Onzeker na 1e date

12-02-2012 23:59 183 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik heb afgelopen week voor het eerst een date gehad via internet.

We hadden al 2 maanden contact en ik had hem al eerder gevraagd om iets af te spreken en daar reageerde hij elke keer wel heel enthousiast op, maar er kwam maar geen datum.

Afgelopen week was het dan eindelijk zover en ben ik bij hem geweest.

Het was super gezellig en we hebben echt over van alles gekletst (ik ben niet zo'n prater van mezelf, dus dat was wel erg fijn dat ik zo goed met hem kon praten).

Om een uur of 11 heb ik maar gezegd dat ik eens richting huis ging, omdat ik niet wou dat hij het als eerste zou zeggen, ook al wou ik eigenlijk nog wel blijven.

Uiteindelijk ben ik een half uur later vertrokken en hebben we heel netjes afscheid genomen met 3 kusjes. Ook moest ik iets laten weten als ik weer veilig thuis was.

Toen ik thuis was heb ik dat dus gedaan en kreeg ik bericht terug dat hij het erg gezellig vond en heb ik terug gestuurd dat ik het ook gezellig vond en of het voor herhaling vatbaar was. En dat was het.

Eigenlijk wijst alles er naar mijn idee op dat hij mij ook ziet zitten (en ik vind hem stiekem volgens mij leuker dan ik zelf door heb) en toch ben ik ontzettend onzeker.

Ik blijf maar denken dat het nu weer zo lang gaat duren voor een vervolg date komt en ik wil het deze keer wel echt vanuit hem laten komen.

Nouja ik wou gewoon graag even mijn verhaaltje kwijt en eens zien hoe jullie erover denken.
Het enige wat je kan doen is afwachten dan, tot hij voorstelt om wat af te spreken. Als een man je echt ziet zitten wil ook hij zo snel mogelijk weer afspreken, geen weken later.

En dat je wat onzeker bent, dat is logisch, zeker op het gebied van daten. Dat heeft bijna iedereen wel.

Dus laat je niks aanpraten. Ga je er juist niet zo op richten. Richt je op de leuke kanten van jezelf, dan groeit je zelfvertrouwen ook vanzelf.

En met daten kan je nu eenmaal op je bek gaan.

Ik snap trouwens best dat je duidelijkheid wilt hebben, als je iemand echt leuk begint te vinden en niet weet of het wederzijds is.

Voor degenen bij wie de man echt achter hun aanliep is het makkelijk praten

Maar de beginfase is nu eenmaal aftasten. En soms slaag je en soms ga je op je bek.

That's life.
quote:martin81 schreef op 13 februari 2012 @ 12:09:

Ik zou in ieder geval de Wet van Martin aanhouden. Minimaal een maand na de eerste date geen seks als je een serieuze relatie wilt.

Vind ik onzin hoor. Ik denk dat zoiets ieder voor zich is. En mensen moeten het ook zelf weten. :/

Ik heb mijn vriend ook via een datingsite leren kennen. Toevallig ook Paiq en wij lagen op de tweede date al samen in bed. Nu ben ik heel gelukkig samen met hem.
Moet je raden hoeveel reacties ik krijg als ik op een datingsite zeg dat ik vooral in ben voor lekkere seks
Volgens mij is mijn vorige bericht een beetje over heen gelezen. Ik heb toch maar zelf gevraagd of hij zin had om een keer bij me langs te komen. Daar kreeg ik een goede reactie op dus ik denk dat ik me druk maak om niks. Wat betreft wanneer je aan seks begint met een date, heb ik zelf zoiets van als het goed voelt is het goed. Kan na een paar keer zijn kan ook een maand duren. Ik geloof er niet zo in dat een relatie gedoemd is om te mislukken als je te snel aan seks begint.
2e date is geregeld dus gaat helemaal goed komen.
Ahh, dat is super leuk. Al enig idee wat jullie gaan doen?
ja hij komt deze keer naar mij toe.
Oh, echt zo leuk. Zo is het ook precies bij ons gegaan. Ik de eerste keer naar hem, hij de tweede keer naar mij. Hopelijk pakt het voor jou net zo goed uit als voor mij.

Is het al snel, of moet je nog lang in spanning zitten? Ik weet nog wel dat ik voor de tweede date nóg zenuwachtiger was dan voor de eerste.
Ik hoop het dat het voor mij net zo goed uitpakt idd. Merk ook wel dat hij me vaker een bericht stuurt sinds we elkaar gezien hebben. Het is pas volgende week woensdag dus ik moet nog even geduld hebben. Ga mn woning maar een goede schoonmaak beurt geven de komende week denk om de tijd sneller te laten gaan.
Die datemeneer gaat echt niet een vinger over de plinten halen als hij langskomt hoor.
quote:onzekermeisje25 schreef op 13 februari 2012 @ 16:30:

Volgens mij maak ik me druk om niks.

Heb net gevraagd of hij zin heeft om binnekort naar mij te komen en kreeg al gelijk bericht terug dat hij dat leuk vind.

Dit is een heel goed teken.

Een tip: maak het dan ook gelijk concreet.

Dus op het moment dat hij zegt dat hij het leuk vindt om weer af te spreken, kom je met de vraag wanneer.

Doe je dit niet dan blijft het misschien hier op hangen en kan het weer een soort van dood bloeden of te lang duren.

De interesse is er dus maak er gebruik van. ;)

Edit: ik zie ineens een aantal reacties van jullie die er net nog niet stonden. Die heb ik dus gemist en hierdoor is mijn post een beetje achterhaald.... :P Excuses!
Dus nu even een reactie op de posts die ik gemist had. :P

Superleuk dat je een 2e date hebt.

En idd wat sex betreft: dat voel je gauw genoeg aan of het oke is of niet.

Wat veel belangrijker is is dat je niet te gretig in het contact zoeken bent. Veel mannen haken af als ze iedere dag berichtjes krijgen en zelf geen kans zien om hier initiatief in te kunnen nemen.

Ik heb ook mn huis even tot in de puntjes een goede schoonmaak gegeven.

Hij zal idd niet rondkijken met een inspecterende blik, maar voor jezelf is het wel prettig.

Mij geeft het iig een rustig en zeker gevoel dat dit helemaal in orde is en dat ik netjes en opgeruimd over kom.

Dus niet voor hem, maar wel voor jezelf. :P
quote:martin81 schreef op 13 februari 2012 @ 12:09:

Ik zou in ieder geval de Wet van Martin aanhouden. Minimaal een maand na de eerste date geen seks als je een serieuze relatie wilt.Te hopen dat de man in kwestie dan niet de Wet van Joop aanhoudt. Met iemand die zo spastisch doet over seks kom ik niet eens tot een maand.
Het contact gaat wel aardig om en om.

De ene keer zoekt hij contact en de andere keer ik.

Het schoonmaken is inderdaad vooral voor mn eigen, dat het een fijn gevoel geeft als het allemaal netjes is.
Denk je dat je bij de tweede date wel seks wilt?
Nee, dat hoeft nu nog niet, maar wie weet als ik hem zie dat ik daar anders over denk. Hoe dan ook ik plan dat niet, gebeurd vanzelf wel.
Het is juist wel belangrijk om te plannen.

Straks gaat hij aan je zitten, en dan sta je sterker als je dat scenario van tevoren al hebt doorgenomen.
Als ik dat niet wil kan ik dat op dat moment ook wel zeggen.

Ik hou er niet van om dat te plannen. Gevoelens laten zich niet plannen, dus dat gaat gewoon niet.

Als ik hem weer zie kan het heel anders zijn, omdat je natuurlijk veel hebt na kunnen denken na de 1e date en er anders in staat. (Minder zenuwen enzo hoop ik). Tijdens de eerste date had ik zoiets van leuke jongen en wil hem nog wel eens ontmoeten, maar dat was het. Pas toen ik op mn gemak er over na kan denken, had ik zo iets van eigelijk is hij toch wel heel erg leuk en kan er bij mij wel iets groeien denk ik.
quote:martin81 schreef op 14 februari 2012 @ 12:01:

Denk je dat je bij de tweede date wel seks wilt?

onzekermeisje, negeer dit geleuter. Martin is obsessed met sex, dat laat hij zien door op sex topisc te reageren op dit forum.

Laat hem lekker kletsen, en geniet van je date. Wat jij met die jongen doet en wanneer, daar heeft meneertje martin niets over te zeggen. Die vind het gewoon geil en spannend om jou die vragen te stellen, omdat je voor hem 'een lekker jong ding bent'. Pervert.
Ze is toch 25? Inmiddels misschien wel ouder...
quote:martin81 schreef op 14 februari 2012 @ 13:09:

Ze is toch 25? Inmiddels misschien wel ouder...Je weet niet hoe oud ze is, jij denkt altijd maar dat foto's op avat0rs echt zijn en jaartallen en cijfers in nicks staan voor de leeftijd. Is niet zo. En een jongedame van 25 is al eigenlijk te jong voor een 31-jarige als jij. Zoek wat van je eigen leeftijd.
Waarom denk je dan dat ze voor mij een lekker jong ding is?
Dat is geen kwestie van denken, dat is een feit. Out of your league, en houd eens op met die topic vervuiling.
Nog even een berichtje van mij.

Ik maak het mezelf moeilijker dan nodig is.

Zit me echt helemaal op te vreten om niks. Ik heb dit bij vorige relatie's ook gehad, waardoor ik er niet eens van kan genieten.

Als daten zo moet zijn voor mij dan kan ik beter non worden volgens mij.

Iemand nog tips toevallig hoe ik me minder druk kan maken.

Dan ben ik nu nog geen eens verliefd, wil niet weten hoe het dan zou zijn. Maar ik kom gewoon zelden iemand tegen waar ik echt een klik mee heb (ook in vriendschappen bijvoorbeeld).

Pff hoe moeilijk kun je het jezelf toch maken he.
Maar wat is er dan aan de hand Onzekermeisje? Reageert hij niet of minder snel als je zou willen??

Ik heb dit eens gehad in een (korte) relatie en het was killing. Maar uiteindelijk bleek diegene ook niet echt into me te zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven