Oud-collega, raar?
dinsdag 8 maart 2011 om 15:00
Beste allemaal...,
Laatst kwam ik op zo'n professionele 'vriendensite' een oud-collega tegen. Ik heb hem al in geen 9 jaar in levende lijve gezien. Toentertijd vond ik hem altijd al erg leuk en aantrekkelijk, maar we waren beiden getrouwd, dus een no-go-area. Nu zag ik gisteren dat hij ook single is. Aan zijn foto te zien is hij nog niets veranderd. Nog steeds superaantrekkelijk en, kijkend naar onze korte mailwisseling van afgelopen dagen, ook gewoon nog erg leuk in de omgang.
Nu wil ik hem subtiel laten weten dat ik hem wel weer eens wil zien. Iets drinken ofzo. Is dat raar, aangezien ik hem al zo lang niet gezien heb? Hoe pak ik dat aan? Een blauwtje lopen is natuurlijk zo gebeurd, daar ben ik niet bang voor.
Iemand tips?
Laatst kwam ik op zo'n professionele 'vriendensite' een oud-collega tegen. Ik heb hem al in geen 9 jaar in levende lijve gezien. Toentertijd vond ik hem altijd al erg leuk en aantrekkelijk, maar we waren beiden getrouwd, dus een no-go-area. Nu zag ik gisteren dat hij ook single is. Aan zijn foto te zien is hij nog niets veranderd. Nog steeds superaantrekkelijk en, kijkend naar onze korte mailwisseling van afgelopen dagen, ook gewoon nog erg leuk in de omgang.
Nu wil ik hem subtiel laten weten dat ik hem wel weer eens wil zien. Iets drinken ofzo. Is dat raar, aangezien ik hem al zo lang niet gezien heb? Hoe pak ik dat aan? Een blauwtje lopen is natuurlijk zo gebeurd, daar ben ik niet bang voor.
Iemand tips?
dinsdag 8 maart 2011 om 15:13
Nou, ik ben sinds gisteren al een beetje met hem in contact. Hij is heel correct, ik denk dat hij denkt dat ik nog getrouwd ben, heel persoonlijk zijn we niet geweest, zeg maar! Het gaat een beetje over de tijd toen we nog collega's waren. Over een aantal maanden is er een reunie met toenmalige collega's, hij zei dat hij er naar uitkeek me dan weer te zien.
Maar eigenlijk wil ik hem wel eerder ontmoeten....
Maar eigenlijk wil ik hem wel eerder ontmoeten....
dinsdag 8 maart 2011 om 15:15
dinsdag 8 maart 2011 om 15:21
Waarom allemaal zo moeilijk? Ik spreek zo vaak met oud bekenden af om een keer iets te gaan drinken. Volgens mij is er niks vreemds aan. Je maakt het voor jezelf misschien te beladen omdat je hem als potentieel meer ziet dan alleen een oud collega. Maar stel je voor dat dit een vrouwelijke oud-collega was, dan had je haar toch ook zonder schroom kunnen vragen een keer wat te gaan drinken?
Ik zou hem dus gewoon voorstellen iets te gaan drinken. Dan komen onderwerpen als relaties vanzelf aan de orde.
Ik zou hem dus gewoon voorstellen iets te gaan drinken. Dan komen onderwerpen als relaties vanzelf aan de orde.
dinsdag 8 maart 2011 om 15:24
dinsdag 8 maart 2011 om 15:52
vraagje: als jij ziet dat hij single is, kan hij dat dan niet van jou zien, of heb je dat niet ingevuld?
als het zo'n vriendensite is waarbij je ook van elkaar de wijzigingen ziet, dan heeft hij dat er zo uit gepikt. (en als je vindt dat dat er te dik bovenop ligt dan kun je evt. nog meer dingen aanpassen zoals je interesses of hobby's ofzo, dan lijkt het een normale ; opschoningsactie'.)
Dan weet hij in ieder geval dat je ook single bent...
als het zo'n vriendensite is waarbij je ook van elkaar de wijzigingen ziet, dan heeft hij dat er zo uit gepikt. (en als je vindt dat dat er te dik bovenop ligt dan kun je evt. nog meer dingen aanpassen zoals je interesses of hobby's ofzo, dan lijkt het een normale ; opschoningsactie'.)
Dan weet hij in ieder geval dat je ook single bent...
dinsdag 8 maart 2011 om 18:01
woensdag 9 maart 2011 om 14:56