Oud en nieuw samen?

26-12-2010 22:09 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey hallo mensen,

Ik heb met mijn vriend een soort van discussie waar we niet helemaal uikomen en misschien dat jullie wat licht op de situatie kunnen schijnen.

Oud en nieuw komt er aan volgende week en mijn vriend wil graag oudejaarsavond op stap maar ik heb daar totaal geen behoefte aan. We wonen niet samen maar wel in dezelfde stad. Hij heeft dan zoiets van nou dan ga je toch oud en nieuw naar je vriendinnen en dan zien we elkaar nieuwjaarsdag wel weer. Is dat normaal, dat je als stel zijnde oud en nieuw apart viert, zijn hier meerdere mensen die dat wel es meemaken? Ik weet dat het een heel knullige situatie is maar ik vraag het me toch af.

Alvast bedankt voor jullie reacties.
Ja alles kan. Als je het vervelend vindt, kun je dan geen compromis sluiten? Bv dat jullie tot 0:00 samen blijven en dan ieder z'n eigen weg gaat?
The time is now
Normaal.. ja wat is normaal? Het is in elk geval niet de standaard. Maar het gaat er natuurlijk om wat jullie prettig vinden! Ik heb zelf ook een keer oud & nieuw zonder mijn vriend gevierd met de gedachte dat het ons niet echt uitmaakte. Maar als je dan om 12 uur tussen allemaal stelletjes staat en jouw vriendje is er niet, dan is dat toch wel erg jammer. Het is uiteindelijk wel een erg gezellige avond/nacht geworden, maar ik zou het niet weer willen.
Ja hoor, er zijn genoeg stellen die het apart vieren. De een met vrienden stappen, de ander op vakantie. De een bij familie, de ander in het buitenland, etc.

Voor mij is het de enige nacht per jaar dat ik absoluut niet apart wil zijn. Verjaardagen, feestdagen - onbelangrijk, maar O&N wil ik beslist samen zijn

Door mijn werk zal het vast wel ooit gebeuren dat ik met O&N in het buitenland zit. Mijn vriend zal dan absoluut meegaan - al is het voor een 24-uurs verblijf in Tokyo
De vraag is wat je zelf wil. Overigens vind ik de compromis die iemand hier voorstelde wel een goede optie als jullie beide iets anders willen. Tot 12 uur samen en daarna apart verder. Ik zou oud en nieuw niet zonder mijn vriend willen vieren. Als het 12 uur is wil ik hem als eerste gelukkig nieuw jaar wensen.
Ik zou oud en nieuw wel met mijn vriend samen willen vieren. Maar dan zullen jullie wel een compromis moeten sluiten. Dus even rond de tafel gaan zitten zou ik zeggen.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Wij hebben het jaren gedaan in het begin van onze relatie, maar wij woonden dan ook niet in dezelfde stad.

In jouw geval: is tot 12.00 samen en dan ieder je eigen weg geen optie? Dan kun jij naar bed of bij iemand wat drinken en hij kan gaan stappen.

Het ligt er ook een beetje aan hoe lang je samen bent, hoe oud je bent, enzovoorts.
Ik zie mijn vriend ook niet op O&N (vorig jaar ook niet, maar toen was ik ziek) en ik vind het niet erg. Maar ik geef niets om O&N . Dus nee, ik vind het absoluut niet raar. We wonen trouwens niet samen en niet in dezelfde stad. Zelfs niet eens in dezelfde provincie .
'I like to have powerful enemies. Makes me feel important.'
Jij gaat toch ook niet met hem stappen, dus waarom moet hij voor jou thuis op de bank blijven zitten?

Ik ben ook geen uitgaanstype en tot 12 uur wakker moeten blijven vind ik eigenlijk al erg genoeg. Laat je vriend dan gewoon lekker z'n ding doen terwijl jij jou ding doet.
Bedankt voor jullie reacties, ik zal het zeker bespreken met mn vriend,misschien kunnen we inderdaad tot een compromis komen zoals hierboven beschreven.
eens met el. Geen compromis mogelijk?
Wie zonder zonde is gooie de eerste steen
Ik ken geen stel dat het apart viert, maar als het stel daar beiden geen probleem mee heeft, waarom niet?

Ook al vieren man en ik het eigenlijk niet echt, toch zou ik op dat moment niet apart willen zijn, omdat er op dat moment maar één plek is voor mij en dat is bij hem. Ik weet echter dat mijn man het zelf niet heel erg zou uitmaken als we een keertje niet samen zouden zijn met oud en nieuw, dus het is maar net hoe je er tegen aan kijkt.
Wat zou jij graag willen?
Wie zonder zonde is gooie de eerste steen
Het wordt ook nieuwjaar als je niet bij elkaar bent. Gewoon niet zo'n item van maken. Maak het lekker gezellig voor jezelf of ga idd naar een vriendin ofzo. Het "betekend" in ieder geval niet iets ernstigs als je allebei je eigen plan trekt.
Sinds 2 jaar vieren mijn man en ik oud en nieuw apart van elkaar. Hij brengt oud en nieuw graag onder de mensen en feestend door, terwijl ik er niet veel om geef, liever thuis ben, en op tijd naar bed wil. Dus nu gaat hij naar een feest en ik blijf thuis. Dit bevalt eigenlijk prima. Het is niet de meest romantische manier om het nieuwe jaar te beginnen, dat geef ik toe, maar zo kunnen we wel beiden doen wat we willen.
Oeh, daarom haat ik dit soort dagen zo, omdat het dit soort regels afdwingt. Waarom moet je per se samen zijn op 31 december, als je dat op 31 januari ook niet bent, zonder hartescheur?
Ja hoor, hier is het wel eens voorgekomen dat we tot na 12 samen waren en daarna gesplitst op stap gingen. De laatste jaren niet meer, maar de eerste jaren toch zeker wel.

Niets mis mee, het is gewoon een dag en zo speciaal is het allemaal niet.
Wat een afhankelijke kip ben je, lekker belangrijk!!!
Tot nog toe heb ik oud en nieuw altijd met mijn (ex-) partner gevierd. Maar met mijn beroep kan het zo maar eens voorkomen dat ik oudjaarsnacht de sjaak ben en moet werken. Dan zal ik oud en nieuw apart van mijn man en kinderen vieren.

Maar als jullie het er over eens kunnen worden en een oplossing waar jullie allebei happy mee zijn: waarom niet?!
quote:Ksenija schreef op 26 december 2010 @ 22:44:

Wat een afhankelijke kip ben je, lekker belangrijk!!!Zo! Gezellige reactie!
Ik vier oud en nieuw met vrienden hier en vriend ergens anders met zijn vrienden.

Nieuwjaarsdag zien we elkaar wel weer als de kater is weggeslapen.

Is toch geen probleem?

Het jaar heeft meer dagen dan 31 december hoor.
quote:Cici25 schreef op 26 december 2010 @ 23:05:

[...]

Zo! Gezellige reactie! Ben niet anders gewend van d'r, gewoon overheen lezen.
quote:Ksenija schreef op 26 december 2010 @ 22:44:

Wat een afhankelijke kip ben je, lekker belangrijk!!!Wat een onnozele reactie. Lijkt mij vrij normaal om iets als oud en nieuw samen te willen vieren. Liefde heet dat.
Oh, moet er wel bij zeggen dat ik het dus gewoon niet anders ken dat dat. Als je het anders wil doen, prima, maar voor mij is dat doodnormaal.

Maar dus niks met afhankelijk te maken.
quote:Liv schreef op 26 december 2010 @ 23:17:

[...]

Wat een onnozele reactie. Lijkt mij vrij normaal om iets als oud en nieuw samen te willen vieren. Liefde heet dat.Dat vind ik dus weer suggereren dat je minder van elkaar zou houden als je het apart viert. Alsof het feit dat hij graag met vrienden de stad in gaat zegt dat hij niet graag bij zijn vriendin is. Dat is een misvatting, daar krijgen we hysterie van

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven