Openheid nieuwe partner

20-11-2023 12:01 72 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Goeiemorgen

Graag hoor ik jullie advies/feedback. Sinds enige tijd heb ik een nieuwe partner. We hebben het fijn samen en bouwen rustig aan een mooie toekomst. Ik heb enkele zware jaren achter de rug waarvoor ik ook therapie heb gevolgd. Sinds kort is mijn traject bij de pyscholoog afgerond.
Ik heb hard gewerkt en ben trots op de stappen die ik gezet heb. Mijn partner is hiervan ook op de hoogte.

De laatste jaren is het financieel ook niet makkelijk geweest. Ik heb hierover deze week een openlijk gesprek gehad met mijn familie en
dit zal samen aangepakt worden. In de loop van 2024 zal dit normaal opgelost en afgerond zijn.

Nu twijfel ik of ik hierover iets moet vermelden aan mijn nieuwe partner. In hoeverre dien ik hierover open te zijn?
Ik heb echt een raar gevoel bij hoe je met de situatie omgaat. Voor mij voelt het echt als manipulatie van de bovenste plank. Ik denk dan ook dat jij en hij er goed aan doen om (even) afstand van elkaar te nemen. Lijkt mij dat je eerst wat meer tijd voor jezelf nodig hebt om ook daadwerkelijk trots op jezelf te kunnen zijn dat jij je shit hebt opgelost.
Alle reacties Link kopieren Quote
Geloof er geen drol van met dat 'vlot de financiële shit' oplossen.
It won't stop until you wise up
Alle reacties Link kopieren Quote
Heel raar dit… ik vind een lang traject met psychische hulp toch veel zwaarder wegen dan ‘financiële problemen’ die op 6 maand kunnen opgelost worden…
Denk dat het eerste probleem nog lang niet van de baan is…
Alle reacties Link kopieren Quote
De financiële problemen zullen opgelost worden met de verkoop van vastgoed dat geërfd werd na het overlijden van familie. De verkoopakte zal getekend worden in maart. De verkoop brengt genoeg op om mijn financiële problemen op te lossen en opnieuw een spaarboekje op te bouwen.

We zijn nog niet in het stadium van samen op reis te gaan. We zijn nogal huismussen en buiten een museumbezoek (museumpas) zijn we veelal thuis.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ennah188 schreef:
20-11-2023 16:27
De financiële problemen zullen opgelost worden met de verkoop van vastgoed dat geërfd werd na het overlijden van familie. De verkoopakte zal getekend worden in maart. De verkoop brengt genoeg op om mijn financiële problemen op te lossen en opnieuw een spaarboekje op te bouwen.

We zijn nog niet in het stadium van samen op reis te gaan. We zijn nogal huismussen en buiten een museumbezoek (museumpas) zijn we veelal thuis.

De hele uitmaken was gewoon onnodig als ik dit lees. Volgende keer beter TO.
It won't stop until you wise up
Alle reacties Link kopieren Quote
Ennah188 schreef:
20-11-2023 16:27

We zijn nog niet in het stadium van samen op reis te gaan.
Dat stadium gaan jullie ook niet meer bereiken nu. Wat is er nog meer aan de hand?
Daar hoef je natuurlijk geen antwoord op te geven als je dat niet wil, maar er is duidelijk meer aan de hand.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ennah188 schreef:
20-11-2023 16:27

We zijn nog niet in het stadium van samen op reis te gaan. We zijn nogal huismussen en buiten een museumbezoek (museumpas) zijn we veelal thuis.
Wat heeft dit ermee te maken?
...
Alle reacties Link kopieren Quote
Rooss4.0 schreef:
20-11-2023 16:45
Wat heeft dit ermee te maken?

Iemand vroeg hoe we uitstapjes financieel regelden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Jufjoke schreef:
20-11-2023 16:43
Dat stadium gaan jullie ook niet meer bereiken nu. Wat is er nog meer aan de hand?
Daar hoef je natuurlijk geen antwoord op te geven als je dat niet wil, maar er is duidelijk meer aan de hand.
Er is niet meer aan de hand. De relatie is gewoon heel snel heel serieus geworden, dat hadden we misschien anders moeten aanpakken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ennah188 schreef:
20-11-2023 16:04
Uiteraard ben ik doodbenauwd om hem dichtbij te laten komen. Ik heb de voorbije jaren hard aan mezelf en mijn zelfbeeld gewerkt. Maar ik ben realistisch genoeg om te beseffen dat ik een man als hem weinig te bieden heb en hij beter verdient.
Nogal raar en ook een beetje arrogant om te vinden dat jij dat voor een ander kunt bepalen. Wees dan eerlijk en zeg dat je bang bent oid.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ennah188 schreef:
20-11-2023 16:49
Er is niet meer aan de hand. De relatie is gewoon heel snel heel serieus geworden, dat hadden we misschien anders moeten aanpakken.
Of van elkaar accepteren dat er een leven vòòr de ander is geweest en dat dat soms nog wat nawerkt.

Ik vind je echt veel te rigoureus in je uitmaken.
...
Alle reacties Link kopieren Quote
Ennah188 schreef:
20-11-2023 14:48
Ik heb hem ingelicht over mij financiële problemen. Het voelde niet correct om dit niet te vertellen. Maar ik kan hem hier niet in betrekken. Hij is een stabiele man die op zoek is naar een stabiele partner.

Wat ga je doen, een bank overvallen?
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren Quote
O, je gaat iets verkopen.

Nou, wat een drama allemaal.
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren Quote
Ennah188 schreef:
20-11-2023 16:04
Uiteraard ben ik doodbenauwd om hem dichtbij te laten komen. Ik heb de voorbije jaren hard aan mezelf en mijn zelfbeeld gewerkt. Maar ik ben realistisch genoeg om te beseffen dat ik een man als hem weinig te bieden heb en hij beter verdient.
dan hoop ik dat je garantie hebt, want dat is mislukt
Lila-Linda schreef:
20-11-2023 13:23
huh????????????????????????
Hier sluit ik mij bij aan. :@@:
Ennah188 schreef:
20-11-2023 14:48
Ik heb hem ingelicht over mij financiële problemen. Het voelde niet correct om dit niet te vertellen. Maar ik kan hem hier niet in betrekken. Hij is een stabiele man die op zoek is naar een stabiele partner.
Dus jij verdient alleen maar liefde als er geen enkel vlekje aan je zit? En een relatie draait alleen maar om samen dingen ondernemen die geld kosten?

Klinkt alsof de therapie nog niet zo best geslaagd is.
Alle reacties Link kopieren Quote
Jullie feedback is duidelijk. Er staat me duidelijk veel werk te doen.
Alle reacties Link kopieren Quote
To je bent eerlijk geweest over je psychische problemen. De therapie is afgerond maar vanzelfsprekend is dit iets waar je levenslang aan moet blijven werken. Om te beginnen met je zelfvertrouwen en minderwaardigheidscomplex. Als jij eerlijk bent is het aan hem om te bepalen of hij het met jou aandurft. Dat weet je alleen door rustig te kijken hoe het gaat verlopen. Ga niet voor hem bepalen wat hij nodig heeft. Dat kan hij zelf wel.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ondertussen zijn we een half jaar verder en breng ik graag een korte update.

Na het openen van dit topic was het duidelijk dat mijn traject toch nog niet helemaal afgerond was. Vooral op het gebied van zelfvertrouwen en zelfbeeld zat het niet goed. Ik heb de voorbije maanden hier dan ook hard aan gewerkt (dit zal voor de rest van mijn leven zo zijn).

In februari hebben mijn partner en ik besloten om elkaar een tweede kans te geven. Het zit heel goed tussen ons.

Ik wil jullie nogmaals bedanken voor de feedback! Dankzij jullie heb ik ingezien dat ik toch nog niet klaar was met mijn traject en dat er nog werk aan de winkel was !
Alle reacties Link kopieren Quote
Nou gelukkig maar! Fijn dat jullie elkaar weer gevonden hebben.
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren Quote
Ennah188 schreef:
25-04-2024 02:26
Ondertussen zijn we een half jaar verder en breng ik graag een korte update.

Na het openen van dit topic was het duidelijk dat mijn traject toch nog niet helemaal afgerond was. Vooral op het gebied van zelfvertrouwen en zelfbeeld zat het niet goed. Ik heb de voorbije maanden hier dan ook hard aan gewerkt (dit zal voor de rest van mijn leven zo zijn).

In februari hebben mijn partner en ik besloten om elkaar een tweede kans te geven. Het zit heel goed tussen ons.

Ik wil jullie nogmaals bedanken voor de feedback! Dankzij jullie heb ik ingezien dat ik toch nog niet klaar was met mijn traject en dat er nog werk aan de winkel was !
Hee wat goed! Ik zat dit topic te lezen zonder door te hebben dat het al behoorlijk oud was, en wat ik vooral dacht was: nou, qua zelfbeeld mag er nog wel wat gebeuren als je jezelf zo onder je vriend plaatst en vindt dat hij beter verdient. Knap dat je dat vervolgens hebt opgepakt en een mooie 'beloning' dat jullie relatie een tweede kans heeft gekregen. Hup jij!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik snap er geen reet van, maar fijn voor jullie dat het weer goed is.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven