen , en het kwam over alsof TO het laatste bedoelde. Basen komt de rook direct binnen, net als op zilverpapier. Heeft echt veel meer effect als een cokejoint

Ah oké! Ik nam aan dat TO basen bedoelde.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven