Online daten, tips?
donderdag 4 juli 2019 om 14:47
Ik heb nog nooit een relatie gehad en ondanks dat ik goed alleen kan zijn mis ik het soms wel als ik dan naar vrienden kijk die gaan trouwen en kinderen krijgen.
Ben geen uitgaanstype, introvert en ben tot nu toe nog niet echt een leuke man tegen gekomen of hij bleek bezet. Anyway ik twijfel of ik online daten niet eens kan gaan proberen. Ik vind het wel eng want je hoort toch best vaak dat daar creeps op zitten of mannen die alleen uit zijn op seks. Hoe filter je die mannen eruit? En wat moet je vooral wel en niet doen? Wil ook voorkomen dat ze me meteen op facebook en dergelijke kunnen vinden.
Kortom ik kan wel wat tips gebruiken en welk platform raden jullie aan? Tinder lijkt me dus echt niks.
Ben geen uitgaanstype, introvert en ben tot nu toe nog niet echt een leuke man tegen gekomen of hij bleek bezet. Anyway ik twijfel of ik online daten niet eens kan gaan proberen. Ik vind het wel eng want je hoort toch best vaak dat daar creeps op zitten of mannen die alleen uit zijn op seks. Hoe filter je die mannen eruit? En wat moet je vooral wel en niet doen? Wil ook voorkomen dat ze me meteen op facebook en dergelijke kunnen vinden.
Kortom ik kan wel wat tips gebruiken en welk platform raden jullie aan? Tinder lijkt me dus echt niks.
donderdag 4 juli 2019 om 15:28
Er zijn hier al heeeeel veel topics over. Iedereen heeft zo zijn/haar voorkeur.
Tinder kan, er zitten ook serieuze mannen, maar de spoeling is veel dunner. Dat geldt eigenlijk voor alle gratis apps.
Een betaalde datingsite geeft meer garantie op serieuze kandidaten, al zul je daar ook seksbeluste/niet serieuze mannen vinden. De truc is een goede profieltekst en dito foto's. Daar kun je al heel veel mee filteren.
Tinder kan, er zitten ook serieuze mannen, maar de spoeling is veel dunner. Dat geldt eigenlijk voor alle gratis apps.
Een betaalde datingsite geeft meer garantie op serieuze kandidaten, al zul je daar ook seksbeluste/niet serieuze mannen vinden. De truc is een goede profieltekst en dito foto's. Daar kun je al heel veel mee filteren.
donderdag 4 juli 2019 om 16:19
Zelf had ik ook nog nooit een relatie gehad. Tinder, het leek me helemaal niets voor mij. Vleeskeuring, alleen uit op seks. Ik vond het eigenlijk wel meevallen. Aan de foto’s, het profiel en hoe ze met je praten kun je vrij goed inschatten met welke intenties ze op Tinder zitten. Zorg voor foto’s waar je gewoon gekleed op staat. Ik had zelf een foto erop staan van een vakantie die vragen op zou roepen, dat gaf vaak direct gespreksstof.
Ik heb alleen maar leuke tinderdates gehad. Mijn vriend heb ik ook op die manier leren kennen.
Voor mij werkte het dus wel.
Om minder makkelijk vindbaar te zijn op Facebook of dergelijke heb ik mijn naam met twee letters aangepast naar een iets gangbaardere schrijfvorm. Klinkt nagenoeg hetzelfde en toch voelde ik me een stuk anoniemer.
Ik heb alleen maar leuke tinderdates gehad. Mijn vriend heb ik ook op die manier leren kennen.
Voor mij werkte het dus wel.
Om minder makkelijk vindbaar te zijn op Facebook of dergelijke heb ik mijn naam met twee letters aangepast naar een iets gangbaardere schrijfvorm. Klinkt nagenoeg hetzelfde en toch voelde ik me een stuk anoniemer.
Chocolate is the answer, who cares what the question is..
donderdag 4 juli 2019 om 16:23
Spannend.
- ga er onbevangen in zonder verwachtingen
- ook als er geen klik is probeer toch te genieten van de date
- iemand niet thuis ontvangen de eerste keren
- bij de eerste date bv koffie drinken. Bij een klik misschien meer en anders kun je snel wegwezen
- een dosis geluk hebben
- zoek iemand uit waar je iets mee gemeen hebt.
- elke date is weer een leermoment
Succes!!
- ga er onbevangen in zonder verwachtingen
- ook als er geen klik is probeer toch te genieten van de date
- iemand niet thuis ontvangen de eerste keren
- bij de eerste date bv koffie drinken. Bij een klik misschien meer en anders kun je snel wegwezen
- een dosis geluk hebben
- zoek iemand uit waar je iets mee gemeen hebt.
- elke date is weer een leermoment
Succes!!
It's 5 o'clock somewhere
donderdag 4 juli 2019 om 16:40
HAHA! Ik ben ook redelijk introvert, maar heb echt genoten van mijn online datingperiode. Ik vind het leuk om te ontdekken waarom mensen zijn zoals ze zijn. Mijn vriend heb ik ook ontmoet via Tinder.
Als mensen online het gesprek al richting seks sturen, dan zegt dit genoeg. Het is ook niet erg als ze het doen, maar daardoor kun je al best snel filteren. En wees duidelijk in wat je zoekt. En vraag ook wat je online match zoekt. Ik ben eigenlijk alleen maar eerlijke mannen tegen gekomen.
Zoals hierboven ook beschreven staat, zorg dat je de eerste dates nooit bij iemand thuis afspreekt. Hier zitten echt vaak bijbedoelingen bij.
En als je een 'mislukte' date hebt, bedenk dat je dan weer een leuk verha hebt om aan je vriendinnen te vertellen.
Als mensen online het gesprek al richting seks sturen, dan zegt dit genoeg. Het is ook niet erg als ze het doen, maar daardoor kun je al best snel filteren. En wees duidelijk in wat je zoekt. En vraag ook wat je online match zoekt. Ik ben eigenlijk alleen maar eerlijke mannen tegen gekomen.
Zoals hierboven ook beschreven staat, zorg dat je de eerste dates nooit bij iemand thuis afspreekt. Hier zitten echt vaak bijbedoelingen bij.
En als je een 'mislukte' date hebt, bedenk dat je dan weer een leuk verha hebt om aan je vriendinnen te vertellen.
donderdag 4 juli 2019 om 16:43
Tip: laat je coachen door iemand! Het is een bijzondere wereld dat online daten... zeker als je er lang “uit” bent geweest...ik had geen idee van alle “ongeschreven regels”. Omdat al mijn vriendinnen gelukkig getrouwd of samenwonend zijn, heb ik een betaalde tindercoach genomen (was het geld waard). Maar als er “ervaren daters” in je omgeving zijn, zou ik die zeker vragen om even met je mee te kijken naar je profiel, foto’s, matches. En hou het vooral luchtig, probeer niet je droompartner te ontmoeten maar gewoon een leuke date te hebben.
donderdag 4 juli 2019 om 16:45
Ik heb danzij Tinder nu een lange relatie en zie ook relaties in mijn omgeving die ontstaan zijn door Tinder.
Ik zou je aanraden om mensen met sixpackselfies over te slaan. Verder gewoon een gesprekje aanknopen en als diegene leuke vragen stelt en geïnteresseerd overkomt, dan vragen waarnaar diegene opzoek is. Voor mij werkte het het beste om dat gewoon direct te vragen.
Ik zou je aanraden om mensen met sixpackselfies over te slaan. Verder gewoon een gesprekje aanknopen en als diegene leuke vragen stelt en geïnteresseerd overkomt, dan vragen waarnaar diegene opzoek is. Voor mij werkte het het beste om dat gewoon direct te vragen.
donderdag 4 juli 2019 om 16:54
Een betaalde Tinder coach? Wat leer je daar dan van?Tiswatbuuf schreef: ↑04-07-2019 16:43Tip: laat je coachen door iemand! Het is een bijzondere wereld dat online daten... zeker als je er lang “uit” bent geweest...ik had geen idee van alle “ongeschreven regels”. Omdat al mijn vriendinnen gelukkig getrouwd of samenwonend zijn, heb ik een betaalde tindercoach genomen (was het geld waard). Maar als er “ervaren daters” in je omgeving zijn, zou ik die zeker vragen om even met je mee te kijken naar je profiel, foto’s, matches. En hou het vooral luchtig, probeer niet je droompartner te ontmoeten maar gewoon een leuke date te hebben.
donderdag 4 juli 2019 om 17:11
donderdag 4 juli 2019 om 17:43
Misschien toch maar eens Tinder proberen dan al lijkt dat inderdaad meer op een vleeskeuring zo op het eerste oog. Maar Tinder is gekoppeld aan je Facebook account toch of? Ik heb mijn facebook wel grotendeels afgeschermd maar toch vind ik het niet zo'n prettig idee. Misschien komt dat wel omdat ik teveel het programma gestalkt heb gekeken.
Tindercoach lijkt me niet echt nodig, ben niet wanhopig maar gewoon nieuwsgierig. Ik ken de regels van niet thuis afspreken etc, heb namelijk wel ervaring met afspreken met mensen die je online hebt ontmoet maar dat was puur vriendschappelijk en geen date. Was ook heel lang van ik wil niet als date afspreken omdat dat wellicht verkeerde verwachtingen met zich mee brengt maar... je wordt ouder, iedereen om je heen heeft een relatie en vraagt wanneer ik nou eens met een vriend aan kom zetten bij wijze van.
Tindercoach lijkt me niet echt nodig, ben niet wanhopig maar gewoon nieuwsgierig. Ik ken de regels van niet thuis afspreken etc, heb namelijk wel ervaring met afspreken met mensen die je online hebt ontmoet maar dat was puur vriendschappelijk en geen date. Was ook heel lang van ik wil niet als date afspreken omdat dat wellicht verkeerde verwachtingen met zich mee brengt maar... je wordt ouder, iedereen om je heen heeft een relatie en vraagt wanneer ik nou eens met een vriend aan kom zetten bij wijze van.
donderdag 4 juli 2019 om 19:33
Tips:
-geef je telefoon nummer pas na de eerste geslaagde date .
- zorg ervoor dat je niet te lang met elkaar chat , bijv na 1 week a 2 weken daten.
- breng een vriendin op de hoogte van de date en waar je date.
- als zijn exen allemaal heksen zijn . Dan weet je dat je kunt kappen. Als hij iets verteld over zijn exen. Kijk hoe hij over hen spreekt . Dat zegt al veel.
Beter is natuurlijk om gericht te zijn op het heden en de toekomst.
-voor mij was het belangrijk dat een man mijn grenzen zou respecteren. En dat ik in die tijd daar ook nog wel moeite mee had. Mannen die bijv perse (terwijl we elkaar pas een paar uur kennen ) willen zoenen of hand in hand willen lopen, daar plande ik geen tweede date mee.
Ik had eens dat ik mijn arm duidelijk van hem weg hield bij het naast elkaar lopen, maar dat de man toch duidelijk mijn hand wilde vast houden. Zo’n man (vind ik) denk alleen maar aan zijn eigen belang en niet aan mijn gevoel . Als je snapt wat ik bedoel .
Soms kunnen aanrakingen gewoon nog wat te snel zijn.
Mijn vriend heb ik via een betaalde datingssite leren kennen . Hij hield gepaste afstand en maakte uiteraard ook wel zijn “moves”, gewoon op een manier die heel goed bij mij paste. Zoals een spontane kus op de wang ,en verder weinig aanraken .
Klinkt heel suf, maar dat was wel wat me uiteindelijk liet ontdooien
Via Tinder ook heel leuke dates gehad.
Als ze over sex beginnen , prima . Gewoon verwijderen .
Thuisdates betekenen over het algemeen sex. Dus pas doen als jij/jullie daaraan toe zijn .
Nu het zomer is, zijn er genoeg leuke dingen om te ondernemen met elkaar en elkaar beter te leren kennen.
Zo haal je de sexgerichte mannen er echt wel uit. Die sturen nl snel aan op thuis daten(bijv samen koken ).
-geef je telefoon nummer pas na de eerste geslaagde date .
- zorg ervoor dat je niet te lang met elkaar chat , bijv na 1 week a 2 weken daten.
- breng een vriendin op de hoogte van de date en waar je date.
- als zijn exen allemaal heksen zijn . Dan weet je dat je kunt kappen. Als hij iets verteld over zijn exen. Kijk hoe hij over hen spreekt . Dat zegt al veel.
Beter is natuurlijk om gericht te zijn op het heden en de toekomst.
-voor mij was het belangrijk dat een man mijn grenzen zou respecteren. En dat ik in die tijd daar ook nog wel moeite mee had. Mannen die bijv perse (terwijl we elkaar pas een paar uur kennen ) willen zoenen of hand in hand willen lopen, daar plande ik geen tweede date mee.
Ik had eens dat ik mijn arm duidelijk van hem weg hield bij het naast elkaar lopen, maar dat de man toch duidelijk mijn hand wilde vast houden. Zo’n man (vind ik) denk alleen maar aan zijn eigen belang en niet aan mijn gevoel . Als je snapt wat ik bedoel .
Soms kunnen aanrakingen gewoon nog wat te snel zijn.
Mijn vriend heb ik via een betaalde datingssite leren kennen . Hij hield gepaste afstand en maakte uiteraard ook wel zijn “moves”, gewoon op een manier die heel goed bij mij paste. Zoals een spontane kus op de wang ,en verder weinig aanraken .
Klinkt heel suf, maar dat was wel wat me uiteindelijk liet ontdooien
Via Tinder ook heel leuke dates gehad.
Als ze over sex beginnen , prima . Gewoon verwijderen .
Thuisdates betekenen over het algemeen sex. Dus pas doen als jij/jullie daaraan toe zijn .
Nu het zomer is, zijn er genoeg leuke dingen om te ondernemen met elkaar en elkaar beter te leren kennen.
Zo haal je de sexgerichte mannen er echt wel uit. Die sturen nl snel aan op thuis daten(bijv samen koken ).
donderdag 4 juli 2019 om 20:42
Hier ook vrij introvert. Dat wil zeggen niet heel uitbundig. Ik vind het soms ook gewoon prima om bij elkaar te zijn en niet teveel te praten. En soms dan praat ik aan een stuk door.
Afijn ik vond tinder leuk. Al gooide ik het de eerste tijd er echt om de zoveel weken week vanaf en was ik er even klaar mee. Maar dat kwam vooral omdat ik gewoon nog niet aan een relatie toe was toen.
Ik heb zelf de richtlijnen van deze blog wat aangehouden. https://mannengeheim.nl/blog/ Had nogal pech in de liefde gehad dus dacht dat moet nu eens anders.
Voor mij heeft het gewerkt, heb nu bijna 2 jaar een relatie met een fantastische man. Ben erg gelukkig en het voelt fijn om te weten dat iemand er echt voor je is. En dat je ermee kan lachen en kan huilen.
Afijn ik vond tinder leuk. Al gooide ik het de eerste tijd er echt om de zoveel weken week vanaf en was ik er even klaar mee. Maar dat kwam vooral omdat ik gewoon nog niet aan een relatie toe was toen.
Ik heb zelf de richtlijnen van deze blog wat aangehouden. https://mannengeheim.nl/blog/ Had nogal pech in de liefde gehad dus dacht dat moet nu eens anders.
Voor mij heeft het gewerkt, heb nu bijna 2 jaar een relatie met een fantastische man. Ben erg gelukkig en het voelt fijn om te weten dat iemand er echt voor je is. En dat je ermee kan lachen en kan huilen.