Onzeker over mijn vriend

13-03-2011 20:05 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Ik lees hier al redelijk lang mee, maar nooit echt de behoefte gehad zelf te posten. Tot nu!

Mijn vriend en ik (bijna 2 jaar samen) hebben de laatste paar maanden een enorm wiebelige relatie, omdat ik erg onzeker van hem word. Daarvoor ben ik door een moeilijke tijd gegaan (zelfvertrouwen wat omhoog gekrikt dmv een psycholoog), wat nu een halfjaar geleden afgesloten is.

Op het begin van onze relatie was hij best enthousiast en deed hij veel lieve dingetjes, maar dat sleet er natuurlijk af na een tijdje.

Niet zo erg, zou het niet zo zijn dat hij een keer de naam van zijn ex noemde ipv de mijne, hij zegt dat hij haar verschrikkelijk vind (juist dat overdreven negatieve gedoe zorgt ervoor dat ik hem niet geloof op de een of andere manier) , ik weet dat zij hem terug wilt, hij haar allerlei koosnaampjes gaf (mij niet) (hier kwam ik toevallig via via achter), allerlei foto's en kaartjes van haar bewaart in zijn kast en die van mij heeft weggegooid, hij me nooit wilt zoenen (houdt hij niet van) en de sex altijd van mijn kant komt.

Ik begon nogal achterdochtig en onzeker te worden en heb, ik schaam me er kapot voor, zijn geschiedenis gecheckt op internet. Wat blijkt, hij kijkt minstens 1 x in de week meerdere malen op haar facebook naar haar fotos (ook meerdere malen dezelfde foto), maar verder helemaal niet naar foto's oid van anderen. Ik zit zelf behoorlijk vaak op facebook, maar kijk dan naar iedereen en niet naar 1 specifiek iemand.. hij wel, en dan ook nog eens zijn ex!

Dit heb ik aan hem opgebiecht, waarna we behoorlijke ruzie kregen. Hij weet niet zo goed wat hij kan doen zodat ik hem vertrouw, maar als ik zeg dat hij dan misschien iets attenter kan zijn, krijg ik als reactie 'zo ben ik niet'. Toch krijg ik nu opeens af en toe een e-card en wat extra complimentjes, dus hij doet stiekem wel z'n best.

Ik probeer me er overheen te zetten, want hij was er wel altijd voor me toen het niet zo goed met me ging en bovendien zou je relatie niet af moeten hangen van de hoeveelheid complimentjes die je krijgt, maar het lukt me niet! Herkent iemand zich hierin, of heeft iemand tips hoe ik hem kan vertrouwen? Ik was helemaal niet zo bij mijn eerste vriend! En ben ik erg achterdochtig aan het doen of is het allemaal niet zo gek? Ik vind het moeilijk om te relativeren!

We zijn beide overigens begin 20, studeren nog en wonen op kamers in dezelfde stad. (zijn ex woont hier ook, kom haar regelmatig tegen)
quote:patcha schreef op 13 maart 2011 @ 21:09:

[...]

Ik denk dat je misschien wel gelijk hebt.. ik vind het niet bepaald leuk om te concluderen, maar ook nu ik al mijn puntjes op een rij zie denk ik dat je gelijk hebt..

Lieve meid,

Het is ook niet leuk..maar het feit alleen al dat je je zo achterdochtig/onzeker voelt is niet fijn. Je vertrouwd hem niet en dat is wel de basis in je relatie. Liefde moet goed voelen, en geen piekerstrijd. Ook van mij een hele dikke
(Ik heb ook zo vreselijk gepiekerd hoor in mijn verleden, nu ik een supergeweldige man naast me heb zitten die wel aan al mijn criteria voldoet, kan ik me niet meer voorstellen waarom ik niet eerder uit die relatie gestapt ben, maar dat is altijd achteraf, en daarnaast is het een leerschool geweest wat ik ABSOLUUT NIET meer wilde in een relatie)
Bedankt voor jullie advies! ergens wist ik het al denk ik, maar wilde het nog niet echt weten..
Die kaartjes bewaren is niet raar geen zin in seks en

1x per week op faceboek zitten kwijlen op de foto

van zijn ex is vreemd.

Het ligt niet aan jou maar ik zou ook echt mijn twijfels

hebben bij zo'n vriend.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Hoe gaat het nu Patcha?
Grappig, ik heb ook zo'n topic hier op dit forum. Mijn vriend kijkt ook een aantal keren bij een andere vrouw op haar fotoos, gewoon een kennis. Maar wel zo'n 3x per week al een aantal maanden (niet op de mijne trouwens). Ik wil hem hiermee confronteren, maar dat moet nog gebeuren. Ook heeft hij de naam van zijn ex wel eens genoemd tijdens de sex, maar ja, ik noem die van de mijne nog wel vaker. Dat doe je gedachtenloos, wanneer je er even niet met je gedachten bij bent, gewoon gewenning nog. Dat slijt nu pas, na 4 jaar! En mijn vriend heeft wel een hekel aan zijn ex, dat weet ik wel zeker (ook van zijn familie). Ook ik krijg geen leuke kaartjes, etc. Ik snap dus wel hoe je je voelt, zeker. Maar.... de ex van jouw vriend wil hem terug, maar hij blijkbaar niet naar haar. Want hij blijft bij jou. Ik denk dat dat het bewijs is dat hij van jou houdt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven