Moeder

28-02-2024 17:02 158 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Waar zal ik eens beginnen. Mijn moeder wordt (is) oud en dat begin ik steeds duidelijker te merken. Ze vergeet dingen, ze vertelt alles dubbel, ze claimt mij steeds meer en is ontzettend veeleisend. Ze heeft altijd al een wat moeilijk karakter gehad en dit wordt alleen maar erger. Altijd negatief, altijd beren op de weg zien, altijd slecht praten over anderen.

Tegen mij is ze soms ronduit gemeen als ik niet aan haar verwachtingspatroon van dat moment voldoe. Hou ik een telefoontje of bezoekje kort, dan heb ik nooit tijd voor haar, heb ik een keer geen tijd om een klusje te doen, dan doe ik nooit wat voor haar en daar is ze dan echt fel in en ontstaat er soms de grootste ruzie waarbij ik de gebeten hond ben.

Van vergeetachtigheid, dubbel vertellen enz. is geen sprake in haar ogen, ik ben degene die vergeetachtig is, het ligt allemaal aan mij, haar mankeert niets. Zelfs mijn sociale leven heeft eronder te lijden want ze is ook nog eens heel erg jaloers, al zegt ze zelf van niet.

Ik weet het gewoon allemaal niet meer. Ik ben zo moe van het op m’n tenen lopen om aan haar verwachtingen te voldoen, ieder woord zorgvuldig kiezen om haar niet boos te maken. Ik weet het gewoon echt niet meer.
Alle reacties Link kopieren Quote
RememberTheGoodTimes schreef:
05-05-2024 12:44
Het gaat niet goed met mijn moeder. Ze ligt al 3 weken in bed en het wordt niet beter. Ze wil niet naar het ziekenhuis en is gestopt met de bloedverdunners, op eigen risico volgens de huisarts. En ondertussen is ze vreselijk teleurgesteld in mij, dat laat ze duidelijk blijken. En ik, ik zie met angst en beven op tegen wat komen gaat.
Wat een ####, het is haar keuze en ze doet alsof jij haar dwingt om die keuze te maken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Was vandaag nog even bij mijn moeder om wat klusjes te doen. Ze ligt nog steeds ziek in bed en heeft besloten te zwijgen tegen mij want het is toch allemaal haar schuld. Het enige wat eruit kwam is dat ik haar weer uitlokte toen ik vroeg of ik iets verkeerd had gedaan en dat mijn partner een klootzak is omdat hij mij die klusjes liet doen. Leuk weer, zo net voor we er een paar dagen tussenuit gaan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Laat het niet onder je huid gaan zitten.

Doordat ze je de silent treatment succesvol kon geven, is het zo geëscaleerd.

Jij komt binnen en zij wil niets zeggen? Maar jij mag haar wel helpen? Dat is gek!

Dus:
Mam, als je hulp wilt, stop met zwijgen tegen mij en kijken als een oorwurm. Kun je dat niet, dan ga ik weer.

En dat dan ook gewoon doen.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn eerste idee: hé mam, ik hoef er niet te zijn hè? Als het je niet aanstaat ben ik weer weg hoor. Doei!

Sowieso al niet vragen wat jij verkeerd hebt gedaan. Zij heeft een probleem, zij maakt keuzes, haar ding.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben ook weggegaan maar wel met een rotgevoel. Niets eens zozeer door haar gedrag maar omdat ze nog steeds ziek is en het eerder slechter dan beter wordt.
Alle reacties Link kopieren Quote
RememberTheGoodTimes schreef:
08-05-2024 17:39
Ik ben ook weggegaan maar wel met een rotgevoel. Niets eens zozeer door haar gedrag maar omdat ze nog steeds ziek is en het eerder slechter dan beter wordt.
Niet eens zozeer door haar gedrag? Dat is echt wel heel verdrietig om te lezen, dat je jezelf maar in de rondte laat slaan verbaal omdat ze ziek is.

Echt, ze zwijgt omdat ze het toch nooit goed kan doen. En terecht, want ze heeft weer van alles naar je hoofd geslingerd terwijl je er nota bene kwam om haar te helpen!

Je zal nooit haar goedkeuring krijgen. Nooit haar complimenten. Nooit dat wat je van haar wil of zoekt.
Hoe ziek ze ook is. Niets zal haar doen veranderen.

Niet wat jij ook doet
Niets wat haar overkomt.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren Quote
...
fietsbel wijzigde dit bericht op 09-05-2024 18:28
99.41% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Afbeelding

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven