Ontwijkend gedrag

10-08-2018 23:55 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds de geboorte van mijn dochter Jaylotte merk ik dat mensen me zijn gaan ontwijken.

In eerste instantie dacht ik dat ze mij rust wilden geven. Het herstel van de bevalling alleen al is niet niets. Maar op social media zoals Facebook zag ik dat ik massaal ontvriend werd.

Ik ben met een kennis daarover gaan praten en die vertelde mij dat mensen mij ontvrienden vanwege de naam van mijn dochter.
Een nu ex-vriendin zei dat ik een aso ben en daar achter is gekomen sinds de naam van dochter bekend is.

O_o

Wat kan ik doen? Accepteren dat mensen me ontwijken omdat ze de naam van mijn dochter niet willen accepteren? Ik had hele hechte relaties met veel mensen nog tot de dag voor de bevalling.
Als mensen geen vrienden met je willen zijn met jou om de naam van je kind, dan moet je toch ook niet willen dat dit jouw vrienden zijn? Wat is dit voor idioot iets?
Klinkt een beetje gek hoor, dat ze je daarom zouden ontvrienden. Misschien kan je iets meer vertellen over waarom je die naam hebt gekozen?
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Nee joh, je moet alles op alles zetten om die naam te veranderen. Ga huilen bij de gemeente of zeg gewoon dat het één grote grap was en als dat niet helpt gaan verhuizen.
Opnieuw beginnen ergens waar niemand je kent, je dochter met een normale naam, Mpofa-d'Arao of zo.
Gewoon lekker simpel houden.

Jij barst zó van de vrienden, jij komt er wel.
suzyqfive schreef:
11-08-2018 00:11
Klinkt een beetje gek hoor, dat ze je daarom zouden ontvrienden. Misschien kan je iets meer vertellen over waarom je die naam hebt gekozen?
Het is alleen de roepnaam. Ze heeft twee voornamen die samengevoegd zijn en vanwege de Jay-trend heb ik Me- in de voornaam aangepast. Maar nu wil niemand me kennen want ik ben van de een op de andere dag veranderd in een tokkie. O_o
Sure
Was er een Jay trend? Die memo heb ik niet gekregen.
Ja echt tokkie, hoe kan je je kind nou een naam geven. Wie doet zoiets nou?
Lucifer2018 schreef:
11-08-2018 00:30
Sure
Ik geloof dit ook niet.
'I don't need an inspirational quote. I Just need coffee.
Wat n onzin mensen ontvrienden je als je geen meerwaarde meer heb in n vriendschap of relatie niet vanwege de naam van je pasgeboren kind
PineAppleSpons schreef:
11-08-2018 00:21
Het is alleen de roepnaam. Ze heeft twee voornamen die samengevoegd zijn en vanwege de Jay-trend heb ik Me- in de voornaam aangepast. Maar nu wil niemand me kennen want ik ben van de een op de andere dag veranderd in een tokkie. O_o
O wacht, je bedoelt gewoon als achternaam? Op je trouwdag dan, dat moet haast wel :)
Ja, dat is vervelend als iedereen weet dat je schoonpa je huis in de fik steekt als je hem tegenspreekt.

Ik stel voor je eigen naam te gebruiken, ook voor je kind. Tokkie heten is niet leuk en je kan er ook niks aan doen meestal :(
(tenzij je een Tokkie trouwt en zijn of haar achternaam gaat gebruiken maar wie zou dat doen..)
anoniem_360241 wijzigde dit bericht op 11-08-2018 00:44
Reden: foutje
0.68% gewijzigd
Ana_Isabel** schreef:
11-08-2018 00:33
Was er een Jay trend? Die memo heb ik niet gekregen.
Alleen tokkies hebben die memo ontvangen.
Jaylotte, tja....ik had er niet voor gekozen. Maar gelukkig doet dat er niet toe...Zie het als een schifting van mensen die er niet toe doen, vrienden op social media die dan al afvallen: wees er blij mee, dan weet je gelijk wat voor mensen dat blijkbaar zijn. Ook al vind ik de naam niet mooi: ze groeit vast uit tot een mooi meisje, succes ermee en heb schijt aan mensen die haar niet willen zien opgroeien.....
Melotte is een achternaam. :) En met Me- veranderen in Jay- dacht ik mijn dochter twee populaire namen mee te geven maar ook echt een eigen identiteit met een originele samenstelling. ;)
Joh, maak er gewoon nog een Jamie, een Jason en een Jasey bij, dan heb je vier prachtnamen voor je kinderen. Er zijn snel genoeg mensen die graag omgaan met mensen die zulke mooie namen kunnen vinden.
:hug:
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
SallySpectra* schreef:
11-08-2018 00:46
Alleen tokkies hebben die memo ontvangen.
Er zijn niet zoveel tokkies in Nederland om de top 100 namen te vullen met een aantal Jay-namen. ;)
Daarnaast is Jay in Engeland een gewone (koos)naam. Als je een naam hebt die begint met J. spreekt men daar vaak alleen die letter uit, dus Jay.
Ik heb wel research gedaan naar de naam maar de reacties had ik niet verwacht.
PineAppleSpons schreef:
11-08-2018 00:54
Er zijn niet zoveel tokkies in Nederland om de top 100 namen te vullen met een aantal Jay-namen. ;)
Daarnaast is Jay in Engeland een gewone (koos)naam. Als je een naam hebt die begint met J. spreekt men daar vaak alleen die letter uit, dus Jay.
Ik heb wel research gedaan naar de naam maar de reacties had ik niet verwacht.
Jeetje
Jaycelynn is ook tof. :)
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Goh.. je had research moeten doen in je vriendenkring. Een poll op Facebook met uitleg.
Dan had je nog kunnen denken omg... die naam krijgt gewoon GEEN likes.
Not one at all.

Next. Of vragen welke naam mág van je vrienden of -hou je vast- je zelfs méér echte Facebookvrienden oplevert. Kan ook hé?

Mijn zusje noemde haar kind Joey Delano Weslie en had binnen een dag(!!) 2329 vrienden erbij. Terwijl ze lag te slapen.
Gemiste kans. Beetje jammer maar volgende keer beter ;)
Ik geloof er niets van dat vrienden je ineens gaan ontwijken omdat de naam van je kind hen niet aanstaan. Wat een kolder!
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
:popcorn:
Jaylotte is toch een hele populaire naam in Noorwegen?
Alixane schreef:
11-08-2018 01:18
Ik geloof er niets van dat vrienden je ineens gaan ontwijken omdat de naam van je kind hen niet aanstaan. Wat een kolder!

Precies, kolder. Ze blijven juist vrienden met je om ramptoerististisch toe te kunnen kijken wat voor idiote dingen je nog meer doet. Lachen joh.
Neem iemand anders in de maling.
.
De roepnaam is veranderd. Haar naam is Maylin Charlotte maar ivm reacties omgeving heb ik nu een andere roepnaam gekozen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven