Moet ik hier nou echt blij van worden?
maandag 26 mei 2008 om 19:32
Het is de bedoeling dat wij na de zomer gaan samenwonen. Bij mij in huis (het is een huis met werkenden - op dit moment kan ik geen zelfstandig huis/woning betalen, vandaar) komt een kamer vrij. Vriend had gezegd 'als er een kamer vrij komt, kan ik daarin!' Maar nu, nu komt dus die kamer vrij en krabbelde hij terug. Na veel gepraat en gedoe heeft hij nu besloten om toch in die kamer te trekken. Maar er is geen spoortje enthousiasme bij hem te ontdekken...
Ben ik nu heel kinderachtig als ik teleurgesteld ben over zijn reactie? Is het zo vreselijk om met mij in één huis te gaan wonen? Hij klaagt alleen maar over alle dingen die hij uit zijn straks oude huis en stad gaat missen. Toen ik vroeg of hij niet één leuk ding kon noemen aan het met mij in één huis wonen, bleef het stil...
We zijn al acht jaar samen, dan is het toch niet heel raar als je geen weekendrelatie meer wilt waarin je altijd de loge bent??
Dank voor verhelderende inzichten... x
Ben ik nu heel kinderachtig als ik teleurgesteld ben over zijn reactie? Is het zo vreselijk om met mij in één huis te gaan wonen? Hij klaagt alleen maar over alle dingen die hij uit zijn straks oude huis en stad gaat missen. Toen ik vroeg of hij niet één leuk ding kon noemen aan het met mij in één huis wonen, bleef het stil...
We zijn al acht jaar samen, dan is het toch niet heel raar als je geen weekendrelatie meer wilt waarin je altijd de loge bent??
Dank voor verhelderende inzichten... x
maandag 26 mei 2008 om 19:37
Hoe woont je vriend nu ? Wel alleen ?
Dán kan ik me voorstellen dat je geen zin hebt om een huis te betrekken ( ook al woon je dan bij je lieffie ) waar je de wc en de badkamer en de keuken moet delen .
Iets langer wachten en dan "voor het eggie " samen wonen , is dat een optie ?
Dán kan ik me voorstellen dat je geen zin hebt om een huis te betrekken ( ook al woon je dan bij je lieffie ) waar je de wc en de badkamer en de keuken moet delen .
Iets langer wachten en dan "voor het eggie " samen wonen , is dat een optie ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
maandag 26 mei 2008 om 19:39
Nee, dat vind ik inderdaad geen leuke reactie. Ik zou het bespreekbaar maken. Ik zou hem zeggen dat je het vervelend vindt dat hij niet één leuk ding kon noemen. 8 jaar een relatie lijkt me lang genoeg om de stap naar samenwonen te wagen.
Ik lees dat hij voor jou naar een andere stad verhuist? Dat is natuurlijk ook wel heel wat. Hij moet heel wat achterlaten. Misschien dat hij daarom niet zo enthousiast is? Praat er over met elkaar!
Ik lees dat hij voor jou naar een andere stad verhuist? Dat is natuurlijk ook wel heel wat. Hij moet heel wat achterlaten. Misschien dat hij daarom niet zo enthousiast is? Praat er over met elkaar!
maandag 26 mei 2008 om 19:41
Hi BGB, Hij woont nu in een woongroep (moet alles delen met vier anderen - hij heeft nog minder inkomen). Dus bij mij komt een gevoel naar boven (al dan niet terecht...) dat hij liever bij 'wildvreemden' in huis woont dan bij mij...
Het idee was om een tijdje hier te wonen om daarna mss iets te kopen. Maar het leek ons wel handig om een beetje proef te draaien. We hebben trouwens al eerder samen in één huis gewoond (ook met anderen) en dat ging prima!
Het idee was om een tijdje hier te wonen om daarna mss iets te kopen. Maar het leek ons wel handig om een beetje proef te draaien. We hebben trouwens al eerder samen in één huis gewoond (ook met anderen) en dat ging prima!
maandag 26 mei 2008 om 19:43
Ik heb heel duidelijk mijn gevoelens hierover aangegeven. We hebben er ook al heel vaak over gepraat.
We verhuizen voor elkaar allebei naar een nieuwe stad, een afspraak die we drie jaar geleden hebben gemaakt... Ik woon nu hier sinds een maand en het is heel toevallig dat er dus nu die kamer al vrijkomt. Het gaat hem allemaal te snel...
We verhuizen voor elkaar allebei naar een nieuwe stad, een afspraak die we drie jaar geleden hebben gemaakt... Ik woon nu hier sinds een maand en het is heel toevallig dat er dus nu die kamer al vrijkomt. Het gaat hem allemaal te snel...
maandag 26 mei 2008 om 19:49
Hij doet dit duidelijk voor jou.
Hij wil bij je zijn en schijnbaar is dit de enige oplossing op de korte termijn.
Ik kan mij voorstellen dat hij niet bepaald enthousiast is want hij wil met jou *alleen* samenwonen.
Zeker als hij uit een alleenwonende situatie komt zit hij vast niet te springen op mede-bewoners die de vaat laten staan en de wc niet schoonmaken.
Ik zou zeggen, denk er ff over na, stel het uit en ga samen op zoek naar een eigen huisje.
Hij wil bij je zijn en schijnbaar is dit de enige oplossing op de korte termijn.
Ik kan mij voorstellen dat hij niet bepaald enthousiast is want hij wil met jou *alleen* samenwonen.
Zeker als hij uit een alleenwonende situatie komt zit hij vast niet te springen op mede-bewoners die de vaat laten staan en de wc niet schoonmaken.
Ik zou zeggen, denk er ff over na, stel het uit en ga samen op zoek naar een eigen huisje.
maandag 26 mei 2008 om 20:13
@Woman2333 In de woongroep woont ie net een jaar. Ik hoop toch dat de band met mij sterker is...
@robot Hij woont nu dus niet alleen.
Onze situatie is als volgt: ik heb een goede baan, maar niet goed genoeg om een hypotheek voor een huis voor twee te betalen. Hij is op zoek naar een baan. Verder is hij drie jaar jonger en ben ik begin 30. Als het aan hem ligt wonen we op ons 80ste volgens mij nog niet samen...
Waarom kan hij niet echt voor mij kiezen...??
@robot Hij woont nu dus niet alleen.
Onze situatie is als volgt: ik heb een goede baan, maar niet goed genoeg om een hypotheek voor een huis voor twee te betalen. Hij is op zoek naar een baan. Verder is hij drie jaar jonger en ben ik begin 30. Als het aan hem ligt wonen we op ons 80ste volgens mij nog niet samen...
Waarom kan hij niet echt voor mij kiezen...??
maandag 26 mei 2008 om 20:21
maandag 26 mei 2008 om 20:26
quote:[message=1431996,noline]Als het aan hem ligt wonen we op ons 80ste volgens mij nog niet samen...
Vanwaar deze uitspraak?
Ik las idd over de regel heen dat ie nu ook met meerdere mensen woont.
Volgens mij is er in zijn ogen geen vooruitgang.
Voor de rest sta ik nog steeds achter mijn voorgaande opmerkingen
Vanwaar deze uitspraak?
Ik las idd over de regel heen dat ie nu ook met meerdere mensen woont.
Volgens mij is er in zijn ogen geen vooruitgang.
Voor de rest sta ik nog steeds achter mijn voorgaande opmerkingen
maandag 26 mei 2008 om 20:39
@Woman2333 Wat mij betreft maakt het niet uit hoe, als we maar in één huis wonen... mijn huis nu, een huurhuis, een koophuis. Deze optie is nu het meest laagdrempelig, een eigen huurhuis duurt waarschijnlijk nog weer een paar jaar voordat hij dat als optie kan 'toelaten'. Hij is zo bang om te gaan samenwonen, ik snap het gewoon niet! Heb daar ook al specifiek naar gevraagd, maar ik ken zelf ook geen mensen die het niet spannend vonden... vind het zelf ook spannend!
@Blogbabe Hij wil inderdaad nog langer van zijn woongroep genieten. Dat is dus een van de dilemma's: ik zal hem nooit ontzeggen om te doen wat ie wil. Maar ik heb ook mijn gevoelens! Dus andersom werkt deze redenering ook! We hebben al veel langer geleden afgesproken dat we samen in deze stad zouden gaan wonen. Ik begrijp dat hij een hele leuke woongroep heeft die hij gaat missen, hij zegt dat hij eraan moet wennen. Maar nu hij zelf de beslissing heeft genomen om dus toch hier in huis te komen wonen, kan hij werkelijk niks verzinnen wat niet misschien leuk(er) is dan in z'n woongroep... ik bijvoorbeeld... of stel ik me nu echt aan
@robot Hij heeft vroeger gezegd dat hij nooit wil samenwonen, maar geleidelijk aan is het veranderd in ooit. Aangezien ik na acht jaar wel een mooie 'ooit' vindt, ook ivm evt. kids, komt de beslissing nu. Ik begrijp gewoon niet hoe hij de toekomst ziet als we nooit in één huis zouden wonen. Heb ik ook nagevraagd, maar kreeg ik nog geen antwoord op
@Blogbabe Hij wil inderdaad nog langer van zijn woongroep genieten. Dat is dus een van de dilemma's: ik zal hem nooit ontzeggen om te doen wat ie wil. Maar ik heb ook mijn gevoelens! Dus andersom werkt deze redenering ook! We hebben al veel langer geleden afgesproken dat we samen in deze stad zouden gaan wonen. Ik begrijp dat hij een hele leuke woongroep heeft die hij gaat missen, hij zegt dat hij eraan moet wennen. Maar nu hij zelf de beslissing heeft genomen om dus toch hier in huis te komen wonen, kan hij werkelijk niks verzinnen wat niet misschien leuk(er) is dan in z'n woongroep... ik bijvoorbeeld... of stel ik me nu echt aan

@robot Hij heeft vroeger gezegd dat hij nooit wil samenwonen, maar geleidelijk aan is het veranderd in ooit. Aangezien ik na acht jaar wel een mooie 'ooit' vindt, ook ivm evt. kids, komt de beslissing nu. Ik begrijp gewoon niet hoe hij de toekomst ziet als we nooit in één huis zouden wonen. Heb ik ook nagevraagd, maar kreeg ik nog geen antwoord op
maandag 26 mei 2008 om 20:43
Lastig! Wel typisch mannelijk denk ik. Jij denkt al na over kids en meneer weet nog niet eens of ie wel samen wil wonen. Je bent iig 10 stappen verder dan dat hij is, als ik het goed begrijp. Passen jullie verder wel goed bij elkaar? Hij lijkt een beetje de eeuwige flierefluiter en jij lijkt de serieuze van het stel. Verschillen zijn niet erg. Dat kan een relatie ook mooier/interessanter/leerzamer maken. Maar ze maken een relatie op z'n tijd ook ingewikkeld.
maandag 26 mei 2008 om 20:46
quote:dasleuk schreef op 26 mei 2008 @ 20:39:
Zolang jullie dus nog niet op 1 rechte lijn zitten qua samenwonen lijkt het mij verstandig om dat samenwonen uit te stellen. En dan heb ik het nog niet eens gehad over kinderen krijgen.
't Is niet zomaar iets wat je wilt (samen) doen. Ook het geen antwoord geven op een belangrijke (doorslaggevende?) vraag zou mij behoorlijk verontrusten.
Zolang jullie dus nog niet op 1 rechte lijn zitten qua samenwonen lijkt het mij verstandig om dat samenwonen uit te stellen. En dan heb ik het nog niet eens gehad over kinderen krijgen.
't Is niet zomaar iets wat je wilt (samen) doen. Ook het geen antwoord geven op een belangrijke (doorslaggevende?) vraag zou mij behoorlijk verontrusten.
maandag 26 mei 2008 om 20:55
Ja reiger, ik ook. Trouwens, dat hebben we al eens gedaan en dat ging prima!
blogbabe, ik ben inderdaad degene die verder vooruit denkt. Hij denkt er gewoon anders over na, maar ik snap het dus niet altijd. Verder heb ik het gevoel dat ik nooit een man zal vinden die beter bij mij past, onze verschillen hebben de relatie inderdaad altijd mooier gemaakt, maar ook zeker ingewikkelder...
robot, ik heb hem verteld dat het me niet handig lijkt om samen te wonen als hij eigenlijk nog niet wil. Maar hij zegt dat hij aan het idee moet wennen en 'afscheid' moet nemen van zijn stad/huis. Hij vindt dat we het moeten proberen. Maarja, straks lukt het niet (lijkt me bijv. logisch als je eerst moet wennen aan elkaar enzo) en dan ben ik dus bang dat ie na een half jaar zegt 'kijk het lukt niet! ik ga weer terug!'
blogbabe, ik ben inderdaad degene die verder vooruit denkt. Hij denkt er gewoon anders over na, maar ik snap het dus niet altijd. Verder heb ik het gevoel dat ik nooit een man zal vinden die beter bij mij past, onze verschillen hebben de relatie inderdaad altijd mooier gemaakt, maar ook zeker ingewikkelder...
robot, ik heb hem verteld dat het me niet handig lijkt om samen te wonen als hij eigenlijk nog niet wil. Maar hij zegt dat hij aan het idee moet wennen en 'afscheid' moet nemen van zijn stad/huis. Hij vindt dat we het moeten proberen. Maarja, straks lukt het niet (lijkt me bijv. logisch als je eerst moet wennen aan elkaar enzo) en dan ben ik dus bang dat ie na een half jaar zegt 'kijk het lukt niet! ik ga weer terug!'
maandag 26 mei 2008 om 20:56
Misschien had hij nog een tijdje in zijn woongroep willen blijven tot er een echte eigen plek voor jullie beiden zou komen. Nu wonen jullie wel in een huis, maar hebben jullie allebei een eigen kamer en moeten jullie de rest met anderen delen. Kan me voorstellen dat het hem nu net even iets te snel gaat. Vergeet niet hij heeft gezegd ooit samen te willen wonen. Betekent dat hij er niet vanuit ging om nu al in een huis samen te zijn. (en dan zelfs wonen jullie niet echt samen) Dat hij nu niet enthousiast is kan ik me goed voorstellen. Al snap ik dat jij na 8 jaar samen bent toe bent aan een wat meer officielere samenwoon vorm. Ik heb ook het idee dat hij nog liever wat langer apart van jou had gewoond. Ik zou er gewoon met hem goed over blijven praten. Dat hij deze stap toch heeft gezet is ook niet voor niets. En dat ondanks zijn tegenzin. Hoop alleen wel voor jou (en hem) dat hij er geen spijt van gaat krijgen. Want hij zet deze stap nu voor jou, voor hem had het misschien zelfs over een jaartje of zo pas mogen wezen.
maandag 26 mei 2008 om 21:12
Tja, dushi, ik vind dat je gelijk hebt, maar als we blijven latten doe ik dat voor hem. Het argument geldt dus ook andersom!
In dit huis zouden we dan twee kamers hebben, maar die zouden natuurlijk als (1) slaap/woonkamer en (2) eet/studeerkamer zijn ingericht. Keuken, douche en toilet zouden we inderdaad delen. Zoals gezegd, zelf zou ik het liefst sowieso in een huis gewoon samen met z'n tweetjes wonen...
In dit huis zouden we dan twee kamers hebben, maar die zouden natuurlijk als (1) slaap/woonkamer en (2) eet/studeerkamer zijn ingericht. Keuken, douche en toilet zouden we inderdaad delen. Zoals gezegd, zelf zou ik het liefst sowieso in een huis gewoon samen met z'n tweetjes wonen...
maandag 26 mei 2008 om 21:22
maandag 26 mei 2008 om 21:56
Dasleuk, je bent erg je zin aan het doordrijven. Is dat het waard? Misschien moet je hem wat meer tijd gunnen, het op zijn tempo laten gebeuren. Niet leuk voor jou, maar waarschijnlijk wel een oplossing waarjullie relatie het minst onder te lijden heeft.
Op deze wijze nu gaan samenwonen is geen optie, lijkt vrijwel gedoemd om te mislukken zo. Je wil gaan samenwonen, daar moet je beiden voor de volle 100% achter staan.
Niet leuk voor jou, maar dit plan kan beter maar even in de koelkast.
Op deze wijze nu gaan samenwonen is geen optie, lijkt vrijwel gedoemd om te mislukken zo. Je wil gaan samenwonen, daar moet je beiden voor de volle 100% achter staan.
Niet leuk voor jou, maar dit plan kan beter maar even in de koelkast.
maandag 26 mei 2008 om 22:01
Hey Dasleuk, dat is een tijdje geleden dat ik je hier heb gezien . Of sorry als je wel nog schreef en ik het net niet gezien heb.
Ik ga morgen even je topic lezen. Wilde je even laten weten het leuk te vinden weer wat van je lezen.
xmv.
Ik ga morgen even je topic lezen. Wilde je even laten weten het leuk te vinden weer wat van je lezen.
xmv.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
maandag 26 mei 2008 om 22:13
ik ben al na zeven weken ingetrokken bij mijn vriend.. ook in een studentenhuis.. Bizar snel wel eigenlijk, maar het gaat nog steeds heel goed (anderhalfjaar verder). Kan me dus jouw situatie erg moeilijk voorstellen.
Kan me wel voorstellen dat je het moeilijk vindt dat hij zo lang wil wachten ermee: heeft hij echt geen enkel idee wat de reden ervan is dat hij samenwonen zo erg spannend vindt?
Kan me wel voorstellen dat je het moeilijk vindt dat hij zo lang wil wachten ermee: heeft hij echt geen enkel idee wat de reden ervan is dat hij samenwonen zo erg spannend vindt?
maandag 26 mei 2008 om 22:17