Nieuwe vriend gaat ineens 5 weken op vakantie zonder mij
dinsdag 10 juni 2025 om 16:16
Hi,
Mijn nieuwe vriend (26) en ik (28) zijn nu 3 maanden samen. Nu heb ik deze zomer helaas zware operaties voor de kiezen en dat weet hij. Ik ging er dan ook wel een beetje van uit dat hij hier wat rekening mee kon houden.
Überhaupt wist ik niet dat hij zo lang vrij kon krijgen... Laat staan dat hij er de 5 weken lang op uittrekt met zijn single vrienden. Dit hoorde ik dan ook omdat hij met een vriend sprak.. dus niet omdat hij het zelf aan mij vertelde. Ik weet niet eens waar hij naar toe gaat en omdat ik van verbazing niet wist hoe ik moest reageren, heb ik dit ook niet gevraagd.
Ik weet dat dit recent gepland is, dus niet al voor mijn aanwezigheid.. en toch weet ik niet wat ik hier van mag vinden. Hij is vaak losbandig in tegenstelling tot mij, dus ik weet niet wat ik er van kan zeggen. Ik voel mij niet erg serieus genomen, dit, omdat er woorden als 'Je bent de liefde van mn leven, je bent mijn alles, ik zal voor je zorgen" gezegd worden.. beetje tegenstrijdig lijkt me.
Heeft iemand hiermee ervaring of wat mag ik hiervan vinden?
Liefs,
Mijn nieuwe vriend (26) en ik (28) zijn nu 3 maanden samen. Nu heb ik deze zomer helaas zware operaties voor de kiezen en dat weet hij. Ik ging er dan ook wel een beetje van uit dat hij hier wat rekening mee kon houden.
Überhaupt wist ik niet dat hij zo lang vrij kon krijgen... Laat staan dat hij er de 5 weken lang op uittrekt met zijn single vrienden. Dit hoorde ik dan ook omdat hij met een vriend sprak.. dus niet omdat hij het zelf aan mij vertelde. Ik weet niet eens waar hij naar toe gaat en omdat ik van verbazing niet wist hoe ik moest reageren, heb ik dit ook niet gevraagd.
Ik weet dat dit recent gepland is, dus niet al voor mijn aanwezigheid.. en toch weet ik niet wat ik hier van mag vinden. Hij is vaak losbandig in tegenstelling tot mij, dus ik weet niet wat ik er van kan zeggen. Ik voel mij niet erg serieus genomen, dit, omdat er woorden als 'Je bent de liefde van mn leven, je bent mijn alles, ik zal voor je zorgen" gezegd worden.. beetje tegenstrijdig lijkt me.
Heeft iemand hiermee ervaring of wat mag ik hiervan vinden?
Liefs,
ches wijzigde dit bericht op 10-06-2025 20:37
Reden: Foutje
Reden: Foutje
7.48% gewijzigd
dinsdag 10 juni 2025 om 21:09
dinsdag 10 juni 2025 om 21:13
Stop alsjeblieft met vragen wat je ergens van mag vinden. Je vindt wat je vindt in deze, je gevoel is wat het is. Dat zou ik hem vertellen, wat in dit verhaal geeft je het idee dat er iets te vinden ( voelen) valt? Is het vijf weken gescheiden van hem zijn? Ben je bang dat hij vreemdgaat? Vind je het bagger dat je in een gesprek met een vriend van hem hoort dat dit gaat gebeuren?
Zet het voor jezelf op een rijtje en vertel hoe je je voelt aan hem. Dan kan hij reageren en heb je een gesprek.
Zet het voor jezelf op een rijtje en vertel hoe je je voelt aan hem. Dan kan hij reageren en heb je een gesprek.
dinsdag 10 juni 2025 om 21:48
Drie maanden een relatie is nog pril. Dan is met vrienden op vakantie gaan op zich niet raar.
Maar:
Vijf weken weg terwijl jij operaties moet ondergaan, in het ziekenhuis ligt of thuis ligt te herstellen??
Dan is de boodschap die hij je geeft dat jij niet belangrijk bent. Zelfs niet als je een moeilijk moment doormaakt waarin je best wat extra steun kunt gebruiken.
Hij heeft je niets over alle voorbereidingen verteld, omdat hij heel goed weet dat jij niet happy bent met zijn plannen.
Jij bent voor deze man geen prioriteit. Aan jou om te beslissen hoe je hiermee om wil gaan.
Maar:
Vijf weken weg terwijl jij operaties moet ondergaan, in het ziekenhuis ligt of thuis ligt te herstellen??
Dan is de boodschap die hij je geeft dat jij niet belangrijk bent. Zelfs niet als je een moeilijk moment doormaakt waarin je best wat extra steun kunt gebruiken.
Hij heeft je niets over alle voorbereidingen verteld, omdat hij heel goed weet dat jij niet happy bent met zijn plannen.
Jij bent voor deze man geen prioriteit. Aan jou om te beslissen hoe je hiermee om wil gaan.
dinsdag 10 juni 2025 om 22:04
Eens.stokbootje schreef: ↑10-06-2025 20:39Dat hij gaat vind ik niet perse gek, omdat je inderdaad op zo'n moment nog niet weet of je prille verliefdheid standhoudt. Dus daar kun je niet echt iets van zeggen vind ik.
Maar dat hij het niet zelf verteld vind ik wel stom. En kan ook echt wel een issue worden in de toekomst, als dit is hoe hij over moeilijke dingen communiceert (lees: niet). Dus daar zou ik zeker het gesprek over openen.
En wat hij wél communiceert is ook best wel een beetje heftig: ik zal voor je zorgen? (Ten eerste niet waar, want hij is er niet, ten tweede: echt. Beetje snel en veel hoor) Idem voor liefde van zijn leven. Kom op joh, na drie maanden?! Maar dan toch niet zelf vertellen dat je by the way vijf weken weg bent in de zomer?
Ik zou de woorden van deze man met een korreltje zout nemen, afgezet tegen zijn daden.
De vakantie op zichzelf, het feit dat hij met vrienden weggaat, vind ik overigens in dit prille stadium niet vreemd. Maar even vertellen was niet moeilijk geweest, toch?
dinsdag 10 juni 2025 om 22:10
Ik denk dat TO ook niet zit te wachten op zware operaties! Wie wel?
Maar voor vriend zit er nog een hele wereld tussen een hele zomer mantelzorgen en 5 weken weggaan (en dat zonder het zelfs maar te vertellen)
dinsdag 10 juni 2025 om 22:12
Dat hij binnen 3 maanden daten beweert dat jij de liefde van zijn leven bent, incl voor jou zal zorgen, en tegelijkertijd jou 'vergeet' te vertellen dat hij op singlereis is wanneer jij in het ziekenhuis/revalidatie bent zegt mij vooral dat je niks hoeft te geloven van wat hij zegt.
Ga er maar vanuit dat hij jou nog meer is 'vergeten' te vertellen en jullie relatie net zo snel over zal zijn als hij begon met zijn bewering.
Ga er maar vanuit dat hij jou nog meer is 'vergeten' te vertellen en jullie relatie net zo snel over zal zijn als hij begon met zijn bewering.
dinsdag 10 juni 2025 om 22:20
Dat hij geen rekening met je hield omtrent zijn vakantieplannen kan ik ergens wel begrijpen. Jullie relatie is nog erg pril. Dat het nu pas gepland is, betekent niet dat er misschien al een vakantieafspraak stond met zijn vrienden? Ik herken dit iniedergeval in mijn zoons vriendengroep. Die spreken hier maanden over en op het laatst wordt dan eindelijk de knoop doorgehakt over de locatie en dan pas geboekt.
Vraag het hem gewoon.
Je schrijft dat je zware operaties moet ondergaan als in meer dan één operatie? Wat verwacht je dan concreet van hem? En hoe zou je dat gedaan hebben als je geen relatie had?
Ik persoonlijk zou bij z'n prille relatie mijn zomerperiode daar niet voor opofferen.
Ik ben het eens met meerdere reageerders dat het niet netjes is dat hij niet open communiceerde over zijn vakantieplanning maar ik vind jouw verwachting ook niet realistisch gezien de relatie nog erg pril is.
Ook vind ik de uitspraken van hem "ik zal voor je zorgen" en "je bent de liefde van mijn leven" wel erg bijzonder in een prille relatie. Maargoed, mensen zeggen wel meer bijzondere dingen in de "roze bril" periode.
Kortom, ga in gesprek.
Vraag het hem gewoon.
Je schrijft dat je zware operaties moet ondergaan als in meer dan één operatie? Wat verwacht je dan concreet van hem? En hoe zou je dat gedaan hebben als je geen relatie had?
Ik persoonlijk zou bij z'n prille relatie mijn zomerperiode daar niet voor opofferen.
Ik ben het eens met meerdere reageerders dat het niet netjes is dat hij niet open communiceerde over zijn vakantieplanning maar ik vind jouw verwachting ook niet realistisch gezien de relatie nog erg pril is.
Ook vind ik de uitspraken van hem "ik zal voor je zorgen" en "je bent de liefde van mijn leven" wel erg bijzonder in een prille relatie. Maargoed, mensen zeggen wel meer bijzondere dingen in de "roze bril" periode.
Kortom, ga in gesprek.
dinsdag 10 juni 2025 om 23:58
Lijkt me niet dat dit heel recent pas op de planning stond eigenlijk. Het zijn niet 2 weken vakantie ofzo. Neem aan dat iedereen van de vriendengroep ruim op tijd vrij heeft moeten vragen van werk.
Ik snap wel dat het lullig is maar je kunt niet overal rekening mee houden bij zo'n prille relatie. En ik vind het nogal wat om te verwachten dat hij voor je zorgt na je zware operaties. Het is natuurlijk heel lief en dat doe je als je van iemand houd maar het lijkt me niet ideaal en best een uitdaging en relatie test als je nog maar zo pril samen bent.
Ik snap wel dat het lullig is maar je kunt niet overal rekening mee houden bij zo'n prille relatie. En ik vind het nogal wat om te verwachten dat hij voor je zorgt na je zware operaties. Het is natuurlijk heel lief en dat doe je als je van iemand houd maar het lijkt me niet ideaal en best een uitdaging en relatie test als je nog maar zo pril samen bent.
woensdag 11 juni 2025 om 00:01
Dus je bent de liefde van zijn leven, maar hij vergeet wel effe te zeggen dat hij 5 weken vakantie opgenomen heeft op zijn werk - wat ervoor zorgt dat hij de rest van 't jaar 0 vakantie meer heeft, zelfs niet voor een weekend weg met "de liefde van zijn leven".
En tijdens die 5 weken vrij is hij dan ook nog eens de volle 5 weken op feest-/single-vakantie met zijn drinkebroers.
Bye bye, zwaai zwaai, dit wordt 'em niet.
En tijdens die 5 weken vrij is hij dan ook nog eens de volle 5 weken op feest-/single-vakantie met zijn drinkebroers.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
woensdag 11 juni 2025 om 00:28
Tja je kunt niet overal rekening mee houden. Als ik al maanden of jaren een reis op de planning heb staan waar ik al mijn vakantiedagen aan moet besteden dan is dat maar zo. Als daardoor mijn prille geliefde de relatie verbreekt want we kunnen niet meer samen op vakantie dan waren we blijkbaar niet voor elkaar bestemd.
Natuurlijk zal ik mijn prille geliefde wel ruim op tijd mededelen dat ik om x zoveel dagen weg ben en waarheen.
Natuurlijk zal ik mijn prille geliefde wel ruim op tijd mededelen dat ik om x zoveel dagen weg ben en waarheen.
woensdag 11 juni 2025 om 02:00
Dit.
Want nog afgezien van alles wat hier al gezegd is, zou ik het ook niet op prijs stellen om voor lul gezet te worden. Sta je daar met je mond vol tanden als iemand anders jou vertelt hoe je zomer eruit gaat zien.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.
woensdag 11 juni 2025 om 05:55
woensdag 11 juni 2025 om 06:39
Ze weet dus niet eens waar hij heen gaat, zo te lezen...pina schreef: ↑10-06-2025 21:01Ja, hij had je wat meer mee kunnen nemen in zijn plannen. Maar ik snap wel dat hij gaat en zou daar ook zeker geen probleem mee hebben. Midden 20 is een heerlijke leeftijd voor dat soort vakanties. Waar gaat hij heen?
En tja, misschien moet je geen relatie met een lang-leve-de-lol type?

woensdag 11 juni 2025 om 07:51
Ik lees een hoop aannames. Wie zegt dat hij de rest van het jaar 0 vakantie heeft? Misschien had hij nog dagen staan van vorig jaar? Ik zou dit jaar 8 weken op vakantie kunnen (niet aansluitend).Wissewis schreef: ↑11-06-2025 00:01Dus je bent de liefde van zijn leven, maar hij vergeet wel effe te zeggen dat hij 5 weken vakantie opgenomen heeft op zijn werk - wat ervoor zorgt dat hij de rest van 't jaar 0 vakantie meer heeft, zelfs niet voor een weekend weg met "de liefde van zijn leven".
En ze weet nog helemaal niet waar ze naartoe gaan, dus of het een feestvakantie wordt, weten we ook niet.
woensdag 11 juni 2025 om 08:07
Ik kan me ook niet voorstellen dat een vakantie van 5 weken spontaan ontstaat. Ik moet best lang van te voren voor de zomervakantie aangeven welke weken ik vrij wil zijn, rekening houdend met mijn collega’s en mijn man moet dat ook. En dan kunnen we überhaupt maar 3 weken in de zomervakantie vrij nemen. Buiten het hoogseizoen gaat dit makkelijker. Ik kan in ieder geval niet in juni bedenken dat ik 5 weken vrij ben in de zomervakantie. Of vriend van TO werkt in het onderwijs en zijn vrienden ook.Graze schreef: ↑10-06-2025 23:58Lijkt me niet dat dit heel recent pas op de planning stond eigenlijk. Het zijn niet 2 weken vakantie ofzo. Neem aan dat iedereen van de vriendengroep ruim op tijd vrij heeft moeten vragen van werk.
Verder ook eens dat je van een prille relatie niet kan verwachten dat hij zijn hele vakantie opoffert om voor je te zorgen. Hoe had je dat gedaan als je geen relatie had?
Blijft natuurlijk wel gek dat die vakantie niet ter sprake is gekomen. Maar je weet nu dus wel dat het om 5 weken gaat en in welke periode, maar niet waarheen? En je weet ook dat het recent gepland is? Hoe weet je dat zo zeker eigenlijk? En je hebt elkaar verder niet meer gesproken?

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in