nieuwe vriend met kind....vragen om problemen??

08-08-2009 21:49 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb na een paar weken mailen nu 4 keer een date gehad met een leuke man. Hij heeft een kind van drie waarvoor hij om het weekend en 1 dag per week voor zorgt. Hoewel ik steeds meer voor hem begint te voelen merk ik dat ik wel voorzichtig ben. Ik hou van kinderen dus wil niet bij voorbaat al deze relatie afslaan. Ik heb geen ervaring in het hebben van een relatie waarbij een kind van een ander in het spel is. Wat gaat dit voor mij betekenen en gaat het werken? Dat zijn wel vragen die me bezig houden.Ik zou toch moeten ervaren hoe het zal gaan. Dus ik wil er wel voor gaan.

Dit weekend is het kind bij hem. We hebben wel wat gesms-ed en hij heeft me gebeld...en vroeg wat ik van het weekend ging doen. Ik zei dat ik nog geen plannen had...waarop hij zie (het klonk aarzelend) dat ik ook wel daar heen kon komen en we bv naar de speeltuin kunnen gaan. Ik twijfel daar eigenlijk ook wel over want

we kennen elkaar nog maar net en dan al zo'n kind ontmoeten.

Is dat nu wel verstandig. Het is een beetje dubbel want ik wil hem dolgraag zien. Waarschijnlijk zit hij er ook dubbel in..ik vraag hem er van de week naar.

Hebben jullie ervaring met beginnende relaties waarbij een kind in het spel was? Tips zijn ook welkom!
Rustig aandoen. Dat is mijn advies. Kinderen pikken veel op en zijn flexibel, maar je moet er heel voorzichtig mee omgaan (dat is mijn mening).

Een dag speeltuin kán, maar laat je dan voorstellen als een vriendin. Jullie kennen elkaar net en weten nog niet eens of jullie een relatie me elkaar willen. Met gewoon een gezellige dag is niets mis natuurlijk!

Zelf heb ik me helemaal niet aan mijn eigen advies gehouden. Mijn vriend heb ik na anderhalve week voorgesteld als een vriend (toen was het natuurlijk ook nog helemaal niet duidelijk of we een relatie zouden krijgen), maar mijn kind riep meteen; Jij bent verliefd op mijn mama en jij wil met haar trouwen.

Van dat trouwen weet ik niets, maar nu, bijna een jaar samen zijn we bezig met een verhuizing. We gaan samenwonen. Hier gaat het dus super.
Bedankt voor je advies!

Het kan dus ook allemaal heel positief aflopen...goed om te horen!
Ik zou heel voorzichtig zijn met kennismaken met het kind. Niet dat ik er vanuit ga dat hij zich een slag in de rondte date en jan en alleman aan z'n kind voorstelt, maar het is gewoon verwarrend en niet goed voor kinderen als ze regelmatig kennis maken met nieuwe vriendinnen van papa die ze daarna misschien niet meer zien. Kinderen hebben veel meer door dan je denkt.

Voelt het goed, en zie jij het ook zitten, dan kun je natuurlijk wel naar de speeltuin gaan.

btw, mijn schoonzusje heeft hetzelfde meegemaakt en dat gaat heel leuk, ze zijn nu met z'n 3-en op vakantie.

Wat jij dus moet doen hangt heel erg van de situatie en jouw eigen gevoel af...
Het kan goed gaan zoals bovenstaande, maar zelf ben ik daar erg terughoudend in. Hoewel onder het mom van elkaar ergens buiten treffen en de desbetreffende meneer voorstellen als een vriend, vast geen traumas zal geven aan een kind. Dus als je elkaar perse wil ontmoeten met het kind erbij, zou ik voor deze weg kiezen.
Rustig aan doen, eerst nog een tijd afspreken zonder kind. Je kent hem pas. Het lijkt me dat je hem eerst beter wilt leren kennen. Verder met het kind ook rustig aan doen. Het kan best zijn dat het kind jou als een indringer ziet. En zeker niet proberen om de moeder rol te gaan spelen, hetgeen natuurlijk niet betekent dat je over je heen moet laten lopen.
Valt me wel op dat mannen daar makkelijker in zijn dan vrouwen met kinderen. Ik zou zelf niet snel een date voorstellen aan mijn kinderen, maar merk van andere mannen met kinderen dat ze het liefste nog hun kind meenemen op de eerste date.

Ook veel mannen zonder kinderen die razendsnel mijn kinderen willen zien. Als ik zeg dat ik niet beschikbaar ben voor bezoek vanwege mijn kinderen die thuis zijn dringen ze toch aan om langs te mogen komen. Ik weiger dat pertinent. Mijn kinderen hou ik strikt gescheiden van mijn priveleven.
Ik zal wel de enige zijn maar ik vind het helemaal niet nodig om zo spastisch met zoiets om te gaan.

Zolang de kinderen 'smorgens geen vreemde man/vrouw in j ebed vinden is het toch niet erg dat ze nieuwe mensen leren kennen?

Je moet niet gaan zitten kleffen waar een kind bij is maar gewoon tijd met elkaar doorbrengen kan toch geen kwaad?

Je wil elkaar leren kennen en de kinderen horen daarbij, zijn een heel belangrijk deel van je leven en dus van jezelf.

Dat stuk wil je toch ook leren kennen?

Kinderen zijn flexibel genoeg en houden er echt geen trauma's aan over.
quote:Stoeptegel schreef op 08 augustus 2009 @ 22:17:

Mijn kinderen hou ik strikt gescheiden van mijn priveleven.huh?
quote:Shiva_ schreef op 08 augustus 2009 @ 22:11:

Ik zou heel voorzichtig zijn met kennismaken met het kind. Niet dat ik er vanuit ga dat hij zich een slag in de rondte date en jan en alleman aan z'n kind voorstelt, maar het is gewoon verwarrend en niet goed voor kinderen als ze regelmatig kennis maken met nieuwe vriendinnen van papa die ze daarna misschien niet meer zien. Kinderen hebben veel meer door dan je denkt.

Voelt het goed, en zie jij het ook zitten, dan kun je natuurlijk wel naar de speeltuin gaan.

btw, mijn schoonzusje heeft hetzelfde meegemaakt en dat gaat heel leuk, ze zijn nu met z'n 3-en op vakantie.

Wat jij dus moet doen hangt heel erg van de situatie en jouw eigen gevoel af...

Dat vind ik dus ook wel inderdaad. Zolang hij het heel erg beperkt heeft kan het natuurlijk. Zelf heb ik mijn scharrels altijd weg gehouden van mijn kinderen en dat ging dus prima. Maar iedere week/maand/kwartaal een ander liefje, dat gaat gegarandeerd mis.

Edit, en mijn vriend heb ik in het begin dus niet weggehouden, maar op de een of andere manier heb ik toen besloten dat het gewoon kon.
Privéleven=liefdesleven neem ik aan?
Mamalief, priveleven niet al te letterlijk opvatten

Ik bedoelde mijn date-leven

En nee ik heb geen enkele behoefte om samen met mijn kinderen en mijn dates gezamenlijk tijd door te brengen. Ik weet na een paar dagen of weken nl absoluut niet of iemand relatiemateriaal is of alleen neukmateriaal.

Mijn kinderen hebben al een groot sociaal leven dat hoeft voor mij niet nog meer aangevuld te worden
M.i. is het verstandig het contact rustig op te bouwen en een goed beeld te krijgen hoe hij zijn kind opvoedt. (Wie weet ben jij het daar helemaal niet mee eens, zou zo maar kunnen...).

Een andere belangrijke factor is een goed beeld te krijgen van hoe het contact met zijn ex is, of jij je daar in kunt vinden, en of jij een bepaalde zeggenschap hebt in hoe de verzorging rondom het kind geregeld is.
hmmm volgens mij is Elninjoo met vakantie. De topic titel gevolgd door een uitroepteken is zo'n beetje haar lijfuitspraak.
quote:ZaraZara100 schreef op 08 augustus 2009 @ 22:42:

M.i. is het verstandig het contact rustig op te bouwen en een goed beeld te krijgen hoe hij zijn kind opvoedt. (Wie weet ben jij het daar helemaal niet mee eens, zou zo maar kunnen...).

Een andere belangrijke factor is een goed beeld te krijgen van hoe het contact met zijn ex is, of jij je daar in kunt vinden, en of jij een bepaalde zeggenschap hebt in hoe de verzorging rondom het kind geregeld is.Ze hebben amper vier keer gedate, lijkt me veel te vroeg om dan al te kijken welke zeggenschap TO in de verzorging kan gaan spelen. Laat TO eerst maar uitzoeken met "vriend"of er genoeg basis is voor een relatie of dat het alleen voor de fun is.
gizz: voor de volledigheid, maar dacht dat dat wel voor de hand lag, dat TO het idee heeft of ze na verloop van tijd bij samenwonen, etc. zij ook iets te zeggen heeft over praktische zaken zoals ophalen, wegbrengen, dat er überhaupt met haar ook kan worden overlegd of het haar uitkomt als het kind niet zoals gewoonlijk zaterdag maar al vrijdag komt (en zij of haar vriend dan dus een dag vrij van het werk moeten nemen). Dat soort dingetjes.

Of dat zij geheel naar hun pijpen moet dansen. Zo bedoel ik het.
quote:kim30 schreef op 08 augustus 2009 @ 21:49:

Ik heb na een paar weken mailen nu 4 keer een date gehad met een leuke man. Hij heeft een kind van drie waarvoor hij om het weekend en 1 dag per week voor zorgt. Hoewel ik steeds meer voor hem begint te voelen merk ik dat ik wel voorzichtig ben. Ik hou van kinderen dus wil niet bij voorbaat al deze relatie afslaan. Ik heb geen ervaring in het hebben van een relatie waarbij een kind van een ander in het spel is. Wat gaat dit voor mij betekenen en gaat het werken? Dat zijn wel vragen die me bezig houden.Ik zou toch moeten ervaren hoe het zal gaan. Dus ik wil er wel voor gaan.

Dit weekend is het kind bij hem. We hebben wel wat gesms-ed en hij heeft me gebeld...en vroeg wat ik van het weekend ging doen. Ik zei dat ik nog geen plannen had...waarop hij zie (het klonk aarzelend) dat ik ook wel daar heen kon komen en we bv naar de speeltuin kunnen gaan. Ik twijfel daar eigenlijk ook wel over want

we kennen elkaar nog maar net en dan al zo'n kind ontmoeten.

Is dat nu wel verstandig. Het is een beetje dubbel want ik wil hem dolgraag zien. Waarschijnlijk zit hij er ook dubbel in..ik vraag hem er van de week naar.

Hebben jullie ervaring met beginnende relaties waarbij een kind in het spel was? Tips zijn ook welkom!

Valt me op dat je spreekt over 'het' kind, 'zo'n' kind alsof je het hebt over iets zonder betekenis voor de vader. Dat het voor jou niks betekent, is logisch. Is jouw kind niet, je kent het niet eens. Maar hoe dit op mij overkomt, is dat het lijkt alsof je verder totaal niet geinteresseerd bent in zijn kind en het meer ziet als een obstakel in jouw net beginnende relatie. Als je hier al van een relatie kunt spreken.

Mijn advies is dan ook om het maar even te laten en verder met hem uit te vogelen of er een serieuze relatie aan het groeien is en dan pas de stap maken om voorzichtig met zijn kind kennis te maken.
Dat is niet zo hoor..dat het voor mij niets betekent! Ik zou haar dolgraag willen ontmoeten maar vind dat ik vooral aan het kind moet denken wat goed is en niet goed. Als het me niets kon schelen dacht ik daar niet zo over na. Ik zie het ook niet als obstakel want anders was ik er niet aan begonnen. Maar ik wil niet dat de relatie uitloopt in een teleurstelling dus wil hier goed mee omgaan.
Dan zou ik nog even wachten met zijn kind ontmoeten als je dit zo voelt.
Ik zou ook eens voorzichtig polsen of hij misschien na deze mislukte relatie, in de toekomst nog wel kinderen met JOU wil hebben. Veel van deze mannen willen dat dus echt neit meer zo graag, omdat ze ze 'al hebben'. Qua van dattum kun je beter een man zonder kinderen aan de haak slaan.

Verder worden meisjes echte vrouwen zodra ze een tijdje kinderen hebben, en hij weet heel goed dat jij ook je meisjesachtige kwijt gaat raken zodra je een eenmaal ook moeder en ouder zult zijn, dat heeft hij vast bij zijn ex al gezien pols maar eens waarom de relatie uit is gegaan misschien ;) . Dus let er op dat je niet alleen een leuk meisje snoepje bent voor een man met kind(eren).....
Bedankt voor de tips!

Wellicht heeft hij er i.d.d. wel even genoeg van om weer opnieuw vader te worden etc...

Ik ga eens voorzichtig bij hem polsen....
Ik heb het zelf wel gedaan. Een relatie beginnen met een man die al een (jong) kind had. Het kind is nooit het probleem geweest, maar er kwam toch uiteindelijk wel wat ingewikkelds bij kijken. De man heeft niet alleen een kind, hij komt ook uit een relatie, en heeft vanwege het kind een eeuwige band met zijn ex. Het kost meestal een aantal jaar om dat contact echt goed te krijgen. Met de gewenste afstand / nabijheid etc. Vaak loopt het in het begin wel redelijk maar de komst van serieuze partners bij de een of beiden, veranderd ook vaak weer een hoop. En daar komt wel gedoe bij kijken. Uit elkaar gaan als je een kind hebt gaat de meeste mensen nou eenmaal niet in de kouwe kleren zitten.

Verder heb ik zelf alle stiefmoeder fouten uit het boekje wel gemaakt. Teveel bemoeien, denken dat je het beter weet, noem het maar op. Ook dat is overgegaan, maar het was een stuk moeilijker dan ik dacht.

Dus eigenlijk is mijn advies, je kunt het best doen, bij mij is het uiteindelijk ook goed gegaan, maar het is wel moeilijk. Het is makkelijker naarmate de rolverdeling duidelijker is en het contact/samenwerking tussen de ex-partners beter is.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Ik kan alleen maar zeggen dat je genieten moet van deze tijd!!!Verliefdheid is zo vreselijk leuk .. ga niet meteen de meest nare dingen bedenken die kunnen gebeuren omdat hij een kind heeft.

Geniet van elkaar...en doe gewoon wat je hart je ingeeft!!
quote:kim30 schreef op 09 augustus 2009 @ 09:23:

Dat is niet zo hoor..dat het voor mij niets betekent! Ik zou haar dolgraag willen ontmoeten maar vind dat ik vooral aan het kind moet denken wat goed is en niet goed. Als het me niets kon schelen dacht ik daar niet zo over na. Ik zie het ook niet als obstakel want anders was ik er niet aan begonnen. Maar ik wil niet dat de relatie uitloopt in een teleurstelling dus wil hier goed mee omgaan.Je klinkt niet helemaal enthousiast hier inderdaad. Als je nu al denkt in teleurstellingen zou ik je willen adviseren nog eerst een tijd te gaan daten zonder zijn kindje erbij.
quote:Madhe schreef op 09 augustus 2009 @ 11:56:

[...]

Je klinkt niet helemaal enthousiast hier inderdaad. Als je nu al denkt in teleurstellingen zou ik je willen adviseren nog eerst een tijd te gaan daten zonder zijn kindje erbij.Het is wel erg vreemd als ze wel enthousiast zou zijn over een kind wat ze niet kent. Of over een situatie die ze niet kent. Ik zou toch even wachten om meteen met kind en al iets af te spreken. Maar meer om elkaar eerst beter te leren kennen.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven