Onduidelijkheid bij date

24-01-2009 08:52 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Afgelopen woensdag heb ik een hele gezellige date gehad met een man. We zijn gaan eten en daarna hebben we gedanst..er hing een spanning die we allebei voelden. Omdat ik op tijd weg moest, ik moest die dag erna werken, is er verder niks gebeurd. Wel hebben we iets afgesproken om volgende week te gaan doen. Hij is nog even in die kroeg gebleven, hij was namelijk nog een aantal vrienden tegengekomen.

De dag erna hebben we nog gebeld, hij zei dat hij het zo leuk vond en het zeker een keertje over wilde doen.

Nu heb ik via via gehoord dat hij ook met een andere vrouw aan het rommelen is. Die vrouw schijnt hij al langer te kennen, maar ik weet zo 123 niet wie ze is. Ik ben ook niet echt bekend met zijn vriendengroep.

Ik heb het hem maar gewoon gevraagd en hij vertelde me dat die vrouw een hele goede vriendin van hem is maar dat er verder niks speelt tussen hen. Hij zei dat mensen wel vaker dachten dat er iets was tussen hen, maar dat het absoluut niet meer is dan vriendschap.

He wat moet ik hier nu weer mee? Toch maar afspreken volgende week en hem geloven? Of even voor detective gaan spelen en proberen te achterhalen wat er precies aan de hand is?
quote:Baardaap schreef op 25 januari 2009 @ 03:51:

Herken mezelf wel in de situatie, maar vanaf de andere kant... kan je in ieder geval vertellen dat een scharrel hebben terwijl je date met een ander niet per definitie onlogisch hoeft te zijn, al is dat misschien moeilijk te begrijpen...

Het heeft niets met weinig respect te maken. Sterker nog, mijn date was iemand die ik echt leuk vond. Tegen mijn scharrel kan ik er open over zijn, ze zou het zelf niet kunnen maar het maakt haar niet zoveel uit! Ideaal. En: waardering +1. En tja, natuurlijk ga ik niet tegen mijn date vertellen dat ik het met een andere vrouw doe. Dan zouden er alarmbellen zo groot als koeien bij haar gaan rinkelen (althans, dat is mijn invulling van haar en dat zou ik misschien wat minder moeten gaan doen). Ik vertel het niet omdat ik bang ben dat ze weggaat. Een complimentje dus, en voor mij is dat logisch. Ik zou ook echt wegrennen idd wanneer het zo direct aan mij gevraagd word. Toen mijn date vroeg hoe het met de vrouwen was antwoordde ik of ze bij de recherche zat. ;)

Ik weet er te weinig vanaf in "hoe ver" jullie zijn, maar als ik het zo hoor zou ik dus gewoon een volgend afspraakje maken. Het is je kans om te laten zien hoe leuk je bent. Laat je niet afschrikken door een andere vrouw, waarschijnlijk mist hij wat bij haar en vind hij het echt leuk om wat met jou te doen. Ik zou in ieder geval niet afspreken met een vrouw die ik niet leuk vind.

Pff, uitgetypt :PDat je doet wat je wilt is logisch, en waarom je er niet eerlijk over bent naar je date is duidelijk. Maar waarom láát je het niet als je je date zo leuk vindt? Vind je haar dan eigenlijk wel echt leuk?Bang dat je even zonder zit? Ik vraag me dit echt af, dit is niet als lullige opmerking bedoeld. Je geeft haar nu geen keuze. En stel dat jullie elkaar zo leuk vinden dat jullie samen verder willen kan dit wel een smet werpen op haar vertrouwen in jouw capaciteiten om monogaam te zijn. Als je het haar eerlijk vertelt staat ze er misschien voor open om verder te daten, en weet jij meteen hoe zij er tegenover staat.
Bij of na een eerste date ga ik niet meteen als mijn Sv-tjes on hold zetten. Als ik echt verliefd op iemand ben doe ik dat trouwens wel, maar ik heb te vaak dates gehad die het toch niet helemal waren of waar ik niks meer van hoorde om me er telkens vandaf dag 1 helemaal in te storten.

Ik vind het ook een beetje raar en claimerig om na 1 date hier al over te beginen. Als een man bij mij na 1 date al zou gaan vissen en vragen over mijn SV-tjes dan zeg ik hem gewon dat ik single ben en geen relatie heb en behalve hem ook geen andere kandidaten heb. Als ie rechtstreeks vraagt of ik er sex mee heb, krijgt ie wel een eerlijk antwoord.

En dat is ook de waarheid, want anders was ik niet aan het daten. iemand die mij dan niet op mijn woord gelooft en detectivetje gaat spelen, daar ben ik hel snel klaar mee. Ik heb als eens in een relatie gezeten met iemand die me niet vertrouwde, dat doen we niet nog eens.
@ return_of_kreng

Precies had het niet beter kunnen verwoorden!quote:Madhe schreef op 25 januari 2009 @ 14:30:

[...]

Dat je doet wat je wilt is logisch, en waarom je er niet eerlijk over bent naar je date is duidelijk. Maar waarom láát je het niet als je je date zo leuk vindt? Vind je haar dan eigenlijk wel echt leuk?Bang dat je even zonder zit? Ik vraag me dit echt af, dit is niet als lullige opmerking bedoeld. Je geeft haar nu geen keuze. En stel dat jullie elkaar zo leuk vinden dat jullie samen verder willen kan dit wel een smet werpen op haar vertrouwen in jouw capaciteiten om monogaam te zijn. Als je het haar eerlijk vertelt staat ze er misschien voor open om verder te daten, en weet jij meteen hoe zij er tegenover staat.

Denk dat het verschil zit in wat je onder "echt leuk" verstaat. In dit geval is dat "leuk genoeg om te kijken of er meer in zit" bij mij. Er is een kans van slagen, en ook een kans van niet. Een date is zéker een potentieel iemand, maar om me daar aan te binden en trouw te zijn zou ik mezelf écht tekort mee doen. En die andere vrouw trouwens ook. Ik snap dat zij niet een speeltje is die zich voor mij beschikbaar wil maken alleen wanneer het uitkomt!

Over die smet, er zit voor mij wel degelijk een verband tussen "monogaam zijn" en "samen verder willen in een relatie". Maar wanneer ze niet begrijpt wat ik net heb uitgelegd is het een no-go voor mij.
Ik begrijp je posts Baardaap, en het is ook niet onredelijk dat je wilt dat je date dat begrijpt, maar zij krijgt geen kans te laten zien/weten dat ze dat begrijpt (en jij mist een eventueel tijdige no-go- alarmbel ). Ik merk dat ik niet goed geformuleerd krijg wat ik me afvroeg.

Net als jij vind ik dat je mag daten wat je wilt zolang je nog geen relatie hebt, dat je dan nog aankijkt welke kant dingen opgaan en geen verantwoording hoeft af te leggen aan elkaar. Maar, en dan projecteer ik mijn ideeën even op jou. Ik vraag me af hoe leuk je je date dan eigenlijk vindt, hoe hoog je de kans dat het wat wordt inschat. Zelf zou ik namelijk (veronderstelt dat ik single zou zijn) bij een redelijk- leuke -je- weet- maar- nooit -wat- dit- wordt -date best mannen naast elkaar kunnen daten, en daar kan sex bij horen.

Maar toen ik de eerste ontmoeting met mijn vriend had (en ik ook nog moest aankijken of dat ergens heen ging en waarheen dan), wilde ik niet eens met anderen daten. Laat staan met anderen welke vorm van sex hebben dan ook. En tóch vond ik nog steeds dat we mochten daten wat we wilden op dat moment. Dat we beiden kozen om eerst te kijken wat het tussen ons zou worden was een leuke mooie uiting van de mate van interesse voor elkaar.

Mijn vriend was niet mijn vriend geweest als ik wél nog met anderen had gedate, en andersom eigenlijk ook niet. Want we hebben waar het een relatie aangaat heel sterk het idee dat de ander het heel graag, of dan maar helemaal niet moest willen. Vol overtuiging dus, en anders hadden we het niet genoeg gevonden.

Dus ik vraag me nog steeds af : zegt het voor jou niets dat je nog met die ander sex hebt, terwijl je je date zo leuk vindt? Want ik weet dat het voor iedereen weer anders is, maar ik ben er gewoon benieuwd naar. Ook naar to toe, misschien denkt zij wel zoals mij en heeft ze op deze manier iets aan mijn vragen/advies.
Als ik iemand echt heel leuk vind, als er de eerste date echt vonken zijn, dan spreek ik idd niet af met mijn svtjes, tot ik weet welke kant het op gaat. Dan heb ik idd geen behoefte an sex met iemand anders.

Maar desondanks wil ik niet na een date al opgeeist worden en verantwoording af moeten leggen over mijn gedrag in mijn single periode. Dus als een date dan op basis van roddels en geruchten detectivetje gaat spelen in plaats van genoegen te nemen met mijn antwoord dat het met die ander niets is en niets gaat worden, dan vind ik die date toch niet zo leuk en gaat die exit. Na een date heb ik geen verantwoording af te leggen, vind ik. Zal het aan die ander ook niet vragen. pas op het moment dat je het relatie noemt en hebt gesproken over samen monogaam verder gaan, dan pas stop ik officieel met de anderen en heb ik wel verantwoording af te leggen. voor mij is er en heel groot verschil tussen alks single meerdere sexvriendjes hebben, of een relatie. In een relatie ben ik trouw.
Wij hebben het vaker over dit onderwerp gehad Kreng, in een ander topic, en toen hadden we ook al dezelfde visie.
@ Madhe

Hmm ja, ik ben dan ook niet helemaal hooked met mijn date. Maar daar date ik ook voor om iemand beter te leren kennen. Leuk genoeg dus om meer te willen, maar (nog) niet leuk genoeg om er andere dingen voor opzij te zetten. Dat ik dat dus niet wil doen wil niet zeggen dat ik niet geïnteresseerd ben. Hoe hoog ik de kans inschat dat het wat word... tja ik zou zeggen niet "weinig" of "erg mogelijk" maar: "mogelijk", in het midden dus. Beetje kort antwoord op een lang verhaal misschien maar het is voor mij ook lastig om het in begrijpbare woorden neer te zetten. Als dit je vragen niet beantwoord of je hebt er meerdere zeg je het maar hoor. Hoop dat anderen er wat aan hebben en zou een andere keer wat langer erover willen babbelen maar moet nu echt slaap vatten, morgen andere dingen om me mee bezig te houden!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven