Onzekerheid, lastig!

22-08-2012 00:58 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
...
pff moeilijk, maar die vrienden hebben die gevraagd aan hem wat er op doet? en je weet zeker dat dit door jullie 'problemen' komt?

anyways succes, en de enigste manier om hem te overtuigen dat je blijft, is je woorden gewoon waar te maken!
quote:pinktemptation schreef op 22 augustus 2012 @ 01:07:

pff moeilijk, maar die vrienden hebben die gevraagd aan hem wat er op doet? en je weet zeker dat dit door jullie 'problemen' komt?

anyways succes, en de enigste manier om hem te overtuigen dat je blijft, is je woorden gewoon waar te maken!

Nee, de dingen die spelen met zijn vrienden komen niet door ons, maar ik heb het idee dat datgene wat speelt met zijn vrienden, wel voor dingen zorgt tussen ons.. Hij voelt zich daar rot over, twijfelt over zichtzelf (aangezien zelfs zijn vrienden hem laten zitten) en daardoor ook over dingen tussen ons. (Idee dat hij niet leuk is, niet goed genoeg.)

Thanks voor je reactie, woorden waar maken ben ik zeker van plan!
dan vraag ik me af, wat voor 'vrienden' zijn dat dan?!

en misschien is het wat om aan die zelf verzekerdheid te gaan werken voor hem, want dit kan inderdaad in het dagelijks leven vele problemen daarbij opleveren.

trouwens, praat je vriend met jou over de dingen die spelen in de vriendengroep?

zo niet, is het misschien toch eens idee om dat wel te doen?
Dat is dus ook precies datgene wat ik me afvraag. Zulke vrienden zou ik niet eens willen! Maargoed, als je dan 'niks' meer hebt, is zo'n keus maken heel lastig..

Heel af en toe laat hij er wel iets over los, maar hij is niet heel praatgraag.. heb het idee dat hij denkt dat hij me er toch alleen maar 'mee lastig valt'. Probeer hem wel het idee te geven dat dit niet het geval is. Werkt opzich, maar kost tijd..

Vandaar dat ik ook advies vraag. Hij moet er inderdaad aan gaan werken, maar dit ook zelf inzien. En wat zijn dan opties? Wat is mijn rol erin en wat kan ik voor hem betekenen?
Allereerst: je siert je geslacht en je bent een voorbeeld voor alle vriendinnen van het land. Serieus.

En dan een vraag: hoe oud zijn jullie? En wat voor relaties hebben jullie hiervoor gehad (lengte, leeftijd, aantal). als je daarop kunt antwoorden, kan ik je een beter hart onder de riem steken.
Spacewalker, Jou vriend is onzeker en ook een beetje tobberig aangelegd. Dat is een karaktereigenschap waar je niet zo maar even vanaf komt.

Vraagt zich constant af of hij wel goed genoeg is. Is teleurgesteld als 1 van zijn vrienden een 'rare' opmerking maakt. Daardoor kan hij in de put zitten en dat heeft weer zijn weerslag op jullie relatie.

Ik denk dat je hem het beste kan helpen door hem regelmatig met pap-talk te laten merken dat JIJ hem wel een topper vind. Dat hij bij jou gewoon zichzelf kan zijn. En als hij DENKT dat er wat is dat gewoon melden en er over praten. Dus niet dat hij niets zegt en gaat zitten piekeren en denkt: ze denkt b.v. negatief over mij.

Laat ook zien, dat als hij echt als lulletje rozenwater door zijn vrienden wordt behandeld, of het wel slim is om dan met die 'vrienden' ook daadwerkelijk vrienden te blijven. Zorg dat jij er voor hem bent. Als hij met een aantal van die 'lollige vrienden' gaat kappen.

Bedenk dat er maar weinig voor nodig is om hem uit balans te brengen. Waardoor hij gaat piekeren en stil wordt. Hij heeft ook een beetje het vertrouwen in mensen verloren op dat gebied.

Als hij dat vertrouwen in jou wel heeft/krijgt kan het een geweldige relatie worden tussen jullie.

Toch ook iets om even op te letten. Die onzekerheid van hem is een karaktertrek. Daar kan hij aan werken maar helemaal weg krijg je dat nooit. Dus zelfs al gaat het goed tussen jullie. Zo af en toe zal dit toch weer even de kop opsteken. Ik bedoel dus: je komt er nooit helemaal van af.

Even nu over jezelf. Zal niet altijd makkelijk zijn. Vraag je zelf eerlijk af of je dat kan trekken en vooral ook of je dat wil blijven doen. De vraag is dus: kan je het aan en heb je het er voor over.
Je kunt hem helpen maar je kunt het niet voor hem gaan doen. Dus neem niet de verantwoordelijkheid voor zijn onzekerheid op jouw schouders, ga geen hulpverlener spelen enz. Daarmee ondermijn je de gelijkwaardigheid en op langere termijn je relatie. De onzekerheid zelf, daar moet hij zelf mee aan de slag. Maar je kunt hem wel, zoals Rob al zei, laten voelen dat je van hem houdt, graag bij hem bent en hem een fijne man vindt.

Hij moet het zelf willen geloven en het ervaren als steun in de rug. Kan hij dat niet, dan wordt het moeilijk.

Iig succes .
Even een reactie vanuit de kant van jouw vriend gezien. Ik was zelf ook behoorlijk onzeker, soms nu nog. Maar heb er aan gewerkt, door middel van therapie en nu ben ik met zelfhulp boek bezig. Dat opent mijn ogen en geeft me meer vertrouwen.

Misschien zou dat ook baat hebben bij je vriend.

Verder vind ik het erg goed van je dat je er voor hem bent en hem wil helpen. Zijn er genoeg die dan gewoon weg lopen.

dus daar heb ik wel respect voor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven