Onderbuikgevoel

08-08-2009 19:01 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik zijn nu zo'n 3 maanden samen. We zijn echter al jaren goed bevriend met elkaar (zelfde vriendengroep). Mijn vriend is nu 3,5 week samen met 5 andere vrienden op vakantie in Oost-Europa. Hiervan houden ze een soort weblog bij met foto's en een gastenboek enz. Op die foto's staat mijn vriend een aantal keer met verschillende dames. Ik word hier erg onzeker van. Mijn vriend is echt een charmeur (niet echt knap), maar wel een vlotte babbel, en houdt van aandacht van het vrouwelijke geslacht (en krijgt dit ook vaak op de een of andere manier).

Ik weet dat ik me enerzijds erg aanstel, ik bedoel, waar hebben we het in godsnaam over? Een paar foto's! Toch kan ik het niet helemaal loslaten. Ik krijg er zo'n wantrouwend gevoel bij.

In het verleden ben ik vaak belogen en bedrogen, misschien dat ik hier nog wat littekens aan heb over gehouden. Sowieso ben ik met dit soort dingen wel onzeker, terwijl ik op andere gebieden juist heel zelfverzekerd ben.

Wat moet ik hier nu mee? Mijn vriend komt over ruim een week thuis. Moet ik hem gewoon aan de telefoon vragen of die vreemd gaat? Of vinden jullie dat ik me echt ontzettend aanstel en het maar gewoon moet vergeten? Hij heeft wel heel duidelijk voor mij gekozen. In eerste instantie wilden we allebei geen relatie, dit omdat ik eind dit jaar 4 maanden aan de andere kant van de wereld zit. Er was toen ook sprake van dat hij een half jaar weg zou moeten voor stagen, maar dit gaat uiteindelijk niet door. Allebei hadden we weinig trek in een lange afstandsrelatie. Uiteindelijk heb ik hem gezegd dat ik hem niet kwijt wil en voor hem wilde kiezen. Na een aantal gesprekken zei hij ook dat ik te leuk was om te laten lopen en ook voor mij koos. Maar wel op 1 voorwaarde; als ik hem vertrouw.

Kijk en dat is een beetje mijn struikelpunt. Ik weet gewoon eerlijk niet of ik hem kan vertrouwen. In alle opzichten is hij echt een fantastische vent. Zelfs nu belt of smst hij me elke dag. Of allebei Punt is gewoon dat hij contact met de vrouwen niet schuwt en ik weet niet zo goed hoe daar mee om te gaan.

Hoe zien jullie dit? Reden voor twijfel of ben ik echt een zeikerd? Ik hoor het graag
Ik heb inmiddels geleerd om mijn onderbuikgevoel nooit te negeren. Dat heeft het namelijk nog nooit mis gehad. Aan de andere kant lijkt er in jouw geval niet zoveel reden voor.

Hij is eerlijk tegen je, verbergt de foto's niet (lijkt dus onschuldig), belt je dagelijks etc.

Ik denk dat ik het onderbuikgevoel in jouw geval nog even zou negeren
Het komt over alsof er niks aan de hand is.

Gewoon amicaal zijn met vrouwen, dat kan gewoon zonder dat er wat aan de hand is lijkt me.
Je zou ook andersom kunnen redeneren....als hij echt wat fouts deed met die dames, zou hij die foto's toch niet online zetten?
Hij is op vakantie en komt wat vrouwen tegen met wie hij op de foto staat. Dat vind ik op zich niet echt verontrustbarend of zo. Je hebt een relatie, het is geen gevangenis. Wat moet hij dan doen? Ze wegduwen of zo? Jij komt vast ook wel eens andere mannen tegen met wie je kletst?

Als het je echt dwars zit zou ik een luchtige opmerking erover maken in de trant van, goh, was gezellig, wie waren die dames, stonden ze ook op de camping? Of zoiets. Misschien niet leuk om te zien, maar vat het niet meteen te zwaar op.
Ik zou hem zeker niet vragen of hij vreemd gaat.

Als jongere op vakantie kom je toch snel in contact met andere groepen jongeren?

En wat de anderen ook al zeggen, als hij wat te verbergen heeft, zou hij die foto's niet laten zien.
Wat jij last van hebt is geen onderbuikgevoel, maar onzekerheid. Heel vervelend voor je, maar JOUW probleem en niet het zijne. Ga hem vooral niet aan de telefoon vragen of hij vreemd gaat, daarmee zorg je voor onnodige wrijving.

Laat het los, en stel dat je nadat hij terug is echt allerlei aanwijzingen ziet, bekijk dan de zaak nog eens.
Als jij hier niet tegen kan, dan word je doodongelukkig in dez relatie. Hij vraagt aan je om hem te vertrouwen. Als je dat echt zou kunnen, dan zou je je geen enkele zorgen maken om die foto's. Dat doe je wel, dus ongeacht of je m nu belt met e vraag of ie vreemdgaat ( wat voor mij, als ik hem was, zou resluteren in uitmaken per telefoon"), dan vertrouw je m dus niet. Dan zou ik zeggen, kwel jezelf niet langer en zoek en man die er gen behoefte aan heft zonder jou op vakantie te gaan en met vreemde vrouwen op de foto te gaan.
Wat denk je,m als hem vanavond aan de telefoon vraagt, zeg lief ga je vreemd, dat hij dan zal zeggen....ow ja dat was ik je nog even vergeten te vertellen?

Maar zonder dollen, die foto's had hij echt niet on line gezet als hij iets te verbergen zou hebben.

Tis inderdaad een kwestie van vertrouwen maar zoals ik het lees kan je hem best vertrouwen hoor.

Nu alleen jezelf nog even vertrouwen

Dat JIJ voor HEM echt de leukste bent!
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Dit soort reacties had ik even nodig. Ik ben ook erg onzeker wat dit betreft. Ik heb wat jaren terug een lange afstandsrelatie gehad, bleek uiteindelijk dat meneer getrouwd was en een kind had. En ja dat heeft wel zijn sporen nagelaten. Denk dat het inderdaad mijn eigen onzekerheid is, want als ik rationeel nadenk kan ik ook niet bedenken waarom hij vreemd zou gaan. Vooral omdat hij zo nadrukkelijk voor mij gekozen heeft en me zo vaak laat weten hoe gek hij op me is.

Bedankt voor jullie reacties :-)
quote:Dove schreef op 08 augustus 2009 @ 19:26:

Dit soort reacties had ik even nodig. Ik ben ook erg onzeker wat dit betreft. Ik heb wat jaren terug een lange afstandsrelatie gehad, bleek uiteindelijk dat meneer getrouwd was en een kind had. En ja dat heeft wel zijn sporen nagelaten. Denk dat het inderdaad mijn eigen onzekerheid is, want als ik rationeel nadenk kan ik ook niet bedenken waarom hij vreemd zou gaan. Vooral omdat hij zo nadrukkelijk voor mij gekozen heeft en me zo vaak laat weten hoe gek hij op me is.

Bedankt voor jullie reacties :-)

Ja logisch dat het dan lastig is om iemand te vertrouwen... Maar hij klinkt toch echt betrouwbaar, bovendien ken je hem al langer en hebben jullie gezamelijke vrienden. Hij heeft voor jou gekozen! Geniet er dan ook van!

Hou alle gedachten vast die je in je laatste post hebt geschreven en het komt vast goed!
Ik vind het ook niet zo gek hoor dat je je vriend niet voor 100 % vertrouwt na je vorige relatie.

Maar het lijkt alsof er niks aan de hand is en hij hartstikke gek op je is. Logisch dus die onzekerheid, maar probeer het van je af te zetten en gewoon te genietenvan hem als hij weer thuis is.
Zo dan.....inderdaad niet zo heel gek dat je een beetje de kriebels krijgt dan,maar je zegt het zelf al....het is je eigen onzekerheid!

Mocht het weer de kop opsteken, gewoon even je laatste posting lezen...

Nog maar een weekie meis en dan is hij er weer
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
En bovendien, om nu te gaan zitten "checken" gebaseerd op een paar foto's maak je jezelf wel erg afhankelijk.

Als iemand vreemd gaat, merk je dat in haar of zijn gedrag. Zo'n persoon wordt ontwijkend, afstandelijk, draaierig, slaat de ogen neer, enz. Dat is nu allemaal niet het geval. Laat het los.
Just a little strenght in our hearts. Enough to heal.
Als jullie al jaren bevriend zijn, weet je toch wel een beetje hoe hij is? Heeft hij nu een hele levensstijl verandering ondergaan door voor jou te kiezen, of was het helemaal niet zo'n player?
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven