.......

30-10-2012 12:03 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sommige van jullie kennen mijn eerdere topics....

Vriend is vorige keer de deur uitgelopen, kwam de dag erna al terug en meldde dit is ook mijn huis ik heb ook het recht om hier teslapen en ik ga niet nog een nacht op de bank bij andere slapen.

Ik moest dit dag werken en heb het erbij gelaten ( want moe gestreden ik kan LETTERLIJK niet meer )

De week die volgde werd en nauwelijk of niet gesproken , sfeer was nep en niet te harden heb er even geen andere woorden voor...

Tot dan gisteren weer de bom barstte, ik kwam uit het werk, hele dag gewerkt , hij was die dag na een uurtje al naar huis gegaan want regen en dan kunnen zij niet werken...ok tot zover.

Ik kom thuis na een werkdag, boodschappen mee, moest ook koken, thuis 1 puinzooi zelfs de vat stond gezellig op mij te wachten, tevens had hij zich ook niet aan een andere afspraak gehouden( dit even terzijde en ik brak...

Sterker nog ik werd gek, als een film flitste bijna 4 jr aan mij voorbij, 4 jaar waarin ik ziel en zaligheid heb gelegd, hem heb geholpen toen hij op werd genomen voor een verslaving en psysch.prob. had.

Ik ben helemaal uitgeholt(d?) alleen maar nemen nemen nemen, zo vaak aangegeven ik trek het niet meer.

Ik was het zo zat bang voor hem te zijn, op mijn tenen te lopen, zijn machtspelletjes,alles...

De bom brak dus en ik zei eruit! weg! hij is gegaan met de nodige dreigementen, als ik maak je kapot, denk maar niet dat ik het hier bij laat zitten, trap die deur eruit enz enz.

Later kwam ik tot bezinning , ik weet dat ik hier geen leven heb, dit wil zeggen zolang hij niemand heeft om zijn machtspelletjes op uit tevoeren zal hij mij iig niet met rust laten... ik ben nu al zo moe en weet dat ik fysiek en geestelijk bij lange na niet meer ben wie ik was.

Ik besloot mijn vader te mailen....

Had ik dit maar nooit gedaan, de volgende klap diende zich aan.

Waar hij vroeger mij en zus met mijn moeder vergeleek deed hij dit in de mail nu met zijn nieuwe vrouw...

Hij vergeleek mijngedrag met die van haar,

Mijn vriend moest wel dood ongelukkig zijn net als hem....

Ik moest gaan slijmen bij hem,... maar achter zijn rug om denken val dood klootzak.. dan zal ik winnaar zijn en rust in huis hebben ..

Dit is nog maar een tipje van de sluier....

mijn mond hing open, ik heb een tijd zitten staren kan niet eens meerhuilen...

Verder zij hij dat als ik dit niet kon, dus hem manipuleren etc..( want hij kent mij wel wil het altijd goed doen en opkomen voor de zwakkere, het is wit of zwart bij mij??)dan moest ik maar naar een blijf van mijn lijf huis...

Of misschien had ik zelf nog iedeeen hoe hij mij zou kunnen helpen dan moest ik hem maar een sein geven.

Mijn eerste gedachte was... ja je hebt macht over je vrouw kwa geld...ik ga je dit zowiezo niet geven...

Jullie begrijpen hopelijk hoe ik me voel..

Ik weet het nu echt niet meer en ik heb het gevoel dat ik in een nachtmerrie zit... ik ben bang de realiteit soms gewoon te verliezen( ook al weet ik dat ik net te sterk hiervoor ben gelukkig.)

Dit is zo wat ik wilde delen , ik zal ongetwijfelt heel veel vergeten zijn te typen dit kan ik later eventueel aanvullen.

Ik ben nu dus alleen in het huis maar weet dat hij terug gaat komen.. ik kan nergens heen....

Ik wil mijn huisje niet kwijt ...dit is de enige zekerheid die ik nog heb..

Ik ben zo misselijk van alles zo op van de zenuwen....
Waar ben je bang voor? Wordt hij fysiek als hij boos is? Bedreigt hij je?

In beide gevallen kun je contact opnemen met het Steunpunt Huiselijk Geweld. Zij kunnen je helpen om hem, in ieder geval, tijdelijk buiten de deur te houden ook al is het ook zijn woning. In die periode kan er gekeken worden hoe dit eerder moet.

Zoek hulp!
Oh, en heb je ooit gehoord van een tijdelijk huisverbod? Dat kan de burgemeester van je woonplaats tegenwoordig opleggen. Dat moet je als ik het goed heb via de politie spelen, maar dat weet ik niet zeker. Ik vind wel op internet een formulier om een verzoek in te dienen: http://www.rechtspraak.nl ... /huisverbod_v5_almelo.pdf

Mocht je daar behoefte aan hebben

Sterkte!
Wat zou je daar als vrouw aan kunnen doen als je de relatie wilt rededen? Volgens mij heel slim zijn en huichelen. Hem het gevoel geven dat hij heeft gewonnen en dat je voor hem danst . Bij jezelf denk je gewoon van "man barst" met en big smile op je mond . Iedere vent trapt daar in. Nu komt het...gebruik je vrouwelijke charmes en manipuleer hem zonder teveel te pushen en te eisen. Als ik het op mezelf projecteer zou het kunnen werken. Het eist van jou natuurlijk weer heel veel geven..maar je hebt wel rust in huis. Als je dit kan zonder jezelf te verliezen..ben jij winnaar.

Maar ik ken mijn ......wel..altijd eerlijk en recht door zee..niet grijs maar zwart/wit..altijd opkomen voor iemand die onrecht wordt aangedaan..steeds weer op haar bekje gaan omdat doorsnee mens heel anders in elkaar steekt. Jmoet daar vanaf..anders blijf je een heel moeilijk leven houden.

Mocht het bovenstaande allemaal niet lukken..is het dan niet beter om naar een blijf van mn lijf huis te gaan. Alhoewel..hier hebben we het al een keer over gehad..maar hij slaat je niet. Maar geestelijk mishandeling is net zo erg. Maar nogmaals..je moet er dan voor zorgen dat je dit beter kan handelen en je je vrouwelijk geraffineerdheid moet gebruiken.
Sorry had al op verzenden gedrukt bovenstaand is een kleinnnn stukje uit de mail
http://www.vooreenveiligthuis.nl/huiselijkgeweld/

0900-1262626
Ook vergelijkt hij zijn vrouw met mij ( vroeger deed hij dit met mijn moeder) Wij vrouwen zijn aandachtstrekkers, wijfen die de macht in handen willen houden, maar nog dommer zijn dan het achtereind van een varken... (zijn woorden) Dus hij begrijpt ... (mijn vriend) wel... hij zou er ook niet van gedient zijn , ik doe hem denken aan....(zijn vrouw) in 1 van haar buien.

Dit erbij heeft mijn nog onzekerder gemaakt...
Tja...goed bedoelt advies misschien, maar is dit een relatie die je wil?

Er zijn zat mensen die een relatie hebben zonder dat er gemanipuleerd en gekonkeld wordt hoor.

Het is geen gebrek aan vrouwelijke charme dat maakt dat je niet met de situatie kan omgaan he.

Je hoeft deze situatie niet te handelen, dat is een keuze.

Wil je rust in je huis of rust in jezelf?

Er is niets mis met weggaan en ergens anders opnieuw beginnen.

Als je sterk genoeg bent om je in deze situatie staande te houden, ben je ook sterk genoeg om ergens anders een nieuw leven op te bouwen waar je gelukkiger van wordt.!
Tjeetje wat een ellende, ik zou ook naar een blijf van mijn lijf huis gaan. Daar helpen ze je wel.

Heb je echt geen vrienden kennissen die hij niet kent waar je terecht kan?

Zou haast vragen waar je woont als je bij mij in de buurt woont kom je maar hier een tijdje tot jezelf komen.

Als je in de buurt zou wonen ben je bij mij ( ons) van harte welkom.

sterkte!!
Ik geef aan dat ik manupileren, dreigen, domineren niet meer trek, ook al ben ik verknipt opgevoed en heb ik nu een verknipte relatie ik weiger te geloven dat dit is hoe het is... dat de doorsnee mens zo in elkaar steekt.

En dan krijg ik dit als antwoord.... dan kan ik dat niet zien als goe bedoelt advies...

Ik zocht hulp liefde, bij mijn ouder.. omdat ik zelf aangeef het niet meer aan te kunnen....

Daarom brak het gewoon en ook al wil ik niet toegeven deze mail er achteraan heeft mij echt genekt, in een vlaag dacht ik zie je ik kan beter blijven... ik verdien niet beter.. maar als ik kijk naar wat ik kan voelen voor hem waar toe ik bereidt ben voor een ander in de relatie weet ik dat ik meer waard ben,.,alleen het is vertroebelt en ik ben zo zo moe
Ik denk dat je vader je het beste advies geeft wat hij kan opbrengen. Sommige mensen weten nu eenmaal niet beter.

Jij wel, want jij geeft aan dat je de huidige situatie als ongezond ervaart en er weg wil.

Het is altijd pijnlijk als je hulp en steun zoekt bij je ouder, en je krijgt dit soort reacties terug. (Krijg ook regelmatig van die 'goedbedoelde adviezen' van mijn vader)..

Je verdient wel beter, maar dat moet je zelf blijven geloven. En je kunt ook beter bereiken.

Logisch dat je moe bent van al deze drama (ik bedoel het niet gemeen hoor!).

Maar als je nu doorzet, bouw je iets nieuws voor jezelf op en is de vermoeidheid die je nu voelt een investering ipv weggegooide energie?
Hou je koppie erbij en vecht voor jezelf. Vindt het rot voor je dat je je niet veilig voelt bij je ouder, heb je geen contact met je zus of met je moeder? waar je eventueel zou kunnen logeren?

Wat hier al eerder werd genoemd het is niet moeilijk om ergens anders opnieuw te beginnen dat is altijd beter dan in deze situatie te blijven hangen en het gevoel te hebben er nooit meer uit kunnen.

Knok voor jezelf je hebt werk toch? dan kan je vast wel ergens een plekje voor jezelf vinden.

Ik wil je in elk geval veel wijsheid mee geven
quote:vlindervrij12345 schreef op 30 oktober 2012 @ 13:25:

Ik geef aan dat ik manupileren, dreigen, domineren niet meer trek, ook al ben ik verknipt opgevoed en heb ik nu een verknipte relatie ik weiger te geloven dat dit is hoe het is... dat de doorsnee mens zo in elkaar steekt.

En dan krijg ik dit als antwoord.... dan kan ik dat niet zien als goe bedoelt advies...

Ik zocht hulp liefde, bij mijn ouder.. omdat ik zelf aangeef het niet meer aan te kunnen....

Daarom brak het gewoon en ook al wil ik niet toegeven deze mail er achteraan heeft mij echt genekt, in een vlaag dacht ik zie je ik kan beter blijven... ik verdien niet beter.. maar als ik kijk naar wat ik kan voelen voor hem waar toe ik bereidt ben voor een ander in de relatie weet ik dat ik meer waard ben,.,alleen het is vertroebelt en ik ben zo zo moe

God, wat moet jij je machteloos en in de steek gelaten voelen

Ik snap dat je dit "advies" van je vader niet op wil volgen, moet zeggen dat ik het ook een vreemd advies vind.

Je bent meer waard dan dat, je verdient veel beter.

Helaas heb ik geen tips voor je, de meeste waaraan ik dacht zijn al gegeven, maar ik hoop dat er heel snel een oplossing voor je komt en jij je rust weer vindt
@ Vlinderoogje... dankje wel misschien is dat ook wel zo maar snap je dat ik (en ik ben al heel erg onzeker geworden) hier nog meer onzeker door word...

Ik moet doorzetten, het is dit .. nu... en alles wat volgt, of kapot gaan meer smaken zijn er niet ... maar ik heb het echt zwaar en het is niet voor mij om dit te zeggen maar ik zit er echt doorheen.

Morgen moet ik werken... weet niet of dit wel trek, plus het idee dat hij elk moment de woning in kan... ik weet niet of ik wel kan functioneren wat te doen mij hoofd is een gigantische warboel
Ik heb simpelweg geen geld om ergens ander te kunnen wonen. Ik dacht misschien kan ik wat van mijn vader lenen, maar ik merk in zijn gedrag in de mails dat ik dan nog verder van huis ben dan zal ik moeten doen wat hij wil..... ik heb hem dan nodig,.. dit is echt ziek... ben er echt van in de war.
Hoi Vlindervrij,

Ik begrijp dat je hier heel onzeker van wordt.

En je onzeker én onveilig voelen is een slopende combinatie.

Maar je bent superdapper en sterk! Ik hoop dat je daar aan vast kunt houden in deze tijd.

Het feit dat je aangeeft dat hier écht je grens ligt, is wijs en sterk..en als je dit doorzet dat komt er hopelijk gauw een lichtje aan het einde van de tunnel.

Je hebt heel veel adviezen gekregen, maar jij bent zelf natuurlijk degene die ze in de praktijk kan brengen.

Ik wens je heel veel sterkte, wijsheid en liefde (vooral voor jezelf ;) )
Probeer hulp te krijgen bij zo veel mogelijk instanties. Maatschappelijk werk, politie, huisarts, de ambulante hulp van het blijf van mijn lijf huis.

Wat maakt het uit dat hij zegt over een ander? Jij wilt uit deze relatie omdat het ongezond is en voelt. Punt. Niets meer, niets minder. Wat hij daar van vindt moet hij zelf maar weten.

Zoek een tijdelijk logeeradres en ga van daaruit verder. En als hij je op je werk lastig valt doe je aangifte bij de politie.

Schrijf je uit bij de verhuurder. Dan zijn de verdere huurkosten voor je vriend. Je staat nu in de gemeentelijke basisadministratie ingeschreven op je huidige adres. Dat moet je wijzigen en je inschrijven op een nieuw adres. Op die manier is ook duidelijk dat de relatie over is en ben jij niet meer aansprakelijk voor de huurbetaling op je huidige adres.

Je schrijft dat je all schulden hebt en meer schulden moet je dus voorkomen. Mocht je vriend geen huur meer betalen, dan is dat jouw probleem niet.
HE bah meid wat een ellende.

Denk dat alle tips hier al gegeven zijn.

En de email van je vader is niet normaal hoor.

Ligt echt niet aan jou.
Hoi vlindervrij, hoe is het nu met je? Heb je nog wat kunnen doen met de tips? Ik vind politie inschakelen een goede als je je zo bedreigd voelt of in ieder geval een melding doen dat ze weten hoe de ernst van de situatie is.

Kan je voor vannacht de deur zo op slot doen dat hij er in ieder geval niet in kan?

Vooral blijven schrijven hier hoor, We kunnen in praktische zin misschien weinig voor je doen maar je kan het in ieder geval delen en misschien krijg je wel tips waar je echt wat mee kan.
Hallo allemaal even een update

De dag dat ik dit hier plaatste is hij savonds langsgekomen , ik hoorde de sleutel in het slot , ik liep naar hem toe en vroeg wat hij kwam doen.. gaat je niks aan niet voor jou iig...

Ik ben op de bank gaan zitten en heb mijn mond gehouden.

Echter begon hij helemaal te flippen, nooit nooit wilde hij praten en nu kwam de ene onzin na de andere eruit

Ik was de gene die niet spoorde, ik had vast een ander, neukte de hele relatie met een ander, het had nooit wat voor gesteld... van de zenuwen moest ik een soort zenuwachtig lachen, de onzin,, het zo graag op mij willen afschuiven, om maar afstand van mij te kunnen nemen? om mij te kunnen haten ????

Dat had ik niet moeten doen dat lachen van echt pure angst en zenuwen, hij gooide dingen om , begon dreigent voor mij testaan.. ik heb 112 gebeld( dat liet hij mij wel doen... ) en voor hun kwamen was hij weg.

Mutatie gemaakt... ja hij staat op het contract dt dat.. ze konden weinig.

De agent zij probeer gewoon tot een compromis tekomen, bel hem of laat iemand hem bellen.

Volgende dag dit gedaan hij was erg onverschillig verhief meerdere malen zijn stem, legde nog alles bij mij, was niet bereid gewoon te zien hoe het zat en dat het niet ging.

Hij zei wel iets anders te gaan zoeken.. maarja daar ben ik ook niet gerust op, hij heeft geen spaargeld, kan niet sparen etc etc.

Ik zit hier nu toch elk uur met angst , hij heeft nog de sleutel natuurlijk...

Moet ook nog dingen weghalen en een ander onderdak zoeken en zijn eigen dier meenemen die hier nu is,

Ik weet absoluut niet wat mij te wachten staat...

Veel momenten kwaad, andere momenten vraag ik mij af waarom hij alles bij mij wil neerleggen en mij zo slecht afschilderd zal dat het makkelijker maken voor hem of kan hij gewoon niet naar zichzelf kijken.

Ik weet dat jullie gaan zeggen ditmoet je niet bezig houden maar toch doe je dat wel na een aantal jaar...
Pak zijn spullen in, netjes in dozen. Zet dat in de berging. Bel de slotenmaker en zet er andere sloten op.
Wie zonder zonde is gooie de eerste steen
Dat mag niet.... gaf politie ook al aan....
fantastische titel.
Van wie huur je?
Wie zonder zonde is gooie de eerste steen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven