Ongevraagd advies

14-09-2025 07:34 55 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vraag me wat af en ben benieuwd hoe jullie dit zien.

Ik belde vandaag met een vriendin om even bij te praten. Maar het gesprek liep heel anders, ze begon me allerlei dingen aan te dragen die goed voor me zouden zijn. Ik kon er helemaal niks mee en begreep ook niet zo goed waarom ze zo op me in zat te praten. Ik vroeg ook niet om advies en had ook geen probleem voorgelegd ofzo. Nu zit ik met een rotgevoel, ben er nogal van in de war. Het vervelende is dat het me nogal overviel en dat ik het op dat moment ook niet heb aangegeven dat ik er niet op zat te wachten. En nu naderhand voel ik me rot.

Hoe gaan jullie hiermee om? En waarom geven mensen überhaupt ongevraagd advies. Ik zou soms willen dat ik in zulke situaties wat sneller kan reageren.
Claire45 schreef:
14-09-2025 21:42
Vertel?
Wordt een beetje offtopic als jullie van plan zijn om hier een discussie van te gaan maken.
Claire45 schreef:
14-09-2025 11:56
Het maakt verder niet uit hoe je het noemt maar sommige mensen verwerken informatie anders (trager of juist sneller) dan anderen en dat zegt verder niets over hun intelligentie, het is alleen een verschil in informatieverwerking. Vaak hebben introverte mensen wat meer tijd nodig, dat heeft wel degelijk te maken met een andere bedrading, al is dat geen aandoening.
Het is echt complete onzin dat introverte mensen een lagere verwerkingssnelheid hebben dan extraverte mensen. Totaal geen verband tussen die twee. Overigens vind ik dat wel op allerlei zweefsites over HSP en zo, maar het is dus niet echt waar.
KamilleT schreef:
14-09-2025 22:31
Het is echt complete onzin dat introverte mensen een lagere verwerkingssnelheid hebben dan extraverte mensen. Totaal geen verband tussen die twee. Overigens vind ik dat wel op allerlei zweefsites over HSP en zo, maar het is dus niet echt waar.
100% eens.
Introverte mensen reageren misschien meer dan extraverte mensen, niet meteen, dat wil niet zeggen dat de informatie eerst geprocessed moet worden. Absoluut niet.
Claire45 schreef:
14-09-2025 21:42
Vertel?
Het is een persoonlijkheidseigenschap die aangeeft of mensen opladen van alleen zijn of juist van gezelschap. Het is niet dat de hersenen fundamenteel anders zijn opgebouwd ofzo.

Het enige dat je daarover kunt zeggen is dat introverte personen soms wat langer nodig hebben om sociale situaties te verwerken.
vivalafete25 wijzigde dit bericht op 15-09-2025 02:30
26.98% gewijzigd
Itsnojoke schreef:
14-09-2025 21:52
Wordt een beetje offtopic als jullie van plan zijn om hier een discussie van te gaan maken.
Waarom? Degene suggereert dat TS introvert is en daarom reageert zoals ze reageert. Dat lijkt me on topic.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven