Onzekerheid

03-03-2020 16:30 9 berichten
Hoi allemaal.

Graag zou ik wat adviezen, inzichten of meningen willen. Ik hou graag het verhaal zo kort mogelijk. Zijn er vragen hoor ik het graag. Ik hoop dat het forum op de juiste plek is geplaatst.

Mijn vriend en ik zijn 1,5 jaar samen. Hij is 22 jaar en ik 20 jaar. Vanaf het moment dat wij elkaar leerden kennen was er gelijk een klik. Voordat er een relatie is ontstaan, hebben we meerdere malen seks gehad. Er was zowel fysiek als mentale aantrekkingskracht. Ik heb meerdere vriendjes gehad, ook langere relaties, maar bij hem voel ik het ‘echt’. We hebben heel veel mooie herinneringen en die maken we nogsteeds. Tussen de mooie momenten door hebben we al veel op ons bordje gekregen. Hij is zijn vader 2 jaar geleden verloren, heeft het huis van zijn vader moeten verkopen, heeft met zijn moeder een slechte verhouding en daardoor heeft hij ervoor gekozen om te verhuizen naar een plekje voor zichzelf. Uiteraard heb ik hem hiermee gesteund. Ik zou mezelf omschrijven als iemand die alles opgeeft voor diegene van wie ik hou. In dit geval is hij dat dus. De dingen waarmee hij bezig is vanaf het begin van onze relatie zijn nou niet echt bepaald dingen waar ik mee bezig ben. Ik kom uit een samenwonend gezin en heb over het algemeen geen vervelende dingen meegemaakt. Doordat ik weinig ervaring heb met de dingen waarmee hij bezig is probeer ik er voor hem te zijn door er gewoon te zijn. Door deze manier van steunen, heeft zich ontwikkelt in dat we dagelijks bij elkaar zijn. Over het algemeen gaat dit goed en hebben we het ook fijn, maar ik merk dat ik steeds afhankelijker van hem wordt, steeds bevestiging nodig heb, onzeker wordt over mezelf, moeilijk afstand kan nemen en dingen heel snel persoonlijk opvat. Deze gevoelens heb ik nog niet eerder ervaren bij een relatie. Zoals beschreven heb ik meerdere relaties gehad, maar 1 daarvan ging gepaard met agressie en verbale ‘mishandeling’. Ik heb hier later weinig problemen mee gehad, maar twijfel toch of dit hier wat mee te maken kan hebben. In die relatie werd ik ook heel erg gecontroleerd, geclaimd en er kwam veel jaloezie bij kijken. Hierdoor heb ik geleerd om te ‘liegen’. Daar ben ik me o.a. sinds deze relatie van bewust geworden. Het lijkt alsof alles nu tot besef komt en dat het me allemaal teveel wordt. Momenteel heeft mijn moeder ook een hersenletsel opgelopen door een ongeluk en hierdoor een whiplash gekregen. En ja, dit heeft ook weer invloed op mijn ouders relatie. Recent gehoord dat zij gaan scheiden. Door al deze dingen lijkt mijn hoop in liefde te verdwijnen. Terwijl ik van kinds af aan heel erg op zoek ben naar liefde, onbewust. Door al deze onzekerheden heeft dit (denk ik) invloed op mijn relatie. Als voorbeeld, waar ik mij onzeker over kan voelen is: sinds 3 maanden is ons seksleven ook wat ‘minder’ in de zin van frequentie. Eerder was het bijna dagelijks , nu een paar keer in de week. Daarentegen wil ik niet zeggen dat onze seks slecht is. We doen nogsteeds spannende dingen zoals nieuwe dingen uitproberen, op verschillende plekken etc. Nu ik dit typ denk ik, wat stel ik me aan, maar toch voel ik het. Het probleem ligt denk ik bij mezelf. Ik heb het hem wel eens gevraagd, hij geeft dan aan dat het niet aan mij ligt maar dat hij wilt dat het goed gaat tussen ons en meer rust in ons leven hebben. Klopt het dat een man minder zin krijgt in seks als het in de relatie wat minder loopt? Of als er weinig rust in zijn leven is?

Toch een lang verhaal geworden. Ik ben benieuwd of mensen zich herkennen in iets van mijn verhaal of dat mensen mij zou kunnen adviseren, inzichten of meningen kunnen geven.

Groetjes!
anoniem_370245 wijzigde dit bericht op 03-03-2020 17:57
0.15% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Heb je ook andere dingen naast je relatie? School/werk, hobbys en vrienden?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
mijn antwoord is hetzelfde als in je vorige topic: je stelt je aan
Heb je nog andere interesses in je leven naast je enorm afhankelijk opstellen van je vriend? Waarom bespreek je dit niet met hem, als je een goede relatie hebt, is hij namelijk de eerste om dit mee te bespreken. En elke dag seks in een langdurige relatie, ik moet er niet aan denken haha.
viva-amber schreef:
03-03-2020 16:40
Heb je ook andere dingen naast je relatie? School/werk, hobbys en vrienden?
Yes ik zit op school, ik werk en heb vrienden waar ik regelmatig mee afspreek. Hobby’s vind ik altijd een lastige vraag. Dat heb ik niet echt.
yep, lees mijn antwoord en opmerkingen gewoon even in je vorige topic. Scheelt mij weer typen.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Fysiek en lichamelijk tot elkaar aangetrokken zijn ... is toch precies hetzelfde?
justagirly schreef:
03-03-2020 17:50
Fysiek en lichamelijk tot elkaar aangetrokken zijn ... is toch precies hetzelfde?
Sorry ik bedoelde mentaal.
Ik heb je andere topic niet gelezen maar er is wel veel gebeurd de afgelopen tijd. Als je verder nog nooit echt iets moeilijks hebt meegemaakt, kan je hier misschien nog niet helemaal goed mee omgaan. Ik denk dat het slim is als je hulp voor jezelf zoekt (in de vorm van therapie bijvoorbeeld) om om te gaan met de veranderingen (eindelijk wél een leuke vriend, zieke moeder, scheiding ouders) en ook je onzekerheden. Voorbeeld: je seksleven klinkt erg goed maar toch maakt de verandering je onzeker. Omgaan met veranderingen moet je ook leren, hier moet je echter wel actief mee aan de slag gaan.

"Ik zou mezelf omschrijven als iemand die alles opgeeft voor diegene van wie ik hou."

Dit vind ik erg eng. Zorg voor een stabiele omgeving voor jezelf, leuke vrienden en fijne hobby's. Je hebt een leven en je bent een persoon buiten je vriend om! Hier kan je ook hulp mee krijgen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven