Onenigheid vader - partner

27-04-2017 11:40 72 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben niet zeker of dit onder de rubriek 'Relaties' hoort, maar denk het toch..

Ik zit ergens mee, namelijk het feit dat mijn vriend en mijn vader ruzie gekregen hebben (over een futiliteit) en dat de toestand een beetje geëscaleerd is.

Er zijn van 2 kanten verwijten gemaakt. Mijn vader had een opmerking gegeven over een werk dat mijn vriend bezig was thuis en deze voelde zich aangevallen hierdoor. Vriend heeft dan tegen vader gezegd dat hij zich niet moeien waarop vader dan weer antwoordde dat het nog altijd zijn huis is en blabla..

Wil wel nog zeggen dat vader zich is willen komen verontschuldigen vlak daarna, maar vriend is toen gewoon naar boven gelopen.

Vond ik heel kinderachtig van hem, maar hij was nog te kwaad..

Nu wil mijn vader niet meer komen en mijn vriend negeert hem nog steeds. Als ik vraag aan vriend toch gewoon te doen tegen hem, al is het maar voor mij, dan wil hij niet. Zegt er genoeg van te hebben dat hij zich altijd bemoeit. Hetgeen ook wel eigenlijk zo is, we wonen nl. in zijn huis en hij wol altijd 'raad geven';

Nu trek ik mij dit heel erg aan, word er letterlijk ziek van pfff. Iemand tips wat ik kan doen om dit op te lossen?
quote:Jalapenos schreef op 27 april 2017 @ 13:12:

Wij wonen gratis in het huis ja, ik ben enig kind en ze willen geen huur.

We hebben wel veel verbouwingen aan het huis gedaan en dit hebben we zelf betaald.

Maar wel controle

En als het één niet zonder het ander kan en je de bemoeienis niet wilt, dan zul je zelf huisvesting moeten zoeken.
quote:eva-luna schreef op 27 april 2017 @ 13:15:

[...]

Maar wel controle

En als het één niet zonder het ander kan en je de bemoeienis niet wilt, dan zul je zelf huisvesting moeten zoeken.Inderdaad. Jullie laten het je wel lekker aanleunen zo.
Maar vriend investeert werk (en geld?) in een huis waar hij geen rechten in heeft. Ik zou niet in zijn plaats willen zijn.

Neemt niet weg dat weglopen als iemand excuses aanbiedt kleutergedrag is.
Ze betalen in feite in natura.
Als het huis van je vader is en hij is het niet eens met hoe jullie bepaalde zaken aanpakken in huis of tuin, dan kan je er op wachten dat vader daar een mening over heeft als eigenaar. En terecht lijkt mij, zeker als je er gratis woont. Dus of jullie accepteren dit en blijven er lekker gratis wonen, of je gaat op zoek naar een eigen plek waar je lekker kan doen wat je wil.
quote:MonicaG schreef op 27 april 2017 @ 13:17:

Maar vriend investeert werk (en geld?) in een huis waar hij geen rechten in heeft. Ik zou niet in zijn plaats willen zijn.

Neemt niet weg dat weglopen als iemand excuses aanbiedt kleutergedrag is.Als je een huis huurt word je toch ook geacht de tuin netjes te houden. Lijkt me vrij normaal.
quote:gizzmo-returns schreef op 27 april 2017 @ 13:29:

Als het huis van je vader is en hij is het niet eens met hoe jullie bepaalde zaken aanpakken in huis of tuin, dan kan je er op wachten dat vader daar een mening over heeft als eigenaar. En terecht lijkt mij, zeker als je er gratis woont. Dus of jullie accepteren dit en blijven er lekker gratis wonen, of je gaat op zoek naar een eigen plek waar je lekker kan doen wat je wil.Hij mag zeker zijn mening geven, deze werd zelfs gevraagd door mijn vriend! Maar vader begon hem te verplichten iets te doen op zijn wijze en dan is het uit de hand gelopen..
quote:-Puss-in-Bootz- schreef op 27 april 2017 @ 13:34:

[...]

Als je een huis huurt word je toch ook geacht de tuin netjes te houden. Lijkt me vrij normaal.TO zegt dat zij en vriend op eigen kosten verbouwingen hebben gedaan. In die optiek vind ik de positie van vriend weinig benijdenswaardig.
quote:Jalapenos schreef op 27 april 2017 @ 13:34:

[...]

Hij mag zeker zijn mening geven, deze werd zelfs gevraagd door mijn vriend! Maar vader begon hem te verplichten iets te doen op zijn wijze en dan is het uit de hand gelopen..Maar waar ging het dan om? Wat deed hij niet goed? Had hij daar een punt in?
quote:gizzmo-returns schreef op 27 april 2017 @ 13:39:

[...]

Maar waar ging het dan om? Wat deed hij niet goed? Had hij daar een punt in?

Het was uiteindelijk gewoon een futiliteit, de druppel die de emmer deed overlopen bij vriend, vrees ik..

Het ging over het knippen van de haag, echt stom..
Je vriend moet zich diep schamen. Hij mag gratis wonen voor wat klusjes. De eigenaar van het huis wilde dingen op een bepaalde manier gedaan hebben, als die uitvreter dat niet wil, moet hij wat gaan huren. Uitvreter zou van mij heel snel zijn excuses aan mijn vader mogen maken, anders gaat hij maar fijn zelf wat huren
We horen maar een klein stukje van het verhaal. Met zulke summiere info kan het Alle kanten opgaan.
quote:Jalapenos schreef op 27 april 2017 @ 13:40:

[...]

Het was uiteindelijk gewoon een futiliteit, de druppel die de emmer deed overlopen bij vriend, vrees ik..

Het ging over het knippen van de haag, echt stom..Dus. Laat vriend niet zo kinderachtig doen en met je vader praten.
quote:Jalapenos schreef op 27 april 2017 @ 13:34:

[...]

Hij mag zeker zijn mening geven, deze werd zelfs gevraagd door mijn vriend! Maar vader begon hem te verplichten iets te doen op zijn wijze en dan is het uit de hand gelopen..Knap stom dan van je vriend, ik had de boel aan hem gegeven met de mededeling dat hij het dan zelf mocht doen en op café gegaan.
Gelukkig zijn is het vermogen hebben tevreden te zijn.
quote:paulaner schreef op 27 april 2017 @ 13:42:

[...]

Knap stom dan van je vriend, ik had de boel aan hem gegeven met de mededeling dat hij het dan zelf mocht doen en op café gegaan. Dan had je van mij een rekening van achterstallige huur gekregen

[...]

Het ging over het knippen van de haag, echt stom..

Wát dan?

We moeten het helemaal uit je trekken?
quote:roosje11 schreef op 27 april 2017 @ 13:43:

[...]

Dan had je van mij een rekening van achterstallige huur gekregenIk lees dat zij het huis onderhouden en verbouwen op hun eigen kosten, dat staat gelijk in mijn ogen aan betaling in natura, en derhalve vind ik er geen sprake van "achterstallige huur"

Hij had ook tegen die ouwe kunnen zeggen dat ze samen op café gingen natuurlijk... ook nog een optie.

En ik had er ook nog express een smily achter gezet.
Gelukkig zijn is het vermogen hebben tevreden te zijn.

[...]

Het ging over het knippen van de haag, echt stom..Dan nog is het niet ok dat hij tegen je vader zegt dat hij zich er niet mee moet bemoeien.
quote:paulaner schreef op 27 april 2017 @ 13:48:

[...]

Ik lees dat zij het huis onderhouden en verbouwen op hun eigen kosten, dat staat gelijk in mijn ogen aan betaling in natura, en derhalve vind ik er geen sprake van "achterstallige huur"

Hij had ook tegen die ouwe kunnen zeggen dat ze samen op café gingen natuurlijk... ook nog een optie.

En ik had er ook nog express een smily achter gezet.

Een huurhuis moet je ook zelf van binnen onderhouden en dan betaal je ook nog eens huur.

Ik vind dat vriendje gewoon ontzettend vervelend gedrag vertonen. Zo'n kleuter moet gewoon zelf wat gaan zoeken
Dus het gaat helemaal niet over de heg, maar over twee ego's die elkaars bemoeizucht/eigenwijsheid qua frustratieniveau te hoog hebben laten oplopen.

En of je het nu leuk vindt of niet, jij zit er tussenin én bent de verbindende factor.

Ik zou me niet erg gaan richten op wie begon en wie deed wat waar fout, maar op afkoelen en deëscaleren. Hoe kunnen jullie wél verder met elkaar zonder ouwe koeien uit de sloot te halen?
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.

[...]

Het ging over het knippen van de haag, echt stom..Als jouw vriend de opmerkingen van je vader over ZIJN huis niet kan accepteren, wordt het tijd om een andere woonplek te zoeken ben ik bang.
dus vriend vraagt aan je vader om advies, krijgt dat en raakt daar vervolgens geïrriteerd door?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Manman wat een reacties!

-Dat "vriendje" is mijn echtgenoot, we zijn al 12 jaar getrouwd en hebben 2 kinderen.

-Het huis wordt sowieso van mij later, vermits ik enig kind ben en dit zal erven (hopelijk pas over vele jaren)

-Het werk in de tuin betrof gewoon het knippen van een haag, waarvan mijn vader vond dat hij dit niet goed deed..
quote:rosanna08 schreef op 27 april 2017 @ 14:07:

dus vriend vraagt aan je vader om advies, krijgt dat en raakt daar vervolgens geïrriteerd door? Ik bedoelde dit in het algemeen, bij verbouwingen of werken die we gedaan hebben, werd er altijd zijn goedkeuring gevraagd en zijn mening.
En als je vader vervolgens zijn excuses probeert aan te bieden negeert je vriend man hem? Wat asociaal!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven