Opnieuw een eerste date?

12-01-2010 12:49 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vroeg mij af wie er ervaring heeft met:

het eerste afspraakje weer opnieuw doen.

Dat leek me wel een leuk idee, maar mijn partner vond onze relatie nog te jong. We hebben nu voor 3.5 jaar een relatie.

Is dit te vroeg? En heeft iemand ervaring met dit soort afspraakjes?
Opnieuw doen? Als in naar dezelfde bios/ijsbaan etc. gaan en dan een toneelstukje opvoeren:" goh verzamel jij ..., ik ook!"??
Tja, hier al bijna 18 jaar getrouwd maar ik zie me niet onze eerste afspraakje opnieuw doen. Waarom zou je dat in hemelsnaam willen??
huh? moet er niet een aanleiding voor zijn ofzo?
Ik vind het een rare vraag. Wat wil je nou van ons horen?
en dan daarna de eerste ruzie overdoen???
Wij zijn bij ons eerste afspraakje met zijn 2-en naar Artis gegaan. Daar ben ik in de afgelopen 13 jaar vaker geweest dus in die zin hebben we het eerste afspraakje over gedaan.

Maar bedoel jij niet meer iets als een rollenspel, en dat jullie dan net doen alsof je elkaar voor het eerst ontmoet?
Ik begrijp denk ik wel wat je bedoeld! Het lijkt mij ook best heel leuk om onze eerste date nogmaals te doen.

Wij hebben binnenkort ons 'jubileum' en het is best een goed idee! Ik krijg bij de teksten en foto's uit onze date altijd een heel fijn gevoel dus ik denk dat ik dat bij een 'tweede eerste date' ook wel zou hebben
Volgens mij wordt zoiets geforceerds een enorme teleurstelling.
en wat is het nut daarvan, en waarom is dat te vroeg voor je partner?? was het een hele extreme eerste date dan, waar jullie nog van bij moeten komen ofzo?
mijn eerste date was als je het goed bekijkt een hele verlegen en saaie bedoening, dus weet niet of het op die manier een hele leuke avond wordt. Bovendien zouden we dan afscheid moeten nemen op het station, en heb ik tegenwoordig niet echt meer iets om met de trein naartoe te rijden om 1 uur 's avond
TO: wat hebben jullie gedaan op je eerste date?
Wij doen proberen ons eerste afspraakje elk jaar opnieuw te doen. Ons eerste afspraakje was op een jaarlijks terugkerend evenement. Wij proberen daar elk jaar weer naartoe te gaan (terwijl ik dat evenement op zich wel kan missen) en vieren daarna ons jubileum met een etentje bij hetzelfde restaurant.

Bedoel je zoiets?
quote:Ruby37 schreef op 12 januari 2010 @ 13:01:

en dan daarna de eerste ruzie overdoen???
Mijn eerste date overnieuw doen dat zal niet gaan, omdat het restaurant niet meer bestaat.

Ik geloof dat ik begrijp wat je bedoelt. Als ik aan een van onze eerste dates denk krijg ik weer het fijne gevoel terug van toen mijn relatie begon met de kennis achteraf dat ik een geweldige vrouw en dochter heb (gekregen). Leuk idee.
Het leek mij gewoon leuk om alles van die dag weer eens overnieuw te doen.

Alles weer even pril als toen, ook al zal het wel anders zijn.

Bedankt voor de (serieuze) reacties.
quote:Numi schreef op 12 januari 2010 @ 15:42:

Het leek mij gewoon leuk om alles van die dag weer eens overnieuw te doen.

Alles weer even pril als toen, ook al zal het wel anders zijn.

Bedankt voor de (serieuze) reacties.

Dat gaat dus niet na 3,5 jaar.

Je kunt er hoogstens een romantische avond van maken met dezelfde dingen die je toen ook deed.
Nou TO: als het jou leuk lijkt, dan moet je maar proberen je vriend te overtuigen. Je schrijft alles van die dag. Dus het was meer dan alleen wat drinken/eten etc? Ik zag onder je loepje dat je examenjaar havo doet, ik had je wat ouder geschat. Vind het namelijk meer iets voor een jublileum, 12,5 jaar getrouwd en dan op zoek of die kroeg waar je elkaar ontmoet hebt op vakantie nog bestaat, maar goed, je kunt er zoals Pannetje zegt een leuke dag van maken. Succes!
Lijkt me best romantisch, je eerste date overdoen. Mijn man en ik doen het ieder jaar een beetje (noodgedwongen, maar het blijft leuk ). Als het je leuk lijkt, doe je dat toch gewoon?
Poehee, ik weet niet eens meer wat we op onze eerste date deden.

We hebben elkaar ontmoet in de kroeg, maar dat is toch geen date? Het eerste wat we samen gedaan hebben (buiten die kroeg dan), weet ik dus niet meer. (ik weet niet eens meer wanneer we verkering kregen, zo romantisch ben ik nou)
Je kan gewoon doen wat je die dag deed maar of dat dat nu zo bijzonder is...

Kan mij voorstellen als je relatie in een sleur zit en je weet niet meer waarom je nou juist met je partner verder bent gegaan, zo'n eerste afspraakje over doen je weer kan helpen herinderen waarom je hem nou zo leuk vond...

Of idd voor een bijzonder jubuleum, maar op je 17e na 3,5 jaar verkering vind ik iets wat zwaar op de hand. Gewoon een nieuwe date is toch veel leuker?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven