Net samenwonen. Benieuwd naar jullie ervaringen.

20-02-2020 20:29 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste allemaal,

Mijn eerste topic. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen, je gevoelens binnen een relatie en samenwonen. Sorry als ik wazig ben. Ik heb namelijk zelf gevoelens die ik niet helemaal kan duiden en gaat misschien met jullie hulp beter. Ik zit met het volgende :

Ik (24) heb voor mijn huidige relatie, 1 relatie gehad. Van 4 jaar. Daarna 2 jaar vrijgezel geweest en nu samen met mijn vriend, waar ik sindskort mee samenwoon. We passen echt fantastisch bij elkaar. In mijn 1e relatie had ik het gevoel dat ik altijd maar aan moest geven wat ik nodig had. Moest vragen om liefde en het dan nog niet kreeg op de manier die ik nodig had. Dat is verleden tijd en heb ik helemaal los gelaten.

De relatie nu is dus heel anders. Hij geeft me wat ik nodig heb en het loopt heel soepeltjes. We zijn ongeveer 7 maanden bij elkaar en wonen net samen. Toch voel ik me anders dan wanneer ik vrijgezel was. Hebben jullie dat ook gehad?
Ik ben een makkelijk persoon, heb ookmijn eigen mening. Maar voor hem wil ik me continu aanpassen bijvoorbeeld. Ik cijfer mezelf weg voor hem.
Een ander ding: ikzelf ben niet echt met drugs bezig, maar als anderen dat willen doen, dan raakt me dat niet. Lekker doen.. Als hij het wil, raakt me dat wel.
Ik voel me, nu ik gehecht ben geraakt aan hem, anders dan wanneer ik vrijgezel was.

Heel vaag verhaal, I know, eigenlijk ben ik dus benieuwd : voelen jullie je soms anders?
Ik ben een makkelijk persoon, heb ookmijn eigen mening. Maar voor hem wil ik me continu aanpassen bijvoorbeeld. Ik cijfer mezelf weg voor hem.
Een ander ding: ikzelf ben niet echt met drugs bezig, maar als anderen dat willen doen, dan raakt me dat niet. Lekker doen.. Als hij het wil, raakt me dat wel.
Ik voel me, nu ik gehecht ben geraakt aan hem, anders dan wanneer ik vrijgezel was.



Klinkt als een toppertje.
Alle reacties Link kopieren
Hij gebruikt drugs? :facepalm:
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
Oké je woont samen met een drugsverslaafde maar hij is wel heel lief en je houdt van hem.

Hopelijk krijg je voorlopig geen last van rammelende eierstokken.

En hou de financiën vooral goed gescheiden.
Luci_Morgenster schreef:
20-02-2020 21:05
Ik ben een makkelijk persoon, heb ookmijn eigen mening. Maar voor hem wil ik me continu aanpassen bijvoorbeeld. Ik cijfer mezelf weg voor hem.
Een ander ding: ikzelf ben niet echt met drugs bezig, maar als anderen dat willen doen, dan raakt me dat niet. Lekker doen.. Als hij het wil, raakt me dat wel.
Ik voel me, nu ik gehecht ben geraakt aan hem, anders dan wanneer ik vrijgezel was.



Klinkt als een toppertje.
Wat doet hij nou weer verkeerd, TO is cijfert zich weg voor haar partner net als heel veel vrouwen dat doen uit vrije wil. Vrouwen zijn emotionele pleasers, mannen hebben daar veel minder last van. Makkelijkste voorbeeld, man zegt "theater" , vrouw zegt "bioscoop" en bedenkt meteen dat theater net zo leuk is én ze doet hem dan meteen een plezier. Daar is niks mis mee tot je alleen nog maar loopt te pleasen en vergeet wat je zelf ook alweer het leukste vindt om te doen. En het is echt zo des VF om meteen over het woord drugs te vallen. De Vivaman is vromer dan de paus.
Geronimo2 schreef:
20-02-2020 21:15
Wat doet hij nou weer verkeerd, TO is cijfert zich weg voor haar partner net als heel veel vrouwen dat doen uit vrije wil. Vrouwen zijn emotionele pleasers, mannen hebben daar veel minder last van. Makkelijkste voorbeeld, man zegt "theater" , vrouw zegt "bioscoop" en bedenkt meteen dat theater net zo leuk is én ze doet hem dan meteen een plezier. Daar is niks mis mee tot je alleen nog maar loopt te pleasen en vergeet wat je zelf ook alweer het leukste vindt om te doen. En het is echt zo des VF om meteen over het woord drugs te vallen. De Vivaman is vromer dan de paus.
Zat. Maar vooral van TO inderdaad. Blech.

Ik zit me ook al 2 dagen te irriteren aan zo'n topic hier op Viva.
Enige forumpost dus... Niet te veel aandacht aan besteden
Lekker vaag.. wat heeft zijn drugs met het samenwonen te maken? Doet hij dat teveel of
Alle reacties Link kopieren
Maar wat is nu precies jouw probleem/vraag dan? Want je voelt je anders maar de situatie ís ook anders, je woont nu samen. Ben je bang dat je te gehecht raakt aan hem en dan kwijt raakt? En hoe vaak gebruikt hij drugs en waarom is dit van toepassing in dit topic? Wil je bij hem een ook “lekker doen” gevoel hebben dan of wat? Sorry idd het klinkt een beetje wazig misschien kun je t beter uitleggen..
Vrouwen die vinden dat ze “zichzelf wegcijferen” :rofl:. Zo begint passieve agressie, en het dan nog zelf geloven ook
Alle reacties Link kopieren
Is dit een begrijpend lezen test?
Moeten we gokken wat de vraag is??
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
20-02-2020 21:12
Oké je woont samen met een drugsverslaafde maar hij is wel heel lief en je houdt van hem.

Hopelijk krijg je voorlopig geen last van rammelende eierstokken.

En hou de financiën vooral goed gescheiden.
Lol@ drugsverslaafde. We weten niets over de frequentie van dat gebruik.

Overigens heb ik hetzelfde als TO met drank (ik drink niet). Lekker doen als je dat wil. Maar ik vind het ook niet leuk als mijn vriend drinkt.
.
anoniem_653cd36ee8f8d wijzigde dit bericht op 02-01-2021 19:58
99.28% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat is precies je vraag want de tekst heeft weinig te maken met je titel. Gebruikt hij soms op een feestje drugs of het wekelijks gebruik? Ik vind het vooral apart dat je aangeeft jezelf weg te cijferen, dat lijkt me niet een hele goede basis..
Ik vraag me vooral af waarom je na 7 maanden al ging samenwonen
Je hebt gevoelens die je niet kan duiden.... Veel vager heb ik het hier nog niet vaak gelezen.

Zijn het positieve of negatieve gevoelens? Word je er blij van of juist verdrietig?

Jullie passen fantastisch bij elkaar maar alleen als je je de hele tijd wegcijfert? Ik heb mezelf nog nooit weggecijferd in een relatie, lijkt me ook helemaal niet gezond.

Over drugs wil ik het niet eens hebben.
Waarom ben je nu al samen gaan wonen? Daar is je relatie nog veel te kort voor.
Alle reacties Link kopieren
wat voor drugs gebruikt hij?
Minds are Like Parachutes, they Only Function when open #.
Alle reacties Link kopieren
Goeie vragen. Het gaat me totaal niet om de drugs. Hij gebruikt niet. Heel af en toe, eens per halfjaar misschien, of nog minder vaak, een gedeelde joint met vrienden. In ieder geval niet zelf.

Dat is mijn punt ook niet. Mijn punt daarin is (en dus ook het gevoel wat ik niet kan duiden) : heb ik een vriendin die dat doet. Of die xtc wil gebruiken of truffels. Dan moet ze dat lekker doen. Maar als het mijn vriend aangaat, dan zou ik me er rot om voelen.

En hebben jullie dat ook? Dus als het om je vriend/vriendin, je partner, gaat.. Dat je er dan een andere mening of gevoel op nahoudt?

Wegcijferen was misschien het verkeerde woord. Ik geef voorrang aan zijn mening ipv aan de mijne. Vaak. Terwijl ik dit in dagelijks leven anders ervaar. Pas ik me ook wel aan, maar anders ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Al samenwonen? Omdat hij geen verkeerde man is en onze relatie gewoon goed is.

Het beeld wat hier geschetst wordt doet nu opeens lijken alsof het niet goed is. Door mijn karige tekst en verwijzing naar drugs + jullie mening en interpretaties. Maar er is niks met hem aan de hand.

Ik voel me soms een ander persoon door/bij hem. Dat komt niet doordat wat hij doet. Maar dus dat ik zijn mening belangrijker vind, of zoals dat drugs voorbeeldje. Dat was zo het eerste wat me te binnenschoot.
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk voel je je anders als single dan wanneer je samenwoont.....
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ik ging na 1 week samenwonen ;-) ik zeg niet dat dit normaal of verstandig is, maar het hoeft ook geen recipe for disaster te zijn.
Ik ben inmiddels al vele jaren met hem getrouwd.
En ik denk dat het normaal dat je je heel anders voelt tegenover je vriend dan 'een vriendin'.
Ik lees niks geks in je verhalen.
Natuurlijk is het anders als je partner iets doet dan wanneer een vriendin iets doet. Ik heb mensen in mijn omgeving die regelmatig drinken of blowen. En dan vaker dan 1x per week. Dat vind ik voor een vriendin prima, voor een partner niet. Een vriendin die van baan naar baan hopt en niets kan volhouden, prima, voor een partner niet. Dat is toch heel logisch?

Iemand met wie je je leven deelt daar stel je andere eisen aan dan aan iemand waar je eens in de week een wijntje mee drinkt.
En je mening aanpassen naar hem is ook geen drama, tenzij het ten koste gaat van jou. En hij zijn best doet om jou te laten aanpassen naar hem. Als dat niet het geval is is er niets aan de hand
Mrs_1905 schreef:
21-02-2020 07:08
Goeie vragen. Het gaat me totaal niet om de drugs. Hij gebruikt niet. Heel af en toe, eens per halfjaar misschien, of nog minder vaak, een gedeelde joint met vrienden. In ieder geval niet zelf.

maar je vernoemt wel de drugs, dus wat is het nou?

Dat is mijn punt ook niet. Mijn punt daarin is (en dus ook het gevoel wat ik niet kan duiden) : heb ik een vriendin die dat doet. Of die xtc wil gebruiken of truffels. Dan moet ze dat lekker doen. Maar als het mijn vriend aangaat, dan zou ik me er rot om voelen.

en nog steeds gaat het over drugs, ondanks dat beweert dat het er niet omgaat

En hebben jullie dat ook? Dus als het om je vriend/vriendin, je partner, gaat.. Dat je er dan een andere mening of gevoel op nahoudt?

nee, ik vind dat een rare gedachtengang ook

Wegcijferen was misschien het verkeerde woord. Ik geef voorrang aan zijn mening ipv aan de mijne. Vaak. Terwijl ik dit in dagelijks leven anders ervaar. Pas ik me ook wel aan, maar anders ofzo.
Wegcijferen dus of in ieder geval niet jouw eigen grenzen blijven respecteren
Alle reacties Link kopieren
Dankje voor de antwoorden😊 :-D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven