Oud en nieuw samen?
zondag 26 december 2010 om 22:09
Hey hallo mensen,
Ik heb met mijn vriend een soort van discussie waar we niet helemaal uikomen en misschien dat jullie wat licht op de situatie kunnen schijnen.
Oud en nieuw komt er aan volgende week en mijn vriend wil graag oudejaarsavond op stap maar ik heb daar totaal geen behoefte aan. We wonen niet samen maar wel in dezelfde stad. Hij heeft dan zoiets van nou dan ga je toch oud en nieuw naar je vriendinnen en dan zien we elkaar nieuwjaarsdag wel weer. Is dat normaal, dat je als stel zijnde oud en nieuw apart viert, zijn hier meerdere mensen die dat wel es meemaken? Ik weet dat het een heel knullige situatie is maar ik vraag het me toch af.
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Ik heb met mijn vriend een soort van discussie waar we niet helemaal uikomen en misschien dat jullie wat licht op de situatie kunnen schijnen.
Oud en nieuw komt er aan volgende week en mijn vriend wil graag oudejaarsavond op stap maar ik heb daar totaal geen behoefte aan. We wonen niet samen maar wel in dezelfde stad. Hij heeft dan zoiets van nou dan ga je toch oud en nieuw naar je vriendinnen en dan zien we elkaar nieuwjaarsdag wel weer. Is dat normaal, dat je als stel zijnde oud en nieuw apart viert, zijn hier meerdere mensen die dat wel es meemaken? Ik weet dat het een heel knullige situatie is maar ik vraag het me toch af.
Alvast bedankt voor jullie reacties.
zondag 26 december 2010 om 22:12
Normaal.. ja wat is normaal? Het is in elk geval niet de standaard. Maar het gaat er natuurlijk om wat jullie prettig vinden! Ik heb zelf ook een keer oud & nieuw zonder mijn vriend gevierd met de gedachte dat het ons niet echt uitmaakte. Maar als je dan om 12 uur tussen allemaal stelletjes staat en jouw vriendje is er niet, dan is dat toch wel erg jammer. Het is uiteindelijk wel een erg gezellige avond/nacht geworden, maar ik zou het niet weer willen.
zondag 26 december 2010 om 22:13
Ja hoor, er zijn genoeg stellen die het apart vieren. De een met vrienden stappen, de ander op vakantie. De een bij familie, de ander in het buitenland, etc.
Voor mij is het de enige nacht per jaar dat ik absoluut niet apart wil zijn. Verjaardagen, feestdagen - onbelangrijk, maar O&N wil ik beslist samen zijn
Door mijn werk zal het vast wel ooit gebeuren dat ik met O&N in het buitenland zit. Mijn vriend zal dan absoluut meegaan - al is het voor een 24-uurs verblijf in Tokyo
Voor mij is het de enige nacht per jaar dat ik absoluut niet apart wil zijn. Verjaardagen, feestdagen - onbelangrijk, maar O&N wil ik beslist samen zijn
Door mijn werk zal het vast wel ooit gebeuren dat ik met O&N in het buitenland zit. Mijn vriend zal dan absoluut meegaan - al is het voor een 24-uurs verblijf in Tokyo
zondag 26 december 2010 om 22:15
De vraag is wat je zelf wil. Overigens vind ik de compromis die iemand hier voorstelde wel een goede optie als jullie beide iets anders willen. Tot 12 uur samen en daarna apart verder. Ik zou oud en nieuw niet zonder mijn vriend willen vieren. Als het 12 uur is wil ik hem als eerste gelukkig nieuw jaar wensen.
zondag 26 december 2010 om 22:18
zondag 26 december 2010 om 22:18
Wij hebben het jaren gedaan in het begin van onze relatie, maar wij woonden dan ook niet in dezelfde stad.
In jouw geval: is tot 12.00 samen en dan ieder je eigen weg geen optie? Dan kun jij naar bed of bij iemand wat drinken en hij kan gaan stappen.
Het ligt er ook een beetje aan hoe lang je samen bent, hoe oud je bent, enzovoorts.
In jouw geval: is tot 12.00 samen en dan ieder je eigen weg geen optie? Dan kun jij naar bed of bij iemand wat drinken en hij kan gaan stappen.
Het ligt er ook een beetje aan hoe lang je samen bent, hoe oud je bent, enzovoorts.
zondag 26 december 2010 om 22:20
Ik zie mijn vriend ook niet op O&N (vorig jaar ook niet, maar toen was ik ziek) en ik vind het niet erg. Maar ik geef niets om O&N . Dus nee, ik vind het absoluut niet raar. We wonen trouwens niet samen en niet in dezelfde stad. Zelfs niet eens in dezelfde provincie .
'I like to have powerful enemies. Makes me feel important.'
zondag 26 december 2010 om 22:22
zondag 26 december 2010 om 22:26
Ik ken geen stel dat het apart viert, maar als het stel daar beiden geen probleem mee heeft, waarom niet?
Ook al vieren man en ik het eigenlijk niet echt, toch zou ik op dat moment niet apart willen zijn, omdat er op dat moment maar één plek is voor mij en dat is bij hem. Ik weet echter dat mijn man het zelf niet heel erg zou uitmaken als we een keertje niet samen zouden zijn met oud en nieuw, dus het is maar net hoe je er tegen aan kijkt.
Ook al vieren man en ik het eigenlijk niet echt, toch zou ik op dat moment niet apart willen zijn, omdat er op dat moment maar één plek is voor mij en dat is bij hem. Ik weet echter dat mijn man het zelf niet heel erg zou uitmaken als we een keertje niet samen zouden zijn met oud en nieuw, dus het is maar net hoe je er tegen aan kijkt.
zondag 26 december 2010 om 22:31
zondag 26 december 2010 om 22:36
Sinds 2 jaar vieren mijn man en ik oud en nieuw apart van elkaar. Hij brengt oud en nieuw graag onder de mensen en feestend door, terwijl ik er niet veel om geef, liever thuis ben, en op tijd naar bed wil. Dus nu gaat hij naar een feest en ik blijf thuis. Dit bevalt eigenlijk prima. Het is niet de meest romantische manier om het nieuwe jaar te beginnen, dat geef ik toe, maar zo kunnen we wel beiden doen wat we willen.
zondag 26 december 2010 om 22:41
zondag 26 december 2010 om 22:52
Tot nog toe heb ik oud en nieuw altijd met mijn (ex-) partner gevierd. Maar met mijn beroep kan het zo maar eens voorkomen dat ik oudjaarsnacht de sjaak ben en moet werken. Dan zal ik oud en nieuw apart van mijn man en kinderen vieren.
Maar als jullie het er over eens kunnen worden en een oplossing waar jullie allebei happy mee zijn: waarom niet?!
Maar als jullie het er over eens kunnen worden en een oplossing waar jullie allebei happy mee zijn: waarom niet?!
zondag 26 december 2010 om 23:25
quote:Liv schreef op 26 december 2010 @ 23:17:
[...]
Wat een onnozele reactie. Lijkt mij vrij normaal om iets als oud en nieuw samen te willen vieren. Liefde heet dat.Dat vind ik dus weer suggereren dat je minder van elkaar zou houden als je het apart viert. Alsof het feit dat hij graag met vrienden de stad in gaat zegt dat hij niet graag bij zijn vriendin is. Dat is een misvatting, daar krijgen we hysterie van
[...]
Wat een onnozele reactie. Lijkt mij vrij normaal om iets als oud en nieuw samen te willen vieren. Liefde heet dat.Dat vind ik dus weer suggereren dat je minder van elkaar zou houden als je het apart viert. Alsof het feit dat hij graag met vrienden de stad in gaat zegt dat hij niet graag bij zijn vriendin is. Dat is een misvatting, daar krijgen we hysterie van