Onzeker over eerste date!
donderdag 20 juli 2017 om 12:26
Help!!!!!
Zoals jullie in mijn vorige topic hebben kunnen lezen heb ik twee maanden geleden een vrouw ontmoet tijdens het uitgaan in de stad. Na veel en pijn en moeite heb ik morgen eindelijk een date met haar! Op dit topic heb ik goed advies van jullie gekregen waar ik erg blij mee was. Nu hoop ik dat jullie me ook kunnen helpen met de volgende stap!
Ontzettend leuk maar ook erg spannend. Nu ik de date eindelijk met haar heb slaat de onzekerheid genadeloos toe. Zo erg dat ik er over denk om de hele date af te blazen. Want inmiddels is het ruim twee maanden geleden dat ik haar gezien heb. Toen ik haar leerde kennen waren we beide onder invloed van alcohol en was er geen druk.
Nu ontmoet ik haar, zonder andere mensen, en is er ineens ontzettend veel druk. Ik vind haar echt heel erg leuk en wil het dus ook niet verpesten. Veel date ervaring heb ik niet en weet ook niet goed hoe ik dit moet aanpakken.
Dus wil ik jullie vragen wat vinden jullie zelf nou een leuke eerste date? Waar moet ik het over hebben? Wat moet ik doen/vragen als het gesprek doodslaat?
Ik hoor het graag van jullie want ik ben erg onzeker!
Alvast bedankt!
Zoals jullie in mijn vorige topic hebben kunnen lezen heb ik twee maanden geleden een vrouw ontmoet tijdens het uitgaan in de stad. Na veel en pijn en moeite heb ik morgen eindelijk een date met haar! Op dit topic heb ik goed advies van jullie gekregen waar ik erg blij mee was. Nu hoop ik dat jullie me ook kunnen helpen met de volgende stap!
Ontzettend leuk maar ook erg spannend. Nu ik de date eindelijk met haar heb slaat de onzekerheid genadeloos toe. Zo erg dat ik er over denk om de hele date af te blazen. Want inmiddels is het ruim twee maanden geleden dat ik haar gezien heb. Toen ik haar leerde kennen waren we beide onder invloed van alcohol en was er geen druk.
Nu ontmoet ik haar, zonder andere mensen, en is er ineens ontzettend veel druk. Ik vind haar echt heel erg leuk en wil het dus ook niet verpesten. Veel date ervaring heb ik niet en weet ook niet goed hoe ik dit moet aanpakken.
Dus wil ik jullie vragen wat vinden jullie zelf nou een leuke eerste date? Waar moet ik het over hebben? Wat moet ik doen/vragen als het gesprek doodslaat?
Ik hoor het graag van jullie want ik ben erg onzeker!
Alvast bedankt!
donderdag 20 juli 2017 om 12:45
donderdag 20 juli 2017 om 12:54
Inderdaad net wat Ooitverlegen ook zegt.ooitverlegen schreef: ↑20-07-2017 12:45Het allerbelangrijkste: Richt je aandacht op haar en niet op allerlei stemmetjes van binnen die je onzeker maken.
Goede geïnteresseerde (open) vragen stellen en daarmee het gesprek voeden. Ook goed is het vinden van dingen die jullie gemeen hebben.
Let niet te veel op die stemmetjes die je onzeker máken.
Wie ben jij TO zonder die stemmetjes als jij gaat daten?
Zeg dat maar tegen jezelf.
Veeeeel plezier!
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
donderdag 20 juli 2017 om 12:55
Goede tip dank je wel! Nog ideeën welke open vragen stellen goed werken op een eerste date?ooitverlegen schreef: ↑20-07-2017 12:45Het allerbelangrijkste: Richt je aandacht op haar en niet op allerlei stemmetjes van binnen die je onzeker maken.
Goede geïnteresseerde (open) vragen stellen en daarmee het gesprek voeden. Ook goed is het vinden van dingen die jullie gemeen hebben.
donderdag 20 juli 2017 om 13:05
Inspiratie is nogal individueel, het moet je maar net te binnen schieten. Maar misschien geldt ook hier net als een openingszin: Het maakt niet zo heel veel uit wat je vraagt. Zie het als smeerolie in de gespreksmotor. Op het moment dat er in het gesprek iets voorbij komt waarop je het gesprek wat kunt verdiepen dan doe je dat.Schuinetafel schreef: ↑20-07-2017 12:55Goede tip dank je wel! Nog ideeën welke open vragen stellen goed werken op een eerste date?
Klopt hier iets van Esla?
donderdag 20 juli 2017 om 13:10
Weet je, het helpt echt niet als wij hier een lijstje gaan geven van welke vragen gemiddeld goed werken. Wat wil je ermee doen? Ze opschrijven en een soort interview gaan afnemen? Dat slaat iedere vorm van een gesprek toch helemaal dood?Schuinetafel schreef: ↑20-07-2017 12:55Goede tip dank je wel! Nog ideeën welke open vragen stellen goed werken op een eerste date?
En trouwens, even een opmerking ter relativering: hoe kun je haar nou écht héél erg leuk vinden? Je hebt haar 1x gezien, onder invloed van alcohol...
donderdag 20 juli 2017 om 13:13
Nu schiet me iets anders te binnen: Maak het in je fantasie niet TE groot! Zo min mogelijk verwachtingen opbouwen, het moment genieten.borboletas schreef: ↑20-07-2017 13:10En trouwens, even een opmerking ter relativering: hoe kun je haar nou écht héél erg leuk vinden? Je hebt haar 1x gezien, onder invloed van alcohol...
donderdag 20 juli 2017 om 13:22
donderdag 20 juli 2017 om 13:35
En op die manier dus niet jezelf zijn maar proberen indruk te maken.
Vind ik haar wel leuk; Precies wat een single coach schreef!
donderdag 20 juli 2017 om 13:36
Eigenlijk had ik er al gelijk geen moeite mee. Bij mij vallen er ook nooit stiltes. Wel als 'ze' te snel dicht bij komen. Dan ga ik me ongemakkelijk voelen. Dan wil ik vluchten.ooitverlegen schreef: ↑20-07-2017 13:00@Eslarealidad: Ik gok dat jij wel wat meer dating ervaring hebt dan ik. Maar dit waren wel de dingen waarin ik was gegroeid.
Inderdaad ook gewoon veel plezier, maak er wat gezelligs van!
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
donderdag 20 juli 2017 om 13:46
Ik geloof je gelijk. Je bedoelt te dichtbij qua gespreksinhoud neem ik aan? Dat lijkt me voor TO niet aan de orde toch?Eslarealidad schreef: ↑20-07-2017 13:36Eigenlijk had ik er al gelijk geen moeite mee. Bij mij vallen er ook nooit stiltes. Wel als 'ze' te snel dicht bij komen. Dan ga ik me ongemakkelijk voelen. Dan wil ik vluchten.![]()
donderdag 20 juli 2017 om 13:48
Hahaha nee qua versieren te dichtbij.ooitverlegen schreef: ↑20-07-2017 13:46Ik geloof je gelijk. Je bedoelt te dichtbij qua gespreksinhoud neem ik aan? Dat lijkt me voor TO niet aan de orde toch?
donderdag 20 juli 2017 om 14:03
Nou ga ik hahaha schrijven want het is logisch dat ik daar niet aan denk! Ik was héél terughoudend daarin. Ik zat op de tweede date amper dichterbij mijn vrouw hoor! Het ging allemaal niet zo snel en de eerste zoen liet verontrustend lang op zich wachten...
donderdag 20 juli 2017 om 14:08
Dat weet je niet. Je hebt haar 1 keer in beschonken toestand gezien. Maak haar niet zo geweldig in je hoofd.
Leuk vinden gaat ook over, ja noem eens wat..., politieke voorkeur, vakantietype, godsdienst, soort humor, interesses qua vrijetijdsbesteding, enzovoorts enzovoorts..
En dát wil je weten. Niet allemaal tijdens de eerste date natuurlijk, maar daten is om erachter te komen of er:
1. Een klik is, heb je geen invloed op want dat is iets chemisch
2. Jullie persoonlijkheden matchen
3. Er genoeg overeenkomsten tussen jullie zijn
Dus relax! Wees gewoon jezelf en leer haar een beetje kennen.
donderdag 20 juli 2017 om 14:14
Ja dit helpt! Thanks PerzinaPerzina schreef: ↑20-07-2017 14:08Dat weet je niet. Je hebt haar 1 keer in beschonken toestand gezien. Maak haar niet zo geweldig in je hoofd.
Leuk vinden gaat ook over, ja noem eens wat..., politieke voorkeur, vakantietype, godsdienst, soort humor, interesses qua vrijetijdsbesteding, enzovoorts enzovoorts..
En dát wil je weten. Niet allemaal tijdens de eerste date natuurlijk, maar daten is om erachter te komen of er:
1. Een klik is, heb je geen invloed op want dat is iets chemisch
2. Jullie persoonlijkheden matchen
3. Er genoeg overeenkomsten tussen jullie zijn
Dus relax! Wees gewoon jezelf en leer haar een beetje kennen.
donderdag 20 juli 2017 om 15:39
Hahaha wat is lang?ooitverlegen schreef: ↑20-07-2017 14:03Nou ga ik hahaha schrijven want het is logisch dat ik daar niet aan denk! Ik was héél terughoudend daarin. Ik zat op de tweede date amper dichterbij mijn vrouw hoor! Het ging allemaal niet zo snel en de eerste zoen liet verontrustend lang op zich wachten...
TO denk steeds als je je zenuwen niet de baas kunt zijn...wie ben ik zonder die zenuwen? Hoe voelt dat? Dat compenseert dan weer. Relaxt een beetje zijn. Spannend is wél leuk.
vrijdag 21 juli 2017 om 01:08
Na 2 dates en familie ontmoeten? Ik denk 3 weken.Eslarealidad schreef: ↑20-07-2017 15:39Hahaha wat is lang?![]()
![]()
TO denk steeds als je je zenuwen niet de baas kunt zijn...wie ben ik zonder die zenuwen? Hoe voelt dat? Dat compenseert dan weer. Relaxt een beetje zijn. Spannend is wél leuk.![]()
Tuurlijk, een beetje spannend moet het ook wel zijn en dat zal zij ook hebben. Het is ook een teken dat het TO iets doet.