Moederdag

06-05-2012 19:18 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
-
quote:thaorchid schreef op 10 mei 2012 @ 16:43:

....en heeft zelfs na het overlijden van mijn broer tegen mij gezegd dat ík onder de grond had moeten liggen in plaats van "haar kind".............

Én tóch heb ik tot haar dood alles voor haar gedaan wat "hoorde" en zelfs veel en veel meer.

Wellicht om toch te proberen wat waardering te krijgen wat een jammerlijk nutteloze en doelloze doelstelling bleef.

Achteraf ben ik blij dat ik het vol hield al is het maar omdat ik mezelf totaal niets verwijten kan.

Ik deed het overigens ook voor mijn vader, die had het ook bepaald niet makkelijk bij haar.....

Ow wat herkenbaar!!!! Mijn broer is verongelukt en mijn moeder heeft tegen mij gezegd dat ze het betreurde dat haar "verkeerde kind" was dood gereden. Dat zei ze tegen mij waar mijn kinderen bij stonden. Ze was weer eens woest omdat ik het lef had om de grens aan te geven. Ze heeft achteraf nóóit tegen me gezegd dat het haar speet dat ze het gezegd had.

En de zorg voor mijn moeder zit ik dus ook mee. Mijn moeder is nu dementerend en woont tegen ieders advies in toch nog thuis. Ze heeft drie jaar geleden haar heup gebroken en mijn man en ik hadden tijdens de revalidatie veel moeite gedaan om een goed verzorgingshuis te vinden. Gezien haar gedrag in het verpleeghuis waar ze revalideerde, was het nog moeilijk om een plek te vinden in een gewoon verzorginghuis omdat men vond dat ze voor verdere diagnostiek naar een psychiatrisch verpleeghuis moest. Enfin ze weigerde na een BOPZ en ging eigenwijs terug naar huis. En daar zit ze nu drie jaar later nog steeds. De maatschappelijk werkster adviseerde me destijds om niks te doen zodat het snel thuis fout zou gaan omdat ze zorgmijdend was. Maar ondanks alles is en blijft het je moeder en probeer je de zorg van de grond te krijgen en lever je zelf zorg. Nu sta ik voor een keuze want een tijdje geleden heeft ze zowat haar huis opgeblazen omdat ze twee gaspitten open had staan zonder vuur. Gaskraan is nu weg en dat levert dan weer een hoop woede op naar mij. Op een gegeven moment is het aan mij om te zeggen dat ik de zorg niet meer aankan en dat ze met een machtiging van de rechter gedwongen opgenomen moet worden. Ik schuif het besluit maar weer voor me uit..... tot het volgende incident. Ik hoop maar niet dat een keer haar huis in brand staat en de buren er ook last van hebben.

Tja en waardering voor wat ik doe en heb gedaan de afgelopen jaren???? Vergeet het maar want ik ben in haar ogen het grootste loeder dat er op deze aarde rondloopt. Ik ben inmiddels zelf oma en pas twee dagen in de week op mijn kleinkinderen. Bij de hulpen klaagt ze er steen en been over dat ik daar in haar ogen veel te veel tijd aan spendeer en zij er tekort aan komt.

Ze zegt nu tegen mij dat ik maar af moet wachten tot ik zelf oud ben en dat ze hoopt dat mijn kinderen mij dan net zo ik de steek zullen laten als ik met haar heb gedaan......

Moederdag.....
quote:thaorchid schreef op 10 mei 2012 @ 16:51:

(overigens was mijn schoonmoeder ook één met hele valse trekken dus man en ik troffen het wel.)

Ik ben stinkend jaloers op vrouwen met een liefdevolle band met hun (schoon)moeder want wij hadden geen van beide. Lijkt me zo heerlijk om een lieve betrokken moeder te hebben.

(wie wil mij adopteren? Ik eet niet veel, ben netjes en kan goed koken, ben wel al in de 50, dat dan weer wel )

Hahahahathaorchid zullen we vriendinnen worden

Ik ben intussen ook in de 50 en steek mijn energie dus in mijn kleinkinderen. Dit tot frustratie van mijn moeder want dit tijd kan ik niet meer aan haar besteden. Mijn dochter zegt wel eens dat ze het een goede methode vindt om míj uit de buurt van oma te houden. Het mes snijdt aan twee kanten dan. Goedig van haar he?!

Ik doe nu mijn uiterste best om voor mijn kinderen de moeder te zijn die ik zelf nooit heb gehad en dat geeft mij veel voldoening.
quote:Dibbes1 schreef op 10 mei 2012 @ 16:09:

[...]

Je moeder is al 'vergevorderd'? Sorry, er kwam even geen ander woord in me op. Lijkt me ook heel dubbel en je laat haar ook niet vallen als ze nu dus hulpbehoevend is. Kun je het niet nog eens voorzichtig aankaarten, het verzorgingstehuis? Ze zal toch steeds meer hulp nodig hebben denk ik?

Ja wat heet vergevorderd? Ik weet het niet meer want bij een dokter komt ze niet. Ze mankeert immers niks. Ze moet eerst een gevaar vormen voor zichzelf en/of haar omgeving voordat ze gedwongen opgenomen kan worden. Mijn moeder is in haar eigen ogen onschendbaar dus ouderdom, ziektes kwalen en alzheimer kunnen haar niet overkomen. De hele wereld om haar heen is altijd gestoord, gek, slecht, raar, ziek en nog veel meer geweest. Alleen zij zelf niet. Dus dement??? Hoe kom je erbij? Beetje vergeetachtig misschien maar niet dement. Toen ze de diagnose kreeg van de geriater is ze woedend op hem geworden en heeft hem te kennen gegeven nóóit meer terug te komen. Vervolgens heeft ze er zelf een heel ander verhaal van gemaakt en dat is dan vervolgens haar eigen "waarheid". Ze liegt niet want ze gelooft zelf haar eigen verhalen. En anderen zijn altijd grote leugenaars of toneelspelers/speelsters.

Ow ik kan er een boek over volschrijven. Het is jammer dat ik geen schrijver ben zoals Nico Dijkshoorn want hij heeft wel een boek over zijn vader geschreven.

Dus verzorgingshuis???? Dat is voor ouderen en dementen maar níet voor mijn moeder. En geloof me dat ze inmiddels al best gevorderd is want als je denkt dat het bijna kerstmis is en je nu de tuin winterklaar moet maken...... Ik weet dat het nog niet veel mooi weer is geweest maar winter???
Marianko, wat goed dat je die cycle verbroken hebt. Ik wens je veel sterkte met je moeder. Vreselijk wat mensen mekaar aan kunnen doen.
-

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven