Nooit tijd voor mij!

03-03-2010 21:45 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik moet het effe kwijt hoor, maar ik ben zo teleurgesteld in een vriendin van mij. Eerst woonden we in dezelfde stad en zagen we elkaar elke dag, maar nu ik in een andere stad woon lijkt het onmogelijk om nog vriendinnen te zijn.

Ik ga zaterdag naar mijn oude woonplaats en mailde haar of we misschien een hapje konden gaan eten. Eerst kon het wel, mail ik haar vandaag "nee, kan ineens niet meer, want manlief had al iets met andere kennissen afgesproken...of we dan s'middags iets konden afspreken". Prima zeg ik, maar omdat mijn kinderen er dan bij zijn liever wel bij haar thuis en niet in een cafe (niet zo handig met 4 kids). Antwoord terug: manlief heeft haar ineens nodig bij het maken van de hapjes en dat is niet handig met wijndrinkende vrouwen en 4 extra kids (zij hebben zelf ook twee kids).

Ik weet, klinkt op zich allemaal niet zo erg, maar dit is de zoveelste keer dat ik afgewimpeld wordt. We hebben het er ookal eens over gehad, dat ik vond dat alles meer prioriteit had boven mij. Dat geeft zo'n klotegevoel. Het is ook echt niet dat ze daar de enige is die ik bezoek. Ga ook vaak bij andere vriendinnen langs en die hebben wel tijd. Ik denk dat ik haar af moet schrijven als vriendin, het initiatief bij haar leggen, maar weetje, als zij dan bij mij langs zou komen na een hele tijd, zou ik toch ook die tijd vrij maken voor haar. En ik weet niet of ik daar dan nog zo'n zin in zou hebben. Voel me er echt slecht over. Heb helemaal geen zin om ruzie te maken. Maar sinds wanneer gaat hapjes maken met je echtgenoot voor een wijntje drinken met een vriendin die je al een maand of drie niet hebt gezien. Bovendien sluit het één het ander toch niet uit, of zie ik dat nu verkeerd???? Ik weet het niet hoor!
quote:ivy1970 schreef op 04 maart 2010 @ 08:58:

@Dibbes1

Maar wat jij schrijft over die vriendin die je nooit meer ziet, als die langs komt dat ze dan meteen weer een dikke knuffel krijgt, dat kan ik niet hoor. Misschien ben ik iets wrokkiger. Klinkt niet fijn om dat over mezelf te schrijven.

Ivy, zus weet zelf heel goed dat ze het af laat weten. Berichtjes of er iets is heb ik dan ook nooit ontvangen. Dat zegt ze ook tegen haar zus (jongste). En jongste zus zegt ook; joh, ze roept al zo vaak dingen en nooit gebeurt er iets. Dus maak ik me daar niet druk over.

Moet ze zelf weten tenslotte.

Ik vind dat je haar best kunt laten weten dat je er niet van houdt dat er elke keer zo met je tijd wordt omgegaan. Dat jij die ook dan anders had kunnen invullen omdat je rekening houdt met haar komst.
quote:lichtbron schreef op 04 maart 2010 @ 12:12:

O,sorry dan heb ik niks gezegd..

Dan ben ik bang dat zij de vriendschap niet zo serieus meer neemt.En lijkt mij dat als het innitiatief niet van jou uitgaat dat het doodbloedt.Geeft niks
Misschien heeft je vriendin meerdere vriendinnen en lukt het haar niet om voor ieder genoeg tijd vrij te maken? Dat probleem heb ik namelijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven