Niet blij met proefkapsel
zaterdag 2 juli 2011 om 17:43
Graag advies! Over 2 maanden ga ik trouwen. En 3 weken geleden proefkapsel. Een vrouw die bij je aan huis komt (inclusief make-up doet). Hoe dan ook. Ik had wat plaatjes laten zien van opgestoken kapsels met speelse plukjes. Ik zei ook dat ik eigenlijk geen idee had wat bij mij mogelijk was en wat dat betreft ook vertrouwde op haar ideeen. Ze liet mij een kapsel zien die ze onlangs gedaan had en dat zag er wel leuk uit. Dat wilde ik wel. Na 2 uur was het klaar. Het zag er echt schitterend uit ... maar ergens een knagend gevoel, het past niet helemaal bij mij. Dat liet ik toen niet blijken aan haar. Ze was zelf zo enthousiast en ook bijna 2 uur bezig geweest. Ik zag het resultaat pas op het eind en het was ook toch anders uitgevallen dan het voorbeeld dat ze me liet zien.
Ik heb er foto's van gemaakt en en ik blijf er naar kijken en hoop elke keer dat ik het mooi ga vinden. Maar dat is dus niet zo.
Wat doen? Kan ik het maken om mevrouw te bellen en zeggen dat ik toch niet zo tevreden ben? Een nieuw kapsel proberen?
Ik voel me zo vervelend.
Ik heb er foto's van gemaakt en en ik blijf er naar kijken en hoop elke keer dat ik het mooi ga vinden. Maar dat is dus niet zo.
Wat doen? Kan ik het maken om mevrouw te bellen en zeggen dat ik toch niet zo tevreden ben? Een nieuw kapsel proberen?
Ik voel me zo vervelend.
zaterdag 2 juli 2011 om 17:50
Gewoon zeggen dat je niet mooi vindt en dat je iets anders wil wat beter bij jou past. Ik denk dat ze liever een tevreden klant heeft dan iemand die achteraf zegt dat het tegenviel. Het is pas over twee maanden, er is geen man overboord. Tijd zat voor nieuwe probeersels. Overigens vind ik een glad simpel kapsel veel mooier dan losse plukjes en toestanden, leidt alleen af van je jurk. Maar ik weet niet wat bij jouw gezicht en jurk past.
You know how I know? Because I reeaally think so!
zaterdag 2 juli 2011 om 17:51
Ik zou het gewoon aangeven bij haar. Dat je je achteraf niet prettig voelde bij het kapsel en dat het niet als 'jou' aanvoelde. Het laaste wat je wil is dat je je op je eigen bruiloft niet op je gemak voelt en niet jezelf.
Misschien heeft de kapster nog wel andere ideeen voor je haar en kan ze dat op de dag zelf nog verzinnen, of anders nog maar een proefkapsel (zullen wel kosten aan zitten neem ik aan).
Misschien heeft de kapster nog wel andere ideeen voor je haar en kan ze dat op de dag zelf nog verzinnen, of anders nog maar een proefkapsel (zullen wel kosten aan zitten neem ik aan).
zaterdag 2 juli 2011 om 18:09
Ik heb zo'n vermoeden dat die kapster ook graag een tevreden klant heeft (boven iemand die met een ongewenst kapsel rondloopt op haar mooiste dag).
Zeg haar dat je uiteindelijk toch ontevreden bent, maar dat je er moeite mee hebt om het haar te vertellen. Geef haar een extra fooi (of extra geld oid) om nog een tweede proefkapsel te laten doen.
Of.... leg haar uit dat je ontevreden bent, dat je de kosten wilt vergoeden maar nu liever door een andere kapster gekapt wilt worden.
Veel plezier met je voorbereidingen!
Zeg haar dat je uiteindelijk toch ontevreden bent, maar dat je er moeite mee hebt om het haar te vertellen. Geef haar een extra fooi (of extra geld oid) om nog een tweede proefkapsel te laten doen.
Of.... leg haar uit dat je ontevreden bent, dat je de kosten wilt vergoeden maar nu liever door een andere kapster gekapt wilt worden.
Veel plezier met je voorbereidingen!
zaterdag 2 juli 2011 om 18:40
Oefenen in asseritiviteit ... breek me de bek niet open... Zucht.
Heb al minstens 3 cursussen gevolgd. Blijft een zwak puntje
Ja, ik had mee moeten kijken. We zaten beneden en geen spiegel bij de hand. Ze maakte af en toe een foto... dat gaf toch een ander beeld. In de spiegel en later op scherm vond ik het wel mooi, maar niet voor mij.
Tijdens het praten vertelde ze me over lasitge klanten, o.a. dus iemand die een paar weken van te voren alsnog een ander kapsel wilde.... Toen klapte ik dus al helemaal dicht.
Ja, ik had mee moeten kijken. We zaten beneden en geen spiegel bij de hand. Ze maakte af en toe een foto... dat gaf toch een ander beeld. In de spiegel en later op scherm vond ik het wel mooi, maar niet voor mij.
Tijdens het praten vertelde ze me over lasitge klanten, o.a. dus iemand die een paar weken van te voren alsnog een ander kapsel wilde.... Toen klapte ik dus al helemaal dicht.
zaterdag 2 juli 2011 om 18:42
Al moet ze je haar 10 keer overnieuw doen, jij betaalt er toch voor! Vraag er gewoon om, dat je meerdere kapsels wilt zien bij jezelf en daaruit wil kiezen. Laat ook elke keer een foto maken en dan kijk je er een tijdje naar en kies je de leukste uit.
Je gaat toch ook niet de eerste de beste jurk kopen die ze voor je uit het rek hebben gehaald of wel??
Je gaat toch ook niet de eerste de beste jurk kopen die ze voor je uit het rek hebben gehaald of wel??
zaterdag 2 juli 2011 om 18:43
quote:katja77 schreef op 02 juli 2011 @ 18:40:
Tijdens het praten vertelde ze me over lasitge klanten, o.a. dus iemand die een paar weken van te voren alsnog een ander kapsel wilde.... Toen klapte ik dus al helemaal dicht.Nou dan is dit dé oefening voor je! goed dat je er aan werkt!
Tijdens het praten vertelde ze me over lasitge klanten, o.a. dus iemand die een paar weken van te voren alsnog een ander kapsel wilde.... Toen klapte ik dus al helemaal dicht.Nou dan is dit dé oefening voor je! goed dat je er aan werkt!
i'm on a seafood diet, i see food and i eat it
zaterdag 2 juli 2011 om 18:43
quote:Juf_achterbak schreef op 02 juli 2011 @ 18:42:
Al moet ze je haar 10 keer overnieuw doen, jij betaalt er toch voor! Vraag er gewoon om, dat je meerdere kapsels wilt zien bij jezelf en daaruit wil kiezen. Laat ook elke keer een foto maken en dan krijg je er een tijdje naar en kies je de leukste uit.
Je gaat toch ook niet de eerste de beste jurk kopen die ze voor je uit het rek hebben gehaald of wel??Hihi ik wel...maar was ook precies wat ik zocht! ik was binnen 5 minuten klaar
Al moet ze je haar 10 keer overnieuw doen, jij betaalt er toch voor! Vraag er gewoon om, dat je meerdere kapsels wilt zien bij jezelf en daaruit wil kiezen. Laat ook elke keer een foto maken en dan krijg je er een tijdje naar en kies je de leukste uit.
Je gaat toch ook niet de eerste de beste jurk kopen die ze voor je uit het rek hebben gehaald of wel??Hihi ik wel...maar was ook precies wat ik zocht! ik was binnen 5 minuten klaar
i'm on a seafood diet, i see food and i eat it
zaterdag 2 juli 2011 om 18:55
Reageer even als kapster, graag zou ik horen dat het niet helemaal naar je zin is. Dat is juist de bedoeling bij PROEF kapsel! Ik probeer altijd meerdere dingen uit maak dan foto's en op het laatst gaan we beslissen welk kapsel het gaat worden... Dus bellen!!!! Veel plezier op je bruiloft maak er een mooie dag van!!
zaterdag 2 juli 2011 om 19:55
Mijn kapster had een werkelijk prachtig proefkapsel bij mij gemaakt, heel erg mooi.....maar toen ik de foto's zag dacht ik: Maar dat ben ik niet. Mooi voor een gala-feest, maar niet voor mijn bruiloft. Dus ik weet precies wat je bedoeld 
Ik had/heb een hekel aan te bruine/te geverfde/te opgetutte bruiden dus waar kwam ik op uit......hetzelfde kapsel als altijd (alles uit m'n gezicht met een knot achterop) en ik was helemaal mezelf. Ook handig trouwens, want ik had een sluier, die kon dus in de knot worden vastgezet.
Dus: nogmaals proberen en desnoods naar een andere kapster gaan die niet met zo'n rare verhalen aankomt over lastige klanten.
Ik had/heb een hekel aan te bruine/te geverfde/te opgetutte bruiden dus waar kwam ik op uit......hetzelfde kapsel als altijd (alles uit m'n gezicht met een knot achterop) en ik was helemaal mezelf. Ook handig trouwens, want ik had een sluier, die kon dus in de knot worden vastgezet.
Dus: nogmaals proberen en desnoods naar een andere kapster gaan die niet met zo'n rare verhalen aankomt over lastige klanten.