nieuwe vriend met kind....vragen om problemen??

08-08-2009 21:49 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb na een paar weken mailen nu 4 keer een date gehad met een leuke man. Hij heeft een kind van drie waarvoor hij om het weekend en 1 dag per week voor zorgt. Hoewel ik steeds meer voor hem begint te voelen merk ik dat ik wel voorzichtig ben. Ik hou van kinderen dus wil niet bij voorbaat al deze relatie afslaan. Ik heb geen ervaring in het hebben van een relatie waarbij een kind van een ander in het spel is. Wat gaat dit voor mij betekenen en gaat het werken? Dat zijn wel vragen die me bezig houden.Ik zou toch moeten ervaren hoe het zal gaan. Dus ik wil er wel voor gaan.

Dit weekend is het kind bij hem. We hebben wel wat gesms-ed en hij heeft me gebeld...en vroeg wat ik van het weekend ging doen. Ik zei dat ik nog geen plannen had...waarop hij zie (het klonk aarzelend) dat ik ook wel daar heen kon komen en we bv naar de speeltuin kunnen gaan. Ik twijfel daar eigenlijk ook wel over want

we kennen elkaar nog maar net en dan al zo'n kind ontmoeten.

Is dat nu wel verstandig. Het is een beetje dubbel want ik wil hem dolgraag zien. Waarschijnlijk zit hij er ook dubbel in..ik vraag hem er van de week naar.

Hebben jullie ervaring met beginnende relaties waarbij een kind in het spel was? Tips zijn ook welkom!
Rustig aandoen. Dat is mijn advies. Kinderen pikken veel op en zijn flexibel, maar je moet er heel voorzichtig mee omgaan (dat is mijn mening).

Een dag speeltuin kán, maar laat je dan voorstellen als een vriendin. Jullie kennen elkaar net en weten nog niet eens of jullie een relatie me elkaar willen. Met gewoon een gezellige dag is niets mis natuurlijk!

Zelf heb ik me helemaal niet aan mijn eigen advies gehouden. Mijn vriend heb ik na anderhalve week voorgesteld als een vriend (toen was het natuurlijk ook nog helemaal niet duidelijk of we een relatie zouden krijgen), maar mijn kind riep meteen; Jij bent verliefd op mijn mama en jij wil met haar trouwen.