Moeder roddelt over mij met schoonzus

21-07-2019 21:47 211 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi dames, vroeg me af wat jullie van het volgende vinden en voor advies.

Vandaag ontving ik een WhatsApp bericht van mijn moeder dat ze eigenlijk aan mijn schoonzus had willen versturen maar dus per ongeluk naar mij. De strekking van het bericht was, 'hi schoondochter, twee van pokotiehiers kinderen hebben hier gelogeerd en ze waren moe, je hebt gelijk dat ze niet genoeg vitamines binnen krijgen en ze hebben ook niet genoeg regelmaat, dus ik heb ze om 7 uur naar bed gedaan, ze waren vervelend. Tot morgen'

Ik ben hier heel erg van geschrokken en voel me verraden door mijn moeder en schoonzusje, die ik als een vriendin beschouw. Mijn moeder heeft niet door dat ze het bericht per ongelukkig naar mij gestuurd heeft denk ik. Mijn kinderen hebben wel degelijk regelmaat, maar nu met de vakantie is alles wat losser en ze eten goed en gevarieerd. Ik weet niet zo goed wat ik het beste kan doen, praten wellicht maar ik voel me zo verraden. Is dat overdreven?
Alle reacties Link kopieren
Printscreen maken en terugsturen naar schoonma met de mededeling...en bedankt hè?
Nee, is niet overdreven, dit is pijnlijk. Wat ga je nu doen?
Het is to’s moeder Hero
Alle reacties Link kopieren
yourlocalhero schreef:
21-07-2019 21:49
Printscreen maken en terugsturen naar schoonma met de mededeling...en bedankt hè?
Niet schoonma..haar eigen moeder.
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
Alle reacties Link kopieren
Tis haar moeder. App terug: ze krijgen elke dag 2 stuks fruit en 200 gr. groente.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het er wel met je moeder over hebben..anders blijft het ongemakkelijk.
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
21-07-2019 21:51
Tis haar moeder. App terug: ze krijgen elke dag 2 stuks fruit en 200 gr. groente.
En ze gaan elke dag om 19u naar bed 😉
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
Alle reacties Link kopieren
Ik zou terug reageren dat als ze commentaar op jouw opvoeding heeft ze dat ook direct met jou kan bespreken ipv met je schoonzus.
Gewoon laten gaan. Iedereen roddelt over iedereen. Dat is nu eenmaal zo. Zo ben jij nu bijvoorbeeld feitelijk met het gehele Vivaforum over je moeder en je schoonzus aan het roddelen. Als je je druk moet maken over roddelen heb je geen leven meer.

Uit het bericht blijkt dat de twee het beste met je kinderen voor hebben, dat is toch alleen maar mooi.
Het is logisch dat je geschrokken bent Politie en ik zou dat zeker face to face bespreken met je moeder en wat zo’n appje met je doet.
Je hoeft je niet te verantwoorden hoe gezond de kinderen te eten krijgen en hoe jij met ze omgaat tijdens te vakantie.
Maak duidelijk hoe geschrokken en verraden jij je voelt dat zij schoonzus daarover appt en dat er OVER jou gepraat wordt maar niet MET jou.
anoniem_63d7ddcace0a9 wijzigde dit bericht op 21-07-2019 21:56
11.80% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Stuur "bedankt mam" met een duimpje omhoog erbij. Die zal onwijs schrikken haha
Alle reacties Link kopieren
Ik ben verdrietig en geschokt en wil er wel over praten maar het lijkt me zo raar, het is duidelijk nu dat ze over mij praat met mijn schoonzus en wat ik al zei ik kan heel goed opschieten met mijn schoonzus en dit had ik niet verwacht, vind het zo erg dat ze dus blijkbaar beide niet naar mij toe kunnen komen als ze vinden dat ik iets niet goed doe.
Ik zou terug appen:

"Klasse mam! :thumbsup: "
Ik zou terug sturen wanneer ze dan in godsnaam je kinderen heeft meegenomen naar de dokter om hun bloedwaardes te laten controleren en vragen waar de geheime camera hangt waarmee de bedtijden gecontroleerd worden.

Maar ik ben een kuttekop.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou gewoon zeggen;
O, Wou je schoondochter een berichtje sturen? Ging niet helemaal goed, of wel?
En dan zie/merk je vanzelf wel hoe ze er op reageert.

Eerlijk; wij als familie hebben het ook wel eens over elkaar (of elkaars kinderen);
- poeh die kids van Piet kunnen echt zeuren zeg, kan echt merken dat die niks mogen thuis en daarom bij een ander helemaal los gaan
- Jeee dat die baby van Aaf zo goed groeit is ook niet gek, ze overvoeden dat kind gewoon
- Jemig, die kids van Juul waren echt druk vandaag zeg

Dat soort dingen. Wij appen het dan alleen niet, maar zeggen het hardop. Gaan daar verder geen hele conversaties over houden ofzo.
Over ons kind hebben ze ook vast wel wat te zeggen.
Prima, oor in, oor uit.

Iedereen doet het op zijn eigen manier en er zullen altijd wel mensen zijn die er iets van vinden.

Enige wat ik wel denk nav jou bericht; trekt oma het nog wel om op die kids te passen / te logeren? Is het niet gewoon te stuk voor haar, en dat ze daarom dat zegt? Het is natuurlijk makkelijker om de kids (of jou) de schuld te geven, dan toegeven aan haar zelf dat ze een dagje ouder wordt.
politiehier schreef:
21-07-2019 21:55
vind het zo erg dat ze dus blijkbaar beide niet naar mij toe kunnen komen als ze vinden dat ik iets niet goed doe.
Dit is een opening om het gesprek te beginnen nadat je je moeder en schoonzus confonteert met het appje.
Alle reacties Link kopieren
YellowLemon schreef:
21-07-2019 21:56
Ik zou terug sturen wanneer ze dan in godsnaam je kinderen heeft meegenomen naar de dokter om hun bloedwaardes te laten controleren en vragen waar de geheime camera hangt waarmee de bedtijden gecontroleerd worden.

Maar ik ben een kuttekop.
:kneel:
Alle reacties Link kopieren
Verdrietig, geschokt, verraden.........
Overdrijf je niet een beetje?
Volgens mij is het verstandig om eerst een goed na te denken waarom je hier zo door bent geraakt. Ik zou zelf echt mijn schouders ophalen over zo'n berichtje, maar jij voelt je verdrietig, geschokt, geschrokken, verraden. Het is een heel gevoelig punt voor je. Komt dat omdat het over de opvoeding van je kinderen gaat? Waarom is dat zo gevoelig voor je? Hebben ze een punt?
Alle reacties Link kopieren
piepp schreef:
21-07-2019 21:57
Ik zou gewoon zeggen;
O, Wou je schoondochter een berichtje sturen? Ging niet helemaal goed, of wel?
En dan zie/merk je vanzelf wel hoe ze er op reageert.

Eerlijk; wij als familie hebben het ook wel eens over elkaar (of elkaars kinderen);
- poeh die kids van Piet kunnen echt zeuren zeg, kan echt merken dat die niks mogen thuis en daarom bij een ander helemaal los gaan
- Jeee dat die baby van Aaf zo goed groeit is ook niet gek, ze overvoeden dat kind gewoon
- Jemig, die kids van Juul waren echt druk vandaag zeg

Dat soort dingen. Wij appen het dan alleen niet, maar zeggen het hardop. Gaan daar verder geen hele conversaties over houden ofzo.
Over ons kind hebben ze ook vast wel wat te zeggen.
Prima, oor in, oor uit.

Iedereen doet het op zijn eigen manier en er zullen altijd wel mensen zijn die er iets van vinden.

Enige wat ik wel denk nav jou bericht; trekt oma het nog wel om op die kids te passen / te logeren? Is het niet gewoon te stuk voor haar, en dat ze daarom dat zegt? Het is natuurlijk makkelijker om de kids (of jou) de schuld te geven, dan toegeven aan haar zelf dat ze een dagje ouder wordt.
Eens, maar mijn ouders zijn er altijd zo trots op dat ze eerlijk zijn naar iedereen, ik had dit gewoon nooit verwacht van mijn moeder. Ze wilde zelf heel graag oppassen en ze past standaard 3 dagen op op de kinderen van mijn schoonzusje, niet standaard op andere kleinkinderen
swannie12 schreef:
21-07-2019 21:58
Verdrietig, geschokt, verraden.........
Overdrijf je niet een beetje?
Lijkt me ook.
Iedereen heeft het wel over anderen achter hun rug om. Of praat jij echt helemaal nooit over iemand anders? Het is niet kwaadwillend.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ‘ze waren vervelend dus ik heb ze in bed gestopt’ eigenlijk nog het rotst vinden. Kritiek op mij (of: mijn opvoeding), best, maar dat soort commentaar op mijn kinderen door hun eigen oma zou ik niet leuk vinden. Als je ze liever kwijt dan rijk bent, kom ik ze wel halen!

Mijn moeder heeft me wel eens gebeld toen mijn kinderen daar waren en het niet zo soepel liep. Dat was helemaal prima. Daar had je moeder ook voor kunnen kiezen.
Alle reacties Link kopieren
Cazandra schreef:
21-07-2019 22:00
Volgens mij is het verstandig om eerst een goed na te denken waarom je hier zo door bent geraakt. Ik zou zelf echt mijn schouders ophalen over zo'n berichtje, maar jij voelt je verdrietig, geschokt, geschrokken, verraden. Het is een heel gevoelig punt voor je. Komt dat omdat het over de opvoeding van je kinderen gaat? Waarom is dat zo gevoelig voor je? Hebben ze een punt?
misschien wel overdreven ja, iedereen is anders, ik vind niet dat ze een punt hebben maar denk wel dat mijn moeder een andere opvoedstijl had dan ik nu en dat ze daar een mening over heeft. Dat is prima maar ik vind het wel zo netjes dat met de persoon zelf te bespreken.
Maud*de*Braose schreef:
21-07-2019 22:02
Lijkt me ook.
Iedereen heeft het wel over anderen achter hun rug om. Of praat jij echt helemaal nooit over iemand anders? Het is niet kwaadwillend.
Tegen schoonzus zeggen dat je het raar vindt dat dochter haar peuters naakt in de tuin laat lopen vind ik heel anders dan over hun gezondheid te praten en dat ze vervelend zijn omdat ze geen regelmaat krijgen.

Als je zo’n appje stuurt en je je zorgen maakt heb dan de ballen om dat eerst met je dochter te bespreken.
anoniem_63d7ddcace0a9 wijzigde dit bericht op 21-07-2019 22:09
6.09% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven