Onze eerste afspraak, wat een teleurstelling was dat! :-(

13-03-2010 16:41 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Misschien zijn er al heel wat topics gepost hierover, maar ik kan ze momenteel niet terugvinden. Vandaar een nieuw...

In september 2009 heb ik via een datingsite een leuke jongen leren kennen. We geraakte aan het chatten, mailen, maar geen van ons beide zette de stap om eens af te spreken. Het klikte ongelooflijk goed, het was net alsof we mekaar al jaren kende.

Uiteindelijk hebben we toch een samen af gesproken en zijn iets gaan drinken... maar... wat een teleurstelling was dat!! Ik die het gevoel had dat het zo tussen ons klikte, had plots het gevoel dat dit echt niet goed aanvoelde. Hij was allesbehalve spraakzaam. Het ijs geraakte maar niet gebroken. Ik voelde me zo vreemd. Dit kon toch niet zijn! Wij die nachten hadden gechat, gemaild, ... Hij had me zelfs eens gebeld en het was zo'n leuk gesprek geweest.

Er vielen veel en lange stiltes gedurende de twee uurtjes dat we op café zaten. Ik hield zowat het gesprek gaande, maar voelde me zo teleurgesteld. Ik was in die maanden verliefd op hem geworden (en dat ben ik nog steeds, gevoelens gaat zo vlug niet voorbij bij mij). Toen ik naar huis reed, rolden de tranen over mijn wangen. Dit kon toch niet...!! Nadien hebben we weinig contact gehad. Ik heb uiteindelijk weer contact opgenomen en ik heb het gevoel dat het toch goed klikt tussen ons. Waarom verliep die afspraak dan zo stroef?

We hebben nu afgesproken om donderdag nog eens samen op café te gaan, maar ik ben zo bang dat het weer zo fout loopt.

Kan iemand me misschien tips geven wat ik kan doen als er stiltes vallen?

Ik ben één en al zenuwen op dit moment. Ik zie hem zo graag...

Graag jullie mening, waarvoor dank!

Fedra
zie je hém graag, of zie je graag een relatie ontstaan??

(jaha ..mensen ik heb wel wat geleerd van mijn eigen topic :P )

In real life heb je te maken met chemie... jullie 'klikken' dus alleen op papier. Dat is wel duidelijk.

Ik zou er niet meer van maken dan het is; een maatje met wie je een gemeenschappelijke deler hebt; mailen chatten en af en toe eens bellen. Gewoon gezellig, meer niet.

Verliefd zijn moet je overkomen hoor, dat moet je niet gaan afdwingen omdat je droomplaatje nu in duigen valt...
Kan het niet zijn dat hij bloednerveus was op die date?

De avond dat ik mijn vriend leerde kennen kwam er geen woord uit, ik heb alles eruit moeten trekken.

Een paar dates later gaf hij toe dat hij zo zenuwachtig was dat hij dichtklapte.

Hij bedankte me zelfs dat ik zoveel geduld had.

Nu is hij allesbehalve verlegen.
Misschien is hij zelf ook wel op en op van de zenuwen. Of hij weet zich toch niet zo goed houding te geven. Of wellicht heeft hij wel helemaal geen interesse in een relatie. Heeft hij wel eens iets uitgesproken qua gevoelens, maakt hij wel eens complimentjes naar jou toe als jullie chatten, flirt hij uberhaupt wel met jou?

Kan natuurlijk ook zijn dat het gewoon niet het type is van gezellig kletsen en babbelen. Maar wel een beetje gek dat jullie dit online dan wél zo goed kunnen. Of maak jij er meer van dan dat het is?

Ik herken het wel van een goede vriend van mij. We hebben een tijdje wat gehad omdat we dachten dat we goed bij elkaar pasten, het flirtten werd steeds meer en meer, we konden lachen en kletsen, hij gaf veel op mij...maar hij trok me nooit op schoot, begon zelden zelf een gesprek, met anderen hield hij zich op de achtergrond en liet dan nooit merken aan mij of aan de omgeving van: dit is mijn vriendin. Het leek net alsof we vrienden waren die met elkaar naar bed gingen...wat ook een beetje raar aanvoelde achteraf.

Misschien moet het bij deze jongen ook bij vriendschap blijven? Komen jullie wellicht beter uit de verf.
wellicht het nadeel van te lang mailen/chatten/bellen. Je maakt je een voorstelling van iemand, waar je toch de kriebels voor krijgt en dat valt dan vaak tegen. Daarom date ik wat sneller vaak
Heb je gevraagd wat hij van de ontmoeting vond?
Het is zoals het is
Heb ook jaren zo'n vriend gehad,op msn alles vertellen,echt alles,hij wist dingen van me die niemand weet....andersom ook..

Heel intieme gesprekken en flirten en alles( via het draadje van internet)

Elkaar vaak gezien, een keer wat meer geprobeerd,maar ik had die gevoelens niet(sexuele aantrekkingskracht) in het eggie...

Jammer want hij was een gouden gozer......

Helaas is de vriendschap doodgebloeit,omdat hij zijn prinsesje tegenkwam....mis hem nog elke dag.......
Daarom zeggen ze ook altijd dat je meteen moet gaan daten als je iemand via internet leert kennen!! Dit komt namelijk heel vaak voor.

Ik heb het zelf ook al een keer of 5 mee gemaakt.

Paar maanden mailen, msnen, smsesn en dan IRL, helemaal op 1 lijn zitten, en dan op de eerste date een grote tegenvaller!! Geen klik, geen zelfde humor, geen zelfde interesses...

Nooit meer doen, voortaan gewoon meteen op date!

Ik vrees dat er aan deze situatie nog weinig aan te doen is... Ik denk dat jullie gewoon niet klikken IRL.
Ja, gelijk daten na 2 regels te hebben getikt
Ai, wat herkenbaar

'k heb het ook eens gehad. Was al een redelijk tijdje iedere avond aan het chatten met een man. Het klikte onwijs leuk.

En toen dus afgesproken om elkaar te ontmoeten.

Maar jéééh, er was helemaal niks meer over van het leuke chatten dat we deden.

Ik heb daarna nog wel weer contact met hem opgenomen. Ik wilde het een kans geven.

Bij ons is het uiteindelijk niet gelukt, maar ja, het had wel gekund
Misschien is het een idee om iets leuks te gaan doen, bijv. naar de dierentuin. Dan heb je automatisch wat te kletsen en zit je niet ongemakkelijk in een café tegenover elkaar.
Ik ben van mening dat de evolutie het zo heeft bedoeld dat je op basis van geur, feromonen, chemie, en hoe iemand eruit ziet, op iemand valt, en niet via lettertjes en teksten.
Heb je het met hem bespreekbaar gemaakt?

Misschien heeft hij het zelfde gevoel en zit hij er net zo erg mee.

Wie weet is hij wel hartstikke dichtgeklapt van de zenuwen.

Als je het samen bespreekt wordt het misschien wat makkelijker.

goed dat je het nog eens probeert, ik hoop dat het nu leuker wordt.

Wees wel reeel, als het er na nog een of 2 dates niet in lijkt te zitten wees dan eerlijk en overleg wat jullie willen, wel of geen contact, en zo ja op welke manier.

Succes
ik heb het ook al een paar keer mee gemaakt...

maar meteen na 3 chatgesprekken daten zie ik ook niet zo zitten...

geef hem gewoon nog een paar dates de kans... misschien is hij inderdaad erg zenuwachtig en trekt het vanzelf bij... en anders niet, jamer maar helaas
quote:Rary schreef op 13 maart 2010 @ 17:28:

Ik ben van mening dat de evolutie het zo heeft bedoeld dat je op basis van geur, feromonen, chemie, en hoe iemand eruit ziet, op iemand valt, en niet via lettertjes en teksten.Helemaal mee aens! Ik kan niet verliefd worden op lettertjes...wél als ik iemand zie: uitstraling, ogen. Zelfs als zo'n persoon dan het tegenovergestelde is van een type waar ik normaal voor val....
'Ik zie hem zo graag' klinkt wel gek na één ontmoeting.

Jij 'ziet' hem graag over hoe hij op papier overkwam, hebt daar grote verwachtingen bijgecreeërd en in het echt was het helaas niet zo... Kan idd. gebeuren, ook een keer meegemaakt.

Kan zijn dat hij zenuwachtig was, maar kan ook gewoon zijn dat jullie in het echt geen klik hebben.

Als ik jou was zou ik zeker nog wel eens afspreken, als hij dat ook ziet zitten, maar als het zo stroef blijft gaan, denk ik wel dat je je conclusies moet trekken.

Dat is en blijft nu eenmaal een cruciaal punt bij het internetdaten: klikt het in echt ook zo?

Vind het niet te lang mailen ed. op voorhand om die reden wel een goede tip.
Bedankt voor jullie lieve reacties!

Ik denk dat hij inderdaad wat zenuwachtig was... Daar heb ik totaal geen problemen mee. Hij zei ooit wel dat hij een verlegen type is.

Ik hoop zo dat deze volgende date een stukje relaxter wordt. Ikzelf ben ook best een verlegen type. Had niet verwacht dat hij zo weinig zou zeggen.

Ik probeer me nu voor te bereiden op wat ik moet zeggen bij een stilte, maar dat lijkt me ook al niet goed. Een date moet spontaan gebeuren...

Hij heeft me inderdaad een paar keer tijdens ons lange chats laten weten dat hij me zo eerlijk en leu vond. Misschien heb ik de boodschap verkeerd begrepen en gedacht dat hij echt wel interesse in me had, of verliefd op me was.

Ik denk dat hij niet echt verliefd is en dat we allebei andere verwachtigen hadden.

Nou ja, ik sta op dit moment ook stijf van de zenuwen... Wist ik maar iets wat me rustiger kon maken.
Ik heb in het verleden ook twee keer gedatet (gedeet). Ik chatte veel met haar, maar iets bekroop me het gevoel dat er op de date weinig gespreksonderwerpen over zullen zijn. Dat werd een beetje bewaarheid, maar we liepen wat rond; misschien dat de dingen in de stad aanleiding geven tot een nieuw onderwerp.

De tweede date was veel meer een succes; geen vervelende stiltes. Na de tweede date bloedde het contact echter snel dood.

Er is niet een soort chemie of klik waardoor een bepaalde spanning ontstaat, of misschien zou kunnen leiden tot meer. Dat is wel een voorwaarde om iets te willen.
World of Warcraft: Legion
quote:Nammma schreef op 13 maart 2010 @ 17:44:

[...]

Helemaal mee aens! Ik kan niet verliefd worden op lettertjes...wél als ik iemand zie: uitstraling, ogen. Zelfs als zo'n persoon dan het tegenovergestelde is van een type waar ik normaal voor val....Ik werd verliefd op zijn stem, na 2 weken bellen zagen we elkaar voor het eerst en we zijn nu 12,5 jaar en 2 kinderen verder
Chemie heb ik helaas niet gevoeld tijdens onze date. Het eerste uur voelde ik wel vlindertjes: nu zat ik eindeljik tegenover hem! Maar omdat ik weinig van zijn kant opmerkte, vlogen de vlindertjes al gauw weg

Dit deed echt pijn... De tweede date heb ik trouwens voorgesteld, omdat ik het nog één kans wil geven. Loopt het deze keer weer zo kil, dan laat ik het erbij...
Conclusie: een half jaar mailen is errug lang. Je hebt je er veel te veel van voorgesteld, ging met allerlei verwachtingen naar de afspraak. Terwijl het in het echt pas echt moet blijken of er chemie en aantrekkingskracht is. Waarom heb je in hemelsnaam zo lang gewacht? Als het nu ook niet klikt, afschrijven, dan is het gewoon niet je juiste. En dan heb je gewoon een half jaar leuk gemaild Geen man overboord toch?

Is dat trouwens een dialect ofzo, "op café gaan"?
Een half jaar vind ik niet te lang. Je moet mekaar een beetje leren kennen, in hoevere dat online mogelijk is. Gelijk met iedereen daten is echt niet normaal. Dan ga je van vent naar vent en kom je iedere x van een koude kermis thuis.
quote:Rary schreef op 13 maart 2010 @ 17:28:

Ik ben van mening dat de evolutie het zo heeft bedoeld dat je op basis van geur, feromonen, chemie, en hoe iemand eruit ziet, op iemand valt, en niet via lettertjes en teksten.Jep, ben daar hetzelfde over gaan denken. Het kan heel goed werken, een internetliefde die in het echt ook werkt, maar heel vaak ook niet...puur door die basis-elementen.
@Emaille: is Vlaams.
quote:Brown_Eyes schreef op 13 maart 2010 @ 18:46:

Een half jaar vind ik niet te lang. Je moet mekaar een beetje leren kennen, in hoevere dat online mogelijk is. Gelijk met iedereen daten is echt niet normaal. Dan ga je van vent naar vent en kom je iedere x van een koude kermis thuis.

Van vent naar vent klinkt alsof je ook met elke vent lichamelijk iets doet. Je hebt vrouwen die heel wanhopig zijn en aan...hoe heet dat daten ook alweer? Serial dating doen? Dat is wat anders dan een gezellige avond met wellicht een leuke man hebt en dan naar huis gaat en wie weet word het wat, wie weet niet. Je wéét wel hoe iemand is, eruit ziet, klinkt, etc.

Het lijkt mij juist niet leuk als je het elke keer een half jaar iemand aan het leren kennen bent en dan draait het uit op een teleurstelling, omdat de kans nu eenmaal niet zo groot is dat het in het echt ook klikt.

Je kunt ook gewoon regelmatig daten en er niet te veel van verwachten. Een online band opbouwen kan daarnaast ook nog, als het toch echt een leuke kerel blijkt te zijn kun je het contact in het echt ook prima onderhouden, en iemand echt leren kennen, zonder dat je gelijk zwaar er voor gaat. Ik denk dat je ontzettend veel gaat verwachten van die ene persoon als je te lang met elkaar chat en mailt en belt en als het dán niet klikt...dan ben je weer een jaar verder en kan je overnieuw beginnen....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven