Oud-collega, raar?

08-03-2011 15:00 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste allemaal...,

Laatst kwam ik op zo'n professionele 'vriendensite' een oud-collega tegen. Ik heb hem al in geen 9 jaar in levende lijve gezien. Toentertijd vond ik hem altijd al erg leuk en aantrekkelijk, maar we waren beiden getrouwd, dus een no-go-area. Nu zag ik gisteren dat hij ook single is. Aan zijn foto te zien is hij nog niets veranderd. Nog steeds superaantrekkelijk en, kijkend naar onze korte mailwisseling van afgelopen dagen, ook gewoon nog erg leuk in de omgang.

Nu wil ik hem subtiel laten weten dat ik hem wel weer eens wil zien. Iets drinken ofzo. Is dat raar, aangezien ik hem al zo lang niet gezien heb? Hoe pak ik dat aan? Een blauwtje lopen is natuurlijk zo gebeurd, daar ben ik niet bang voor.

Iemand tips?
Gewoon doen!

Zou mail van jezelf op die site achterlaten en dan kom je vanzelf wel met hem in contact, als hij daarop zit te wachten en vandaaruit kan je wel verder wt regelen.
Woont hij in dezelfde plaats? Anders kun je iets sturen in de trant van dat je een afspraak hebt binnenkort in zijn woonplaats en of hij het leuk vindt erna wat te drinken of te eten?
Organiseer een reünie met je oude collega's, waar je hem ook voor uitnodigt.
Nou, ik ben sinds gisteren al een beetje met hem in contact. Hij is heel correct, ik denk dat hij denkt dat ik nog getrouwd ben, heel persoonlijk zijn we niet geweest, zeg maar! Het gaat een beetje over de tijd toen we nog collega's waren. Over een aantal maanden is er een reunie met toenmalige collega's, hij zei dat hij er naar uitkeek me dan weer te zien.

Maar eigenlijk wil ik hem wel eerder ontmoeten....
quote:Mieomij schreef op 08 maart 2011 @ 15:12:

Organiseer een reünie met je oude collega's, waar je hem ook voor uitnodigt.Die staat dus al gepland! Maar pas over een paar maanden.
Mailen of hij al vakantieplannen heeft en dat je zelf nog aan het orienteren bent op een singlesgroepsreis ofzo? Hoeft niet eens waar te zijn maar dan heb je wel subtiel de hint laten vallen...
Je hebt al een mailwisseling met hem gehad? Stel dan gewoon voor om een keer een kopje koffie te gaan drinken om verder bij te kletsen.
quote:schorpioentje29 schreef op 08 maart 2011 @ 15:14:

Mailen of hij al vakantieplannen heeft en dat je zelf nog aan het orienteren bent op een singlesgroepsreis ofzo? Hoeft niet eens waar te zijn maar dan heb je wel subtiel de hint laten vallen...Goed plan!! Haha....
Gewoon vragen of hij een keer wat met je wil drinken om bij te kletsen. Succes!
Waarom allemaal zo moeilijk? Ik spreek zo vaak met oud bekenden af om een keer iets te gaan drinken. Volgens mij is er niks vreemds aan. Je maakt het voor jezelf misschien te beladen omdat je hem als potentieel meer ziet dan alleen een oud collega. Maar stel je voor dat dit een vrouwelijke oud-collega was, dan had je haar toch ook zonder schroom kunnen vragen een keer wat te gaan drinken?

Ik zou hem dus gewoon voorstellen iets te gaan drinken. Dan komen onderwerpen als relaties vanzelf aan de orde.
Ach ja....da's ook allemaal wel waar....

Maar goed, heb hem al jaren niet gezien. Wil eigenlijk een beetje peilen ofzo. Niet zo, boem in 1x, iets bij hem neerleggen. Gek eigenlijk...het voelt een beetje alsof ik dat niet durf. Aan de andere kant, wat kan er gebeuren?
Kan hij op die 'vriendensite' in je profiel niet zien of je single bent of niet?
Je hoeft toch ook niets "bij hem neer te leggen"?

Gewoon afspreken om wat te gaan drinken, en kijk of de klik van toen er in levende lijve ook nog steeds is.

Is het niets, dan jammer, is er wel wat, hardstikke leuk toch? En vandaaruit zie je dan wel weer verder.....
vraagje: als jij ziet dat hij single is, kan hij dat dan niet van jou zien, of heb je dat niet ingevuld?

als het zo'n vriendensite is waarbij je ook van elkaar de wijzigingen ziet, dan heeft hij dat er zo uit gepikt. (en als je vindt dat dat er te dik bovenop ligt dan kun je evt. nog meer dingen aanpassen zoals je interesses of hobby's ofzo, dan lijkt het een normale ; opschoningsactie'.)

Dan weet hij in ieder geval dat je ook single bent...
Maar wie heeft wie nu benaderd op de site?
Wat is er mis met tegen hem zeggen dat je het erg leuk vind dat jullie elkaar weer zijn tegen gekomen (op die site) maar dat je voor die reunie wel alvast een borrel wilt gaan drinken?

Als die borrel e rkomt komt vanzelf het onderwerp single zijn wel ter sprake.
Nou...heb jullie tips ter harte genomen....en hem gewoon gevraagd elkaar een keer eerder te zien. Daar reageerde hij heel spontaan op. Echter is hij wel gescheiden (bleek in latere mails), maar heeft wel weer een vriendin.

Grom..... ...leuke mannen hebben ALTIJD een vriendin...
Ja dat is jammer, dat neemt de spanning natuurlijk wel een beetje weg. Aan de andere kant had het natuurlijk ook net zo goed niet kunnen klikken tussen jullie.

Maar goed dat je het gedaan hebt!
Beetje vreemd dat hij als single te boek staat terwijl hij dus wel een vriendin blijkt te hebben.
Het is zo'n site waar je alleen 'married' of 'single' kunt invullen, blijkt....

Tja, als je niet getrouwd bent, blijft er dan weinig keus over.

Als ik een vriend zou hebben, zou ik het gewoon openlaten.
Hoe sta je er zelf dan op, Boxje?
Wil je mijn vraag nog beantwoorden?

Ondanks dat hij een vriendin heeft is hij blijkbaar toch geinteresseerd.
Ksenija...ik heb hem benaderd....

Ikzelf ben niet geinteresseerd in mannen met vriendinnen :-)
Misschien kent hij haar net of wil hij het toch al stoppen, weet jij veel...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven