omgangsregeling gezeik
zondag 11 februari 2018 om 00:29
Mensen leren soms pas om verantwoordelijkheid te nemen als je ophoudt om hun problemen voor ze op te lossen.
Vinden de kinderen het heel vervelend bij opa? Zo niet, dan zou ik hem voortaan zelf maar een oplossing buiten jou om laten zoeken als hij zo nodig twee avonden weg wil in zijn weekend. En verder gewoon niet meewerken aan zaken die buiten de afspraken om gaan.
Het is een paardenmiddel, maar beter een korte tijd niet zo leuk voor de kinderen dan op de lange termijn steeds meer ergernis over de onbetrouwbaarheid van pa, wat ook niet leuk voor de kinderen is.
En misschien kun je de afspraak dat de kinderen gebracht worden voorlopig omzetten in een afspraak dat ze gehaald worden? Dan weet je zeker dat de kids niet alleen over straat hoeven. Of is dat in de praktijk niet handig? Geen idee hoor. Dat weten andere gescheiden ouders vast beter.
Vinden de kinderen het heel vervelend bij opa? Zo niet, dan zou ik hem voortaan zelf maar een oplossing buiten jou om laten zoeken als hij zo nodig twee avonden weg wil in zijn weekend. En verder gewoon niet meewerken aan zaken die buiten de afspraken om gaan.
Het is een paardenmiddel, maar beter een korte tijd niet zo leuk voor de kinderen dan op de lange termijn steeds meer ergernis over de onbetrouwbaarheid van pa, wat ook niet leuk voor de kinderen is.
En misschien kun je de afspraak dat de kinderen gebracht worden voorlopig omzetten in een afspraak dat ze gehaald worden? Dan weet je zeker dat de kids niet alleen over straat hoeven. Of is dat in de praktijk niet handig? Geen idee hoor. Dat weten andere gescheiden ouders vast beter.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.
zondag 11 februari 2018 om 00:38
Tja je wist dit en je zult een weg moeten vinden om hiermee om te gaan want veranderen gaat hij niet. Ik zou contact wat zakelijker houden en beperken, gaat er iets mis (afspraak vergetem bijvoorbeeld) dan ben jij niet bereikbaar en moet hij het zelf oplossen. Niet in discussie gaan want je bent niet meer in relatie met elkaar. Zakelijk houden dus en hem ook aanspreken op een neutrale manier. Jullie klinken namelijk nog als een stel. En dat gaat niet werken.
zondag 11 februari 2018 om 01:01
Op één of andere manier heb je wel kinderen op de wereld gezet met deze kleuter.
En als je 18 jaar bent samen geweest en spreekt over BSO (kinderen zitten dus op de lagere school) kon je toch een héél klein beetje inschatten hoe ie was.
Ik zou hem de eerste tijd gewoon maar met zijn hoofd tegen de muur laten knallen.
De kinderen maken vanzelf wel een opmerking naar hem toe over het missen van hun sport of dat ze geen zin hebben in 't zoveelste weekend bij opa.
"Zeikerd" en andere dergelijke opmerkingen? Eén oor in, ander oor uit.
En als je 18 jaar bent samen geweest en spreekt over BSO (kinderen zitten dus op de lagere school) kon je toch een héél klein beetje inschatten hoe ie was.
Ik zou hem de eerste tijd gewoon maar met zijn hoofd tegen de muur laten knallen.
De kinderen maken vanzelf wel een opmerking naar hem toe over het missen van hun sport of dat ze geen zin hebben in 't zoveelste weekend bij opa.
"Zeikerd" en andere dergelijke opmerkingen? Eén oor in, ander oor uit.
zondag 11 februari 2018 om 01:07
Sterkte gewenst, wees maar blij dat je niet meer met hem samen woont. Het is zijn manier om nog de boel te verwerken ofzo, hij is blijkbaar gewend zo tegen je te doen en dat jij voor hem denkt. Blijf doorgaan met zakelijk zijn, en ik denk dat hij er mee op gaat houden als hij merkt dat het weinig effect heeft en hij ook wat meer gewend is aan de situatie. En er hopelijk wat beter in wordt om de boel draaiende te houden.
zondag 11 februari 2018 om 01:39
Ja, dit is vervelend. Maar het klinkt ook alsof hij het niet anders doet dan hij al die jaren heeft gedaan. Je denkt misschien dat door te scheiden je van hem af bent, maar je bent alleen van hem af als liefdespartner en niet als vader van jullie kinderen, niet als partner in het ouderschap. Blijf hem op zijn verantwoordelijkheid en de afspraken wijzen. Dan ben je maar een 'zeikerd' volgens hem, lekker belangrijk, ene oor in, andere oor uit.
Je geeft aan dat de kinderen pas een paar keer zijn geweest. Ik denk dat op dit moment nog wel gewoon nodig is dat je hem inderdaad helpt herinneren aan de afspraken, en dan wel in de zin van 1 overdracht op de dag waarop ze naar hem gaan, niet dat je hem continu moet bellen of hij er vanmiddag wel aan denkt ofzo. En tsja 'wegbrengen komt niet zo goed uit, kan jij ze halen?' kan je ook gewoon met 'nee' beantwoorden. En geen problemen voor hem gaan oplossen omdat jij het liever anders ziet. Hij zal het toch nooit gaan doen zoals jij het wil, maar dat hoort er ook een beetje bij als je gaat scheiden.
Daarnaast heeft het vinden van jullie weg met een ouderschapsplan ook gewoon echt tijd nodig, jullie doen dit pas een paar keer. Hou jij je aan de afspraken. Is het per se erg dat kinderen een weekend naar Opa gaan? Is het per se erg als papa wat komt ophalen bij jou? Het is niet erg handig, maar ook weer niet schadelijk. Deze man gaat niet na 18 jaar opeens 180 graden veranderen en de droomvader uithangen. Dat zou ook een bizarre verwachting zijn als je de zorg voor de kinderen niet eens aan hem toe vertrouwde toen jullie wél een relatie hadden.
Heeft hij nog steeds de wietverslaving?
Je geeft aan dat de kinderen pas een paar keer zijn geweest. Ik denk dat op dit moment nog wel gewoon nodig is dat je hem inderdaad helpt herinneren aan de afspraken, en dan wel in de zin van 1 overdracht op de dag waarop ze naar hem gaan, niet dat je hem continu moet bellen of hij er vanmiddag wel aan denkt ofzo. En tsja 'wegbrengen komt niet zo goed uit, kan jij ze halen?' kan je ook gewoon met 'nee' beantwoorden. En geen problemen voor hem gaan oplossen omdat jij het liever anders ziet. Hij zal het toch nooit gaan doen zoals jij het wil, maar dat hoort er ook een beetje bij als je gaat scheiden.
Daarnaast heeft het vinden van jullie weg met een ouderschapsplan ook gewoon echt tijd nodig, jullie doen dit pas een paar keer. Hou jij je aan de afspraken. Is het per se erg dat kinderen een weekend naar Opa gaan? Is het per se erg als papa wat komt ophalen bij jou? Het is niet erg handig, maar ook weer niet schadelijk. Deze man gaat niet na 18 jaar opeens 180 graden veranderen en de droomvader uithangen. Dat zou ook een bizarre verwachting zijn als je de zorg voor de kinderen niet eens aan hem toe vertrouwde toen jullie wél een relatie hadden.
Heeft hij nog steeds de wietverslaving?
zondag 11 februari 2018 om 02:04
Ik denk dat zijn wietverslaving de oorzaak is van alles wat je benoemd in je OP...
Kort door de bocht genomen dan, maar ook de reden waarom je van hem gescheiden bent. Alsof je zijn moeder was....
Vraag aan bv Jellinek hoe je het beste met zijn gedrag om kan gaan, of een andere instantie die ook familie en naasten probeert te helpen/adviseren en weten waar je mee moet dealen.
Goed dat je voor jezelf en je kinderen hebt gekozen, ik wens je heel veel sterkte, geduld en bedenk dat hier een einde aan komt al duurt dat nog wat jaren.
Er komt een tijd dat ze zelf afspraken met hem kunnen maken.
Of niet, maar dat is van later zorg... rotsituatie voor jou en je kinderen
Kort door de bocht genomen dan, maar ook de reden waarom je van hem gescheiden bent. Alsof je zijn moeder was....
Vraag aan bv Jellinek hoe je het beste met zijn gedrag om kan gaan, of een andere instantie die ook familie en naasten probeert te helpen/adviseren en weten waar je mee moet dealen.
Goed dat je voor jezelf en je kinderen hebt gekozen, ik wens je heel veel sterkte, geduld en bedenk dat hier een einde aan komt al duurt dat nog wat jaren.
Er komt een tijd dat ze zelf afspraken met hem kunnen maken.
Of niet, maar dat is van later zorg... rotsituatie voor jou en je kinderen
anoniem_360241 wijzigde dit bericht op 11-02-2018 02:07
Reden: toevoeging
Reden: toevoeging
9.21% gewijzigd
zondag 11 februari 2018 om 02:13
Knap dat je dat op kan brengen! Fijn dat de kinderen niet tussen twee vuren komen te zitten.Wickedwoman schreef: ↑11-02-2018 01:21ik merk aan zoon dat hij het moeilijk vindt overigens om te vertellen over de dingen die mis gingen bij hun papa, maar ook naar de kinderen toe probeer ik zo neutraal mogelijk te doen over de dingen die hij naliet, ik spreek geen kwaad over hem, ik laat ze vertellen als ze dat willen, maar ik ga geen excuses meer verzinnen ook
Moet frustrerend zijn maar wel heel fijn voor je kinderen dat je geen kwaad over hem spreekt.
Ik heb echt bewondering voor hoe je alles aanpakt, dat wil ik toch nog even zeggen!
zondag 11 februari 2018 om 05:30
Zijn reden is geen boosheid maar verdriet. Hij is bedrogen en alles kwijtgeraakt, de hele basis in zijn leven is weg. Vind wel dat je uiterst negatief over hem doet zeg. Hij is volgens jou al 18 jaar "fout" maar je neemt wel kinderen met hem. Zo fout was hij dus helemaal niet. Hij heeft de kinderen een half jaar lang heel weinig gezien omdat hij nog geen eigen woonruimte had zeg je...maar de echte reden dat hij zijn gezin kwijtraakte en het veld moest ruimen, en ook nog eens uit de woning moest is uiteindelijk omdat JIJ vreemd bent gegaan. Ik vind dat je erg over hem zeurt en klaagt. Weekenden die voor jou of hem niet uitkomen, kun je ook gewoon onderling omruilen hoor, ook met de carnaval. Zo moeilijk is dat niet. Maak het hem en jezelf een beetje makkelijker joh, je zult elkaar altijd nodig hebben.
Jij hebt het huis en de kinderen, hij is letterlijk alles kwijt. Als jij hem zijn carnaval dan ook nog niet gunt terwijl je weet dat dit hem even een weekendje goed doet ondanks alle ellende, ben je wel bitter. Jij wilt jouw structuurtje helemaal volgens de 'afgesproken' regeling aanhouden? Gunstig voor jezelf kennelijk. Moeilijker voor hem. Hij zal jarenlang vanaf de zijlijn achter zijn kinderen aan moeten vangen, zich altijd moeten afvragen of zijn kinderen überhaupt wel aan hem denken en ja, logisch dat hij alle afspraken of bijzonderheden die zij hebben vanaf de zijlijn niet meekrijgt, ook niet goed kan bijbenen en al helemaal niet kan bijhouden. Hij is geen marionet hoor. Lekker makkelijk voor jou om hem dan de goot in te praten..hier op viva. In plaats van mét hem een serieus team te vormen.
Jij hebt het huis en de kinderen, hij is letterlijk alles kwijt. Als jij hem zijn carnaval dan ook nog niet gunt terwijl je weet dat dit hem even een weekendje goed doet ondanks alle ellende, ben je wel bitter. Jij wilt jouw structuurtje helemaal volgens de 'afgesproken' regeling aanhouden? Gunstig voor jezelf kennelijk. Moeilijker voor hem. Hij zal jarenlang vanaf de zijlijn achter zijn kinderen aan moeten vangen, zich altijd moeten afvragen of zijn kinderen überhaupt wel aan hem denken en ja, logisch dat hij alle afspraken of bijzonderheden die zij hebben vanaf de zijlijn niet meekrijgt, ook niet goed kan bijbenen en al helemaal niet kan bijhouden. Hij is geen marionet hoor. Lekker makkelijk voor jou om hem dan de goot in te praten..hier op viva. In plaats van mét hem een serieus team te vormen.
zondag 11 februari 2018 om 05:52
Wickedwoman schreef: ↑11-02-2018 00:53ik probeer ook te stoppen met dingen voor hem oplossen (vandaar ook zijn opmerkingen als ; had je me daar niet even aan kunnen herinneren) dus het gebeurt nu inderdaad dat kind sportlessen mist doordat hun papa het is vergeten
en mbt contact zakelijk houden, dat probeer ik , maar iedere keer probeert hij me weer in een discussie te trekken, ik wijs hem op de afspraken, dus ik ben een zeikerd, ik wijs hem op de afspraken dus dan zal hij mij er ook wel eens op gaan wijzen als ik iets doe wat niet is volgens de regeling, ik wijs hem op de afspraken, maar de afspraken zijn overdreven, of ik moet niet zo star doen
ik probeer hem ook zo neutraal mogelijk aan te spreken, dus door hem te wijzen op de afspraken.. bijv.. maar dan gaat hij lelijke dingen roepen, en dan zeg ik ik wil niet dat je me op die manier aanspreekt.
Het is gewoon net een kleuter..
Tja als jij hem aanspreekt en behandeld als een kleuter, wat verwacht je dan voor reactie? Waarschijnlijk vindt jij het heerlijk om hem constant te kunnen wijzen op de afspraken en hem te pakken op alles wat hij fout doet, om zo je macht te laten zien..want jij hebt de controle over de kinderen en over wat er gebeurt en dat zul je hem laten merken ook.
Uit elkaar gaan is altijd 50/50, alleen jóuw 50 zul je niet toegeven want zelfs jouw vreemdgaan praat je goed, je benoemd allerlei dingen die zijn schuld zijn waardoor je je eigen gedrag vergoeilijkt. Je had ook gewoon jaren geleden al netjes bij hem weg kunnen gaan als hij zo ontzettend slecht was. Maar dat deed je niet.
zondag 11 februari 2018 om 06:09
Weet je ex ook dat je vreemdging met een BDSM Meneer van een BDSM website, waarmee je nu nog steeds een relatie hebt? Al een half jaar is het bekend dus.
En hoe lang duurde deze affaire al voordat het uitkwam? Laat je die Meneer ook bij je kinderen? Wat moet dat erg zijn voor je kinderen. Een BDSM meneer die van het ene op andere moment de plek van hun vader inneemt. En die man ligt ook nog steeds in scheiding sinds het uitkwam dat hij vreemd ging, net als jij. Twee huwelijken op de klippen. Heeft die andere Meneer ook kinderen die nu zonder gezin en vader zitten?
En hoe lang duurde deze affaire al voordat het uitkwam? Laat je die Meneer ook bij je kinderen? Wat moet dat erg zijn voor je kinderen. Een BDSM meneer die van het ene op andere moment de plek van hun vader inneemt. En die man ligt ook nog steeds in scheiding sinds het uitkwam dat hij vreemd ging, net als jij. Twee huwelijken op de klippen. Heeft die andere Meneer ook kinderen die nu zonder gezin en vader zitten?
zondag 11 februari 2018 om 07:19