Ontwijkend gedrag
vrijdag 10 augustus 2018 om 23:55
Sinds de geboorte van mijn dochter Jaylotte merk ik dat mensen me zijn gaan ontwijken.
In eerste instantie dacht ik dat ze mij rust wilden geven. Het herstel van de bevalling alleen al is niet niets. Maar op social media zoals Facebook zag ik dat ik massaal ontvriend werd.
Ik ben met een kennis daarover gaan praten en die vertelde mij dat mensen mij ontvrienden vanwege de naam van mijn dochter.
Een nu ex-vriendin zei dat ik een aso ben en daar achter is gekomen sinds de naam van dochter bekend is.
Wat kan ik doen? Accepteren dat mensen me ontwijken omdat ze de naam van mijn dochter niet willen accepteren? Ik had hele hechte relaties met veel mensen nog tot de dag voor de bevalling.
In eerste instantie dacht ik dat ze mij rust wilden geven. Het herstel van de bevalling alleen al is niet niets. Maar op social media zoals Facebook zag ik dat ik massaal ontvriend werd.
Ik ben met een kennis daarover gaan praten en die vertelde mij dat mensen mij ontvrienden vanwege de naam van mijn dochter.
Een nu ex-vriendin zei dat ik een aso ben en daar achter is gekomen sinds de naam van dochter bekend is.
Wat kan ik doen? Accepteren dat mensen me ontwijken omdat ze de naam van mijn dochter niet willen accepteren? Ik had hele hechte relaties met veel mensen nog tot de dag voor de bevalling.
vrijdag 28 september 2018 om 18:41
Nee. Maar ik wil gewoon niet dat mijn dochter wordt veroordeeld op haar naam. We zijn gewoon een normaal, werken gezin in een nette wijk en kennelijk zijn sommige namen dan zo not-done dat de drager een diagnose van de omgeving krijgt.
vrijdag 28 september 2018 om 20:00
Dus de volledige naam is:PineAppleSpons schreef: ↑11-08-2018 00:52Melotte is een achternaam.En met Me- veranderen in Jay- dacht ik mijn dochter twee populaire namen mee te geven maar ook echt een eigen identiteit met een originele samenstelling.
![]()
Jaylotte Melotte?
"Dus zie je iemand lopen Met rode ogen heel bedeesd Dan weet je, haar potje is pas vol geweest."
vrijdag 28 september 2018 om 20:21
Het kindje van een goede vriendin heet “Lieve Jolie” dus dan zou ik sowieso al niet mijn eigen kind Lieve gaan noemen. Dat is gewoon raar.
En Beverley is een naam als Hillary, prima voor Amerikanen maar niet wij Nederlanders.
vrijdag 28 september 2018 om 20:23
vrijdag 28 september 2018 om 20:27
Doe niet zo onaardig.PineAppleSpons schreef: ↑ PineAppleSpons 28-09-2018 20:23
Ik ben 32, maar roep gerust verder. Neem vooral voorbeeld aan Geert Wilders, die schreeuwt ook van alles.
vrijdag 28 september 2018 om 20:35
Ja, heel geloofwaardig. Ben je die van Fok of die van Minerva?PineAppleSpons schreef: ↑28-09-2018 20:23Ik ben 32, maar roep gerust verder. Neem vooral voorbeeld aan Geert Wilders, die schreeuwt ook van alles.
vrijdag 28 september 2018 om 20:41
Geert Wilders voor een meisje zou ik niet doen. Zeker niet als ze blond is, voor je het weet heb je geroddel in je keurige buurt waar je niet zomaar je kind een naam kan geven zonder consequenties voor je imago op Facebook en daar doe je het toch voor, een naam uitkiezen.PineAppleSpons schreef: ↑28-09-2018 20:23Ik ben 32, maar roep gerust verder. Neem vooral voorbeeld aan Geert Wilders, die schreeuwt ook van alles.
Ik heb Facebook weggedaan toen ik mijn hond kreeg, bang voor de reacties op zijn naam. Die klap heb ik mooi ontweken, ik was al mijn facebookvrienden een stap voor. Ik laat me niet ontvrienden, ik bén de ontvriender. Ben benieuwd of het iemand is opgevallen dat ik geen facebook meer heb en waarom, nog geen vragen over gehad gek genoeg..
Als ik ooit een kind krijg noem ik hem hetzelfde als mijn hond.
Ben je echt 32 ? Ik had je stukken jonger geschat!!
Toch nog een complimentje.
Groetjes, Lenn
(eigenlijk Jeej-Man maar dat vond ik nix.. geintje van mijn vader, de grapjas..)
zaterdag 29 september 2018 om 08:17
Ik vind het moeilijk te geloven, de naam, het verhaal over de oorsprong ervan en de reacties van je fb contacten.PineAppleSpons schreef: ↑11-08-2018 00:52Melotte is een achternaam.En met Me- veranderen in Jay- dacht ik mijn dochter twee populaire namen mee te geven maar ook echt een eigen identiteit met een originele samenstelling.
![]()