Moeder roddelt over mij met schoonzus

21-07-2019 21:47 211 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi dames, vroeg me af wat jullie van het volgende vinden en voor advies.

Vandaag ontving ik een WhatsApp bericht van mijn moeder dat ze eigenlijk aan mijn schoonzus had willen versturen maar dus per ongeluk naar mij. De strekking van het bericht was, 'hi schoondochter, twee van pokotiehiers kinderen hebben hier gelogeerd en ze waren moe, je hebt gelijk dat ze niet genoeg vitamines binnen krijgen en ze hebben ook niet genoeg regelmaat, dus ik heb ze om 7 uur naar bed gedaan, ze waren vervelend. Tot morgen'

Ik ben hier heel erg van geschrokken en voel me verraden door mijn moeder en schoonzusje, die ik als een vriendin beschouw. Mijn moeder heeft niet door dat ze het bericht per ongelukkig naar mij gestuurd heeft denk ik. Mijn kinderen hebben wel degelijk regelmaat, maar nu met de vakantie is alles wat losser en ze eten goed en gevarieerd. Ik weet niet zo goed wat ik het beste kan doen, praten wellicht maar ik voel me zo verraden. Is dat overdreven?
Alle reacties Link kopieren
Even de feiten op er rij voordat ik ga slapen :
  • ik heb 5 kinderen
    2 van mijn 5 kinderen logeerden bij oma. Op omas uitnodiging.
    Oma past 3 dagen per week op op de 3 zoons van schoonzusje
    Mijn 5 kinderen eten minimaal 2 stukken fruit en 150 gram groenten
Het WhatsApp bericht uit de op is Letterlijk, ik heb alleen wat info weggelaten over een doktersbezoek.
De laatste keer, buiten deze bewuste logeerpartij, dat 2 van mijn kinderen bij oma logeerden was in februari.
Oma heeft in juni op een van mijn kinderen opgepast voor de duur van 2 uur op een dinsdagochtend.
swannie12 schreef:
21-07-2019 22:43
Tsjonge, tsjonge wat kan jij overdrijven zeg!

Dank je, maar die eer komt echt anderen toe. :love:
Alle reacties Link kopieren
En dat geouwehoer over de oma’s die te zwaar belast zouden zijn.... alsof ze zelf geen bek hebben om open te trekken. Als je iets niet wil dan dóe je het niet; op welke leeftijd dan ook. Geldt ook voor oma’s.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Christiana schreef:
21-07-2019 22:46
Oma zoveel laten oppassen is belachelijk, nooit gedaan die van mij gingen naar het kinderdagverblijf. Oma's niet mee lastig gevallen.
Ja tuurlijk, grootouders zijn altijd slachtoffer van hun claimende kinderen en kunnen geen grenzen aangeven. Het komt niet in je op dat er opa’s en oma's zijn die wíllen oppassen en het zelfs uit zichzelf aanbieden?
Alle reacties Link kopieren
MissMaran schreef:
21-07-2019 22:50
Vrij leeg qua familie maar ik heb geen doorsnee familie.
Jij bent ook een onderdeel van die familie.
Alle reacties Link kopieren
politiehier schreef:
21-07-2019 22:53


2 van mijn 5 kinderen logeerden bij oma. Op omas uitnodiging.
Oma past 3 dagen per week op op de 3 zoons van schoonzusje
Mijn 5 kinderen eten minimaal 2 stukken fruit en 150 gram groenten[/list]
Het WhatsApp bericht uit de op is Letterlijk, ik heb alleen wat info weggelaten over een doktersbezoek.
De laatste keer, buiten deze bewuste logeerpartij, dat 2 van mijn kinderen bij oma logeerden was in februari.
Oma heeft in juni op een van mijn kinderen opgepast voor de duur van 2 uur op een dinsdagochtend.
Oma is niet fijn. Punt .
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Enn schreef:
21-07-2019 22:54
En dat geouwehoer over de oma’s die te zwaar belast zouden zijn.... alsof ze zelf geen bek hebben om open te trekken. Als je iets niet wil dan dóe je het niet; op welke leeftijd dan ook. Geldt ook voor oma’s.

:thumbsup:
politiehier schreef:
21-07-2019 22:53
Even de feiten op er rij voordat ik ga slapen :
  • ik heb 5 kinderen
    2 van mijn 5 kinderen logeerden bij oma. Op omas uitnodiging.
    Oma past 3 dagen per week op op de 3 zoons van schoonzusje
    Mijn 5 kinderen eten minimaal 2 stukken fruit en 150 gram groenten
Het WhatsApp bericht uit de op is Letterlijk, ik heb alleen wat info weggelaten over een doktersbezoek.
De laatste keer, buiten deze bewuste logeerpartij, dat 2 van mijn kinderen bij oma logeerden was in februari.
Oma heeft in juni op een van mijn kinderen opgepast voor de duur van 2 uur op een dinsdagochtend.
Joh TO, laat je niet gekmaken. :hug:
Enn schreef:
21-07-2019 22:54
En dat geouwehoer over de oma’s die te zwaar belast zouden zijn.... alsof ze zelf geen bek hebben om open te trekken. Als je iets niet wil dan dóe je het niet; op welke leeftijd dan ook. Geldt ook voor oma’s.
deze oma’s zijn producten van de jaren 60 en 70
dat waren andere tijden
Alle reacties Link kopieren
In onze familie trouwens ook een oma die bij één setje kinderen heel veel oppast en bij de overige kleinkinderen niet. De kinderen waar ze heel vaak oppast, kent ze dus ook een stuk beter. Als een van de andere kinderen daar een keer is, doet ze alles precies op een manier die werkt bij haar oppaskleinkinderen. Ze gaan dingen doen die de oppaskinderen leuk vinden, ze maakt het lievelingseten van de oppaskinderen en ze corrigeert ze op een manier die goed werkt bij de oppaskinderen. En ze kan zich echt niet voorstellen dat dat met haar andere kleinkinderen allemaal niet perfect werkt.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
21-07-2019 22:57
deze oma’s zijn producten van de jaren 60 en 70
dat waren andere tijden
Ach hou toch op... júist die dames hebben geleerd om voor zichzelf op te komen. ‘Er is een land waar vrouwen willen wonen’. Het feit dat jij hen ziet als slachtoffer van hun tijd verbaast mij. Iemand die er niet voor kiest om voor zichzelf de grens te trekken vindt het dus goed dat anderen over hun grenzen heen gaan. Haar zaak, haar keuze.
enn wijzigde dit bericht op 21-07-2019 23:01
17.76% gewijzigd
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
'Hoi mam, ik denk dat je je berichtje naar de verkeerde hebt gestuurd'.

Dat zou ik doen.
You don't have to fit into the format
Enn schreef:
21-07-2019 22:59
Ach hou toch op... júist die dames hebben geleerd om voor zichzelf op te komen. ‘Er is een land waar vrouwen willen wonen’. Het feit dat jij hen ziet als slachtoffer van hun tijd verbaast mij.
ja dat bedoel ik niet, maar appen kunnen we niet
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
21-07-2019 23:00
ja dat bedoel ik niet, maar appen kunnen we niet
:rofl: :rofl:

Nee, in dit geval niet,
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
21-07-2019 22:57
deze oma’s zijn producten van de jaren 60 en 70
dat waren andere tijden
En wat moet To hiermee?
To, je wilt dat mensen direct tegen jou zijn. Maar jij bent ook al niet direct tegen hen. Dus practice what you preach, en geef gewoon even aan dat jij dat bericht ontvangen hebt. Ipv het hier eerst uitvoerig te bespreken.
Enn schreef:
21-07-2019 22:59
Ach hou toch op... júist die dames hebben geleerd om voor zichzelf op te komen. ‘Er is een land waar vrouwen willen wonen’. Het feit dat jij hen ziet als slachtoffer van hun tijd verbaast mij. Iemand die er niet voor kiest om voor zichzelf de grens te trekken vindt het dus goed dat anderen over hun grenzen heen gaan. Hun zaak, hun keuze.
Precies. Veel mensen uit de jaren 50 zijn nog mondig genoeg om NEE te zeggen. Het ligt echt niet aan je geboortedatum maar hoe jezelf bent als persoon.
Alle reacties Link kopieren
Haasjehop schreef:
21-07-2019 22:55
Ja tuurlijk, grootouders zijn altijd slachtoffer van hun claimende kinderen en kunnen geen grenzen aangeven. Het komt niet in je op dat er opa’s en oma's zijn die wíllen oppassen en het zelfs uit zichzelf aanbieden?
Komt wel in mij op, heb het alleen zelf niet gedaan. Vond dat het vanwege de gezondheid van beide opa's niet verantwoord was.
christiana wijzigde dit bericht op 21-07-2019 23:06
9.52% gewijzigd
VivaYfke schreef:
21-07-2019 23:02
Precies. Veel mensen uit de jaren 50 zijn nog mondig genoeg om NEE te zeggen. Het ligt echt niet aan je geboortedatum maar hoe jezelf bent als persoon.
heeft niks met mondigheid te maken hoor, er zijn gewoon twee enorme taboes voor moeders en dat is het moederschap niet leuk vinden en je kleinkinderen niet leuk vinden.
Alle reacties Link kopieren
VivaYfke schreef:
21-07-2019 23:02
Precies. Veel mensen uit de jaren 50 zijn nog mondig genoeg om NEE te zeggen. Het ligt echt niet aan je geboortedatum maar hoe jezelf bent als persoon.
We leven in 2019 ook de mensen gebrouwd in de jaren 40 en 50 vorige eeuw hebben de ontwikkelingen tot nu toe meegemaakt. Snap echt niet waarom ze als niet mondige debielen geportretteerd worden.
enn wijzigde dit bericht op 21-07-2019 23:07
0.59% gewijzigd
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
21-07-2019 22:57
deze oma’s zijn producten van de jaren 60 en 70
dat waren andere tijden
Wel hele jonge oma's dan. Ik ben van 68, maar hoop dat oma worden nog even duurt. En ik hoop dat ik het niet zo zal aanpakken als TO's moeder. Ik hoop dat ik het toch echt eerder tegen mijn eigen kinderen durf te zeggen, dan tegen een buitenstaander. Al snap ik wel wat je bedoelt, maar dan met de generatie die nu 70/80 is. Mijn moeder en schoonmoeder zijn ook erg van de indirecte communicatie. Vooral schoonmoeder, die daarbij ook nog Indisch is, die zal dus altijd 'ja' zeggen als je haar iets vraagt, ook al kan ze het (dik in de '80) niet meer aan. Als je haar vraagt een gerecht te maken doet ze het, al moet ze daarna een week bijkomen bij wijze van spreke. Wat ze dan wel doet is bij andere familieleden daarover klagen, behalve bij degene die de vraag gesteld heeft. Soms vraag ik me af of ze dan wil dat ik er dan wat van zeg tegen diegene.
yourlocalhero schreef:
21-07-2019 21:49
Printscreen maken en terugsturen naar ma met de mededeling...en bedankt hè?
Dit zou ik ook doen. Leuk is anders.
anoniem_64b9896d19796 wijzigde dit bericht op 21-07-2019 23:10
Reden: . Het is moeders.
1.53% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
21-07-2019 23:05
heeft niks met mondigheid te maken hoor, er zijn gewoon twee enorme taboes voor moeders en dat is het moederschap niet leuk vinden en je kleinkinderen niet leuk vinden.
Oh eens.

En daar moet dan maar eens duidelijkeid in komen als het zo wordt ervaren. Zo niet... dan zijn de gevolgen voor hen die het allemaal oZo moeilijk vinden. Wat overigens niet zegt dat als ik een app zou ontvangen zoals TO, ik zou denken: mooi volgende keer weer gezellig bij oma slapen. No way....in mijn geval zouden de bezoekjes er vanaf nu zo uitzien: kop koffie, vriendelijk praatje, even wat doen en samen weer naar huis. Maar stellen dat iemand maar tussen de regels door moet lezen en denken over hoe oma erin staat.... Nee.

Word duidelijk als het je niet aanstaat en laten we eerlijk zijn: deze oma is nu tenminste duidelijk geweest. Helderheid kan naast pijnlijk ook vrij rustgevend zijn. @TO: Fijne moeder dus maar hee dat heb je niet voor het uitkiezen.
enn wijzigde dit bericht op 21-07-2019 23:14
4.05% gewijzigd
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
MarvelousMrsMaisel schreef:
21-07-2019 23:01
To, je wilt dat mensen direct tegen jou zijn. Maar jij bent ook al niet direct tegen hen. Dus practice what you preach, en geef gewoon even aan dat jij dat bericht ontvangen hebt. Ipv het hier eerst uitvoerig te bespreken.
Ja, je moet sowieso even aangeven dat jij per abuis het berichtje hebt ontvangen, en dat je liever had gehad dat je moeder dit met jou had besproken.
Alle reacties Link kopieren
politiehier schreef:
21-07-2019 22:01
Eens, maar mijn ouders zijn er altijd zo trots op dat ze eerlijk zijn naar iedereen, ik had dit gewoon nooit verwacht van mijn moeder. Ze wilde zelf heel graag oppassen en ze past standaard 3 dagen op op de kinderen van mijn schoonzusje, niet standaard op andere kleinkinderen
Jemig, standaard 3 dagen oppassen?? Dat vraag je toch niet aan je (schoon)moeder? Wat zielig voor je moeder. Logisch dat ze oververmoeid is en dit er dus blijkbaar niet bij kan hebben. Het wordt tijd dat oma haar grenzen aan gaat geven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven