Net samenwonen. Benieuwd naar jullie ervaringen.

20-02-2020 20:29 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste allemaal,

Mijn eerste topic. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen, je gevoelens binnen een relatie en samenwonen. Sorry als ik wazig ben. Ik heb namelijk zelf gevoelens die ik niet helemaal kan duiden en gaat misschien met jullie hulp beter. Ik zit met het volgende :

Ik (24) heb voor mijn huidige relatie, 1 relatie gehad. Van 4 jaar. Daarna 2 jaar vrijgezel geweest en nu samen met mijn vriend, waar ik sindskort mee samenwoon. We passen echt fantastisch bij elkaar. In mijn 1e relatie had ik het gevoel dat ik altijd maar aan moest geven wat ik nodig had. Moest vragen om liefde en het dan nog niet kreeg op de manier die ik nodig had. Dat is verleden tijd en heb ik helemaal los gelaten.

De relatie nu is dus heel anders. Hij geeft me wat ik nodig heb en het loopt heel soepeltjes. We zijn ongeveer 7 maanden bij elkaar en wonen net samen. Toch voel ik me anders dan wanneer ik vrijgezel was. Hebben jullie dat ook gehad?
Ik ben een makkelijk persoon, heb ookmijn eigen mening. Maar voor hem wil ik me continu aanpassen bijvoorbeeld. Ik cijfer mezelf weg voor hem.
Een ander ding: ikzelf ben niet echt met drugs bezig, maar als anderen dat willen doen, dan raakt me dat niet. Lekker doen.. Als hij het wil, raakt me dat wel.
Ik voel me, nu ik gehecht ben geraakt aan hem, anders dan wanneer ik vrijgezel was.

Heel vaag verhaal, I know, eigenlijk ben ik dus benieuwd : voelen jullie je soms anders?
Alle reacties Link kopieren
Mrs_1905 schreef:
21-02-2020 07:13
Al samenwonen? Omdat hij geen verkeerde man is en onze relatie gewoon goed is.

Het beeld wat hier geschetst wordt doet nu opeens lijken alsof het niet goed is. Door mijn karige tekst en verwijzing naar drugs + jullie mening en interpretaties. Maar er is niks met hem aan de hand.

Ik voel me soms een ander persoon door/bij hem. Dat komt niet doordat wat hij doet. Maar dus dat ik zijn mening belangrijker vind, of zoals dat drugs voorbeeldje. Dat was zo het eerste wat me te binnenschoot.
Dit is de reden dat ik samenwonen met mijn eerste vriend heb uitgesteld. Ik weet dat ik me snel aanpas aan andere mensen, zeker mensen die ik heel lief vind, en daar raak ik mijzelf een beetje door kwijt.
Wat eten we vanavond?
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk is het niet gek dat je meer emoties voelt bij gedrag van je vriend dan bij anderen. Mijn man en kinderen staan toch wel hoger in de pikorde dan mijn vriendinnen. Van anderen raakt het me minder, of niet, als ze dingen doen die niet bij mijn normen en waarden passen. Bij mijn man wel. Omdat hij belangrijker voor me is en ik meer van hem houd dan van anderen.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
Ik accepteer ook makkelijker dingen van vriendinnen dan van mijn vriend, want je vriend hou je van en met je vriend ga je een toekomst aan.

Voorbeeldje: vrienden die roken? Boeien, hun gezondheid, hun probleem. Mijn vriend die rookt? Dat doet pijn, het is slecht voor zijn gezondheid (dit kan mij ook beinvloeden in de toekomst) en hij weet wat het met een aantal familieleden van mij heeft gedaan. Ik heb aan hem gevraagd om liever niet te roken in mijn bijzijn (hij is een party roker) en ik waardeer het erg dat hij daar rekening mee houdt. Wat mijn vrienden doen moeten ze zelf weten, het is hun leven, niet ons leven :)

Mijn hoofdreden om nog niet te gaan samenwonen is omdat ik ook snel mezelf wegcijfer, dit heb ik van huis uit mee gekregen. Ik woon nu 1.5 jaar op mezelf en het gaat al beter :) We praten nu wel over samenwonen. Je hebt natuurlijk niets aan het advies om niet samen te wonen, maar zorg er in ieder geval voor dat je iets voor jezelf hebt (een hobby, sport, standaard vriendinnen avond) en hou rekening met jezelf. Je bent je ervan bewust dus je kan het ook aanpassen! Geef het ook aan aan je vriend zodat hij je er ook mee kan helpen.
Je vind zijn mening belangrijker dan de jouwe? Klinkt heel wanhopig.
Alle reacties Link kopieren
TO, trek je maar niks aan van sommige verveelde, eenzame, zure pruimen hier.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle reacties! Ik let er ook op dat ik mijn eigen dingen blijf doen. Hij weet dit ook van me.

Het samenwonen is wel een goede keuze geweest, maar daardoor werd ik dus bewust van deze dingetjes. Ik leer mezelf weer wat beter kennen.

Ook fijn om te lezen dat het niet zo gek is dat ik dingen erger/anders vind als mijn vriend het doet, dan wanneer vriendinnen het doen.
Alle reacties Link kopieren
Je zegt zelf:
nu ik gehecht ben geraakt aan hem, anders dan wanneer ik vrijgezel was.

Dat is dan toch het antwoord? Je raakt aan hem gehecht. Dat is dus de reden dat het anders voelt.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven