Ontwijkend gedrag
vrijdag 10 augustus 2018 om 23:55
Sinds de geboorte van mijn dochter Jaylotte merk ik dat mensen me zijn gaan ontwijken.
In eerste instantie dacht ik dat ze mij rust wilden geven. Het herstel van de bevalling alleen al is niet niets. Maar op social media zoals Facebook zag ik dat ik massaal ontvriend werd.
Ik ben met een kennis daarover gaan praten en die vertelde mij dat mensen mij ontvrienden vanwege de naam van mijn dochter.
Een nu ex-vriendin zei dat ik een aso ben en daar achter is gekomen sinds de naam van dochter bekend is.
Wat kan ik doen? Accepteren dat mensen me ontwijken omdat ze de naam van mijn dochter niet willen accepteren? Ik had hele hechte relaties met veel mensen nog tot de dag voor de bevalling.
In eerste instantie dacht ik dat ze mij rust wilden geven. Het herstel van de bevalling alleen al is niet niets. Maar op social media zoals Facebook zag ik dat ik massaal ontvriend werd.
Ik ben met een kennis daarover gaan praten en die vertelde mij dat mensen mij ontvrienden vanwege de naam van mijn dochter.
Een nu ex-vriendin zei dat ik een aso ben en daar achter is gekomen sinds de naam van dochter bekend is.
Wat kan ik doen? Accepteren dat mensen me ontwijken omdat ze de naam van mijn dochter niet willen accepteren? Ik had hele hechte relaties met veel mensen nog tot de dag voor de bevalling.
zaterdag 11 augustus 2018 om 00:11
zaterdag 11 augustus 2018 om 00:18
Nee joh, je moet alles op alles zetten om die naam te veranderen. Ga huilen bij de gemeente of zeg gewoon dat het één grote grap was en als dat niet helpt gaan verhuizen.
Opnieuw beginnen ergens waar niemand je kent, je dochter met een normale naam, Mpofa-d'Arao of zo.
Gewoon lekker simpel houden.
Jij barst zó van de vrienden, jij komt er wel.
Opnieuw beginnen ergens waar niemand je kent, je dochter met een normale naam, Mpofa-d'Arao of zo.
Gewoon lekker simpel houden.
Jij barst zó van de vrienden, jij komt er wel.
zaterdag 11 augustus 2018 om 00:21
Het is alleen de roepnaam. Ze heeft twee voornamen die samengevoegd zijn en vanwege de Jay-trend heb ik Me- in de voornaam aangepast. Maar nu wil niemand me kennen want ik ben van de een op de andere dag veranderd in een tokkie.
zaterdag 11 augustus 2018 om 00:34
Ik geloof dit ook niet.
'I don't need an inspirational quote. I Just need coffee.
zaterdag 11 augustus 2018 om 00:41
O wacht, je bedoelt gewoon als achternaam? Op je trouwdag dan, dat moet haast welPineAppleSpons schreef: ↑11-08-2018 00:21Het is alleen de roepnaam. Ze heeft twee voornamen die samengevoegd zijn en vanwege de Jay-trend heb ik Me- in de voornaam aangepast. Maar nu wil niemand me kennen want ik ben van de een op de andere dag veranderd in een tokkie.![]()
Ja, dat is vervelend als iedereen weet dat je schoonpa je huis in de fik steekt als je hem tegenspreekt.
Ik stel voor je eigen naam te gebruiken, ook voor je kind. Tokkie heten is niet leuk en je kan er ook niks aan doen meestal
(tenzij je een Tokkie trouwt en zijn of haar achternaam gaat gebruiken maar wie zou dat doen..)
anoniem_360241 wijzigde dit bericht op 11-08-2018 00:44
Reden: foutje
Reden: foutje
0.68% gewijzigd
zaterdag 11 augustus 2018 om 00:46
Alleen tokkies hebben die memo ontvangen.
zaterdag 11 augustus 2018 om 00:50
Jaylotte, tja....ik had er niet voor gekozen. Maar gelukkig doet dat er niet toe...Zie het als een schifting van mensen die er niet toe doen, vrienden op social media die dan al afvallen: wees er blij mee, dan weet je gelijk wat voor mensen dat blijkbaar zijn. Ook al vind ik de naam niet mooi: ze groeit vast uit tot een mooi meisje, succes ermee en heb schijt aan mensen die haar niet willen zien opgroeien.....
zaterdag 11 augustus 2018 om 00:53
zaterdag 11 augustus 2018 om 00:54
Er zijn niet zoveel tokkies in Nederland om de top 100 namen te vullen met een aantal Jay-namen.
Daarnaast is Jay in Engeland een gewone (koos)naam. Als je een naam hebt die begint met J. spreekt men daar vaak alleen die letter uit, dus Jay.
Ik heb wel research gedaan naar de naam maar de reacties had ik niet verwacht.
zaterdag 11 augustus 2018 om 00:55
JeetjePineAppleSpons schreef: ↑11-08-2018 00:54Er zijn niet zoveel tokkies in Nederland om de top 100 namen te vullen met een aantal Jay-namen.![]()
Daarnaast is Jay in Engeland een gewone (koos)naam. Als je een naam hebt die begint met J. spreekt men daar vaak alleen die letter uit, dus Jay.
Ik heb wel research gedaan naar de naam maar de reacties had ik niet verwacht.
zaterdag 11 augustus 2018 om 01:05
Goh.. je had research moeten doen in je vriendenkring. Een poll op Facebook met uitleg.
Dan had je nog kunnen denken omg... die naam krijgt gewoon GEEN likes.
Not one at all.
Next. Of vragen welke naam mág van je vrienden of -hou je vast- je zelfs méér echte Facebookvrienden oplevert. Kan ook hé?
Mijn zusje noemde haar kind Joey Delano Weslie en had binnen een dag(!!) 2329 vrienden erbij. Terwijl ze lag te slapen.
Gemiste kans. Beetje jammer maar volgende keer beter
Dan had je nog kunnen denken omg... die naam krijgt gewoon GEEN likes.
Not one at all.
Next. Of vragen welke naam mág van je vrienden of -hou je vast- je zelfs méér echte Facebookvrienden oplevert. Kan ook hé?
Mijn zusje noemde haar kind Joey Delano Weslie en had binnen een dag(!!) 2329 vrienden erbij. Terwijl ze lag te slapen.
Gemiste kans. Beetje jammer maar volgende keer beter
zaterdag 11 augustus 2018 om 08:06
Precies, kolder. Ze blijven juist vrienden met je om ramptoerististisch toe te kunnen kijken wat voor idiote dingen je nog meer doet. Lachen joh.