Op het punt om vreemd te gaan

28-01-2009 19:05 170 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn eerste (natuurlijk meest heftige) liefde en ik hebben altijd contact met elkaar gehouden.. dat is nu al 12 jaar zo. In die jaren is hij getrouwd en inmiddels weer gescheiden. Tussen ons is het niets geworden.. dat heeft voornamelijk te maken met dat onze liefde vanaf het begin een onmogelijke was.. door de duizenden km afstand... door een totaal andere culturele achtergrond (waarbij van beide families geen acceptatie kan worden verwacht).. en doordat wij toen nog heel jong waren.. en hij ook niet klaar was om zich te binden.. De band is echter altijd sterk gebleven.. en het contact veelvuldig.

Ik heb tegen beter weten in jaren op mijn eerste liefde gewacht.. maar op een gegeven moment heb ik toch mijn leven opgepakt.. ik heb mij erbij neergelegd dat het er niet in zat.. Dat zal altijd zo blijven.

Ik heb nu 3,5 jaar een relatie.. ik ben heel gelukkig met deze jongen.. hij heeft echt alles.. hij is slim, ziet er goed uit, is geestig en aardig.. Hij laat mij vrij en hij wordt geaccepteerd door mijn ouders. Ik houd van hem. En toch is het zo dat ik vaak terugdenk aan die eerste liefde.. omdat hij ook heel belangrijk voor mij is geweest en het nog altijd is. ik voel mij daar enorm schuldig over..

Vooral omdat ik heb besloten mijn eerste liefde op te zoeken en nog éénmaal te ontmoeten voordat dat nooit meer kan.. Ik ben niet van plan mijn huidige partner te verlaten want deze eerste liefde is nog altijd onmogelijk.. Toch verlang ik er enorm naar hem terug te zien..Ik zal elk minuut ervan onthouden en de rest van mijn leven koesteren.. aan de andere kant voel ik mij een enorme bedrieger.. een slecht persoon..dat ik tot zoiets dergelijks in staat ben.. in feite plan ik het om vreemd te gaan.. het is niet eens iets wat mij overkomt.. of omdat mijn huidige relatie slecht is ofzo..
Je schrijft dat je plant om vreemd te gaan.. Weet je vriend in Verwegistan ook dat jij over wilt komen om de koffer in te duiken?

Is dat al van te voren allemaal afgesproken via Hyves ??

En hij heeft daar ook geen problemen mee, wetende dat jij hier al 3,5 jaar een relatie hebt ?Hoe ga je dat trouwens voor elkaar krijgen om voor een tijdje naar het buitenland te vertrekken zonder dat je vriend, familie, kenissen enz zich af gaan vragen

waar je bent. Je kunt toch niet zomaar van de aardbol verdwijnen!
quote:PrinsesOpDeErwt schreef op 28 januari 2009 @ 19:49:

[...]

Ik herhaal de vraag, want ben benieuwd naar je antwoord.Ik zou mij enorm bedrogen en verraden voelen.. Het mag ook nooit uitkomen!
Nou, het lijkt alsof je al lang hebt besoten dat je het gaat doen .

Dan hoop ik dat je erna geen spijt hebt , en dat het de moeite waard is . Want dát zou zonde zijn natuurlijk . Zonde van alle moeite , tijd , geld , twijfel , kriebels in je buik en bedachte smoezen enzo . Doe het ook vooral safe .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Wat vind je van de optie om een break te nemen? Wel zo eerlijk toch?
oh that purrrrrrrrrfect feeling
OK, dus je kan je ouders niet in de steek laten, maar in hoeverre hebben ze je nodig? Zelfs al hebben ze zoveel opgegeven, met alle respect, dat doen alle ouders toch? Moet je dan als gevolg de rest van je leven alles doen zoals zij het willen, nu je volwassen bent. Daarbij gaat tegenwoordig reizen zo snel en makkelijk, je hoeft ze niet maar 1 keer per jaar te zien.

Verwarrend vind ik dan dat je zegt dat je huidige partner waarschijnlijk een betere partner is??????? Waarom dan dat verlangen. Was alleen de sex heel geweldig? Misschien kan je met je vriend wel beter maken? En romantiseer je niet heel erg de o zo grote liefde die voor hem voelt na 12 jaar??

je vergeet dan meestal voor het gemak al de minder leuke dingen.......
quote:Muisje32 schreef op 28 januari 2009 @ 19:24:

Je kunt achteraf beter spijt hebben van dingen die je wél gedaan hebt, dan van dingen die je niet gedaan hebt!

Sprak de vrouw vanuit haar rolstoel/graf/cel/hartlongmachine/getuigenbankje....

(doorhalen wat niet van toepassing is)
Daarom is het nu of nooit.. er biedt zich nu een gelegenheid aan.
quote:Idontknow schreef op 28 januari 2009 @ 19:55:

[...]

Ik zou mij enorm bedrogen en verraden voelen.. Het mag ook nooit uitkomen!Aha. Wat gij niet wilt dat u geschiedt... enzovoorts. Daar lijk jij weinig last van te hebben.
Peas on earth!
Ja, ik snap het helemaal! Je eerste liefde is dus je grote liefde. Geen wonder dat je hem nog een keer wilt beminnen en de sterren van de hemel wilt vrijen, morgen kun je wel een ongeluk krijgen immers. En eigenlijk is het je ware liefde, je soulmate. Al twaalf jaar lang. Maar onbereikbaar he... Want duizend kilometer ver weg. En het vliegtuig was kapot. En je paspoort was kwijt. En je kunt je ouders niet alleen laten. En die cultuurverschillen, vreselijk! In zijn cultuur is het bijvoorbeeld normaal dat jij altijd de afwas doet en daar kan natuurlijk geen sprake van zijn... Maar toch, ware liefde he... Die slaat een wond. Die je nu eens fijn wilt openscheuren om er lekker in te poeren. Zodat het voor altijd genezen is...

Sorry meiden, het grijpt me erg aan...
quote:Idontknow schreef op 28 januari 2009 @ 19:58:

Daarom is het nu of nooit.. er biedt zich nu een gelegenheid aan.Nee, jij gaat een gelegenheid creëren.

Ik kan slecht tegen mensen die doet alsof ze overvallen worden door situaties.
Peas on earth!

[...]

Ik zou mij enorm bedrogen en verraden voelen.. Het mag ook nooit uitkomen!typisch ....... jij maakt jezelf wijs denkt dat jouw afsluiting iets is wat moet kúnnen , wat móet , ..... maar andersom zou je dat niet zo zien ? Dan is het ineens de firma list en bedrog ipv een afsluiting ?

Wat vond je van de optie van een tijdelijke break ?

Of van het ' we nemen het er allebei nog één keer van " ?

[...]

Ik zou mij enorm bedrogen en verraden voelen.. Het mag ook nooit uitkomen!

Er is maar 1 manier om het niet te laten uitkomen....en dat is er niet aan beginnen.

Om het op z'n Engels te zeggen: "You want to have your cake and eat it"

Ondertussen rechtvaardig je het met dramatische omschrijvingen van je gevoelens....Nou ja, jij moet met het schuld gevoel leven. (want ook al komt het niet uit, jij weet wél wat er is gebeurt...)
quote:Idontknow schreef op 28 januari 2009 @ 19:58:

Daarom is het nu of nooit.. er biedt zich nu een gelegenheid aan.

jajaja.....en jij plant ergens een tussenstop ? Uitgenast , hoor .

Maar niet jezelf wijs maken dat het " zo heeft moeten zijn ' , of dat het voorbestemd is of het Lot , of ......
korenwolf !
BGB: begin wel steeds meer te twijfelen.. de ticket is betaald.. maar kan natuurlijk nog altijd besluiten niet meer te gaan..
Jaja, nu twijfel je ineens. Waarom twijfel je dan? Leg eens uit wat je argumenten zijn om níet te gaan?
Peas on earth!
quote:Idontknow schreef op 28 januari 2009 @ 20:02:

BGB: begin wel steeds meer te twijfelen.. de ticket is betaald.. maar kan natuurlijk nog altijd besluiten niet meer te gaan..

Als je wel gaat hoop ik dat je niet over een paar weken een topic opent met "Ik heb mijn partner bedrogen en voel me nu zo schuldig.."

Kom op zeg, dit is niet eens een slippertje met een bos drank op ofzo, dit is gepland je partner bedriegen. Om het nog maar dramatisch uit te drukken, dat vind ik hoogverraad in een relatie.
vind wel dat je alle belangrijke vragen goed ontwijkt, by the way
Omdat het uit kan komen.. omdat het niet eerlijk is... omdat het nergens toe leidt... omdat ik iemand van wie ik houd daar ook ontzettend veel pijn mee doe.
Nouuu er wordt iemand wakker zeg....schuilt er dan toch een onzekere meid onder dat kille berekende harnas?
quote:Idontknow schreef op 28 januari 2009 @ 20:02:

BGB: begin wel steeds meer te twijfelen.. de ticket is betaald.. maar kan natuurlijk nog altijd besluiten niet meer te gaan..Als dat is wat je denkt dat je móet doen dan moet je het vooral dóen ; gewoon , je hele toekomst en het respect van je vriend , je ouders , je vrienden , etc op het spel zetten voor nog één keer een sentimentuele wip met je Grote Liefde . Kans van je leven , toch ?

Ik zou ook alleen maar rampscenario's voor me zien ; dat je onverwacht naar huis moet wegens iets dramatisch en dat ze dan je hotel bellen waar je helemaal niet verblijft omdat je een werelddeel minder ver ligt zit , of dat je een knol van een SOA oploopt , dat soort narigheid .

Krijg je zelf trouwens niet steeds meer twijfels over je huidige relatie ?
quote:Idontknow schreef op 28 januari 2009 @ 20:06:

Omdat het uit kan komen.. omdat het niet eerlijk is... omdat het nergens toe leidt... omdat ik iemand van wie ik houd daar ook ontzettend veel pijn mee doe.Smoesjes. Gaan voor die Grote Liefde! En geniet van je libido zolang het nog kan!
quote:Idontknow schreef op 28 januari 2009 @ 19:47:

Het is nog altijd onmogelijk.. hij heeft daar een kind.. daar kan hij niet zonder.. ik heb hier mijn ouders die al zoveel hebben opgegeven toen ze hier kwamen.. die kan ik echt niet in de steek laten.. en ik denk dat mijn huidige partner en ik beter bij elkaar passen als levenspartner..

zielig hoor...

.....dus is het gewoon het beste om je even flink uit te laten wonen voordat je in het huwelijk treedt.
anoniem_70739 wijzigde dit bericht op 28-01-2009 20:12
Reden: spelfout
% gewijzigd
Vind het niet zo'n geloofwaardig verhaal, eerlijk gezegd.

Je huidige vriend weet wel of niet dat je een ex hebt zitten in land X? En vindt het dan niet vreemd dat jij toevallig een vliegticket naar land X hebt gekocht? En nu twijfel je opeens?
BGB: zie ook voortdurend rampscenario's voor me.. maar als ik die kille harnas opzet denk ik weer.. hoe groot is nu de kans dat zoiets gebeurt?

En nee geen twijfels over mijn huidige partner.. Echt niet! Ze zijn allebei fantastisch op hun eigen manier.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven