Over de Coke

08-07-2011 14:37 93 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even een nieuw account aangemaakt.

We hebben zo onze redenen waarom wij hals over kop zijn getrouwd. Zo gelukkig dat we waren! Maar dan nu het verhaal wat al een jaar speelt.

Een jaar en zelf nog wel iets langer terug had ik steeds het gevoel dat er iets niet klopte. Ik was zwanger en dacht... het zal toch allemaal niet? Maar ik bleef een naar gevoel houden en als ik dan vroeg wat er was zei hij: moe, slokje teveel op, druk op het werk enz enz.

Maar hij deed raar op die momenten, raar met zijn gezicht, raar lachen, raar praten, raar bewegen.

Tot ik op een ochtend wit spul vond op het bureau. Toen ik het proefde zoals ze altijd in de films doen kreeg ik een gek branderig gevoel op mijn tong en ik wist... DIT is het! Na even zoeken vond ik het dan toch. Coke!

Ik heb hem schreeuwend wakker gemaakt en hij ontkende zelfs nog! Uiteindelijk natuurlijk toch opgebiecht toen ik hem zei: je zegt het NU of je kan opdonderen. In mijn huis wordt niet gelogen.

Ik dacht dat het een eenmalig iets was en dat het nu klaar was.

Maar hij deed het elk weekend tijdens het gamen kwam ik al snel achter. Ook als hij bij een vriend en vriendin van ons ging gamen.

Ook is hij mij eens helemaal doorgesnoven van mijn werk komen halen. Met de auto!

Hij is in therapie hiervoor, en ook voor een ernstig ongeluk waar hij een dierbare bij is verloren op jonge leeftijd.

Ondertussen is er ADHD geconstateerd bij hem, en dat is dan ook de reden waarom hij er zo rustig van word ipv dat hij er energie van krijgt.

En nu? Nu lag het zojuist op de grond. Ik was aan het stofzuigen en ja hoor! Heb hem verteld dat hij na zijn werk zijn spullen op mag komen halen en dat ik er helemaal klaar mee ben.

en nu?! ik hou van mijn man.
wat vreselijk klote voor je.

wel sterk en ik hoop dat je dat blijft dat je blijft bij wat je hebt gezegd en er consequenties aan verbindt.

Hebben jullie kinderen?
Ja we hebben 1 kind van 1 jr.
in mijn ogen heb je een aantal opties:

- je gaat bij hem weg, want hij liegt over drugsgebruik (en jij zei dat er niet gelogen wordt etc)

- je dwingt hem om af te kicken

- je doet niks want je houdt zoveel van hem en hoopt dat het vanzelf overgaat, want hij houdt toch ook van jou?

Ik persoonlijk zou geen relatie willen hebben met een drugsgebruiker die over zijn gebruik liegt en mij en zijn gezin in gevaarlijke situaties brengt (onder invloed autorijden en drugs laten slingeren...handig met een kleine over de vloer). Maar ja, dat ben ik.
quote:overdecoke10 schreef op 08 juli 2011 @ 14:41:

Ja we hebben 1 kind van 1 jr.

Dan vindt ik helemaal dat je hem moet weren uit je huis totdat hij aantoonbaar clean is en alleen onder begeleiding jullie kind mag zien. Behalve dat hij gebruikt is hij er ook nog eens slordig mee, je moet er toch niet aan denken dat jullie kleine het vindt en in zijn/haar onschuld het in zijn mond stopt.

Heel erg klote maar kies voor de veiligheid van je kind. Soms is hoe jammer ook liefde niet genoeg
Wat vreselijk voor je!

En wat goed dat je consequenties verbindt aan zijn gedrag. Hoe moeilijk het ook is.

Misschien kan je hier wat informatie en steun vinden

http://www.cokevanjou.nl/
Daar zou ik ook zeker van over de kook raken. Tijdelijke scheiding tot hij weer van de coke is?
odi et amo
Die website heb ik inderdaad al eens doorgelezen.

Ik heb bij de eennavorige keer de huisarts gebeld en we konden direct langskomen. hij is in therapie en gaat elke week heen. Ook emdr voor het onverwerkte ongeluk.

Ik heb ook gezegd vorige keer: als je het nu nog een keer doet kun je een andere verblijfplaats zoeken. En hier hou ik hem nu ook aan.

Ik heb ook gezegd dat hij maar moet gaan uitzoeken met zijn vader ( advocaat ) hoe we het nu het beste aan kunnen pakken.

Ik heb ook een huis-advocaat en dan zien we wel hoe we dit aanpakken.

maar ik wil helemaal niet uitelkaar. Want ondanks alle toestanden die ook de ADHD met zich meebrengt houd ik erg veel van hem en ons gezinsleven.

Nu blijkft coke zo te werken, dat je niet elke dag hoeft te gebruiken om verslaafd te zijn. Je bent al verslaafd als je steeds bezig bent met de volgende keer. Ook als deze over 2wkn is of over een maand.
quote:overdecoke10 schreef op 08 juli 2011 @ 14:49:

Die website heb ik inderdaad al eens doorgelezen.

Ik heb bij de eennavorige keer de huisarts gebeld en we konden direct langskomen. hij is in therapie en gaat elke week heen. Ook emdr voor het onverwerkte ongeluk.

Ik heb ook gezegd vorige keer: als je het nu nog een keer doet kun je een andere verblijfplaats zoeken. En hier hou ik hem nu ook aan.

Ik heb ook gezegd dat hij maar moet gaan uitzoeken met zijn vader ( advocaat ) hoe we het nu het beste aan kunnen pakken.

Ik heb ook een huis-advocaat en dan zien we wel hoe we dit aanpakken.

maar ik wil helemaal niet uitelkaar. Want ondanks alle toestanden die ook de ADHD met zich meebrengt houd ik erg veel van hem en ons gezinsleven.

Nu blijkft coke zo te werken, dat je niet elke dag hoeft te gebruiken om verslaafd te zijn. Je bent al verslaafd als je steeds bezig bent met de volgende keer. Ook als deze over 2wkn is of over een maand.

Niet alles wat je wil is verstandig of mogelijk. Helaas.

Nogmaals je moet er toch niet aan denken dat jullie kind coke vindt in jullie huis en een overdosis binnen krijgt?

Of dat hij jullie te pletter rijdt omdat hij onder invloed auto rijdt. Of sowieso een (dodelijk) ongeluk veroorzaakt en het leven van een ander verwoest?
Nee daar moet ik inderdaad niet aan denken, dat lijkt me vreselijk.

Ik weet het gewoon allemaal niet zo goed op dit moment.
quote:overdecoke10 schreef op 08 juli 2011 @ 14:58:

Nee daar moet ik inderdaad niet aan denken, dat lijkt me vreselijk.

Ik weet het gewoon allemaal niet zo goed op dit moment.

Het is ook heavy shit als je een keus moet maken met je hoofd in plaats van je hart.

sterkte
Ja want ik denk nu ( natuurlijk ) ook, als hij dit toch kan opgeven door intensieve therapie en wij in relatie therapie kunnen... dan komen we er toch wel uit?

Ik heb altijd al zo het gevoel dat huwelijken te snel stranden. En ik wil er dus wel alles aan gedaan hebben voor we uit elkaar gaan.

Zijn er niet nogmeer forummers die op deze manier met een verslaving te kampen hebben?

Ik snap het ook gewoon niet. Je hebt toch een bepaalt beeld bij drugs gebruikers. Hij heeft een hele hoge baan, goede opleidingen zeer ambitieus.

Ik ben zo in de war.
Succes! Hoop dat je hem kan laten merken dat het menens is. Als hij ervoor wil vechten, kan hij naar een afkickkliniek. Lijkt me de enige betrouwbare manier...
quote:overdecoke10 schreef op 08 juli 2011 @ 15:04:

Ik snap het ook gewoon niet. Je hebt toch een bepaalt beeld bij drugs gebruikers. Hij heeft een hele hoge baan, goede opleidingen zeer ambitieus.

Ik ben zo in de war.drugsmisbruik komt in alle lagen van de bevolking voor. Daar hoef je geen kansarme junk voor te zijn. Hooguit dat de beter opgeleiden het wat langer kunnen maskeren, omdat ze niet meteen fietsen hoeven te gaan jatten om hun verslaving te bekostigen. En ze blijven vaak langer verzorgd en gezond omdat ze een huis hebben en voldoende geld voor goed eten. Maar verslaafd blijft verslaafd.
Maar weet je, dan denk je ook: hij heeft een zeer goede baan en is nog niet door zijn proeftijd heen.

Tuurlijk is afkicken heel belangrijk maar we zijn beide net uit de WW. Ik snap dat het van ondergesteld belang is. Maar weer zijn baan verliezen krijgen we ook problemen mee en andere consequenties.
quote:Starshine schreef op 08 juli 2011 @ 15:11:

[...]

drugsmisbruik komt in alle lagen van de bevolking voor. Daar hoef je geen kansarme junk voor te zijn. Hooguit dat de beter opgeleiden het wat langer kunnen maskeren, omdat ze niet meteen fietsen hoeven te gaan jatten om hun verslaving te bekostigen. En ze blijven vaak langer verzorgd en gezond omdat ze een huis hebben en voldoende geld voor goed eten. Maar verslaafd blijft verslaafd.Hij is zelf een zeer grote geweest in de drug. Hier kwam ik later pas achter. En is er met een hoop pijn en moeite en grote afkoop sommen vanaf gekomen. Maar houd dus die lijnen warm voor... zijn eigen lijntje.
quote:overdecoke10 schreef op 08 juli 2011 @ 15:04:

Ja want ik denk nu ( natuurlijk ) ook, als hij dit toch kan opgeven door intensieve therapie en wij in relatie therapie kunnen... dan komen we er toch wel uit?

Ik heb altijd al zo het gevoel dat huwelijken te snel stranden. En ik wil er dus wel alles aan gedaan hebben voor we uit elkaar gaan.

Zijn er niet nogmeer forummers die op deze manier met een verslaving te kampen hebben?

Ik ben zo in de war.

Je hoeft ook niet nu meteen een scheiding aan te vragen, als je dat niet wilt. Zijn jullie op huwelijkse voorwaarden getrouwd of in gemeenschap van goederen?

Als jullie in gemeenschap van goederen zijn getrouwd zou ik dit in elk geval nu omzetten, dit zodat jij persoonlijk niet aansprakelijk bent voor schulden die hij maakt/zou kunnen maken, door bijvoorbeeld doorgesnoven een ongeluk te veroorzaken, dat dekt geen verzekering... hiermee stel je alleen niet jullie gezamenlijk vermogen bv koopwoning veilig.

In de tussen tijd kan je natuurlijk wel kijken of er aan te werken valt, of hij bereidt is niet in zeggen maar in daden om zijn verslaving de baas te worden. Ik zou wel ten alle tijde kiezen voor jou en de veiligheid van jullie kindje en dat betekent dat hij niet in huis komt met die rotzooi en jullie niet met hem in de auto stappen enz.
MIjn vriend is zwaar verslaafd aan de wiet, dat kost al een hele hoop, laat staan die coke, hoe bekostigd hij dat in godsnaam... merkte je niet dat er veel geld opgemaakt werd/gepint werd?
Nee wij zijn op huwelijkse voorwaarden getrouwd.

Alles is verdeeld, huis is van mij en afbetaald, mijn auto is afbetaald en van mij. Ik sta er beter voor dan hij.

Ik zie het als hij gebruikt heeft. Hij is namelijk heeeeeeel rustig en is normaal echt mega druk zingen fluiten van alles aan het doen. Daar is niks meer van over als hij gebruikt heeft.

Dus qua zelf instappen maak ik me geen zorgen, en dat hij gebruikt op zijn werk ook niet.

Ik denk dat hij aan de ritalin of de concerta moet. Hij zegt namelijk de rust te zoeken, en die vind hij in de coke. En dat zou dan een eerste stap zijn.
quote:midnight01 schreef op 08 juli 2011 @ 15:19:

MIjn vriend is zwaar verslaafd aan de wiet, dat kost al een hele hoop, laat staan die coke, hoe bekostigd hij dat in godsnaam... merkte je niet dat er veel geld opgemaakt werd/gepint werd?is het nou nog steeds je vriend??
quote:overdecoke10 schreef op 08 juli 2011 @ 15:20:

Nee wij zijn op huwelijkse voorwaarden getrouwd.

Alles is verdeeld, huis is van mij en afbetaald, mijn auto is afbetaald en van mij. Ik sta er beter voor dan hij.

Ik zie het als hij gebruikt heeft. Hij is namelijk heeeeeeel rustig en is normaal echt mega druk zingen fluiten van alles aan het doen. Daar is niks meer van over als hij gebruikt heeft.

Dus qua zelf instappen maak ik me geen zorgen, en dat hij gebruikt op zijn werk ook niet.

Ik denk dat hij aan de ritalin of de concerta moet. Hij zegt namelijk de rust te zoeken, en die vind hij in de coke. En dat zou dan een eerste stap zijn.En een voorwaarde om dit samen op te kunnen lossen?
quote:midnight01 schreef op 08 juli 2011 @ 15:19:

MIjn vriend is zwaar verslaafd aan de wiet, dat kost al een hele hoop, laat staan die coke, hoe bekostigd hij dat in godsnaam... merkte je niet dat er veel geld opgemaakt werd/gepint werd?

Na het afkopen van zijn drugschult ( hij dealde en kreeg dan eerst de drugs mee en betaalde later met het geld wat hij daarvoor gevangen had. De politie kwam op zijn pad en hij had alles gedumpt in een put ofzo dus dat moest allemaal terug betaald worden ) Is zijn vader zijn financien gaan doen. Hij krijgt week geld en zijn vader en ik betalen de rekeningen.

Het is dus onmogelijk om in de schulden te raken tenzij hij het eerst ophaalt en later zegt te betalen. Dit doet hij niet.

Ook gebruikte hij nu een heeeele tijd niet, en dan nu weer eens wel. En hiervoor gebruikte hij 1 keer per week. Maar hij kon het voor een prikkie kopen! Gezien zijn verleden.
quote:liselore schreef op 08 juli 2011 @ 15:22:

[...]

En een voorwaarde om dit samen op te kunnen lossen?

Ik vind dat hij eerst maar zelf wat meer tijd in zijn probleem moet stoppen. Maar dat doet hij niet vanuit huis!

Want dat over de onveiligheid van ons kind heb ik natuurlijk ookal naar zijn kop geslingerd.

Hij is nu in de veronderstelling dat ik zeker uit elkaar wil! En is dus met zijn pa aan het uitzoeken hoe we dit moeten aanpakken. Hij belde net huilend maar ik verstond het toch niet en heb opgehangen. Het deed me nu ook niet zo heel veel.

( sorry hoor voor alle spelfouten, maar... ik ben nogal boos en vanslag enzo. )
quote:overdecoke10 schreef op 08 juli 2011 @ 15:23:

[...]

Na het afkopen van zijn drugschult ( hij dealde en kreeg dan eerst de drugs mee en betaalde later met het geld wat hij daarvoor gevangen had. De politie kwam op zijn pad en hij had alles gedumpt in een put ofzo dus dat moest allemaal terug betaald worden ) Is zijn vader zijn financien gaan doen. Hij krijgt week geld en zijn vader en ik betalen de rekeningen.

Het is dus onmogelijk om in de schulden te raken tenzij hij het eerst ophaalt en later zegt te betalen. Dit doet hij niet.

Ook gebruikte hij nu een heeeele tijd niet, en dan nu weer eens wel. En hiervoor gebruikte hij 1 keer per week. Maar hij kon het voor een prikkie kopen! Gezien zijn verleden.een prikkie? je begrijpt dat dat tijdelijk is? Aan alles hangt een prijskaartje, ook aan voordeeltjes. Ik denk niet dat het in de aanbieding was omdat er ruimte gemaakt moet worden voor de nieuwe collectie.
coke veranderd je persoonlijkheid.

Je moet hem voor nu loslaten.

anders blijf je in deze situatie hangen.

At the end it will be your only friend......

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven