nogsteeds erg lastig/moeilijk....

13-08-2009 20:19 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi lieve forumsters

Het is niet echt vreemd heb ik begrepen, maar ik ben nogsteeds bezig met het verwerken van mijn relatiebreuk (al ruim een half jaar). Het gaat sowieso al stukken beter en doe nu echt de dingen die IK wil doen. Ik zie nu pas in dat ik 3,5 jaar in een hele verkeerde/foute relatie heb gezeten. Heb zeker 100% het bezef dat ik hem nooit meer terug wil! Toch zit er gek genoeg nog wel gevoelens voor deze man. Maar wat valt er dan nog te verwerken?! Nja de pijn die hij mij heeft aangedaan (manipulatie, mij alleen zien staan als het hem uitkwam, geestelijk laten vernederen/kleineren, agressiviteit, typerende narcistische trekjes) Dit is voor mij nogsteeds erg moeilijk te begrijpen, omdat ik inmiddels vind en inzie dat ik dat niet waard ben geweest.

Natuurlijk was ik er zelf bij in deze relatie en heb "het laten gebeuren". En heb er uit geleerd nooit meer zo over me heen laten lopen. Ookal gaf ik 10000x heel duidelijk aan wat ik er van vond en waarom. Hij gaf me gelijk in woorden maar de daden kwamen er nooit. Tja en wat zeggen woorden dan nog! Ik voel me gebruikt of beter gezegd misbruikt en ik heb het laten gebeuren! Neem het mezelf ook nog kwalijk ook en dat terwijl ik de enige was die voor betere tijden vocht. Had veel eerder weg moeten rennen (ook geprobeert maar weer omgepraat).

Vindt het nogsteeds moeilijk om alles op een rijtje te zetten en vooruit te kijken inplaats van achteruit. En te zien dat hij 3 weken later "gelukkig" is met zijn nieuwe vriendin. Ik ben nogsteeds eigenlijk puin aan het ruimen.

Maar eigenlijk moet het me niet meer uitmaken. Moet het me niks meer kunnen schelen. Gebeurt is gebeurt. Maar het lukt me niet om los te komen. Vindt het heel erg moeilijk!

Weet niet wat ik er precies mee wil. Wil mijn verhaaltje in ieder geval even kwijt hier.
Bibi, ik denk dat je goed bezig bent hoor! Herken wel het eea en zelfs na meer dan een jaar, in een geweldig leuke nieuwe relatie, kan ik nog van die 'opvliegers' krijgen waarin ik mezelf verwijt dat ik zo lang (ook 3,5 jaar) bij mijn ex gebleven ben, dat ik zo stom ben gbeweest en wat niet al.

Mijn remedie: gewoon over laten waaien, er doorheen gaan en het wordt steeds beter. Makkelijk praten omdat ik al wat verder ben dan jij, maar het kan echt!
Bedankt voor de sneller reactie Tammetuk! Ik was mezelf ook helemaal kwijt. Dat kosten ook erg veel tijd om mezelf weer terug te vinden en mijn leven weer een beetje structuur te geven (woonde namelijk bij hem in en ben uiteraard direct bij hem vertrokken). Was ook vrijwel al mijn vriendinnen en vriendschappen kwijt. Gelukkig had ik die snel weer opgepakt. Bezef ook dat ik misschien zelfs wel net optijd eruit ben gestapt.

Wil het ook gewoon allemaal te graag dat het alla minuut klaar is, maar zo werkt het helaas niet.
1 x is wel genoeg
anoniem_81734 wijzigde dit bericht op 13-08-2009 20:33
Reden: dubbel post
% gewijzigd
hai bibi, klote he, zulke relaties? heb ook een hele foute achter de rug (alcoholist) en dit heeft me nog heel lang dwars gezeten. ik ben eens met iemand gaan praten hierover en dat heeft al flink opgelucht. de techniek RET heeft me hierin goed geholpen. hiermee kun je gedachtes als het ware ombuigen van irreeel naar reeeel waardoor je vaak een andere kijk op het geheel krijgt.

zelf heb ik ook een brief geschreven als afscheid, deze heb ik natuurlijk niet opgestuurd. ook heb ik het hele verhaal heel uitgebreid verteld aan mijn huidige vriend, dit luchtte ook erg op. door al deze dingen te doen is het als het ware alsof je in een verstopt putje roert, waarna alles weer goed doorspoelt (mooi gezegd he, hihi).

misschien heb je er iets aan, hoe je het ook aan zult pakken, ik hoop dat je eruit komt voor jezelf! want het draait allemaal om jou!
quote:siesa schreef op 13 augustus 2009 @ 20:56:

hai bibi, klote he, zulke relaties? heb ook een hele foute achter de rug (alcoholist) en dit heeft me nog heel lang dwars gezeten. ik ben eens met iemand gaan praten hierover en dat heeft al flink opgelucht. de techniek RET heeft me hierin goed geholpen. hiermee kun je gedachtes als het ware ombuigen van irreeel naar reeeel waardoor je vaak een andere kijk op het geheel krijgt.

zelf heb ik ook een brief geschreven als afscheid, deze heb ik natuurlijk niet opgestuurd. ook heb ik het hele verhaal heel uitgebreid verteld aan mijn huidige vriend, dit luchtte ook erg op. door al deze dingen te doen is het als het ware alsof je in een verstopt putje roert, waarna alles weer goed doorspoelt (mooi gezegd he, hihi).

misschien heb je er iets aan, hoe je het ook aan zult pakken, ik hoop dat je eruit komt voor jezelf! want het draait allemaal om jou!

Thnx! Ik zal eens informeren over dat RET. Ik heb zelf al via de dokter een doorverwijzig gekregen naar een psycholoog. Heb nog geen actie ondernomen, maar ben vanplan dit zeker te doen! Ik merk gewoon dat als ik mijn verhaal heb gedaan dat het erg oplucht voor een tijdje en daarna val ik een beetje terug en moet ik opnieuw mijn verhaal doen om me weer beter te voelen.

Heb altijd het idee dat mensen om mij heen daar een beetje gek van worden. Denk dat een psycholoog daar ook een andere kijk op heeft en mij beter kan adviseren en eventueel sturen.
Hey Bibi,

Ik denk dat het goed is als je ook 'externe' hulp zoekt inderdaad. Ik herken ook wat je schrijft 'even praten is weer even weg'. Maar ja, je vrienden en familie zijn er op een gegeven moment ook wel klaar mee... (hoewel je je daar niet op moet verkijken, de mijne hadden echt eeeeeeeuwig geduld!). Ik heb een paar sessies bij een haptonoom gehad, dat was voor mij heel goed.

Wat ook heel erg heeft geholpen was mezelf weer aantrekkelijk vinden. Dat was ik kwijtgeraakt in de relatie met mijn ex. Nu weet ik: ik heb geen man nodig om me aantrekkelijk tevoelen, maar als mijn man me niet aantrekkelijk vind, is er iets grondig mis. En o, wat vind ik mezelf vaak leuk voor de spiegel...
Vervelend zeg, denk dat iedereen dit wel herkend.

Ik probeer altijd maar aan de negatieve dingen te denken, ipv. de leuke. Dat maakt het al makkelijker. Vaak helpt het ook om te bedenken: mis ik nu Hem, of mis ik iemand?
quote:Tammetuk schreef op 14 augustus 2009 @ 17:05:

Hey Bibi,

Wat ook heel erg heeft geholpen was mezelf weer aantrekkelijk vinden. Dat was ik kwijtgeraakt in de relatie met mijn ex. Nu weet ik: ik heb geen man nodig om me aantrekkelijk tevoelen, maar als mijn man me niet aantrekkelijk vind, is er iets grondig mis. En o, wat vind ik mezelf vaak leuk voor de spiegel... Je zegt precies zoals het is idd! Ik voelde me alleen leuk als hij mij leuk vond en dat aangaf. Moet ook echt mezelf weer leuk/mooi/aantrekkelijk etc gaan vinden. Tis wel moeilijk maar opzich goed aan te werken natuurlijk! Heb nu ook echt al vaak het idee dat ik niemand nodig heb, want mijn leven deel ik zelf in en bepaal ik zelf. Dat lucht mij echt super erg op!
quote:siepeltrien schreef op 14 augustus 2009 @ 18:57:

Vervelend zeg, denk dat iedereen dit wel herkend.

Ik probeer altijd maar aan de negatieve dingen te denken, ipv. de leuke. Dat maakt het al makkelijker. Vaak helpt het ook om te bedenken: mis ik nu Hem, of mis ik iemand?

Ik heb een waslijst aan negatieve dingen en punten over hem, maar toch is dat op de een of andere manier niet voldoende ofzo.

En wat ik eigenlijk echt mis is idd iemand en niet hem!
Klopt wat siepeltrien zegt, velen herkennen dit wel. Voelde me ook een zeur omdat ik het maar niet leek te verwerken ook al was ik degene die er een punt achter had gezet.

Ik had in die periode (een maand geleden zat ik er nog een beetje in) niet gedacht dat ik er op een dag helemaal klaar mee zou zijn maar dat ben ik wel. Ik wil je een hart onder de riem steken...want ook jou gaat het lukken je door deze kutgevoelens heen te worstelen.

Er is ook zoveel gebeurd en gezegd in zo'n relatie. Dat gaat je niet in de koude kleren zitten. De "waaroms" vlogen zovaak door mijn hoofd. En wat ik het meest irritante vond was dat er nog zoveel gevoel zat terwijl ik rationeel niks meer met hem te maken wilde hebben. Tegen mijn ratio in moest ik op een gegeven moment wel toegeven dat ik nog van hem hield. Iets wat ik niet wilde maar wat wel zo was. Dus met al mijn kracht werkte ik mezelf tegen in het verwerkingsproces door EN snel van het gevoel af te zijn EN te ontkennen dat ik nog van hem hield.

Accepteer wat je voelt, bedenk dat hoe klote het nu ook is dat er echt wel een dag dat het voorbij is. Dat was 1 ding wat ik toen wel wist alleen ging het niet snel genoeg

Wat ook meespeelde bij mij was dat ik hem nog dagelijk op de werkvloer tegenkwam. Gelukkig is dit niet meer het geval en dat heeft zeker geholpen om het af te kunnnen sluiten.

Hopelijk neem je snel contact op met die psycholoog zodat je voor jezelf op een rijtje krijgt waar je tegenaan liep en hoe je bepaalde patronen kunt doorbreken. Want hoe hard het ook klinkt, ook jij hebt je aandeel gehad al is het alleen maar omdat je iets zocht bij een ander wat alleen jij jezelf kunt geven.

Sterkte met verwerken meid en doe zo vaak als je wilt je verhaal. Schrijf het van je af (dagboek/topic) het zal zeker opluchten!
@ Sency12: Thnx voor je fijne reactie 't doet me goed!!
tijd heelt alle wonden... en het gekke is dat dat ook het geval is. Alleen het duurt zo verdomde lang.

Ik probeer soms wel terug te denken hoe ik me een maand geleden voelde.. en dan merk ik wel dat er verschil in zit.

Ik zie mijn ex nu elke dag nog op het werk, wat het wat lastig maakt en het is ook niet uit te sluiten dat het goed komt. Maar ik heb mijn eigen plan getrokken omdat hij twijfelde. En dat moeten we natuurlijk niet hebben.

Het is lastig om met iemand te werken waar je van houd, maar ook dat went zelfs. Heel vreemd..

Afstand en rust en tijd voor jezelf is ook ontzettend belangrijk. Anders krijg je weer het vluchtgedrag.

Maar zo te lezen ben je al een heeeel eind.. echt goed van je!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven