Nutteloze man/vrouw associaties

08-09-2021 23:14 690 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn man vertelde net, bij thuiskomst na een werkgerelateerd etentje, dat hij nog net niet uitgelachen, maar wel vreemd aangekeken was door ober en door collega's omdat hij... Een witte wijn bestelde. En dat is een vrouwendrankje. :roll:

Aanzet voor een luchtig topic: wie toept over, met een minstens zo nutteloos onderscheid tussen mannen- en vrouwenzaken?
Alle reacties Link kopieren
dianaf schreef:
27-10-2021 13:39
Zeker. Misschien ook dat ik er ook nog te jong voor was toen het uitgezonden werd. En nu is het te ouderwets? Te traag?
Sowieso zitten er in oudere tv shows vaak dingen die nu niet meer oke zijn.

https://www.buzzfeed.com/elliewoodward/ ... roblematic
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
27-10-2021 14:08
Sowieso zitten er in oudere tv shows vaak dingen die nu niet meer oke zijn.

https://www.buzzfeed.com/elliewoodward/ ... roblematic
In dit geval blijkbaar ook dingen die toen al ook niet als oké werden gezien.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Ik kijk nu met kromme tenen naar Je huis op orde op SBS6. De man des huizes maakt opmerkingen over klussen dat volgens hem echt iets is voor mannen en vrouwen kunnen dat niet begrijpen. Hij heeft pas leren koken en wassen na zijn scheiding en dat laat hij klinken alsof dat logisch is. Een van de zoons krijgt van het programma een 'stoere jongenskamer'. :cry:

Edit: Het werd nog erger. De jongetjes in het gezin kregen een gereedschapskist om papa te kunnen helpen met klussen. Ook was er een gamehoek 'voor de mannen', aldus Viktor. Sophietje kreeg een roze prinsessenkamer en in de woonkamer een hoekje waar ze zoet kon kleuren. Voorheen sliep één van de jongens in het roze kamertje. "Dat vind je zeker helemaal niks hé, al dat roze?"

Echt tenenkrommend!
Ik vind hier dingen van.
Alle reacties Link kopieren
Sabeltandcavia schreef:
27-10-2021 22:21
Ik kijk nu met kromme tenen naar Je huis op orde op SBS6. De man des huizes maakt opmerkingen over klussen dat volgens hem echt iets is voor mannen en vrouwen kunnen dat niet begrijpen. Hij heeft pas leren koken en wassen na zijn scheiding en dat laat hij klinken alsof dat logisch is. Een van de zoons krijgt van het programma een 'stoere jongenskamer'. :cry:

Edit: Het werd nog erger. De jongetjes in het gezin kregen een gereedschapskist om papa te kunnen helpen met klussen. Ook was er een gamehoek 'voor de mannen', aldus Viktor. Sophietje kreeg een roze prinsessenkamer en in de woonkamer een hoekje waar ze zoet kon kleuren. Voorheen sliep één van de jongens in het roze kamertje. "Dat vind je zeker helemaal niks hé, al dat roze?"

Echt tenenkrommend!
Hadden de kinderen zelf nog wat in te brengen?
Alle reacties Link kopieren
O die heb ik gister ook gezien. :facepalm:
Ook dat 100x herhalen dat je gereedschap natuurlijk niet dagelijks gebruikt.

En dochter van 14 was al zo volwassen :cry:
Ja die heeft in t huis van pa het volwassen gedeelte wat pa vergat te zijn opgepakt :|
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf mijn huis verbouwd. Timmeren, isoleren, elektra aanleggen, schilderen ... helemaal zonder piemel. En ik ken nog meer dames van mijn leeftijd die dat doen en kunnen, alleen al hier op het forum. Mijn tenen staan nog steeds krom na die uitzending van gisteren.
Ik vind hier dingen van.
Alle reacties Link kopieren
Sabeltandcavia schreef:
28-10-2021 20:39
Ik heb zelf mijn huis verbouwd. Timmeren, isoleren, elektra aanleggen, schilderen ... helemaal zonder piemel. En ik ken nog meer dames van mijn leeftijd die dat doen en kunnen, alleen al hier op het forum. Mijn tenen staan nog steeds krom na die uitzending van gisteren.
:rofl: :cheers:
don't watch the movie, read the book
Alle reacties Link kopieren
ldp schreef:
09-09-2021 16:01
Maar zo lang die avonden als eerste uitverkocht zijn, vrouwen het toch wel erg fijn vinden al een man voor hun de banden van hun auto oppompt, hun eigen man niet met een roze trui of witte wijn willen zien, zelf een klein boodschappenautootje zo lekker handzaam vinden om te parkeren (maar waar laten ze dan de boodschappen in zo'n klein pokke autootje) en de verzorging van de kinderen of het huis niet uit handen kunnen geven aan hun eigen echtgenoot, moeten we dit ook onszelf aanrekenen.
Ik denk dat ik dit ben. Ik vind ladynight avonden met vriendinnen heel gezellig en eindelijk weer gezellig met de meiden ergens heen. Romantische comedies hou ik ook van. Banden pompen kan ik zelf maar meestal heeft mijn vriend dat al voor me gedaan. Net als mijn auto wassen bijvoorbeeld. Vind hij leuk. Ik vind er geen zak aan. Ik heb een kleinere auto dan mijn vriend maar wel een luxere. Ik hou echt niet van rijden in een grote auto. Niet alleen met parkeren... ik vind het gewoon niks.

Mijn vriend en ik verdelen het huishouden wel en hij doet vaak nog meer dan mij. Mijn vriend drinkt niet maar ik drink wijn. Als we koffie drinken drink ik cappuccino. Ik voel me gewoon goed bij sommige dingen die blijkbaar typisch vrouwelijk zijn. Ik hou ook van jurkjes en rokken. Ik voel me ook niet beperkt doordat ik typisch mannelijk of vrouwelijk zou zijn. Sommige dingen trekken nu eenmaal meer vrouwen aan dan mannen.

Ik kan dan weer wel echt heel goed klussen. Maar dat heb ik van mijn vriend geleerd. Die is aannemer. En ik vind het leuk want ik hou van creatief zijn. Dus ik heb hem gevraagd om me alles te leren en dat vond hij echt heel leuk.
Alle reacties Link kopieren
Er is volgens mij niets mis mee om als vrouw dingen (erg) leuk te vinden die bekend staan als 'typisch vrouwelijk' Het is wel jammer als mensen zich daardoor laten beperken. Het is ook jammer als kinderen in een bepaalde richting geduwd worden, door verwachtingen die de ouders en omgeving hebben.
En dat 'duwen' is dus ook zeggen dat een meisje geen brandweervrouw kan zijn of een jongen geen jurkje aan mag en 'natuurlijk' niet met My little pony speelt. Ik noem maar wat.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Overigens is (in mijn ogen) het woordje 'gewoon' ook al vaak onbewust sturend.

Mijn dochter heeft 'gewoon' een roze kamer
Mijn zoon zit 'gewoon' op voetbal.

versus Mijn zoon zit op ballet (dus niet gewoon?) en mijn dochter heeft een kamer met raceautos.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
https://www.nu.nl/buitenland/6164873/eu ... kheid.html

De Europese Unie boekt maar langzaam vooruitgang op het gebied van gendergelijkheid, blijkt uit donderdag gepubliceerd onderzoek van het Europees Instituut voor gendergelijkheid (EIGE). Door de coronapandemie zal dit voorlopig ook niet veranderen, verwacht de in Litouwen gevestigde organisatie.

Vrouwen zijn bijvoorbeeld oververtegenwoordigd in de gezondheidszorg en hebben daardoor meer kans op infectie, terwijl met het coronavirus besmette mannen een hoger risico op ziekenhuisopname lopen.

Tijdens de pandemie zijn de ongelijkheden in onbetaald werk voor met name het huishouden, zorg voor kinderen en de thuiszorg toegenomen: vrouwen hebben die taken in nog grotere mate dan voor de pandemie op zich genomen.

Maar volgens het onderzoek is de grootste ongelijkheid tussen mannen en vrouwen nog steeds het verschil in het aantal leidinggevende posities. Vooral in de politiek en het bedrijfsleven zijn er nog steeds beduidend minder vrouwen dan mannen aan de top te vinden. Ook op de andere vijf onderzochte gebieden - werk, geld, vrije tijd, kennis en gezondheid - verloopt de vooruitgang traag.

EU scoort nauwelijks hoger in Equality Index
De Europese Unie scoorde als geheel 68 punten op een schaal van 100 punten in de Gender Equality Index 2021. Dat is 0,6 punt hoger dan vorig jaar. In dit tempo zal het bijna drie generaties duren om volledige gendergelijkheid te bereiken, aldus de studie.

Zweden (83,9 punten) en Denemarken (77,8 punten) blijven koplopers op het gebied van gendergelijkheid binnen de EU. Nederland staat met 75,9 punten op de derde plaats. Griekenland doet het met 52,5 punten het beroerdst.

De meeste vooruitgang boekten Nederland, Luxemburg en Litouwen, terwijl Slovenië als enige van de 27 EU-landen achteruitging.
.
anoniem_655378b1f007f wijzigde dit bericht op 04-11-2021 20:40
Reden: foutje
0.00% gewijzigd
Ik had als 16-jarige een crossbrommer, als enige meisje in de wijde omstreken. Ik crosste altijd met een groep jongens, die stuk voor stuk regelmatig aangehouden en bekeurd werden voor te hard rijden, geen helm op, opgehoogde brommer enz.

Ik werd ook aangehouden, en dan vooral voor de helm die ik nooit droeg (kapsel mocht niet plat gaan zitten :facepalm: ) , maar nog nooit een bekeuring daarvoor gekregen. Mijn brommer was opgehoogd en opgevoerd en dat werd ook altijd door de vingers gezien. Omdat ik een meisje was.
'Volgende keer helmpje op hè meisje'. :P
Alle reacties Link kopieren
Boomvalkje schreef:
05-11-2021 09:32
Ik had als 16-jarige een crossbrommer, als enige meisje in de wijde omstreken. Ik crosste altijd met een groep jongens, die stuk voor stuk regelmatig aangehouden en bekeurd werden voor te hard rijden, geen helm op, opgehoogde brommer enz.

Ik werd ook aangehouden, en dan vooral voor de helm die ik nooit droeg (kapsel mocht niet plat gaan zitten :facepalm: ) , maar nog nooit een bekeuring daarvoor gekregen. Mijn brommer was opgehoogd en opgevoerd en dat werd ook altijd door de vingers gezien. Omdat ik een meisje was.
'Volgende keer helmpje op hè meisje'. :P
Lol... Mijn vriendin zat een keer eerste klas terwijl ze tweede kaartje had. Zij mocht blijven zitten, maar de jongens iets verderop moesten wel weg (zelfde situatie qua kaartjes). Opmerkelijk.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij heeft Heineken meegelezen. Ze hebben nu een reclame waarin je ziet dat het barpersoneel de man iedere keer het biertje geeft en de vrouw de cocktail en dat ze dan ruilen.
Ze sluiten af met: Mannen drinken ook cocktails.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven