niet verliefd kunnen worden???

14-04-2009 20:27 10 berichten
Okee, waar zal ik beginnen....

Ik ben sinds 4 maanden vrijgezel na een relatie van 7 jaar.

We hebben 2 kinderen ( 2 jr en 6 mnd) en 4 maanden geleden kwam mijn vriend ervoor uit dat hij op mannen valt. Er viel een heleboel op z'n plek voor mij. Ook zijn wij er (achteraf) over eens dat we misschien nooit echt verliefd zijn geweest op elkaar... We hadden wel meteen een klik, een soort van soulmates, waarschijnlijk heb ik dat gevoel verward met verliefdheid.

De punten die ik in een eerdere relatie enorm miste, had hij! Zoals veiligheid, vertrouwen, gelijkwaardigheid, rust....

Als ik terug kijk ben ik volgens mij 2 x (toen ik 14 en 17 was) verliefd geweest. Daarna nooit meer....

Zou het kunnen bestaan dat je na je puberteit gewoon niet meer verliefd kan worden....??? Lijkt me een hele enge gedachte namelijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook niet weten wanneer ik voor het laatst echt verliefd ben geweest. Ik geloof met mn 19e. En daarvoor op mn 14e. Toch geloof ik dat je ook na je pubertijd nog heel erg verliefd kunt worden.

In je pubertijd voelt het wel anders, vermoed ik, omdat je zo'n gevoel gewoon niet eerder hebt ervaren en het dus nieuw is. En daarom ook zo mooi om op terug te kijken. Maar of je herinnering aan dat gevoel echt strookt met de werkelijkheid? Dat vraag ik me af.

Ik denk dat je heus nog wel weer verliefd wordt, hoor. En ik ook. Hoop ik. Anders is het idd wel een enge gedachte.
pfff dat is flauwekul, hoor!

ik werd op mijn 33e heeeevig verliefd, trillende benen en alles erop en eraan!

mijn man werd op zijn 35e heeeevig verliefd, alles erop en eraan...

en zo zijn we al heel wat jaren gelukkig met elkaar.

the end.

@marianne, ik weet dat verliefdheid een stofje in je hersenen aanmaakt, ik denk dat de één sneller of meer van dat stofje aanmaakt. Waarschijnlijk horen wij hier niet bij. Het lijkt me heerlijk om heel erg verliefd te zijn op iemand.

@danivo, was jij voor je 33e ook nooit echt verliefd geweest? En je partner?
Ik geloof ook wel dat je na je 30e nog best heftig verliefd kunt worden al kan ik me zelf de laatste keer niet herinneren.

In mijn omgeving zie ik het regelmatig gebeuren dus het kan ..

Wel denk ik dat als je in relaties al veel narigheid hebt gehad dat je er dan niet meer zo voor open staat..
Libra, lijkt me ook heerlijk. En vooral met dit weer. Dan heb ik altijd heel erg veel zin om verliefd te worden. Mss is het ook wel wat Superstart zegt. Als je veel narigheid hebt meegemaakt, dat je er minder open voor staat. Of het komt omdat je (we) de juiste (ik geloof trouwens niet in 1 ware liefde) niet tegenkomen...
Inderdaad, met dit weer krijg ik wel lente- en schoonmaakkriebels...maar daar blijft het dan ook bij.

Ik heb inderdaad niet makkelijkke relaties achter de rug, en ik wil me nu ook niet in een relatie storten, maar verliefd worden lijkt me toch wel lekker.

Ik zou dat stofje wat in je hersenen aangemaakt wordt op de markt moeten brengen...haha
jawel hoor, ik was heel vaak verliefd geweest.

met name tijdens de relatie met mijn ex...

op andere mannen, dan.

daar nooit iets mee gedaan, maar achteraf toch wel duidelijk dat er iets scheef zat.

en toen ineens hevig verliefd o een man die ook hevig verliefd op mij was.

sterker nog, die heel erg zijn best had gedaan bij mij in de buurt te komen door bij dezelfde vereniging te gaan als ik.

zonder ooit de hoop te hebben dat het iets kon worden.
Of drukte. Ik heb jarenlang als (single) workaholic rondgerend, en toen gebeurde er niets, nooit verliefd. Sinds ik het rustiger aandoe en minder werk was daar plotseling en heel erg onverwachts... mijn lieve vriendin. Hevige wederzijdse verliefdheid. Heerlijk! Ik ben 39, dus het kan nog wel degelijk. Maar je moet er voor openstaan, lichamelijk en geestelijk. Ben trouwens geen ervaringsdeskundige, ben slechts 2x echt verliefd geweest in mijn leven.
Volgens mij ben ik zo'n topic eerder tegengekomen.

Nee, ik word niet gemakkelijk verliefd. Hoewel het niet als een obsessie wordt gezien door anderen, en hoewel ik het niet zie als een obsessie als iemand anders verliefd is, zie ik het wel zo, als ik zelf verliefd ben.

Ik kan dan gemakkelijk het contact met de realiteit verliezen, terwijl ik liever met beide benen op de grond wil blijven staan.

Een vrouw kan zo mooi zijn dat ik er verliefd op word, maar het komt zelden voor dat ze ook wat in mij ziet. En dan moet ik haar karakter ook leuk vinden.

Nee, verliefd worden is veel te veel gedoe voor mij. Het levert een hoop stress op.
World of Warcraft: Legion

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven